magnesium

Nee Mike, allemaal geen last van. Nooit last van gehad.

Ik eet ook veel zwarte peper.

Bedankt voor je antwoord.

Dan kan ik lekker met de magnesium beginnen.

 
Wat betreft:

Quote:
Zelf verdunnen.

Dat kan, maar je zult merken dat het moeilijk is om een goede concentratie echt vloeibaar te krijgen. Het is of teveel of te weinig.


Dat is makkelijk op te lossen, je pakt een aparte fles en doet daar zoveel magnesiun chloride vlokken in dat als je er water bij doet en gaat schudden dat er een beetje op de bodem blijft liggen, dan is het water verzadigd. Dan even het water laten rusten, bijvoorbeeld paar uur, dan weer goed schudden, en weer het water laten rusten tot er weer wat op de bodem ligt, dan het nu verzadigde water overgieten in een andere fles, zonder dat wat er op de bodem ligt mee te gieten. En dan kun je ook makkelijk met een spuitfles spuiten.

Dan heb je de juiste concentratie. Ongelofelijk toch zeg dat de fabrikant of verkoper iets simpels zo moeilijk doet voorkomen.

 
Ik vraag me af waarom maar 600 gram per liter? Je kan toch ook net als Sole doen? Heb je altijd de zelfde concentratie.

 
Marco, ik heb eens een keer uitgerekend dat in de kant en klare magnesiumolie ongeveer 600 gram magnesium vlokken per liter zit maar je kan er inderdaad ook gewoon een verzadigde oplossing van maken. Dat doe ik ook.

 
Ja de magnesium olie is helemaal geen olie. Als je de ingredienten leest staat er 31% magnesiumchloride en aqua. De vlokken ( zechsal) zijn zelfs 47%. Ik heb begrepen dat aan 2 kopjes vlokken één kopje heet water moet toevoegen, roeren tot t oplost en klaar.

Die 'olie' wordt dus erg duur verkocht.

Iedereen die ik test heeft een tekort aan magnesium. Ik smeer dagelijks de olie en blijf schommelen tussen 90-95-100%. belangrijk om te weten is dat stress magnesium verbruik dus je kan blijven smeren. Ideaal is om 2x per week een voetenbad te nemen om snel je tekort aan te vullen en ernaast blijven smeren.

P.s ik test tevens bij de tekort test op maagzuur en werkelijk iedereen heeft te weing maagzuur. De sole met appelazijn wordt een algemeen standaard :)

Meer info over de tekort test, mijn werkwijze (kinesiologische spiertest) en ervaringen .... zie mijn website.

 
Het is hetzelfde ja maar het komt waarschijnlijk niet uit de miljoenen jaren oude en super schone zechstein zee.

Dan staat er nl altijd een logootje bij met de tekst "zechstein inside.

Wat de herkomst dan wel is zal je dan aan ze moeten vragen.

En als het wel uit de zechstein komt dan is dat wel heel goedkoop en dan vraag ik mij af waarom ze dat er niet bij zetten. Daar letten veel mensen op namelijk.

 
Heb hier de vlokken voor voetenbad en de magnesiumolie ,voetenbad heb ik 3 maal genomen.Terwijl ik de kuur moest afmaken.Wat is de toegevoegde waarde hiervan ten opzichte van het sprayen?Spray mijn lichaam 's avonds voor het slapen gaan.

 
Marco ik heb op nedmag-site gekeken, kun je daar wel bestellen?

Ik heb ook magnesium nodig om te smeren resp. zelf te verdunnen. Ik wil het perse ook niet innemen.

 
Henry,

Het is allebei goed, misschien dat het lichaam het iets makkelijker door de voetzolen kan opnemen maar aan de andere kant is de concentratie welke je op de huid smeert sterker.

Hoezo moest je "de kuur afmaken"??

 
Pike,

Ik heb een startpakket is een emmertje vlokken voor 3 weken om je diagnose te stellen,het emmertje zit nog meer dan half vol.Ik heb er moeite mee om 40 min stil te zitten met mijn voeten in het bad.Ik weet dat een voetenbad lekker is ,maar ik vind dit iets te lang.Ze schrijven ook 20 min voor ,maar 40 min geeft het beste resultaat.Ga het toch weer een keer doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.708
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan