Gerrit geeft trouwens in de thread 'water met citroen'' ook een goede uitleg aanvulling op deze milde reiniging:
Ik dacht altijd dat de zuren die Andreas voorschrijft speciaal waren om de stenen zachter te maken.
Nee en ja, de appelzuren in appels(ap) en ook los in te nemen d.m.v. malonzuur zorgt voor het zachtmaken van de 'stenen'. Het vet, de olijfolie, zorgt voor de galuitstoot vanuit de galblaas. Citroensap/sinaasappelsap combi en ook grapefruitsap zorgen voor het samenknijpen van de kanalen zodat alles naar buiten wordt geperst...
Waarom werkt bij veel mensen enkel veel vet eten niet? Mijn inziens heeft dit te maken met met name het feit dat de galblaas en lever enorm verstopt zit, hierdoor kun je vet eten wat je wilt, maar er zal niet een voldoende galuitstoot zijn om uberhaupt ook maar voldoende gal te spuwen om die vetten te verteren. Ik ken mensen die daarom ook bij veel vetinname, ditzelfde vet weer terugzien in de WC pot...en hebben er vaak diarree van, c.q. na veel vetinname is het raak en moeten ze het al snel lozen. Andere reactie kan zijn dat het wel in het systeem blijft maar dat je zeep-achtige ontlasting krijgt. Ook een teken dat je lever/galblaas verstopt zit en niet voldoende geactiveerd wordt door o.a. die zuren uit citroen/appelazijn etc.
Daarom werkt vaak citroensap zo goed, in combi met vetten. Je zorgt voor galuitstoot en die citroenzuren zorgen voor de samenknijping.
De alternatieve leverflush zoals eerder al beschreven in een ander topic is dan ook goed alternatief om elke dag te doen. Zo duw je geleidelijk aan de boel goed aan en naar buiten! In combi met rauw eigeel, welke veel cholesterol bevat, iets wat lever normaal aanmaakt en hij nu 'niet hoeft te doen', heb je een prachtig dagelijkse lever flush welke je gerust lange tijd kunt volhouden!
Zo 'spoel' je dus op de lange termijn je lever goed door, waarna het weer zijn grote taken kan uitvoeren, en dat zijn er nogal wat! Zoals eerder gezegd, mijn focus is lever en daarna darmen bij wijze van spreken!
Waarom ik dan ook zo enthousiast bent over edelgist (nutritional yeast), omdat die B-vitaminen eenvoudigweg NIET goed aangemaakt/omgezet kunnen worden door een slechte werkende en verstopte lever... daarom reageren veel mensen die ik ken ook zo goed op die edelgist en het zegt zeker iets over de status van hun lever........!