@Mike: dank je wel voor je bevestiging.
Ik probeer diegene inzicht te geven in de situatie, ten opzichte van wat artsen en 'deskundigen' beweren: ALS is niet te genezen omdat we niet weten wat de oorzaak is.
Wel, met een prognose van 1 tot 3 jaar nog te leven, wil je toch wel weten wat de oorzaak is om de kans te vergroten te kunnen regenereren.
ALS wordt gezien als een auto-immuunziekte, de afbraak van spieren, zenuwen en hersenen dus. Een protocol om dit tegen te gaan ziet er volgens een website zo uit:
1. - Immuunsysteem in balans brengen, o.a. door Kalawalla, vitamine D3 en jodium
2. - Infecties bestrijden, infecties door teveel slechte bacterien wat de kans op ontstekingen verhoogt. Jodium, probiotica (kefir, kombucha, yoghurt)
3. - Ontgiften, chlorella, spirulina, kelp, klei, MSM, alfa-liponzuur
4. - Onderhoud, zoveel mogelijk het schild van het immuunsysteem omhoog houden
Bij stap 1, zie ik natuurlijk wel dat daar ook de nodige mineralen en andere vitaminen bij moeten komen. Ik zal dan ook aanraden de levertraan en boterolie te gaan gebruiken en te blijven gebruiken. En de sole voor de mineralen.
Heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen?
Volgens dit protocol zouden de meeste auto-immuunziekten terug gedrongen kunnen worden of zelfs genezen kunnen worden. Het liefst maak ik dit zo gedetaileerd mogelijk, dus alle suggesties zijn welkom.