Milde reiniging in vergelijking met de 2 daagse leverreiniging

Lievergezond, ik heb het nog even nagekeken van de niacine in het boek van Gerson. Het was gewoon niacine. Punt. Ze hadden het niet over de wel/niet flush-variant. Dat mag dus niet bij mensen die maag- en/of darmzweren hebben. Ook niet bij prednisongebruikers en er werden nog een aantal andere ziektes genoemd.

 
Lievergezond, nog even over het mariadistelzaad:

Quote:
In dit geval is het een kwestie van het zaad (halve tot hele eetlepel) in een elektrisch koffiemolentje fijnmalen en dan met kokend water opgieten en in laten trekken of je doet het gemalen spul in de yoghurt.


Het gemalen zaad doe je toch wel in een thee-ei in heet water, niet zo los erin?

 
hoi Watisgezond je kunt het ook gewoon zo in het hete water doen en dan de thee op een zeefje opschenken bijv. Wat je wil... Wel minimaal 15 minuten laten trekken vantevoren.

 
Zie wat etherische olie van een citrusvrucht doet vergeleken met gewone citroen als het gaat om toxinen oplossen, in dit geval tempex:

Zie filmpje vanaf 1 min 20 sec.

Cleanse, Lose Weight and Detox with Essential Oils

Dus nog beter dan gewone citroen is in de bijv. 2 eetlepels olijfolie sochtends 4 druppels etherische olie van (biologisch) citrusfruit: bijv. citroen oplossen en dat in lauw water doen.

 
Ben nu een week bezig met het drinken van mariadistelthee van gemalen mariadistelzaad. 2 koppen per dag.

Het geeft me hoofdpijn, vermoeidheid en zwaar gevoel op m'n maag. Alsof m'n spijsvertering nog zwaarder gaat (en ik slik HCL). Kan natuurlijk ook door andere dingen komen, maar toch ff gegoogled :wink:

Ik vond een duidelijk artikel over de werking van de lever en ook welke middelen een remming op fase I of II kunnen geven van het ontgiftingsproces.

In het artikel kun je lezen dat mariadistel niet wordt aangeraden als je lever een trage fase I werking heeft, omdat mariadistel ook een vertragende werking heeft. Kurkuma trouwens ook (strooi ik op zo'n beetje elke maaltijd).

De symptomen die omschreven worden, herken ik er veel van. Moeilijk zwanger worden heb ik dan weer niet zo'n last van :p

Ik ga eens even een paar dagen geen mariadistelthee nemen, kijken wat er gebeurt.

@Lievergezond: heb jij geen bijwerkingen ervaren sinds je die thee drinkt?

Mark

 
hoe geloofwaardig is deze link Mark, als er onderaan staat :

Quote:
Waar zitten de meeste antioxidanten in?

Zeer hoge ORAC waarden hebben; bramen (65 gram bramen nodig voor een dagelijkse 5000 ORAC) gedroogde pruimen (87 gram= 5000 ORAC) Bosbessen ( 112 gram= 5000 ORAC),

verder ook granaatappel, rozijnen, blauwe bessen en frambozen, zwarte bessen en aardbeien,

waarvan ongeveer 150 tot 325 gram per dag nodig is voor voldoende antioxidanten.

Om met appels, peren en bananen aan deze hoeveelheid ORAC te komen heb je al

tussen de 2 en 3 kilo nodig.

Een hoge ORAC score zit in de volgende groenten:

Knoflook, spinazie, gele pompoen, spruiten, broccoli, en bieten.

Van de andere groenten is al gauw meer dan een kilo inname nodig voor een ORAC waarde van 5000.

Wat heel fijn is : 38 gram pure chocolade geeft ook 5000 ORAC

en 74 gram melkchocolade ook. Verder is rooibosthee zeer rijk aan antioxidanten.

Dus genoeg mogelijkheden om jezelf te voorzien va deze onmisbare stoffen!


en niets over dierlijke producten, daar zit blijkbaar geen oracwaarde in.

Hoe geloofwaardig is dan zo'n artikel, kurkuma bv wordt in elk artikel aangeprezen als leverreiniger, ik gebruik dat best heel regelmatig en volgens het artikel remt het fase I in het ontgiften van de lever

 
@Marijan

Het is inderdaad verwarrend, maar het zou bij mij deels m'n maag- en spijsverteringsklachten verklaren als het zou kloppen.

Weer een kwestie van zelf ervaren, denk ik.

Ik weet niet of er veel antioxidanten in dierlijke producten zitten overigens.

@Lievergezond

De hoofdpijn en vermoeidheid kan ik nog inkomen dat het ontgiftingsverschijnselen zijn, maar dat zware gevoel op m'n maag (als dat door mariadistel komt) is zo apart (zeg maar vervelend).

Ik ga het nog eens verder onderzoeken. Bedankt voor de search link. Pub med artikelen zijn niet allemaal gratis in te zien, zie ik.

Mark

EDIT: ik heb de schrijfster van het artikel gemaild waar ze haar informatie vandaan heeft.

 
Ik heb zelf even gezocht en ik denk dat de schrijfster van het genoemde artikel haar informatie heeft uit een studie van de University of Pittsburgh. Kan het onderzoek zelf niet vinden, maar wel een verwijzing ernaar:

http://www.hcvadvocate.org/hepatitis/hepc/mthistle.html

Als je de genoemde medicijnen gebruikt, is het in ieder geval sowieso verstandig om geen mariadistel te nemen. Het lijkt dus toch de activiteit van de leverenzymen te remmen, wat in sommige gevallen (bij medicijngebruik) niet gezond is.

Merendeel van wat ik over mariadistel vind, is overigens positief over het gebruik van mariadistel voor leverreiniging. Wel wat neveneffecten gevonden waar ik ook last van heb.

 
Hi Marijan, ik zou ook weleens meer onderzoek naar zoiets als ORAC waarde van dierlijke voeding zoals eieren willen zien, of de energetisch waarde, maar daar wordt helaas geen onderzoek naar gedaan blijkbaar http://www.ayu.nl/wp-content/uploads/2013/04/ORAC.R22010.pdf

In rauwe dierlijke producten zoals melk, vlees en eieren zitten zeker wel antioxidanten, bv glutathion, ubiquinone vit A,C en E. Misschien niet de hoogste waarden, maar wel effectief, zoals bv de vetoplosbare vit C in melk.

 
Ik heb de milde leverreiniging nu 5 dagen gedaan, neem het drankje (eigeel/citroen/olijfolie) 's avonds in. Laatste 3 dagen 's ochtends ook bitterzout ingenomen voor evt. stenen. De ochtend na het eerste drankje had ik lichtbruine/gele ontlasting. Ik heb tevens na de eerste keer Mike's curry te eten wit gele ontlasting gehad. Hierover zegt Mike in deze draad:
Quote:
Dat is de lever die zich ontlast zonder tussenkomst van de galblaas


Mijn vraag: is de lever dan na 1 x wit/geel ontlasten klaar met ontlasten? Waarom doet de lever dit niet vaker achter elkaar (de curry heb ik 3 dagen achtereen gegeten)?

Ook merkte ik de eerste 3 avonden echt dat mijn lever aan het werk was qua beweging/pruttelen, kreeg het de eerste nacht zelfs erg warm/heet en bonste mijn hart even. Avond/nacht 4 en 5 bijna niks gemerkt. Valt er dan nu niks meer te reinigen of is mijn lichaam er even klaar mee? Dit kan ik me niet echt voorstellen, maar kan mijn lichaam door deze 'reactie' niet zo goed 'lezen', begrijp het niet.

Ontlasting is btw van 2 keer per dag naar 1 keer gegaan. Opstopping? Heb er geen last van, en de ontlasting is als een worst, zacht, lichtbruin.

 
Bijzondere ontdekking na milde leverreinigen (olijfolie, citroenwater) en koffieklysma's...

Ik kan beter zingen! M'n stem is helderder en ik hou het langer vol.

 
Hoi allemaal,

Ik heb eindelijk de 2-daagse echte leverkuur gedaan. De milde reiniging doe ik al heel vaak en bevalt prima, vind ik ook echt lekker, maar zie ook nooit bolletjes.

De olie met het grapefruitsap daar zag ik echt tegenop, Ik dacht ik word misselijk en krijg het niet weg, maar aangezien het milde sap erop lijkt had ik toch een beetje moed gekregen, en inderaad ik kreeg het beter weg dan ik gedacht had. Bitterzout met citroen met een rietje viel ook mee. Ik heb echter geen enkel bolletje gezien.

Vanmorgen het 3e glas bitterzout genuttigd en toen kwamen de problemen waar ik bang voor was. In 1 keer raak ik de ontlasting niet kwijt, maar gedurende de dag wel 10 of 15 keer naar het toilet geweest. Dan heb ik mmet moeite weer schoongemaakt en ingesmeerd voel ik het eerste druppeltje alweer komen. Daar valt niet tegen te smeren. Wat mij helpt is op bed zitten, dan blijft het wat rustiger, alhoewel, als ik opsta begint het weer. Inmiddels is het 4 uur en heb net nog ontl. gehad, hoop dat het nu ophoud, ergste (bibs) pijn is nu weer onder controle.

Ik ben blij dat ik deze ervaring eindelijk achter de rug heb, om het ooit nog eens te doen daar twijfel ik over.

Ik denk ook dat geen bolletjes misschien betekent dat het nog wel losloopt met die lever.

Ik meen me te herinneren uit al deze mailtjes dat niet iedereen bolletjes ziet. Maar inmiddels staat er zoveel info op, te veel om nogmaals te gaan lezen.

 
dit commentaar stond onder artikel over appelazijn, galaanval stoppen met appelazijn,
uit deze link:http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/appelazijn-de-onbekende-heilzame-krachtpatser/

Zo’n twee maanden geleden heb ik voor het eerst gehoord van appel cider azijn en z’n heelzame werking. Nou ben ik zo iemand die NERGENS in gelooft, dus ook niet in dit. Laat ik nou galstenen hebben en zo nu en dan (gelukkig) een aanval. Ik werd dus op appel cider azijn gewezen. Normaal nam ik een pijnstiller maar dat duurde wel een half uur tot een uur tot het ging werken. Dus ik naar de reformwinkel en de azijn gehaald EN biologische appelsap. De mevrouw van de winkel kende de combinatie. Toen ik na twee weken een aanval kreeg gelijk dat spul gedronken. Medicijnen in de aanslag. Tot mijn stomme verbazing verdween de aanval na enkele minuten. Floep weg!! Ik was stomverbaasd. Was dit toeval? Afgelopen week weer een aanval. Gauw dat spul ingenomen en…..WEER werkte het!! Dit kan geen toeval meer zijn. Ook voel ik me er prima bij. En als alles een beetje zeurt neem ik appel cider azijn en het trekt zo weg. Voor mij een wondermiddel en ik heb het nu altijd bij me. Klein flesje appelsap met azijn. Mocht ik een aanval krijgen heb ik m’n biologische middeltje bij me. Prima spul!! EN voorlopig geen operatie nodig!!

30Reageer Chat
CYLVIA
26 maart 2013 om 00:00
HEB DE ZELFDE ERVARING DIE JIJ HEBT GEHAD MET APPELAZIJN EN GALSTEEN AANVALLEN MAAR BEN NU NA REGELMATIGE KUUR DOOR MIDDEL VAN DE GAL EN LEVERREINIGING MET BITTERZOUT VAN MIJN GALSTENEN EN KOLIEK AANVALLEN AF. IK HERHAAL MAANDELIJKS DE LEVERREINIGINGSKUUR (http://www.fonteine.com/lever_gal_flush.html)MET BITTERZOUT.M.A.W, APPELAZIJN IS NIET VOLDOENDEN ALS JE ER ECHT AF WIL KOMEN VAN DE STENEN. p.s ECHO TOONDE NA DE HERHAALDE KUREN DAT MIJN GALSTENEN VERDWENEN WAREN. SUCCES
 
Wat bedoelen jullie toch met ´bolletjes´? Heeft dat met de ontlasting te maken?
Sinds ik Wapf eet had ik in eerste instantie moeizame ontlasting, dus geprobeerd met meer vet binnen te krijgen en dat gaat nu aardig goed. En nu sinds 3 dagen de milde leverreiniging en nu begint het echt beter te komen. Maar bolletjes?
Sorry, vind het een beetje domme vraag, maar ja, ik ben nog steeds een - voor mijn gevoel - beginner en leer elke dag nog.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.704
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan