magnesium

@Jhanne: weet je al wat magnesiumolie is?
Daarmee smeren is volgens mij, voor sommige, mogelijk degene met bepaalde darmproblemen, de enige manier om een tekort weg te werken.
(en de goedkoopste)

@iedereen:
Ik las een stukje terug iets over jeuk:
Ik heb lang en veel gesmeerd, nu wat minder omdat ik denk dat ik het minder nodig heb en het beter opneem.
Ook jeuk gehad, met de alcohol variant net zo erg of erger. Nu geen jeuk meer als ik smeer en als ik smeer smeer ik veel en bijna overal.
 
Wil je er meer over vertellen? Ik ken alleen de claims, maar niet de verhalen. Ik wil het ook proberen, omdat ik psychisch niet helemaal 100% ben.
 
Nee, ik ga niks verklappen, je mag het zelf ontdekken. Sowieso is het allemaal nogal persoonlijk, dus mijn verhaal kan anders zijn dan wat jij merkt.
Gewoon doen, ik adviseer je om slikken met smeren te combineren.

 
-Die ja, of een andere vorm.
-Lees maar een paar pagina's terug, het staat zelfs op deze pagina.
 
Elmo, magnesium wordt het best opgenomen als je het met iets zurigs inneemt. Daarom is magnesiumcitraat de best opneembare variant. Een appel is inderdaad goed, appelazijn of water met citroensap ook. De olie is ook prima maar in verhouding duur. Als je al tabletten/poeder o.i.d. in huis hebt is het onnodig het weg te doen.


@Hilda en de rest van het forum;

Magnesiumcitraat is inderdaad een heel goed opneembare vorm maar ik lees ook vaak dat magnesium malaat het best opneembare variant is. In welke mate klopt dit? Is daar veel verschil in?

En zijn er ook verschillen qua werking tussen verschillende vormen van magnesium?
 
Zie dit:

Dus door het verdampen wordt een heel klein gedeelte magnesium hydroxide chloride, magnesium carbonaat en een heel klein beetje HCL.
“deze producten zijn niet direct gevaarlijk maar een bijproduct van het verdampingsproces”
Maar wat is er dan wel eventueel wel “gevaarlijk”? En vooral in deze kleine hoeveelheden?
Nu weet je nog niets.



 
De verkregen verbindingen zijn verantwoordelijk voor de troebelheid die kan optreden na het oplossen van de vlokken in water. Ze zijn niet gevaarlijk, maar het zijn bijproducten van de nodige stappen om de magnesiumchloride vlokken te maken.

Ze zijn niet gevaarlijk :)
En:
"De verkregen verbindingen zijn verantwoordelijk voor de troebelheid die kan optreden na het oplossen van de vlokken in water"
Probleem opgelost. Gewoon wachten totdat de oplossing ( de 'slechte' troebelheid dus) is neergeslagen en de heldere vloeistof afgieten. Niet echt nodig als je het mij vraagt maar als je hun eigen theorie wil volgen zit je zo 100% safe lijkt mij.

 
Tenzij er mee informatie is, maar op basis van de geleverde info van de desbetreffende fabrikanten zie ik geen probleem om het spul van vlokken te maken.
 
Dankje Pike!

Laten we het er maar op houden dat ze mensen bang willen maken zodat ze die dure olie kopen.

Hoe maken jullie je magnesiumolie?
Water koken > van het vuur halen > magnesiumvlokken toevoegen (1:1) ?
 
Ik met koud kraanwater:
Meestal iets van 75 gram vlokken op 125 gram water. (deze hoeveelheid past precies in m'n flesje)
Kort roeren of schudden en klaar.
1:1 is met inhoudsmaten.
In grammen komt 1 kopje van elke uit op ongeveer 160 gram vlokken en 200gram water.
Ik maak het dus iets minder sterk. (persoonlijke voorkeur)
 
Weet iemand een goede magnesium die te koop is voor een zacht prijsje? Tot nu toe altijd die van Zechsal gehad, maar is aardig aan de prijs. Het liefst magnesiumchloride (spray). Vlokken (voor voetenbad) is ook goed!
 
Is dit serieus? Zo ja, hoe weet je dat dit bruikbaar is voor de mens? Bedankt voor het meedenken!
 
Ik gebruik het al een half jaar ofzo. 50 kg destijds in huis gehaald.
Is van exact dezelfde bron (Zechstein) als de olie/vlokken van Zechsal.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.009
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan