Waarom Gluten een groot probleem voor je gezondheid kunnen zijn

Er zijn geen veilige glutenvrije granen volgens dr. Peter Osborne:


Quote:
The Gluten Free Lie

UndergroundWellness UndergroundWellness·306 videos

Published on May 1, 2013


 

Quote:
Celiac Disease and Blood Flow to the Brain

Uploaded on Jan 17, 2012

Dr. Thomas O'Bryan's passion is in teaching the many manifestations of Gluten Sensitivity and Celiac Disease as they occur inside and outside of the intestines.

Celiac Disease, or Gluten Sensitivity stems from a fundamental wheat allergy. There are many manifestations of this disorder. Visit http://www.thedr.com to understand why gluten sensitivity and Celiac Disease affects the body more outside than inside the gut or intestines along with many products to help cope with the damage incurred from gluten. Understand the research behind many auto immune diseases triggered by gluten and wheat. Learn why following a gluten free diet may not be enough. Understand the current state of testing for gluten sensitivity.


 
Vitamine K-tekort door glutenintolerantie: hoe ziet het klinisch uit?

Terugkerende bloedneuzen, bloedend tandvlees, snel blauwe plekken, niet-genezende wonden en rode plekjes langs de neus en mondhoeken (angulor chilitis), rode plekken op de dorsum van de tong: &list=UUbxYtl5gTetNhF5lh6-1diQ

 
Voor de lezers is het boek van David Pearlmutter er sinds kort in het Nederlands: "Het Gluten gevaar".

Zie bijv. hier voor meer info.

Deze neuroloog heeft in zijn praktijk al heel veel succes behaald door glutenvrije diëten voor te schrijven. 3% heeft dan de ernstigste vorm met coeliakie, maar hij zegt gewoon dat (bijna) iedereen indirect er ook problemen mee heeft. Dus voor hem mag iedereen aan een vetrijk en glutenvrij/koolhydraatarm dieet. Hij gaat een stapje verder dan Broodbuik van Davis. Een beste kluif leesvoer.

 
Mensen verteren geen gluten en gluten stimuleren zonuline waardoor er lekkende darm ontstaat....de rest is history and future tegelijkertijd wat klachten betreft.

het is goed om ons te verdiepen in de achterliggende oorzaken maar de vraag blijft waarom zijn er nog zoveeeeeeel brood en surrogaat produkten voorstanders? Verslaving!!!!

ad

 
Ik ben blij dat ik van de gluten af ben, grotendeels. Er zal nog wel eens wat voorbij schieten, maar dat is zelden. Brood eet ik eens per maand, of minder. En dan alleen als ik niet thuis ben, of soms omdat ik er zin in heb als ik bij iemand anders eet.

Glutenintolerantie kun je trouwens ook herkennen aan (rode, harde) bultjes op je bovenarm. Dat duidt op een vit.A tekort en vetzurentekort door verslechterde darmen door gluten. Ik zie deze bultjes vaak bij vrouwen, en heb ze zelf ook jaren gehad. Dat verklaart voor mij best veel.

 
San,

Gluten intollerantie manifesteert zich op heel veel manieren. Manieren die heel vaak niet gerelateerd worden aan gluten consumptie.Van gluten ben je af of niet maar niet gedeeltelijk.Je bent toch ook niet maar een beetje zwanger??

Nogmaals ,GEEN enkel mens kan gluten verteren en gluten stimuleren zonuline. Daarna wordt het russisch roulette.

Het is aan een ieder om de juiste keuze te maken ,maar bedenk wel dat het ook om aantasting van het brein gaat.....en dit kan zich pas vele jaren later manifesteren.

ad

 
Ik zeg toch ook dat je gluten KAN herkennen aan die bultjes? Niet dat dat de enige manier is?

Ik ben er grotendeels vanaf. Voorheen at ik 6 boterhammen per dag ( al lang mee gestopt). Maar goed, als ik volgens jou niet v.d gluten af ben is het ook ok.

 
@ San,

interessant weer de info die je geeft over rode bulten (is dat op de achterkant en ook droge huid) i.r.t. vetzurentekort en vit A tekort. Waar heb je dat vandaan? Je begrijpt ik heb die bulten ook.

@ Ad en San,

zou het beter verwoord zijn wanneer je zegt ik ben van de glutenverslaving af... ik weet van mezelf dat ik dat niet ben en niet zomaar af een toe een keer het wel kan nemen. Neem ik toch een keer een spelt/boekweit pannenkoekje dan wil ik er gelijk meer...

dus bravo San van mijn kant!

 
GMO Consumption and Gluten Sensitivity?

http://responsibletechnology.org/glutenintroduction

 
Ik lees ook veel dat witte rijst goed is. Maar dat is toch zo schoon doordat de vlies eraf is gehaald? Maar van witte rijst schiet de bloedsuikerspiegel wel omhoog. Hoge glycemische index. Of is dit allemaal lulkoek? Ik heb het tenminste altijd afgedaan als niet goed.

 
Ja witte rijst heeft geen vlies meer, dus geen fytinezuur meer. Het is inderdaad pure suiker, maar je moet 500 gram eten voor 100 gram koolhydraten, dus kleine beetjes vallen mee en zijn een goede aanvulling op je dagelijkse koolhydraten.

Brian

 
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat darmwandschade veroorzaakt door gluten weer hersteld is (na het elimineren van gluten)?

Na laat zeggen 20 jaar gluten eten?

En na bijv. 60 jaar of is er dan geen herstel meer mogelijk?

 
Ik denk dat het er ook aan ligt wat je verder eraan doet om die darmwand te herstellen. Gelatine en/of beestenbottenboullion is al heel goed schijnt.

 
Oke, maar het is dus waarschijnlijk wel mogelijk.

In Engelse video's praten ze namelijk vaak over "wearing down of the shags". Dat klinkt nogal heftig en onomkeerbaar.

Quote:
Ik denk dat het er ook aan ligt wat je verder eraan doet om die darmwand te herstellen. Gelatine en/of beestenbottenboullion is al heel goed schijnt.



Is kefir ook goed om de darmwand te herstellen?

 
Net gelezen. Ik zou eieren weg moeten laten??? Iemand?? 8O

Quote:
Paleo autoimmuun protocol tegen (autoimmuun)ziektes

Het paleo autoimmuun protocol (AIP) is een protocol waarin je je richt op het eten van voeding met een zeer hoge voedingswaarde om je lijf te helpen herstellen en om ontstekingen te verminderen. Tegelijkertijd laat je voeding weg die je darmen beschadigen en je immuunsysteem overstimuleren.

Naast je voeding is er extra aandacht voor de andere aspecten van een paleo levenswijze die helpen bij je herstel, zoals voldoende slapen, een rustig bewegingsprogramma, stressvermindering, zonlicht etc.

Dit protocol wordt in twee situaties gebruikt:

Als eliminatie/provocatie dieet om erachter te komen welke voeding je wel en niet goed kunt verdragen.

Als manier om een autoimmuunziekte in remissie te krijgen en hopelijk zoveel mogelijk te herstellen van de al aangerichte schade.

Naast de voeding die je in een paleo dieet weglaat, laat je bij AIP ook de volgende voeding weg:

Eieren

Noten en zaden (en dus ook koffie, chocolade of specerijen van zaden)

Nachtschades (tomaat, aardappel, aubergine, paprika, rode peper en specerijen op basis van nachtschades zoals chilipoeder of paprikapoeder)


 
Je beseft toch wel dat je hier op een WAPF-forum zit en dat er een essentieel verschil is tussen WAPF en Paleo?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan