magnesium

Lotje, als je magnesiumchloride vlokken bedoelt voor een voetenbad:
ongeveer 125 gram per 4 liter water. Je kan ook meer vlokken gebruiken, als de vlokken maar oplossen.

Mark
 
@Jhanne, natuurlijk mag je dit vragen: ik gebruik(te) GaBA Plus van Vitakruid:

http://www.vitakruid.nl/webshop/gaba-plus

Zelf merk ik eerlijk gezegd niets van. Een paar smelttabletten opsturen is geen probleem! Stuk of 9 smelttabletten (3 dagen 3 tabletten)? Hoe kom ik aan je adres? En zou jij dan even willen uitzoeken waarin ik het moet versturen?
 
Ik slikte het in hoop dat het iets deed voor de GABA. Niet echt voor de magnesium. De enige plekken waar ik magnesium kan sprayen zijn mijn voeten, benen en buik. Maar ook dat gaat irriteren en ontstaat er eczeem.

Als ik trouwens totaal 30 tot 40 sprays magnesium per dag gebruik merk ik ook geen verschil. Ik slaap er niet beter door, raak er niet iets meer ontspannen door.. Niets eigenlijk haha.

Ja ik heb ook problemen met slapen. Melatonine gebruik ik af en toe. Wil dit proces niet teveel verstoren.

Voorlopig hou ik het even bij de spray. Tot deze op is. Ook al merk ik geen verschil.

Ik zal mijn email af en toe checken. Moet even kijken waar ik geschikte enveloppen koop (stuur nooit iets per post).
 
Wat merken jullie als je magnesium neemt? Een meer ontspannen gevoel? Ik merk namelijk helemaal niets. Ook niet als ik het dagen elkaar doe.
 
Ik merk ook helemaal niets van magnesium inname of sprayen. Maar als ik het niet gebruik krijg ik kuit krampen en trillende oogleden, dus in die zin doet het wel wat omdat ik daar dan geen last van heb. Maar merk niks van ontspannen gevoel of beter slapen.
 
De orthomoleculair arts waar ik laatst was, zei dat sprayen waarschijnlijk totaal niet helpt. Dat het dus niets doet bij een magnesiumtekort. Zo heeft elke partij/persoon met wie je praat weer een andere mening. Maar heeft iemand daar ook wel eens van gehoord? Mijn gevoel zegt dat het onzin is..

Wel zei hij dat je voor een goede test je het op celniveau moet testen (magnesium in rbc). En dat klopt geloof ik wel weer - zover mijn kennis reikt.
 
Magnesium voetenbaden en body sprays werken bij mij wel. Als ik spray op een pijnlijke plek op m'n rug, trekt die pijn vrij snel weg. En na een voetenbad slaap ik meestal goed.

Ik gebruik heet water voor die voetenbaden, zo heet als ik aankan. Ik schat tegen de 60 graden (open die poriën!). En ik doe ook wat baking soda erbij, dat zou de werking van magnesium nog meer vergroten + geeft een ontzurende werking.

Voorheen gebruikte ik magnesium chloride, maar afgelopen week heb ik bitterzout (magnesiumsulfaat) gebruikt, omdat de sulfaat zou helpen bij het verwerken van gifstoffen zoals salicylaten. Ik ga dat nu ook gebruiken voor de sprays. De voetenbaden voel ik me in ieder geval goed bij.

@Sampjes
Het blijkt dat autistische kinderen erg weinig sulfaat in hun lichaam hebben. Zie dit artikel:
http://enzymestuff.com/epsomsalts.htm

Dus misschien kan sprayen met bitterzout je zoontje helpen?

Mark
 
125 gr per 4 L, zo weinig?

Ik gebruik een grote emmer, gooi hem 3 kwart vol met heet water, gooi er zon 800-900 gr in! Dit doe ik sinds kort 3x per dag. Dus ik kom wel aan 2 a 3 kg pd!

Olie volstaat niet meer en krijg een rode geirriteerde huid er van.

Voor en tijdens de zwangerschap was 1x per dag smeren genoeg.

Ik gebruik veel zuivel en het alleen verzorgen van een baby valt me zwaar! Mijn zoontje weet precies wat hij wil en wat niet!!
Heb mijn handen er vol aan.

Spiertrekkingen van het ooglid, een apart gevoel in mijn hoofd wat ik niet echt kan omschrijven.
Ik lijk veel minder geduld te hebben als ik het echttttt nodig heb.
 
Ik had als kind wel vaker tics.
Als ik weer eens een magnesiumtekort heb, voel ik dat ik soms weer drang daartoe krijg.
Dit uit zich in o.a knipperen met de ogen.
 
125 gr per 4 L, zo weinig?

Dat is wat Zechsal adviseert, maar ik gebruik zelf ook meer: zo'n 250 gram per voetbad. Voor spray gebruik ik water en magnesium 1 op 1.

Wat betreft die rode geïrriteerde huid: spoel je het wel af na een minuut of 20? Ik spray het op voor het douchen en als ik na een minuut of 20 het weer afspoel, heb ik geen last. Laat ik het langer zitten, dan krijg ik ook rode vlekken op m'n huid.

Vandaag voor het eerst trouwens bitterzout gesprayd en dat is minder plakkerig dan magnesium chloride en prikt ook niet of nauwelijks. Ik had het meer dan een half uur laten zitten en nog geen irritatie.

Benieuwd wat het me verder brengt wat betreft de sulfaat waar ik over schreef.

Mark
 
Aangezien overdosering met magnesiumchloride niet mogelijk is, gooi ik een flinke hoeveelheid in bad 1x pw en dagelijks in een emmer. Het is heerlijk ontspannend, zeker met heet water.

Ja, ik spoel het telkens af, maar heb aan 1x daags smeren echt niet genoeg, zelfs niet voor onderhoud.

Vlokken zijn zo veel makkelijker!!

Is bitterzout niet veel duurder dan mg chloride? Ontgift je ook met een bitterzout voetenbad?
 
Als het je puur om de magnesium gaat, is magnesium chloride misschien een betere optie dan bitterzout, omdat je lichaam uit mg chloride net wat beter de magnesium opneemt.

Maar ik kijk even of de sulfaat wat voor me doet.

Het is trouwens niet heel duur:
http://www.lekkerinmnvel.nl/epsomzout-grootverpakking

Ik heb eerst de 5 kg gekocht.

Maar volgens mij kun je het nog veel goedkoper vinden, net als die magnesium chloride grootverpakkingen.

Mark
 
Dit heb ik af en toe, is na een magnesiumbad weer weg, dus om die reden verdenk ik mezelf niet van een B12 tekort.
Maar misschiem de dr maar eens vragen om te laten prikken op b12 en .. wat nog meer?

De prijs van epsomzout valt op zich nog mee.. maar vast eldera goedkoper te krijgen.
 
Sampjes, floating had ik eerder over gelezen en kwam toen op dit centrum uit: http://floatcenter.nl
Ik denk dat jouw optie goedkoper is.

Als je daar goed op reageert, kun je thuis ook epsom (bitterzout) sprays en (voeten)baden nemen. Magnesiumchloride vlokken kon jij toch niet tegen?

Mark
 
PMS heeft voor zover ik weet te maken met een te hoog oestrogeen tov progesteron. kortom, een verstoorde hormoonbalans.

Heb je elke maand last van PMS?
 
Nou voel mij vandaag al stukken beter, twee jaar terug was ik zeker 1,5 tot 2 weken lang ziek van griep en had ik het meerdere malen in de winter! Dit is toch wel een positieve omslag zeg :)

Ja elke maand helaas en mijn hormonen zijn ook uit balans, ik ga binnenkort ook prikken erop ook op mijn schildklier. Ik moet nog even geduld hebben.

@mark: ik heb het stuk gelezen, hartelijk dank daarvoor! Ik heb mijn beiden kids vandaag meteen gesprayd ;-) en klopt Mark ik kan niet tegen die magnesium chloride vlokken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.798
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan