magnesium

Als ik de link aanklik kom ik op de site een prijs tegen van € 15,50 per 25kg. Joh, klopt dit wel, zo goedkoop? Dat is € 62,00 voor 100kg.

Lia
 
Prijs klopt echt, Lia!

Komen nog wel iets van 20 euro verzendkosten bij (tot 50 kg tenminste), maar dan nog is het goedkoop.

Mark
 
Heel erg bedankt 100%leven, maar ik ben toch voor deze gegaan:

http://regenesis-magnesium.nl/shop/zechstein-magnesium-olie-druppels/2-x-200-ml-magnesiumolie-super-aanbieding/

Waarschijnlijk is magnesium van die paardensite ook geschikt voor menselijk gebruik, maar toch heb ik zo mijn twijfels (zonder goede reden). Vandaar toch maar voor de veilige oplossing gegaan. Voetenbad is nu ook niet echt meer een optie, aangezien ik eczeem op mijn voeten heb gekregen door gebruik van magnesium (is gaan irriteren).
 
Alleen sprayen is inderdaad niet voldoende bij een magnesiumtekort. Ik neem daarnaast magnesiumcitraat poeder 3x per dag en 1x per week (na chelatie-ronde) een magnesium voetenbad.

Het product wat je noemt, ken ik niet. Ook die vorm van magnesium heb ik geen ervaring mee.

Magnesium heeft sowieso calcium nodig. Ik weet niet of je dat voldoende binnenkrijgt?

Zo niet, dan is dit een goede combi van Thorne:
http://iherb.com/p/18437

Ook te koop bij bijv. leefbewust.com
Zit ook nog vitamine C en wat glycine in.

Of je overige tekorten hebt, weet ik natuurlijk niet. Dus als die natuurarts dat gecheckt heeft bij je, dan weet je of je ook nog bijv. B-vitamines tekort komt die in dat Biotics supplement zitten.

Mark


 
Of ik nu tekort heb weet ik niet, de test heb ik enkele maanden geleden gedaan. Toen kwamen er volgens mij weinig tekorten uit (qua b vitamines). En aangezien er geen vooruitgang in zit heeft ze de situatie bij iemand voorgelegd. Ik merk trouwens nooit iets als ik magnesiumspray (van Zechsal) gebruik. Geen tinteling, slaap er niet beter door, niets haha.

Werkt jouw magnesiumcitraat poeder laxerend?

Of ik genoeg calcium binnen krijg weet ik niet. Ik eet al een tijdje geen zuivelproducten meer (omdat ik daar niet tegen kan).

Ik zie in deze topic iemand het hebben over Dr. Schüssler celzouten nr. 7. Is dit een goede toevoeging op de spray, om een magnesiumtekort dus weg te werken? Zijn er geen (andere) goede zuigtabletten die niet via maag/darmstelsel gaan? Nog meer tips?
 
Werkt Glycerofosfaat laxerend? Iemand die dat weet? Dit ivm met minder goede darmen op dit moment.
 
Mark? Weet jij iets over inname calcium supplement dat je dan ook extra vitamine k moet nemen? Ik heb dat ergens gelezen maar wat is hiervan waar?
 
Ik heb de Acti Mag Plus (van Biotics besteld). Het is een nieuw middel dus daarom is er ook weinig over te vinden denk ik. Ik ga eerst testen hoe ik erop reageer met mn darmen. Als het te heftig is dan hou ik een lagere dosering aan en vul ik dit aan met een spray.
 
Sampjes, daar heb ik niet eerder over gehoord (of kan het me niet meer herinneren). Als het over vitamine K2 gaat: die krijg je bijvoorbeeld via levertraan met boterolie binnen.

Intothewild, gewoon proberen inderdaad. Het is poeder, dus je kan met een lage dosering beginnen en dan eventueel opbouwen.

Mark
 
Een tijdje terug had ik Acti Mag Plus besteld. Maar na enige tijd toch besloten om ermee te stoppen. Ik krijg erg last van eczeem (en veel jeuk). Vooral in mijn gezicht (ogen, voorhoofd en nek). Ik blijf dus maar bij sprayen en gebruik nu weer 3x GABA plus (waarin 50mg magnesium tauraat per smelttablet zit - dus totaal 150 mg). Magnesiumpillen zijn nu echt geen optie (met mijn huidige darmen).
 
hoe weet ik dat ik genoeg magnesium binnenkrijg,ik heb magnesiumolie geprobeerd maar mijn huid droogt hier van uit als resultaat rode, branderige huid. Magnesium citraat werkt erg laxerend dus ook geen optie, nu heb ik magnesium tauraat (125 mg) per capsule) wat heel goed gaat maar dit is geen goedkoop produkt. Wanneer ik rauwe melk ongeveer 2 glazen per dag, rauwe kaas en slagroom eet hoeveel capsules moet ik dan innemen, als ik tel 1;2 wordt dit erg kostbaar voor mij. Hoe zit dit met een voetenbad, hoeveel vlokken moet ik hiervan gebruiken om aan de juiste dosering te komen?

Lotje
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.798
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan