magnesium

ik zag dat in de nieuwe pot 100 mg adrenal concentraat zit

en in de oude pot 300 mg adrenal concentraat.

Dan moet je er nu 3 per maaltijd nemen om aan hetzelfde te komen.

Ik neem er nu 2 a 3 per dag,dat wordt dan 6 tot 9 stuks.

Zijn er mensen hier die te heftig reageren op 300 mg?

Of zou er een andere reden zijn?

 
Marijan,

Het is niet de eerste keer hoor dat een topic ontspoort. Het komt vanzelf wel weer goed ergens.

Lia

 
Alleen waar kan ik dus de nieuwe adrenal bestellen zonder credit card. (sorry nog steeds of-topic. Ik baal er wel van, net nu ik weer nieuwe moet bestellen is er niet meer die ik had en dus ook goed bevalt.

 
Ik heb op mijn site een vertaling gezet van een bijzonder goed stuk over magnesium door Katherine Czapp.

Mike heeft er al eerder naar verwezen. Het origineel staat hier op the Weston A Price Foundation.
Quote:
Magnifiek magnesium

Geschreven door Katherine Czapp

Donderdag 23 september 2010, 14:43 uur

Het verwaarloosde mineraal, we kunnen niet leven zonder magnesium


Lia

 
Ik heb vandaag om te proberen kokosolie met magnesium Citraatpoeder gemengd en dit op me huid gesmeerd. Is dit zinloos, of wordt dit ook gewoon door de huid opgenomen en heb ik een goedkoop alternatief bedacht??

Wie kan hier iets zinnigs over zegen.

 
@Cham

Die is dus niet meer leverbaar volgens mij, dat staat er als je erop klikt. Die link kreeg ik toevallig pas ook via Mike. Ik heb toen toch maar weer gewoon Adrenanorm gekocht, dat verkoopt de drogist bij ons in de straat dus was gemakkelijk en ik reageer erg goed op Adrenanorm. Maar dus wel verkrijgbaar bij Iherb zoals Nick al schreef.

Om nog even terug te komen op magnesium... waar deze topic eigenlijk over gaat ;)

Zojuist heb ik weer nieuwe magnesiumolie besteld, want ik vind het zo fijn (ik slaap beter en ik ervaar minder menstruatiepijnen) en bij mijn vriend helpt het om migraine te verminderen. Ik heb gelijk een liter besteld, dat scheelt echt een hoop qua kosten.

 
bindt magnesium zoals bv tauraat en citraat ook maagzuur? waardoor dit dus minder sterk wordt?

 
Elmo,

Als je last hebt van maagzuur dan heb je maagzuur tekort. Dan kun je het beste appelazijn of citroen in een glas water drinken en keltisch zeezout gebruiken, daardoor krijg je op den duur meer maagzuur, dan zijn je problemen ook over.

Lia

 
bedankt, dat wist ik inderdaad en met het maagzuur gaat het nu al behoorlijk goed, ik vroeg me alleen af of de magnesium die ik neem nog van invloed is

 
Aangezien supplementen vaak worden afgeraden, is met magnesium supplementeren wel een goed idee? Welk merk zou dan het beste zijn?

 
Goede vraag Gadsie, leeft in mij ook.

Als je het stuk van katharina Czapp leest dan is voldoende Magnesium binnen krijgen via je voeding bijna onmogelijk.

Maar dat schijnt ook te gelden voor jodium, zink en selenium.....

Ik heb zelf veel ervaring met dr. Schussler celzouten. Deze worden direct in je bloedbaan opgenomen. Ik pendel de benodigde dosering uit. Ik doe dit ookvoor andere mensen en bijna altijd komt Magnesium er ok wel uit en dan vaak in hoeveelheden van minimaal 10 tabletjes in de potentie D6 per dag. Celzouten zijn relatief goedkoop in gebruik.

Het enige nadeel vind ik zelf dat ze aan melksuikertabletjes gebonden zijn. Daarom ben ik nu zelf overgestapt op Magnesiumbisglycanaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me meteen na inname meteen een heel stuk vrolijker voel.

Ik nam ze alleen voor het naar bed gaan, maar nu neem ik er 's ochtends ook 3 en ik krijg de neiging om te gaan zingen na inname :)

Ik wacht dan ook even met inname tot mijn zooon naar school is :D

Ik heb ze nu van Source naturals, maar ze zijn momenteel niet leverbaar en ga een nieuwe pot van Vitals bestellen (wel veel duurder). Maar ik heb bij het merk Vitals ervaren dat hun producten een hoge zuivere trilling hebben, waarin ik een verbinding ervaar met het kristallijne veld en daarom kies ik er toch voor.

Onlangs kwam ik Magnevite van Springfieldnutra.com tegen. Vond ik ook interessant. Ben wel benieuwd of mensen ervaringen hebben met dit product?

 
Magnesium chloride vind ik veruit het beste magnesium supplement omdat er geen enkele vulling in zit, zoals stearate e.d., je kunt het via de huid laten opnemen zodat je niet het probleem hebt dat het net zo hard via de achterkant het lichaam weer verlaat en het is goedkoop.

 
ik ga eens per week in bad met een kopje vol magnesiumolie.

Ik vind het heerlijk ontspannen en lees zo ook makkelijk een boek weg.

soms wat amandelolie erbij en ben zo zacht als een kuikentje :)

 
Hey allemaal.

Ik gebruik sinds kort magnesiumcitraat poeder van NOW. Op de verpakking staat dat dit bij een maaltijd moet ingenomen worden, maar ik zou het graag 's avonds voor het slapen gaan innemen ivm goede nachtrust. Kan dit?

Mijn buik rommelt wel een beetje sinds ik ermee gestart ben...

Hoe lang duurt het vooraleer je waardes terug min of meer op peil zijn?

Bedankt!

 
Ik ben anderhalve week geleden ook begonnen met magneiumcitraat, ik heb ook enorme veranderingen in mijn maag en darmen. Veel onrust, beweging en andere ( minder fijne) ontlasting. Heeft iemand een verklaring daarvoor? Dat mijn darmen er dus op reageren :oops:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan