Waarom Gluten een groot probleem voor je gezondheid kunnen zijn

Quote:
ik denk dat ik ook last heb van gluten intolerantie. Ik heb heel veel problemen met mijn darmen. Daarom heb ik me hier aangemeld om te kijken of ik hier een oplossing van kan vinden. Alleen moet ik de informatie stap voor stap tot me nemen en in kleine stapjes de juiste voeding tot me gaan nemen.

Zodra ik brood eet dan zwelt mijn buik zo erg op. Zonder gekheid, mijn buik is dan zo opgezwollen dat ik hoogzwanger lijkt. Ik heb in de ochtend een zoutwaterflush genomen. Dit zou helpen tegen constipatie. Maar alles zit nog steeds muurvast.

Ik moet dus hier ook snel verandering in nemen.


Ja, dat kan ik begrijpen. Het is ook niet makkelijk in je zoek tocht om alles in één keer te begrijpen. Soms gaat dat gepaard met vallen en opstaan. Ik zou je toch ook adviseren om de site van Dr. Osborne meerdere malen te raadplegen in je zoektocht. Hij is toch één van meest ervaren doktoren die mensen met glutengevoeligheid kan helpen. Je kunt laten testen of je een gluten gevoeligheid via je DNA ( dat is de meest betrouwbare maar dan spreek je over 385 dollar )

Maar je kunt je ook niet laten testen en alles wat verdacht is schrappen. Dan moet je volgens mij wel heel strict leven maar zal je zeer snel resultaat zien, mits je gevoelig bent. Zorg wel dat je alle voedingstoffen binnen krijgt die je schrapt met ander voedingsmiddelen

 
Er is meer met gluten besmet dan we denken in europa

eigenlijk bevatten alle granen wel gluten door besmetting, door transport of de oogstmachine die ook gebruikt is voor glutengranen, als het onder de norm van 20 ppm blijft is het al glutenvrij, in amerika en australie is het onder de 5ppm dus veel betrouwbaarder.

onze dochter is helaas onze graadmeter, zij reageert wel op onder de 20 ppm.

Zalm is vaak ook besmet bijvoorbeeld omdat die met tarweeiwit worden ingespoten of in tarweeiwit baden, en zo is er nog veel meer, gluten zijn een relatief goedkope grondstof

Een biopt van je darm is nog altijd het betrouwbaarst

er zijn een aantal mensen die nog reageren op 1 ppm, die hebben dus een moeilijk leven.

 
Dat is wel erg veel geld. Ik denk dat ik begin met kleine veranderingen. Ik kan me herinneren dat ik ooit het south beach dieet heb gevolgd. Ik merkte echt een verschil in energiehuishouden, huid en geestelijk was ik rustiger.

Ik had het toen al kunnen weten. Maar er is nog zo weinig bekend. Ik weet wel dat ik getest ben op coeliakie maar daar is niets uit gekomen. In het filmpje zeggen ze ook dat het moeilijk meetbaar is. En eigenlijk pas meetbaar is als je hele lichaam het bijna heeft opgegeven.

Helaas is mijn engels niet zo goed dat ik volledig alles kan begrijpen wat dr. osborne zegt.

 
Enig idee wat ik dan door de yoghurt heen kan doen? Fruit verdraag ik niet. Ik wil het best proberen of als ik de boekweit weg laat dan nog verbeteringen gaat geven.

 
Ivo,

Als je je naam aan wilt passen stuur dan Mike even een mailtje: westonprice.nl@gmail.com

Lia

 
Quote:
Ik had het toen al kunnen weten. Maar er is nog zo weinig bekend. Ik weet wel dat ik getest ben op coeliakie maar daar is niets uit gekomen. In het filmpje zeggen ze ook dat het moeilijk meetbaar is. En eigenlijk pas meetbaar is als je hele lichaam het bijna heeft opgegeven.


Precies, die testen zijn alleen betrouwbaar als je darmvlokken totaal zijn weg gesleten. Dus alles daar tussen wordt gewoon niet herkend. En dat is ronduit belachelijk, want je kan op weg zijn naar auto immuun aandoening zonder dat je het weet. Je zou haast zeggen dat er met granen belangen spelen. Kijk maar naar de voedsel piramide, granen granen granen...

Ook testen ze met coeliakie maar op 1 eiwit gluten, gliadine, terwijl je net zo goed voor andere gluten een gevoeligheid kunt hebben..

Ps. Kijk de filmpjes een paar keer op je gemak. Ook ik moet het af en toe een paar keer opnieuw bekijken om het in mijn hoofd te vertalen.

En bekijk de lijst gewoon nog een keer, hoe strikter je gluten kunt uit bannen hoe eerder je resultaat moet zien. Je moet je echt 100 % beter voelen!! Als dat lukt dan weet je dat je goed zit..

 
Hierbij moet wel worden opgemerkt dat glutenintolerantie vaak samengaat met caseine-intolerantie, waardoor zelfs rauwmelkse zuivel een probleem kan opleveren. Ook andere dierlijke eiwitten kunnen lastig te verteren zijn, waardoor mensen zelfs gedwongen worden om vegetarier te worden.

Wat ligt ten grondslag hieraan? Een gebrekkige eiwitvertering. Wat veroorzaakt een gebrekkige eiwitvertering? Te weinig maagzuur. Wat veroorzaakt te weinig maagzuur? STRESS! Hoewel het verstandig kan zijn om ziekmakende voedingsproducten tijdelijk of misschien zelfs wel permanent te vermijden, moet m.i. je hoofdprioriteit zijn het verbeteren van de eiwitvertering d.m.v. de aanmaak van meer maagzuur d.m.v. de aanpak van bijnieruitputting.

Mike

 
EY wrote:
Je zou haast zeggen dat er met granen belangen spelen.



"Wie weet...", of in de stijl v/h forum: "overduidelijk" ;)

Quote:
Gone was the team's recommendation that whole grains be limited to 2 to 4 servings, and baked goods consumed only as a rare treat. Gone also were the vegetables and fruits from the most coveted area of the Pyramid - the foundation or base, which was to make up the bulk of the American diet. Taking the place of the vegetables at the foundation were the very grains and starchy foods that the team had recommended for "limited consumption" only.



http://rense.com/general61/ssup.htm

 
Ik heb inderdaad ook een caseïne intolerantie. Kefir gaat volgens mij wel goed. Maar alle soorten melk (ook rauw), yoghurt, kwark, kaas etc. is een ramp. Ook eieren verdraag ik niet. Vlees doorgaans wel gelukkig. Ik wil geen vegetariër zijn!

 
Goede kwaliteit haver, rijst, boekweit en mais zijn volgens mij gewoon glutenvrij. Kun je bij alle coeliakie sites lezen. Problemen beginnen wel wanneer er sprake is van kruising tijdens het verbouwen. Ik eet dagelijks glutenvrij boekweitbrood waar ook rijst in is verwerkt van 3 Pauly, gegarandeerd glutenvrij vermeldt de verpakking...

 
Quote:
gegarandeerd glutenvrij vermeldt de verpakking...


De klassieke glutenvrij producten zijn niet gluten vrij, ze bevatten minder gluten dan bijvoorbeeld tarwe. Als 3 pauly rijst bevat kan het nooit glutenvrij zijn. Ook mais en haver zijn granen en bevatten wel degelijk gluten.

Laat je niet misleiden door het etiket. Klassiek glutenvrij is niet glutenvrij

 
ik eet af en toe gekiemd speltbrood, dat is toch ook glutenvrij?

 
@ Sheila: als je het hele verhaal wil: spelt bevat ook gluten, maar niet van het type geijkte allergene en anderszins schadelijke gluten als dat van tarwe.

 
Ik lees het volgende hier over:

Over het algemeen kan het gekiemd speltbrood door iemand met een glutenvrij dieet zonder problemen gegeten worden. Maar niet elke partij gekiemde spelt is hetzelfde: meestal is de spelt voor 100% gekiemd en zijn er geen gluten meer aanwezig in de broodjes. Het kan ook gebeuren dat een partij voor 99,5% gekiemd is en dan is er dus nog een kleine hoeveelheid gluten aanwezig. Vanwege dit risico verkoopt Terrasana de broden niet als glutenvrij. Kan je niet tegen gluten kan het toch de moete waard zijn eens te kijken hoe je op deze broden reageert.

http://www.degroeneboer.nl/9-horeca/10000168-een-gezonde-boterham

 
Het verhaal is frappant en onderstreept wat Mike al herhaaldelijk geschreven heeft. Zelf vind ik het erg dat de nieuwe tarwevarianten verslavend werken en onder andere diabetes en chronische darmklachten en zwaarlijvighed met zich meebrengen.

Sinds wij geen brood op basis van tarwe meer eten inderdaad geen hongergevoel om 17 u 's middags, geen lage bloedsuikerspiegel op de meest ongepaste momenten en jawel de spier- en gewrichtspijnen zijn zo goed als weg,...

Heel wat kilootjes afgevallen en mijn man denkt nog altijd dat het van de sole 's morgens is,....

 
Gisteren zag ik dit filmpje.

In de VS is volgens de Chiropractor uit het filmpje hashimoto (waarbij schildklierweefsel kapot gaat) de no. 1 reden van het ontstaan van hypothyroidie en niet jodiumtekort zoals dat volgens hem in de meeste derde wereldlanden het geval is: daar is dus het jodiumtekort juist wel de hoofdoorzaak van hypothyroidie.

En hashimoto staat weer in nauwe relatie met in elk geval de glutenallergie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan