magnesium

@ Klavertje en Angela,

Ja dat komt helaas meer voor, deze problemen met magnesium suppletie.

je kan het trouwens rustig innemen voordat je gaat slapen hoor dat doen veel mensen en dat werkt over het algemeen goed.

Het probleem is alleen dat het vooral bij mensen met bestaande darmproblemen problemen oplevert.

Met als gevolg niet alleen rommelende darmen etc, maar ook dunne ontlasting waardoor er blijkbaar nog meer magnesium verloren gaat.

De enige oplossing die ik kan bedenken is of de dosis meer te spreiden over de dag of magnesiumolie op de huid gebruiken.

Quote:
Hoe lang duurt het vooraleer je waardes terug min of meer op peil zijn?



Ik zou het niet weten maar ben wel geïnteresseerd in wat iemand anders daarvan denkt..

 
@Angela, zoals Pike al schrijft hebben veel mensen problemen met de laxerende werking van Magnesium. Je kunt dit opvangen door op een andere manier Magnesium te suppleren.

De volgorde geeft meteen de rangorde in opneembaarheid aan:

1. Magnesiumolie op de huid smeren. Dan komt het niet in je spijsverteringsstelsel terecht.

2. Dr. Schüssler celzouten nr. 7 nemen. De tabletjes smelt je onder de tong en de magnesium wordt direct in de bloedbaan opgenomen. Je moet de dosering wel veel hoger aanhouden dan op de potjes staat aanbevolen. Dus bijvoorbeeld 3 x 10 per dag.

3. Magnesiumbisglycanaat (is wel veel duurder dan magnesiumcitraat). Door de binding van magnesium aan taurine heeft deze vorm nog nauwelijks de nadelen bij inname t.o.v. de andere magnesiumvormen, bovendien wordt alleen deze soort niet al meteen grotendeels

door de lever afgebroken, maar pas in de dunne darm, waar het mineraal ook opgenomen moet worden.

Quote:
Hoe lang duurt het vooraleer je waardes terug min of meer op peil zijn?



Dat gaat heel snel. Magnesium blijft zo'n 8 uur in het lichaam en het wordt net als vitamine C bij een overschot gewoon afgevoerd.

 
Ik dacht ook dat het zou helpen bij mijn hartkloppingen, maar die nemen alleen maar toe :?

Bedankt voor jullie reacties, volgende keer dan maar de magnesiumolie proberen!

 
Quote:
Ik dacht ook dat het zou helpen bij mijn hartkloppingen, maar die nemen alleen maar toe [:?]


Ik denk dat je dan inderdaad bar weinig van de ingenomen magnesium opneemt.

 
Bij mij is het na 1,5 week genormaliseerd en nu heb ik gen last meer van mijn darmen.

Moest er waarschijnlijk even aan wennen.

Ik voel me heel relaxt en slaap prima!

Ben zelfs door de onweer van vannacht hen geslapen :p

 
Nu wil ik via zechsal Noordzee magnesium kopen, boek transdermal magnesium therapie gelezen. Maar nu las ik op de site van Zechsal dat de gel die je dus via je huid opneemt zetmeel bevat en zetmeel zijn koolhydraten.

Als je dan veel magnesium gebruikt krijg je ook veel zetmeel binnen of ben ik nu te kieskeurig.Dat vind ik wel jammer omdat één van de meest effectieve methode de huidspray is.

Ik zou het ook via een bad kunnen doen, dan heb je geen additief en dat kunnen combineren met orale inname.

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt.

 
Zechsal gel ik dik (zoals gel), Zechsal olie is dun (iets dikker als water) en is prima op je huid te smeren en bevat geen zetmeel Hayderpasa

 
Gewoon magnesiun chloride vlokken kopen en zelf magnesium olie maken zonder zetmeel erin. Dan heb je verder precies hetzelfde produkt en ook nog eensvoor een fractie van de prijs. Ongeveer 600 gram vlokken in een glazen melkfles van een liter doen en dan aanvullen met water. Dan heb je magnesium olie.

Het is trouwens geen magnesium uit de noordzee maar uit een nu droggevalen zechsal zee van tig miljoen jaar geleden.

Zit nu onder de grond.

 
Trouwens werkt de oplossing vlokken met water net zo effectief om op je huid te sprayen en oraal in te nemen?

Ik kan bij zechsal geen magnesiumvlokken vinden of bedoelen jullie de magnesium badkristallen? Of of moet ik op een andere site als zechsal kijken?

 
Ik zit op de telefoon dus kan niet zo goed een link geven maar google eens ancient magnesium of zo. Ja het heet ook weleens badvlokken. Zou niet meer dan een euro of 9 per kilo moeten kosten. Via de huid is effectiever vind ik.

 
Ik kwam met testen ook uit op de magnesiumspray (zechsal)

Ik gebruik deze al enige tijd en de aanvulling gaat erg snel. Ik test ook wáár (op je lichaam) je het beste kan sprayen. Zelf spray ik op achterkant knieën en binnenkant ellebogen. En gebruik het in een mix samen met vitamine E en jodium druppels om een verkorte spier (dupuytren) te behandelen.

Er zijn ook ionische magnesium druppels die uit Great salt lake komen.

Vitals ConcenTrace is een krachtig, geconcentreerd supplement met meer dan 72 ionische mineralen en spoorelementen uit het Great Salt Lake. Dertig druppels zijn gelijk aan de inhoud van 90 ml zeewater ontdaan van meer dan 99% natrium.

Iemand hier mee bekend? Lijkt me ook een goede keuze.

Uitgangspunt voor de producten met ConcenTrace is, dat de aarde van oudsher de juiste balans van mineralen en spoorelementen voor de gezondheid van mens, dier en plant in zich droeg. Onderzoek in de laatste eeuw heeft aangetoond, dat een aantal van deze mineralen en spoorelementen essentieel zijn voor het bestaan van de mens. Er komen steeds spoorelementen bij, waarvan het vermoeden bestaat, dat ze tot de essentiële voedingsstoffen behoren; dit houdt in dat ze onmisbaar zijn voor het behoud van een goede gezondheid. Mede door erosie, uitputting van landbouwgronden en het gebruik van kunstmest, bevat onze huidige voeding een lager mineralengehalte en een kleiner spectrum aan spoorelementen.

Hier de link waar deze info vandaan komt. Je moet nog wel tot ongeveer de helft vd pagina naar beneden scrollen. http://www.kruidenpakhuis.nl/contents/nl/d13_01.html

 
Zo nu en dan laat ik iets van me horen.Veels te druk helaas.

Had Zechsal een e-mail gestuurd over advies hoe nu magnesium te gebruiken bij adhd, dit is het antwoord. Ze hebben het ook over b12 maar als je veel dierlijke producten eet zit je goed. Wel netjes dat ze me dit sturen maar ook even jullie meningen aub over de antwoorden.Hoe lang moet je dan in bad en Mtje heeft het er ook over het sprayen aan de binnenkant van je ellebogen en knieën maar hoe vaak moet je dat dan per dag doen en hoeveel pufjes enz.?

Een heleboel vragen. Ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Magnesium en ADHD.

Uit diverse studies is inderdaad gebleken dat magnesiumsuppletie helpt bij ADHD. Vaak genoemd in combinatie met oa vitamine B12. Op internet kun je hier genoeg over vinden. Kijk ook eens bij Marianne Moussain. Zij heeft ( in heet nederlands vertaald) eeen aardig boek hierover geschrreven.

Hoe Zechsal te gebruiken.

Wij menen dat de transdermale suppletie het meest effectief is. Maar daarmee is niet gezegd dat orale suppletie slecht is.

Hoe te gebruiken.

De dosering is persoonlijk en afhankelijk van veel factoren. wij adviseren om gedurende drie weken 2x per week een voetenbad met de magnesiumkristallen te nemen en de overige dagen 20 sprays magnesiumolie . Na drie weken voor jezelf bekijken wat voor jou een goede dosering is en of je de combinatie wilt hanteren of alleen de olie of de kristallen.

NB voor kinderen tussen 4 en 12 de helft van de dosering aanhouden en opassen met de olie. Veel kinderen vinden dit prikken. Je kunt het dan verdunnen met water.

Overdosering.

Als je teveel magnesium binnen krijgt, zal het lichaam dit vanzelf afscheiden ( vergelijk vitamine c)

Zelf verdunnen.

Dat kan, maar je zult merken dat het moeilijk is om een goede concentratie echt vloeibaar te krijgen. Het is of teveel of te weinig.

Helemaal in bad

Dat is erg lekker en je krijgt een boost, maar je hebt voor wat effect wel 1 a 2 kilo nodig op een bad van 80 liter.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar bedenk dat het geen medisch advies is en je bij twijfel een arts moet raadplegen

 
Quote:
Ze hebben het ook over b12 maar als je veel dierlijke producten eet zit je goed.


Dat is te kort door de bocht. B12 is alleen opneembaar bij voldoende maagzuur. Daarin zit de intrinsieke facror die B12 opneembaar maakt.

Mike

 
Quote:
Zelf verdunnen.

Dat kan, maar je zult merken dat het moeilijk is om een goede concentratie echt vloeibaar te krijgen. Het is of teveel of te weinig.



Wat bedoelen ze hier nou mee?

 
Zelf verdunnen moeilijk=bs (te veel lost niet op, te weinig, meer spuiten) maar begrijpelijk als antwoord, want dan verdienen ze niet veel aan je natuurlijk.

 
Precies Tanja! Ik dacht al 'zit ik in een parallel universum waar het doodeenvoudig is om dat spul zelf te verdunnen of zo??'

 
Sorry maar hoe weet ik wanneer ik tekort aan maagzuur heb?

Ik kan ook zure producten heel goed verdragen, drink zelfs azijn op de legen maag 'S morgens.Vind ik heerlijk.

 
Dan zit het waarschijnlijk wel goed met je maagzuur. Ook geen opgeblazen gevoel, winderigheid, zuurbranden?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan