magnesium

Ik lees op verschillende sites het advies om toch echt te beginnen met 1 week elke dag een voetenbadje om tekorten aan te vullen, en als onderhoud daarna, 1 x per week voetenbadje maar wel dagelijks savonds smeren. Nou had ik na de eerste dag, sochtends een wat misselijk gevoel (naast de prikbenen die ik savonds al had). Gisteravond voor de 2e dag voetenbadje gedaan, en onderbenen ingesmeerd. Het prikte een stuk minder, maar ik werd vannacht om 4 uur wakker met braakneigingen en flinke diarree. Toch teveel van het goede, of is dit ontgifting? Ik sla vandaag het voetenbadje iig over.

 
Misschien gewoon toeval An en heeft het niets met de magnesium te maken?

Ik heb dit eigenlijk nog nooit gehoord zo'n heftige reactie op een paar keer magnesium smeren.

Als ik magnesium oraal inneem krijg ik op den duur wel altijd diarree maar voel mij dan nooit misselijk.

Nu smeer ik soms wel drie keer per week mijn hele lichaam onder de magnesium olie en heb dan nergens last van en de magnesium wordt wel opgenomen.

 
Nou weet ik dat ik nogal snel ergens heftig op reageer. Toen ik bijv. WAPF stapsgewijs voor mezelf ging introduceren, ging ik al aan de ontgifting van enkel 2 theelepeltjes sole per dag. Ik zal deze week eens wat experimenteren en steeds kijken hoe ik reageer.

 
Quote:
Doe ik soms ook wel. Maar merk dat ik me toch niet helemaal kan ontspannen, misschien omdat ik sowieso vaak het gevoel heb achter de feiten aan te hobbelen (qua energie)


Dat ontspannen ligt niet aan je dochter of aan wat dan ook, dat ligt aan jezelf. Je kunt wel wachten tot alle omstandigheden veranderen zodat je eindelijk aan ontspannen toe komt maar dat is imo wachten op een wonder.

 
Wat een belachelijke verzendkost prijzen bij ancient magnesium! 9,50 voor nl en maar liefst 21,50 voor naar belgie!! :evil: het moet niet gekker worden. Toch maar eens bij de tuinen kijken volgens mij heb ik die zakken daar eens zien liggen...

 
Daarvoor moet je bij de TNT zijn en bij niemand anders. Je kunt het een bedrijf niet kwalijk nemen als ze deze verzendkosten bovenop de prijs zetten en doorberekenen aan de klant.

Mike

 
Dat zijn niet alleen de verzendkosten,

blijkbaar rekenen ze daarbij ook verwerkingskosten o.i.d. in mee.

Uiteindelijk maakt alleen de totale prijs uit, ze kunnen ook de producten duurder maken en het verzenden gratis.

 
Pike,

Volgens mij was jij een beetje de jodium/magnesium expert hier, dus even een vraagje voor jou.

Ik ga binnenkort ook aan de magnesiumolie. Ik hoorde dat 1 gram olie ongeveer 160mg magnesium bevat. Elke dag een eetlepel smeren moet dus meer dan voldoende zijn?

 
Of er in de olie die jij hebt 160 mg per gram zit weet ik niet. In 1 gram magnesiumchloride vlokken zit in ieder geval 120 mg elementair magnesium.

Dus als jij het hebt over mag olie die 160 mg elementair magnesium bevat dan zou een eetlepel zo'n 800 mg bevatten wat inderdaad ruimschoots voldoende is.

Maar dan ga je er wel vanuit dat er 100% wordt opgenomen en ik weet eigenlijk niet zeker

of dat wel het geval is.

Heb je bepaalde eventueel aan magnesium gerelateerde klachten of wil je het gewoon preventief gaan gebruiken?

 
Pike, gebruik jij de vlokken van Zechsal? Dat zijn de enige die ik ken namelijk. Of raad je een andere aan?

 
Pike,

O, het was dus 120mg magnesium per gram. Ik gebruik nu nog steeds de magnesiumcitraat van Ron Fonteine. Ik heb besloten om deze eerst maar op te maken en dan waarschijnlijk overstappen op de magnesiumchloride vlokken.

Eigenlijk gewoon preventief, omdat het zo'n belangrijk mineraal is wat zo ongeveer iedereen tekort komt tegenwoordig. Ik doe ook sinds een maand of 3 weer wat aan krachttraining en dan lijkt me wat extra magnesium ook niet overbodig. De olie lijkt me ook wel handig, omdat je het ook direct op plekken kan smeren waar vaak spanning zit.

 
Matilda,

Ik koop het altijd bij ancientmagnesium.nl omdat het daar altijd veel goedkoper was maar nu zie ik dat zechsal ook een goede prijs heeft als je wat meer koopt. Het gaat erom dat je de magnesiumchloride uit de zechstein zee hebt, dat is het belangrijkste.

Janse,

ja, zeker als je veel zweet e.d. is extra magnesium waarschijnlijk een heel goed idee.

 
Thanks Pike.

Ja, ik zit te stoeien met de magnesium, het citraat van Ron voelt voor mij niet meer goed,

maar andere pure alternatieven zijn erg duur of ze zijn niet puur en dat wil ik echt niet voor elke dag. Behalve de MgCl dus, maar die is zo vies..!

En ik vroeg me (misschien mede daardoor) altijd af of het wel schoon is, want ook in 'puur natuur' kunnen vele verontreinigingen voorkomen. Zware metalen, dingen die doorsijpelen van vervuilde gronden, of misschien de delvingswijze waar niet heel schoon te werk wordt gegaan.. etc.

Er staat immers nergens dat het ook echt voor consumptie is, toch?

 
Janse, Pike, anderen: 160 of 120 mg elementair Mg per gram vlokken?

Is de Chloride zo zwaar dan?? Dat zou dan, naast een paar andere mineraaltjes, de andere 800 mg van de 1000 moeten uitmaken. Of bega ik een domme scheikundige fout?

Alleen uit nieuwsgierigheid...

 
Matilda de scheikundige benaming is MgCl2 met twee chloor en er zit ook nog steeds water in omdat het niet helemaal droog is. Als ik dan 6 water er op tel dan kom ik uit op 120 mg magnesium.

Magnesium is 24,31 en de totale massa van MgCl2 · 6H2O is 24,31+35,45x2+(1,008x2+16,00)x6= 203.306

24,31/203,306= 0,119 Dit is dus 119 mg elementair magnesium per gram magnesiumchloride.

Voor Magnesiumcitraat kom je wel uit op 160 mg per gram daar komt de verwarring vandaan. Als je er tenminste van uit gaat dat er geen water meer in zit waar wikipedia het wel over heeft http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnesiumcitraat, anders is het ook 120mg elementair magnesium per gram.

 
Oh, wat leuk, Kaaskanlekkerzijn!

Heerlijk die precieze uitleg waar alles klopt en zo precies is.

Leuk dat je het hebt uitgezocht (of gewoon wist),

dat soort dingetjes zijn soms gewoon leuk om te weten!

 
Quote:
Beknopt overzichtje van enkele te delen interessante feitjes [...]:

* Water-zuurstof-magnesium, de 3 belangrijkste basiselementen van wel-zijn

* Epstein-Bar virus (EBV) gedreven tumoren, zoals bij o.a. Non-Hodgkin, komen in 80% van de gevallen niet tot ontwikkeling indien magnesium voldoende gesuppleerd wordt (ook al zijn de waarden van magnesium in het bloed stabiel)

* Nederland is kampioen in calcium-inname... Nederland is kampioen in osteoporose... Ca-Mg waarden liggen té ver uiteen. Voor de goede verstaander : een magnesium-tekort wordt gelinkt aan toename van osteoporose.

* Oostkust van Amerika (NY-Florida) staat bekend als de 'stroke-belt' (hersenbloedingen) = Mg-tekort

* Honderden medicijnen verlagen drastisch het Mg-niveau (w.o. maagzuurremmers zoals Maalox). In Nederland gebruiken meer dan twee miljoen mensen maagzuurremmers

* De helft van alle kankerpatiënten heeft een Mg-tekort

* Stelling : elke ziekenhuispatiënt heeft een Mg-tekort

http://alephinformeert.blogspot.fr/

 
Ik heb zojuist mijn zoontje van 4 een voetenbadje met magnesiumvlokken gegeven. 125 gram op 4 liter water. Nu vraag ik mij ineens af of ik voor hem niet een andere verdeling aan had moeten houden dan de 'standaard'.

@Tanja,

Ik las in een ander topic dat jij bij jouw kinderen in bad wat magnesium doet naast het kzz. Welke verhouding hou jij aan en kun je iets zeggen over de verhouding van een voetenbad voor jonge kinderen?

Alvast bedankt!

 
Ik doe er een kopje zout en een kopje magnesiumvlokken in met een druppeltje lavendelolie. Het is veel minder als de kilo die er eigenlijk in zou moeten, dus ga ik er vanuit dat het dan veilig is voor kinderen.

Ik zou voor kinderen de helft nemen van de volwassen dosis.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.412
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan