magnesium

Van die zechsal badkristallen zijn waarschijnlijk toch ook wel goed om magnesiumolie mee te maken ?!

 
Die magnesiumkristallen in de 4,5 kilozakken van ancientmagnesium.nl zijn prima. Mijn dochter werkt bij de magnesiummijn in Veendam en gebruikt ze zelf ook.

 
Quote:
ik maak mijn olie gewoon in een flesje met flink wat zout waar ik een neutrale olie amandel ofzo


Dat is dus 'live-oil' maar dan met amandelolie i.p.v. olijfolie.

Live-oil is net sole: 2 delen olie, 1 deel zout en dan net zo lang roeren tot het meeste van het zout is opgenomen in de olie. De ene olie neemt het beter op dan de andere.

 
Ik merk dat bij 95% van de mensen die ik test ( via kinesiologische spiertesten opsporen van tekorten aan vitamines/ mineralen/ etc) een tekort heeft aan magnesium.

Vrees dat door bodemverschraling het niet meer voldoende in ons voedsel komt en we het echt moeten aanvullen met een supplement. Ik ben voorstander van vlokken en ( hiervan zelf) olie maken. Van de vlokken neem je een heerlijk voetenbad. je voeten nemen op wat nodig is. Ernaast is het fijn om de 'olie'te smeren op je huid. Op pijnlijke plekken, gewrichten of op je borstbeen voor het slapengaan. Ik heb nooit meer last van kramp in mijn kuiten sinds ik magnesium aanvul. En omdat stress magnesium verbruikt kunnen we blijven smeren.

 
ben benieuwd naar het antwoord hierop.

Ik neem al maanden om de dag een beste eetlepel magnesiumpoeder door de sole.

Ik merk o.a. dat de behoefte naar chocolade is verdwenen...........

 
@ An : teveel magnesium door voetenbaden binnenkrijgen... nee! je huid doseert en neemt op wat nodig is. Dus geen risico.

Bovendien verbruikt stress magnesium dus we kunnen blijven aanvullen. Tip maak van die vlokken ook zelf de 'olie'en smeer die ook dagelijks of om de dag.

@ rateltje. Ik kom toch steeds weer tegen dat mensne een tekort hebben terwijl ze magnesiumcitraat blijken te nemen. Dat wordt dus vaak niet goed opgenomen. dat risico heb je niet met magnesiumvlokken via voetenbad en zelf olie maken en smeren.

 
Ik neem magnesiumcitraat idd , heb het eerder eens laten "meten" en ben het nodig aldus de meting.

Zolang het goed voelt ga ik er mee door.

Merk verschillende veranderingen.

Ik ga voor mijn gevoel, eerst at ik veel eieren, nu minder, zo ook met sole, behoefte, nu minder.

stress heb ik best wel gehad en nog met vlagen, dus is magnesium een pre ;-)

Heb momenteel geen olie, vind het kak dat je steeds enorm veel portokosten moet betalen voor 1 of 2 producten en dan net weer bij een site bent die de andere dingen die je graag wilt, niet heeft.

Ik deed de olie op mijn huid en dit ging prikkelen, op een gegeven moment niet meer, heb dit "gelezen" als in behoefte aan...........

Ook deed ik het in bad, doe ik met de zeezout ook, kids vinden het lekker, met name het voelen van de korrels die op de bodem liggen.

Ik bestelde dan een kan via leefbewust,maar zie dat hij weer duurder is dan andere, wellicht weer ff in "gesprek" ;-)

 
Ja dat vind ik ook erg jammer en vervelend dat je telkens verzendkosten moet betalen voor alles. Gewoon het gehele wapf assortiment in 1 keer zou makkelijker en goedkoper zijn.

 
@Mtje Bedankt! Ik had idd ook al olie gemaakt. Prikt flink, maar dat trekt na zo'n 10 minuten gelukkig ook weer weg. Ik ga eens een week elke dag een voetenbad nemen en smeren voor bedtijd. Zit op het werk even in een stressvolle periode en merk dat ik al de hele week verkrampt wakker word sochtends. Eens kijken of ik verschil merk.

 
@An, elke dag een voetenbad is wel erg veel hoor. 1x per week is voldoende. @ x per week om snel een tekort aan te vullen en/of te ontgiften.

Maar smeer ernaast dagelijks de olie o.a op je voeten. En ja, als je dat voor het slapengaan doet kan dat je nachtrust verdiepen. magnesium geeft totale rust aan de spieren en zodoende geschikt als ontspanning voor het slapengaan of na het sporten.

 
en hoort niet echt te prikken ..ja..op open wondjes en geschoren benen prikt het flink

:) maar je zou het bij een flink tekort wel kunnen voelen tintelen.. dan voel je dat het wordt opgenomen. Als het echt irriteert op de huid zoek dan andere plekken op je lichaam waar het beter voelt.

 
Quote:
teveel magnesium door voetenbaden binnenkrijgen... nee! je huid doseert en neemt op wat nodig is. Dus geen risico.


Hoe verklaar je dan het gezegde, wat je niet kunt eten moet je ook niet op je huid smeren?

Dat is toch omdat je huid oom foute elementen (gif)stoffen opneemt?

Ik geloof om deze ook niet dat de huid doseerd, de "jodium test" is volgens sommige ook wel achterhaald.

 
Quote:
de "jodium test" is volgens sommige ook wel achterhaald.


Ik ken iemand bij wie haar schildklier is weggehaald en zij mocht in die tijd ook absoluut geen jodium smeren.

 
@rateltje: dat is goed nieuws, genezen van de drang naar chocolade. Ik spray elke avond met de magnesiumolie, maar misschien is het een goed idee om ook aan het poeder te gaan. Heb nl. een zeer sterke drang naar chocolade, die maar niet minder lijkt te worden.

 
Kan ook een nood aan verzadigd vet zijn? Of aan kh? Als de magnesium niet helpt misschien toch eens aan die andere dingen denken?

 
Ik heb inderdaad al aan andere mogelijkheden gedacht. Het kan ook te maken hebben met mijn verstopte galblaas: daardoor krijg je cravings voor bepaalde voedingsmiddelen. Maar ja, voordat die eens niet meer verstopt zit…. Ik vind de leverreinigingen best pittig: ik kan niet echt de rust nemen die ik nodig heb ivm mijn dochter, merk dat het er daarom erg aan trekt.

 
Maak je het jezelf niet te moeilijk? zet ze voor tv met iets lekkers en ga op de bank liggen? Als je echt ziek wordt zal dat ook moeten.

 
Doe ik soms ook wel. Maar merk dat ik me toch niet helemaal kan ontspannen, misschien omdat ik sowieso vaak het gevoel heb achter de feiten aan te hobbelen (qua energie).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.600
Leden
8.634
Nieuwste lid
Marleen Vanderauwera
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan