magnesium

Ja dat ga ik ook doen ,en we moeten met zijn alle opletten dat we ons zelf niet uitputten met van alles en nog wat.Dit gaat volgens mij ook flink ten koste van onze voorraad.

 
Quote:
Mailtje is de deur uit. U hoort van me (als het goed is)



En Marco, al wat gehoord?

 
Ik heb inmiddels 5 kg magnesium besteld en in goede orde ontvangen van de online-zeepwinkel. Nu kan ik en een voetenbad nemen en insmeren. Ik kan in ieder geval even voort. Of dit de beste kwaliteit is weet ik nu niet, heb het dus gegokt.

Ik zal ze nog een mail sturen en navragen voor andere geinteresseerden.

 
Alleen zit in keltisch zeezout wel wat magnesium maar bij lange na niet zoveel als in het magnesium chloride zout uit de zechstein zee...

 
echt waar pike? ik neem dat ook in als sole (als ik eraan denk tenminste) voor de magnesium....

 
Ja ik ben ook lyrisch over keltisch zeezout, ik heb hier letterlijk 20 kilo van het spul staan :wink:

In kzz zitten van allerlei mineralen, minimaal 84 als ik het goed heb, waaronder magnesium maar als je echt veel magnesium nodig hebt dan is kzz m.i niet het aangewezen zout daarvoor.

Magnesium chloride is een veel geconcentreerdere vorm van magnesium.

En de positieve effecten van sole gaan niet perse over magnesium maar ook en vooral over al die andere mineralen

 
Er staat op de website van de Zeepwinkel: het meestvoorkomende mineraal in de heilzame dode zee. Dit is alle info die ik kreeg. Nog niet gezocht op Dode Zee.

@Pops. Wat bedoel je precies dat je magnesium-olie maakt met keltisch zeezout. Hoe dan?

 
Liesje van magnesiumvlokken kan je door er water aan toe te voegen magnesiumolie maken. Ik denk dat Pops ook zoiets doet met KZZ. Alleen bevat KZZ in verhouding veel minder magnesium als zout uit de zechstein bron.

 
ja ja ik leer hier elke keer weer bij haha, maar ik maak mijn olie gewoon in een flesje met flink wat zout waar ik een neutrale olie amandel ofzo, ingooi en lekker laat trekken, ook een flinke gooi zout in het bad.maar pike hou weet je nu of dit allemaal voldoende is?

 
Pops, magnesiumolie heeft niets met olie te maken -:) Het voelt een beetje aan als olie, daarom noemen ze het zo. Maar het is gewoon een mengsel van zechstein zout en water.

 
Precies Zonne.

Zonde van je amandelolie als je dat op je huid smeert Pops!

Kzz in je bad is sowieso nooit verkeerd maar als je graag extra magnesium wil dan is magnesium chloride een betere keuze.

Hoe weet je of het voldoende is?

Nou ten eerste is sole van kzz een zeer goede keuze om je mineralen op peil te houden dus dat kan je gewoon blijven doen.

Ik zou zeggen maak een magnesium olie (van magnesium chloride) en ga dat een aantal dagen smeren. Bij mij verdwenen een aantal klachten zoals spiertrekkingen (ongecontroleerd samentrekken van ooglid en schouder spieren) en mijn slaap werd veel dieper.

Dan is het een kwestie van bijhouden.

Het beste kan je het een aantal weken of maanden gebruiken en dan kijken of je er baat bij hebt gehad.

 
Als ik het goed lees kun je de vlokken niet bij zechsal zelf bestellen? Raar. Heb op zechsal.eu gekeken, niets te vinden, alleen kant en klaar spul. Maar ja das durder he
 
Ook nog maar eens een mailtje naar de soapqueen gestuurd, want dat is toch wel een erg interesante prijs, ben benieuwd of ik antwoord krijg...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan