Milde reiniging in vergelijking met de 2 daagse leverreiniging

Dit lijkt me geen enkel probleem. Dat je er heerlijk op slaapt zegt al genoeg. Zolang het goed voelt gewoon lekker mee doorgaan dus :)

 
Ik gebruik het sap van 3 citroenen, 2 eetlepels olijfolie en 3 flinke snufjes bitterzout.

@mike, denk jij dat dit goed is of zou het niet goed zijn om je lever dagelijks te prikkelen?

 
Angela,

En merk je ook iets, bijvoorbeeld steentjes of zo. Of een verbeterde energie en/of stoelgang?

Lia

 
Ik doe dit nu een week. Heb voor mijn vakantie de echte milde reiniging weken gedaan. Ik had wat weerstand tegen dat eigeel. Doordat ik gewoon ontlasting verlies kan ik niet zien of er steentjes in zitten. Wat ik wel merk is dat ik veelvuldig en gemakkelijk ontlast. Dat voelt erg goed. De ontlasting heeft een typische ontgiftigende geur. Is soms licht en soms donker. Soms Zacht en soms normaal. Ik voel me opvallend helderder in mijn hoofd, vooral s ochtends zie ik echt verbetering. Mijn ogen zijn helderder, meer energie. Ik ga ermee door! :D

 
@ Angela

Quote:
Ik gebruik het sap van 3 citroenen, 2 eetlepels olijfolie en 3 flinke snufjes bitterzout


Zou je in plaats van citroenen/limoenen ook biologische ongefilterde appelazijn kunnen gebruiken ?

Arjan

 
Er is nog zoveel wat we niet weten. Probeer het eens uit, zou ik zeggen, en vergeet vooral je bevindingen niet hier mee te delen!

Mike

 
ik doe al een hele tijd milde reinigingskuur met citroenen, eieren, olijfolie, rode palmolie, kokosolie, grasboter, scheut melk, honing, kaneel, zw.peper, grapefruits. Ik heb het intervieuw van Geertje (vd Burg ? geloof ik)geluisterd over haar leverreinigingen en denk er aan dit nog eens te proberen. Heb dit ooit 1x geprobeerd maar raakte niet echt wat stenen kwijt en de hele week elke dag fles appelsap stond me erg tegen.

Nu heb ik begrepen dat zowiezo bij de 1e keer nauwelijks of geen stenen komen. En kan je appelazijn nemen ipv appelsap. En zoja, hoeveel neem je dan? 5 eetlepels op een liter water of zo? verdeeld over de hele dag? Het kan wel met Malonzuur heb ik ergens gelezen maar dat heb ik niet in huis maar wel appelazijn (troebel)

 
Ik had ook veel stenen hoor de eerste keer. Ik denk dat t voor t lichaam niet uitmaakt, die wil gewoon die stenen kwijt. Misschien dat angst voor het onbekende van een zuivering ervoor zorgt dat er stenen worden vastgehouden.

 
@Archie60

Ik heb dezelfde vraag als jij. Kun je het citroensap vervangen door appelazijn? Heb jij hier inmiddels ervaring mee opgedaan?

Gaat het puur om het zuur of doet citroensap nog iets anders wat appelzuur niet doet?

Indigo

 
Voor beide valt iets te zeggen. Appelazijn bevat appelzuur (malinezuur). Dit heeft een loswekend effect en dit is de reden waarom appels, appelsap of appelazijn onderdeel uitmaken van de lever/gal-zuivering van Moritz. Citroensap heeft een uitknijpende werking op de lever, dus daar valt ook iets voor te zeggen.

Overigens is het tijd dat ik iets vermeld dat ik regelmatig toepas maar nog niet eerder hier heb gemeld en dat is dat ik aan mijn yoghurtsmoothie regelmatig citroensap en olijfolie toevoeg. Rauwe eieren maken al onderdeel uit van het recept. Zoals je weet bestaat de milde reiniging uit citroensap, rauwe eierdooiers en olijfolie. Deze zitten dan ook in de yoghurtsmoothie, waardoor deze een lever/gal-zuivering wordt. Daarnaast bevat de smoothie nog talloze reinigende en zuiverende ingredienten als levertraan, zeezout en vele andere ingredienten. Werkt bij mij als een tierelier!

Mike

 
Aha, dat nodigt uit tot het combineren van appelzuur en citroensap.

Bedankt Mike voor je toevoeging.

Wat ik me dan wel afvraag is werkt het in de combinatie van al die andere producten dan nog wel goed? Ik kan me voorstellen dat een "pure" combinatie van zuur, vet en eigeel snel door de maag gaat en zijn werk gaat doen, maar hoe gaat dit dan als je er andere voedingsmiddelen aan toevoegt die eerst verteert moeten worden in de maag voordat het weer doorgaat. Wat heeft het dan voor zin om een half uur tot uur te wachten met het ontbijt, na het innemen van een MLR-drankje als de combinatie ook werkt.

Ik ontbijt met een budwigpapje van biogardekwark, lijnzaadolie, flink kaneel en een klein beetje gebroken lijnzaad.

De vraag van wel of niet combineren en het aanhouden van wachttijden zie ik vaker terugkomen op dit forum. Misschien kan iemand er naast deze specifieke vraag ook iets in zijn algemeenheid over zeggen, wat wel en niet samen gaat of dat het niet uitmaakt.

 
@Mike
Quote:
Overigens is het tijd dat ik iets vermeld dat ik regelmatig toepas maar nog niet eerder hier heb gemeld en dat is dat ik aan mijn yoghurtsmoothie regelmatig citroensap en olijfolie toevoeg. Rauwe eieren maken al onderdeel uit van het recept.



wanneer ga jij dat klontje lever er nu in doen, je proeft er niets van :D

Ik ga de eiwitten van de rauwe eieren eruit halen vanaf nu, kan regelmatig nog slecht naar de wc, wel elke dag maar is wel is te weinig of te hard.

Ik wil deze week (vrijdag) grote leverreiniging doen. Ben nu aan het voorbereiden door nu elke dag een aantal keren appelazijn te drinken.

Ik heb thuis een grote pot Tendo magnesiumsulfaat staan. Die is toch de juiste voor de 6e dag? daar twijfel ik nu nog aan. Heb wel eens een glas genomen en is ontzettend smerig, krijg er rillingen van

 
Ik heb dezelfde, die van Tendo. Als je er genoeg citroensap bij doet, of appelazijn, dan is t best te drinken. De ene keer krijg ik t beter weg dan de andere keer. Maar weet waarom je het inneeemt en t is maar 2 glazen op de eerste en twee op de tweede dag.

 
dank je wel Alexandra, ik ga mezelf nu conditioneren dat bitterzout heerlijk is en supergoed voor me. Komt het vanzelf goed :wink:

 
Heerlijk.... Dat zou ik niet gebruiken, want lekker krijg je t gewoonweg niet...Maar het is wel super goed voor je en opent de galwegen, zodat je stenen er pijnloos doorheen gaan en t helpt tegen de honger! En t lijkt wel of t ook een enigzins verdovende werking heeft. Al met al, goed spul joh!

Succes :lol:

 
Sinds ik met de reinigingen bezig ben, heb ik "snachts enorme krampen in mijn benen meestal tegen de ochtend en overdag veel spierpijn overal. Kan iemand mij vertellen wat ik eventueel kan doen of niet doen.

Ik heb 2x de Moritz reiniging gedaan en gisteren begonnen met "s avonds de milde reiniging.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.441
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan