Milde reiniging in vergelijking met de 2 daagse leverreiniging

Boschje, wil je de kleine of de grote leverreiniging gaan doen? Voor de grote heb je geen eigeel nodig. De kleine zou ook zonder kunnen. Ik heb ooit gegoogeld voor mijn broer en vond een Amerikaans protocol van het sap van 1 hele citroen+3 eetlepels olijfolie. Oxypowder lijkt mij effectief genoeg. Fijne vakantie daar in Schotland!

 
@ Rapunzel. Dank je wel, het is mooi hier!

Betreft de leverreiniging: dus ik neem het sap van een citroen met 3 eetlepels olie voor ik ga slapen. Kan ik die dag gewoon eten, of geen dierlijke vetten? Heb je anders wellicht een link voor me van het protocol?

 
Nou ja zeg.... het staat op dit forum op de eerste pagina onder 'leverreiniging vertaling'. je bedoelt dus wel die kleine leverreiniging?

Je moet dacht ik 3 uur vantevoren niet eten, verder kun je gewoon alles eten. Je kunt ook kiezen voor het sap van 3 limoenen, 2 citroenen of 1 grapefruit.

 
Deze is anders dan het amerikaanse protocol, dus 3 citroenen en 1 eetlepel olie/beetje honing. Misschien wat meeer olie als je de eigelen weglaat?

En wat rapunzel zegt, 3 uur niets eten/drinken voor de reiniging.

Als je deze 's morgens doet dan heb je uiteraard minstens 3 uur niets gehad, 's avonds moet je na het avondeten niets meer nemen.

 
Ja precies, het mag wel wat meer olie zijn als je de eigelen weglaat. En wat minder citroenen hoor, want in het oorspronkelijke protocol hebben ze het over het sap van 3 limoenen en die zijn maar klein...

 
Ik bedoelde idd de link mbt het Amerkaanse protocol. Die staat bij mijn weten niet op dit forum.

Bedankt in ieder geval.

 
Besloten om te wachten tot na de vakantie, aangezien het mijn dag toch zal beïnvloeden. Ik eet hier in de de vakantie al anders dan thuis, dat vind ik lastig. Aangezien we hier met een gezelschap zijn en regelmatig worden uitgenodigd door vrienden van mijn man, kan ik niet anders dan mijn patroon met momenten loslaten en hopen dat mijn lichaam de voeding kan verwerken zonder klachten. Men houdt hier rekening met me hoor, echter er zitten toch producten bij die ik liever niet eet. Alles steeds mee nemen is ook geen optie, aangezien we regelmatig in een restaurant zijn.

Bedankt voor je link Rapunzel, eenmaal thuis ga ik ermee aan de slag.

 
Ik vind het knap dat je op vakantie durft met zo'n moeilijk dieet. Zelf zie ik het (nog steeds) totaal niet zitten, tenzij we ergens een huisje zouden huren met keuken, vlakbij een biologische winkel. Ik denk niet dat de kleine leverreiniging je dag erg zal beïnvloeden. Je merkt er eigenlijk niets van behalve dan dat je stoelgang beter wordt.

 
Ik heb 11 flessen kefir mee genomen, die al bijna op zijn helaas. Pot ghee, grote pot kokosolie, palmolie, billingtonsuiker en allerlei supplementen. Gisteren en eergisteren fout gegeten en ook enkele glazen rode wijn op. Vandaag daardoor geen topdag gehad. Ouderwets veel misselijk en heel moe. Desondanks toch nog genoten van het moois hier.

Loslaten is ook voor mij heel moeilijk, maar als ik dat zo nu en dan niet doe, word ik star en dwangmatig.

Volgende week bijvoorbeeld heb ik een studiedag met twee collega's. Daar is een maaltijd bij. Ik zie er enorm tegenop omdat ik weet dat ik de aangeboden producten niet wil eten omdat ze niet goed voor me zijn.

Ik denk er nog over na hoe ik zo onopvallend mogelijk zelf wat kan mee smokkelen.

Ik ga echter wel ( na enige twijfel) omdat ik mezelf deze dag niet wil onthouden. Daarbij wil ik erop vertrouwen dat mijn lichaam het aankan, ondanks het ongemak wat ik misschien een paar dagen zal hebben.

 
Goh.... 11 flessen kefir! Blijven die zolang goed dan? Je hebt groot gelijk Boschje, dat je het er eens van neemt. En die studiedag moet je inderdaad ook maar bijwonen. Die maaltijd moet je toch gewoon kunnen weigeren omdat je allergisch bent voor veel producten? Mij lukt dat altijd. Ik zou er het ongemak ook niet voor over hebben. Maar misschien wil je juist een keer niet opvallen met je eetgedrag. Hoe dan ook, een fijne studiedag!

 
De kefir is tot nu toe nog goed. Vrijdag gaan we terug en ik heb nog 2 flessen te gaan.

Je hebt gelijk Rapunzel, ongemak wil ik toch ook niet.

Eergisteren heb ik echt fout gegeten ( stukje cheese cake, wat chips en 2 glazen rode wijn) en ik voel me nu nog beroerd ervan. Ik lever gelijk zwaar in op mijn conditie die al niet fantastisch is.

Een rondje joggen in de ochtend doet me mezelf doorgaans heel goed voelen. Op dit moment valt een wandeling me al zwaar!

Opvallen in eetgedrag vind ik soms inderdaad best lastig, omdat ik nogal eens opmerkingen krijg. Maar daar kies ik dan toch liever voor.

 
Wij hebben ook de ervaring dat kefir heel lang houdbaar is. Het is een gefermenteerd product en het fermenteert alleen nog maar verder naargelang het langer staat. Dus geen probleem om dat voor een langere tijd ergens mee naar toe te nemen. En erg gezond.

Wij krijgen elke dat een dagelijkse gedachte in onze postbox, vandaag was dat:
Quote:
Als je verlamd raakt door wat een ander over je zegt, dan beschouw je zijn mening over jou belangrijker dan jouw mening over jezelf.



Dus goed beschouwt zouden opmerkingen over je voeding je niet moeten kunnen raken omdat jezelf weet dat je goed bezig bent.

 
Vraag maar aan Janse wat goede voeding heeft gedaan voor zijn eigenwaarde. Hij is van een verlegen jongen die meende zichzelf identiteit te geven door zich af te beulen in de sportschool gegroeid tot een zelfverzekerde jongeman die menigeen een complete les over voedingsleer kan geven!

Mike

 
Quote:
Vraag maar aan Janse wat goede voeding heeft gedaan voor zijn eigenwaarde. Hij is van een verlegen jongen die meende zichzelf identiteit te geven door zich af te beulen in de sportschool gegroeid tot een zelfverzekerde jongeman die menigeen een complete les over voedingsleer kan geven!


Dankje voor dit mooie compliment, Mike :)

Voeding heeft zeker veel voor me gedaan met verlegenheid en eigenwaarde, maar ik ben er nog steeds niet helemaal. Dit is toch wel een probleem wat vaak nog best moeilijk blijft..

@Poekie,

Leuk, zo'n dagelijkse gedachte in je mailbox. Ik heb me net ook aangemeld!

 
Er is ooit een gedachte geplaatst die ik had ingezonden. Echt leuk was dat!

Ik weet dat je gelijk hebt Poekie.

Stap voor stap voel ik me hierin gelukkig wel krachtiger worden. Maar mijn gevoel van eigenwaarde probeer vaak nog teveel extern te halen ipv intern te voelen.

 
Ik heb een alternatief bedacht voor de milde reiniging en nu ben ik benieuwd of dat wel goed is.

Ik doe de olijfolie, citroensap en een beetje bitterzout in een glas dit roer ik goed door en drink het op lege maag voordat ik ga slapen.

Ik heb toch wat weerstand tegen elke avond een rauwe eigeel. Die doe ik er dus lang niet altijd in.

Hoe is de werking van mijn mengsel?

Kan het geen kwaad dat ik dit elke avond voor het slapen ga doe? Zal dit negatief op mijn lever werken als ik dit bijna elke avond doe?

Ik slaap er trouwens heerlijk op! :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan