magnesium

Dank je wel meuzik en 100% leven voor jullie reactie, als ik magnesium chloride oraal wil innemen wat is hiervan de dosering per dag?1 gram magnesium chloride is 120 mg? En moet ik hier ook rekening houden met zuivel inname?

Lotje
 
Ik ga de magnesiumvlokken proberen, voor de voetenbad en voor in bad.
Vraag 1: Heb een plastiek zitbad, is dat wel goed dan?
Vraag 2:Heb ook een plastiek voetenbad die je op standen kan zetten en dan trilt, kan ik daar dan ook de magnesiumvlokken erin doen?
of is dat niet goed.
groetjes Xandra
 
Hoi Xandra,

Ik doe het in een plastic emmer, heb niks anders, en metaal mag niet met magnesium.
Je zou een grote houten voetenbad kunnen kopen, maar dat kost je zo 80 euro!
Magnesiumvlokken lossen op in water, dus geen probleem voor je ''trilstanden''
 
Hoi Devotion,

Dankjewel voor het beantwoorden.
En ik dacht dat plastic niet goed was met magnesiumvlokken!

Waar kan je het beste zechsal magnesiumvlokken bestellen op internet.
Xandra.
 
Nog magnesium badkristallen nodig ? Ik zag hier een aanbieding. 2 halen is één betalen.


https://regenesis-magnesium.nl/
 
Bestaat er ook magnesium die via het mondslijmvlies wordt opgenomen? Van voetenbaden gaan mijn voeten jeuken en gaat de huid kapot. Heb hier snel last van.. zelfde probleem bij sprayen op delen van mijn lichaam.
 
Dit is de enige die ik kan vinden, maar ze zeggen wel dat je het moet doorslikken:

https://unlimitedhealth.nl/colloidaal-magnesium-1000-ml.html
 
Ja maar dat gaat helaas via maag/darmkanaal. En elke magnesium die ik heb geprobeerd zorgt voor darmklachten. Vandaar de vraag naar eentje die via mondslijmvlies wordt opgenomen..
 
En als je gewoon olie op je huid sprayt? Dus gewoon voeten even ontzien maar dan sprayen op armen benen rug oksels?

Je kan ook hier eens naar kijken. Geen idee wat voor effect het voor je zou hebben. Ik smeer elke dag van een papje klei op mijn tandvlees. Ook drink ik het. Eerst een nacht laten staan zodat alle klei naar beneden zakt en dan op drinken. Zou ook helpen bij maag darm klachten.


https://www.energyhigh.nl/blog/luvos-aarde-voor-in-en-uitwendig-gebruik
 
Olie op de huid sprayen zelfde probleem helaas.. vandaar het idee om via het mondslijmvlies te proberen.

En ben bezig met GAPS, dus wil niet zomaar van alles erbij nemen. Dus ook niet die klei (toch bedankt)..
 
Ik weet dat zechsal ook shampoos, douchegels en bodylotion hebben met magnesium. Denk alleen dat het minder effectief is. Misschien kun je de magnesium olie nog op je hoofdhuid proberen.

Verder hoef je die klei niet perse te drinken. Je kan ook op je huid smeren of tandvlees.
 
100%leven vertelde mij eens dat je ook van (epsomzout)bitterzout een spray kan maken en ook magnesium aanvult.

Mijn kinderen vonden die zechsal spray namelijk ook erg prikken dus ik heb een deel bitterzout met water in een sprayfles gedaan. Ik weet niet of het net zo goed is maar het prikt in elk geval niet.
 
Dat is wel een goed idee. Iemand die kan zeggen wat de verhouding bitterzout/water moet zijn? En of het lichaam ook spray opneemt met bitterzout erin?
 
Ik heb dat ook wel eens gedaan met epsom zout. Maar vond het wel prikken. Misschien had ik dan een wat sterkere oplossing gemaakt. Kwestie van uit testen denk ik. Anders gewoon extra water erbij doen.
 
Ik dacht, die weet ik. Maar helaas de vitaminesprays van Best choice hebben geen magnesium spray erbij. Wel een Multi en verder B vitamine en D vitaminen en Q10
 
Je kunt evt de zechsal ook verdunnen met water. Zal de werking iets minder zijn. Heb wel ergens gelezen dat er meerdere zijn die het verdunnen met water.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.790
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan