Milde reiniging in vergelijking met de 2 daagse leverreiniging

Ooit gekregen van een natuurarts, 3 versies milde lever en galblaas reinigingen.

Van haar hoefde de grote leverreiniging niet zo nodig. Het is de bedoeling dat je één

versie kiest.

Versie 1

Deze reiniging duurt in principe 3 weken. In de laatste week is het mogelijk de reiniging nog verder te 'versterken' zoals hieronder omschreven is.

Voeding om te vermijden

rood vlees, zuivel en eieren. Noten en zaden.

Regelmatig eten.

peren, pastinaak, zeewier, citroen, limoen. Curcuma - regelmatig gebruiken of als supplement nemen (bijv. silymarin/curcuma van vitorth, 3 x daags 1)

21 dagen lang

Eet 1 - 2 radijs tussen de maaltijden in. Drink 5 kopjes kamillethee per dag. 2 eetlepels lijnzaadolie per dag (dit wat langer gebruiken - 6 dagen per week voor 2 maanden). De lijnzaadolie mag niet verhit worden. Het kan voor de maaltijd direct van de lepel gegeten worden of met het iets afgekoelde eten gemengd worden. Ik adviseer dat lijnzaadolie niet langer dan 2 maanden achterelkaar gebruikt wordt.

Versie 2

Op 5 achtereenvolgende dagen: op een nuchtere maag 2 eetlepels olijfolie innemen en gelijk er achteraan 2 eetlepels citroensap.

Versie 3

1e week

1 eetlepel limoensap en 1 eetlepel olijfolie drinken op een nuchtere maag 's ochtends.

2e week

2 eetlepels limoensap en 2 eetlepels olijfolie drinken op een nuchtere maag 's ochtends.

3e week

3 eetlepels limoensap en 3 eetlepels olijfolie drinken op een nuchtere maag 's ochtends.

Dit volhouden totdat de ontlasting donkerder en zachter is dan normaal - dit is'galblaas 'modder' en dan is de kuur afgelopen.

 
He fantastisch Rapunzel dat je dit vertelt over die verschillende manieren van milde leverkuren...

Mijn moeder vertelde net dat haar moeder altijd elke ochtend een eetlepel wonderolie gebruikte, voornamelijk tegen obstipatie, maar zover ik het begrijp helpt het ook de lever en tegen parasieten.

 
Oh leuk om te horen Dorien! Misschien is die wonderolie toch zo eng nog niet. Mijn moeder is op haar 42ste bevallen van mijn broer, met behulp van wonderolie. Ik heb begrepen dat ze dat ingenomen heeft en daarna allemaal op en neer is gaan lopen om de bevalling op te wekken en het hielp! Iherb heeft goeie biologische wonderolie. De moeder van jouw moeder was een Indische? (Ik vraag me af of die mensen dat gebruik altijd gehad hebben/in ere hebben gehouden.)

 
Hoi Rapunzel, toevallig las ik net over die wonderolie op een zwangerschapssite. Tja heftig spul dan... Ik heb die wonderolie van iherb al en ik heb geprobeerd de castorpackings te doen, maar ik werd er echt behoorlijk onwel van. Dus die staat nog in mijn koelkast. De moeder van mijn moeder was geen Indische. En die was al geboren voor het jaar 1900 (ik denk 1893 zoiets), dus wonderolie (in principe een tropisch product) is al vrij lang in gebruik ook in NL bij onze autochtone bevolking.

 
Ja, dat zou goed kunnen. Je moet ook dat boek van Hans van Waning maar een keer doorspitten. Of dat boek van Hans Moolenburg over kanker. Daar staan ook allemaal van die handige weetjes in en verhalen over wonderolie. Jij werd er onwel van? Ik heb vorig jaar wel behoorlijk gedetoxed weer, ik denk dat ik daarom toch een heel eind schoner ben nu/mijn onverteerde eiwitresten grotendeels kwijt ben. Dat scheelt waarschijnlijk stukken. Ik zou ook best nog wat meer H2O2 aankunnen, maar ik vind het wel goed zo. Niet te snel.

 
Goede tips van jou weer Rapunzeltje:)

Dat boek van Hans van Waning ga ik zeker lezen, dank voor de tip.

Ja die castor oil packings: dat is wel heftig hoor, athans bij mij, er is hier een item over, en veel mensen beginnen er enthousiast aan en dan stoppen ze vervolgens maar weer...

Ik ga eens kijken hoe het gaat als ik het zo inneem.

Fijn dat je al een heel stuk opgeschoond bent:)

Ik ben van plan de citroen-/olijfolie en/of wonderoliekuur een tijd vol te houden om te kijken hoe het zal gaan.

Jouw arts die schreef over 2 eetlepels citroensap 2 lepels olijfolie: ik hoog het nog wat verder naartoe op.

 
Gek, ik vond het héérlijk die castor oil packings op mijn lever! Op een gegeven moment sliep ik er zelfs de hele nacht mee. Niks aan de hand. Maar kort daarna is er iets gebeurd waardoor ik weer darmzweren kreeg. Het kan er niks mee te maken hebben gehad, maar het zou kunnen dat ik in die tijd 'te gek heb gedaan' met de packings. Geen idee. In elk geval: mijn darm kon niet tegen de flush niacine. Ik voelde het zo gaten branden in mijn darm, zeg maar. Achteraf zag ik het ook genoemd worden in het boek van Gerson. Mensen met maag- en darmzweren moeten nooit (flush?)niacine slikken! Maar afijn, die darm heb ik weer bovenop gekregen met koolsap, oxalis comp, slippery elm, dgl en weet ik wat al niet meer.

 
hoi Rapunzel, ja het is vast een kwestie van doooorzetten... haha

Ik moet zeggen: ik vind het ook niet zo handig allemaal met zoń packing om mijn lijf.

Darmzweren: ai!

En niacine en zweren in de darm: ik zal mijn vriendin waarschuwen.

Misschien heeft zij daar ook last van: zij heeft veel last van haar darmen en weet niet goed meer wat aan te vangen.

Geen idee of ze zweren heeft, maar ze houdt niets binnen: haar darmen spoelen alles zo weer door naar beneden.

Zij gebruikt de niacine tegen spirocheten, ze zit onder de infecties.

Oxalis comp is een homeopatisch medicijn zie ik, leverkruid denk ik.

 
Is oxalis comp niet antroposofisch? Ik heb het in elk geval ooit voorgeschreven gekregen van mijn antroposofisch huisarts. Het werkt zeker wel! Het zijn van die gesuikerde (dat dan weer wel) witte bolletjes. Je kunt trouwens ook nog voor het slapen gaan wonderolie op je voetzolen (reflexpunten) smeren! Goed inmasseren. Moet ook erg goed zijn. Heftig van je vriendin! Ik weet niet meer in detail hoe dat nou precies zat met die niacine. Of het nou enkel de flush variant was en niet die andere, dat weet ik even niet meer.

 
Even over die milde lever/galreiniging waar ik nu zo'n 6 dagen mee bezig ben (lepel olijfolie en citroensap in water met sole op nuchterige maag):

ik heb de afgelopen dagen behoorlijk vaak hoofdpijn, en m'n oren zitten nogal eens dicht, neus ook soms en lymfeklier onder m'n rechteroor is soms gevoelig/opgezet (had ik vroeger ook vaak, maar dacht dat het gewoon een puist was toen). Kan dat met de reiniging te maken hebben? Dat er wat delen van stenen (of onverteerde eiwitten die van haarvaatwanden losraken) in m'n bloed terechtkomen en die symptomen geven? Good old ontgiftigingsverschijnselen dus?

Mark

 
Dank je wel Rapunzel voor je tips!

Wonderolie op de voeten, is ook een optie natuurlijk:)

Ik kuur nu met orale inname van etherische olie (altijd verdund met olijfolie of honing) en in de stopweken (je kunt het niet continue doen), dan kun je tijdens die stopweek wel nog dat spul onder je voeten smeren.

Goede tip!

Mark ik denk echt dat het ontgiftigingsverschijnselen zijn die je beschrijft.

Het hoeft niet een kwestie van stenen die loskomen te zijn: die citroen die ontgift gewoon van zichzelf de lever al en die olijfolie ook.

Mariadistelzaad of -tinctuur of koffieklysma's kan/kunnen je ook helpen je lever voorzichtig op krachten te krijgen.

Je kan het ook iets rustiger aandoen als het je teveel wordt.

 
Hans Moolenburgh heeft het in zijn boek over kanker ook nog over het jezelf eens per week stevig inwrijven met een half deel olijfolie en een half deel wonderolie. Vervolgens neem je 15 minuten een heet bad, met olie en al. Daarna droog je jezelf snel af en ga je in bed onder de dekens liggen zweten. 'U verliest dan sloten gifstoffen'. Na een uur moet je een hete douche nemen. Dat is ook nog een goeie tip!

 
He dank je wel Rapunzel!

Ineens regent het hier goede tips van jou :)

Niet slecht hoor, dit ga ik ook proberen.

Voor mij wat makkelijker dan slapen met die packing.

 
Quote:
Ineens regent het hier goede tips van jou


Klopt. Opmerkelijk! Ik dacht dat je we jou hadden verloren aan de rauwe veganistische brigade!

Mike

 
Quote:
Mark ik denk echt dat het ontgiftigingsverschijnselen zijn die je beschrijft.

Het hoeft niet een kwestie van stenen die loskomen te zijn: die citroen die ontgift gewoon van zichzelf de lever al en die olijfolie ook.

Mariadistelzaad of -tinctuur of koffieklysma's kan/kunnen je ook helpen je lever voorzichtig op krachten te krijgen.

Je kan het ook iets rustiger aandoen als het je teveel wordt.


Bedankt, ik laat alles met koffie nog even achterwege omdat cafeïne ervoor zorgt dat ik onrustig word en 's nachts moeilijk slaap. Mariadistel zie ik hier wel eens vaker voorbij komen. Eens kijken of ik dat bij Ekoplaza kan vinden.

Ik voel me vandaag (op dit moment) beter gelukkig.

 
Mark, fijn dat het al beter met je gaat.

Even voor de duidelijkheid: een koffieklysma via de onderkant gooit je lever open in de plaats van zoals dat koffie je lever meer verstikt via de bovenkant.

Mariadistelzaad kun je redelijk goed geprijsd hier https://www.pit-pit.com/nl/mariadistel.html kopen.

Ik dacht dat je daar ook de tinctuur van mariadistel kan kopen.

Je kunt het beste het zaad hebben van de mariadistel, het blad is minder krachtig.

 
Bedankt Lievergezond,

Moet dat zaad dan ook weer geweekt worden, vanwege fytinezuur?

Wat betreft die koffyklysma: ik begreep dat die via de onderkant moet ;-) Maar de cafeïne komt dan alsnog je lichaam in toch? Dat zou me dan die onrust geven.

 
hoi Watisgezond, het zaad moet/hoeft zover ik weet niet voorgeweekt te worden.

Mogelijk verlies je met het weggooien van het aftreksel daarvan al te veel belangrijke stoffen uit de mariadistel.

In dit geval is het een kwestie van het zaad (halve tot hele eetlepel) in een elektrisch koffiemolentje fijnmalen en dan met kokend water opgieten en in laten trekken of je doet het gemalen spul in de yoghurt.

Koffieklysma: de koffie komt dan inderdaad in je lichaam en zet je lever via een poortader uit de endeldarm aan (shortcut waardoor het niet eerst meters darm doorhoeft) tot ontgiften door het glutathiongehalte van de lever met 600-700 procent omhoog te gooien.

Ik slaap er goed op, maar sommige mensen worden er toch onrustig van, voor mij wel apart.

 
Ja Mike. Ik snap werkelijk niet hoe jullie daarbij kwamen indertijd. Dat had ik toch echt niet gezegd! Het is wel zo geweest dat ik een hele poos rauw en praktisch veganistisch heb moeten zijn, gewoon om al die aangekoekte eiwitten weer kwijt te raken. Het klopt ergens wel, die uitspraak 'gedwongen vegetariër' te moeten zijn. Al eet ik wat vis en merg. Ik wil ook nog wel eens 1 kippenlevertje proberen met een stuk of 6 betaïne erbij. Ik heb gisteren nog bij Vitavie zitten bestellen. De ghee en de soep heb ik ook nooit opgegeven. Dat durf ik niet zo goed vanwege mijn gebit en die darm. Rawfood heeft zeker bepaalde voordelen en het is mooi dat je erop in leven kunt blijven als de nood héél hoog is, maar mijn voorkeur zal het nooit meer hebben. Ik heb gisteren wel geboekt voor dat seminar van David Wolfe, daar had ik ineens wel weer zin in.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.406
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan