Milde reiniging in vergelijking met de 2 daagse leverreiniging

Heb het vorige week maar 2 dagen gedaan en ben toen weer gestopt. Jij herinnert me er weer aan, dus ik ga vanaf morgen weer beginnen!

Mike

 
Mag je de milde leverreiniging ook 's middags doen (dan wel 3 uur na de lunch neem ik aan)?

 
Ook een vorm van milde leverreiniging die ook helpt tegen constipatie:
Quote:
Wat betreft het reinigen van de lever draait het primair om het spoelen van de galwegen. Er zijn verschillende benaderingen; ik kies voor deze eenvoudige versie.

Je hebt er olijfolie en citroensap nodig.

Koop een Extra Vierge olie met een beetje pit, een duidelijke kruidige of peperige smaak.

Wat betreft citroensap gebruik ik de gele knijpflessen van La BIO IDEA.

Neem gedurende 7 dagen, op de nuchtere maag, één eetlepel olijfolie gevolgd door idem citroensap.

Voor sommige klanten heb ik gemerkt dat zij 1½ lepels nodig hebben voor 9 dagen; het blijft een individuele zaak. Wees ervan overtuigd dat je er een soepele stoelgang van krijgt (‘poepen zonder drukken’) wat velen al een enorme opluchting bezorgt!

http://davidshealthcheck.com/inner-cleansing

 
Quote:
Ook een vorm van milde leverreiniging die ook helpt tegen constipatie:


Bedankt Lievergezond. Zou dit ook door mensen met bijnieruitputting (zoals ik) gedaan kunnen worden?

Mark

 
Extra toevoeging voor laatste milde leverreinigingstip: citroen en olijfolie in glas lauwwarm water doen vergroot kans op tegengaan obstipatie.

 
Bedankt voor de tip, ben nu 4 dagen bezig ermee. Stoelgang is vaker nu, 1x per dag. Wel hoofdpijn, maar zal er wel bijhoren.

 
Mark, ik doe deze ¨kuur¨ nu ook sinds 2 dagen (of 3 misschien) en of ik een frequentere stoelgang heb dan normaal weet ik (nog) niet echt, maar in elk geval gaat het wel al soepeler. Het is niet moeilijk om te doen, dus ik hou het bij een langdurige kuur als het zo doorgaat en als ik er niet te veel nadelen van ondervindt. Wel typisch dat je hoofdpijn krijgt! Dat zal er best wel eens mee te maken kunnen hebben...

 
Ik vroeg me ook al af of ik deze reiniging niet langer dan een week kon blijven doen. Het is niet veel moeite inderdaad.

Zou je met deze reiniging uiteindelijk ook grotere galstenen kunnen verwijderen denk je of moet daarvoor toch de uitgebreidere gal/leverreiniging gedaan worden?

 
hoi Watisgezond, ik kan er geen zinnige uitspraken over doen over of je met de grotere reinigingen wel grotere stenen kan loskrijgen. Ik heb die ook meerdere keren gedaan zonder dat ik resultaat opmerkte direct behalve dat ik het nogal een gedoe vind. Dus als dit me ook goed kan helpen: dan doe ik het graag zo.

 
@Lievergezond: omdat ik las dat zo'n grotere reiniging niet aan te raden is voor mensen met bijnieruitputting, ga ik sowieso ook door met deze milde versie.

@Muis: de reiniging die hier 11 posts ofzo boven staat.

 
Wat betreft het reinigen van de lever draait het primair om het spoelen van de galwegen. Er zijn verschillende benaderingen; ik kies voor deze eenvoudige versie.

Je hebt er olijfolie en citroensap nodig.

Koop een Extra Vierge olie met een beetje pit, een duidelijke kruidige of peperige smaak.

Wat betreft citroensap gebruik ik de gele knijpflessen van La BIO IDEA.

Neem gedurende 7 dagen, op de nuchtere maag, één eetlepel olijfolie gevolgd door idem citroensap.

Voor sommige klanten heb ik gemerkt dat zij 1½ lepels nodig hebben voor 9 dagen; het blijft een individuele zaak. Wees ervan overtuigd dat je er een soepele stoelgang van krijgt (‘poepen zonder drukken’) wat velen al een enorme opluchting bezorgt!

Deze neem ik aan?

 
hoi Watisgezond, ja dat is misschien wel zo dat je die grote reiniging niet zo makkelijk doet als bijnieruitgeputte. Ik heb hem wel gedaan ondanks dat ik zwaar uitgeputte bijnieren had/heb (misschien nu minder alweer), maar eerlijk gezegd denk ik dat het best kan.

Nog even een waarschuwing: zorg dat je dat citroendrankje met een rietje drinkt. Eventueel kun je er ook natriumbicarbonaat bij doen: dat maakt het drankje al minder zuur. Ik heb met een citroen-knoflookkuur mijn kiezen aan het eroderen gekregen in korte tijd: https://www.fatsforum.nl/topic/zure-voedingmiddelen-en-het-gebit

 
Ik ontbijt nu sinds een paar weken standaard met een mengsel van 2 citroenen, 2 eidooiers, 2 theelepels Sole en een hele flinke scheut (veel meer als een eetlepel) koud geperste, extra vierge olijfolie.

Ik vind het heerlijk als ontbijt. Ik ga het een tijdje volhouden. Ik heb geen zin in een grote leverreiniging.

Ik poep minstens twee keer op een dag. Ik heb een hele prettige stoelgang. Ik ga er van uit dat hiermee op den duur de lever echt wel geheel gereinigd wordt.

 
Quote:
Nog even een waarschuwing: zorg dat je dat citroendrankje met een rietje drinkt. Eventueel kun je er ook natriumbicarbonaat bij doen: dat maakt het drankje al minder zuur. Ik heb met een citroen-knoflookkuur mijn kiezen aan het eroderen gekregen in korte tijd: https://www.fatsforum.nl/topic/zure-voedingmiddelen-en-het-gebit


Ik voel de laatste tijd inderdaad vaak een zuur-aanval op m'n kiezen. Ik drink sinds kort zure dranken via een rietje, maar ik moet even een andere techniek vinden geloof ik. Bij mij komt de drank, ook via een rietje, toch bij m'n kiezen en tanden terecht, omdat ik het kennelijk niet meteen doorslik (zo drink ik altijd). En dus voel ik nog steeds die 'zure kiezen'.

Ik ga wel eens wat experimenteren ermee...

 
Ik heb ruim een jaar iedere morgen een mix gedronken van 2 eigelen, 1 grapefruit en 50 ml olie. Behalve op de dagen dat ik de grote reiniging deed ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.397
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan