Alles of niet!

Wommes,

Jouw ziel heeft er niet voor gekozen om misbruikt, geschonden en beschadigd te worden. Volmaakt geluk en volmaakte gezondheid is ons geboorterecht, al het andere is een leugen!

Mike

 
Quote:
misschien wel leuk om te kijken.

http://www.nederland2.nl/programmas/1256-focus/uitzending/36368?missed=true


Ik heb deze gedeeltelijk gezien, ze gaan overduidelijk niet uit van de bevindingen van Price dat verkeerd eten andere uiterlijke kenmerken geeft die tipisch bij een volk zouden horen. Er zijn denk ik wel een paar genetische aanpassingen die wij Nederlanders hebben op onze afrikaanse voorouders (ik kan even niet op het juiste woord komen) een ding die zij noemde is huidskleur. Mensen die donker zijn en als baby zijn geadopteerd blijven hun hele leven ondanks hun westerse eten donker, als diegene dan trouwt met een westers iemand, zullen de kinderen hun hele leven licht melk chocolade bruin blijven. Dat is dus een genetische aanpassing. Maar aziaten en zuid-amerikaanse indianen worden wel lichter als ze minder (sterk) zonlicht krijgen, bij voorbeeld als ze verhuizen naar het westen. Ik heb ooit een keer een documentaire gezien dat meisjes bij een bepaalde stam als ze volwassen werden een paar maanden in een donkere hut moesten zitten, ze kwamen er stierwit uit.

In de documentaire zij ze ook dat aziaten een genetische aanpassing hebben met zweten. Maar wat dat is weet ik niet. Ik zweet nu minder dan vroeger, maar volgens mij bedoelde ze wat anders.

In die documentaire beweerden ze ook dat Tibetanen en Sherpa's een genetische aanpassing hebben op het leven op grotere hoogte (ze hebben namelijk niet meer hemoglobine), zij hebben namelijk veel meer en meer vertakte bloedvaten in aan de binnenkant van hun bovenlip. Ze hadden alleen niet uit gezocht of een westers iemand (of een nepalees of chinees van lage gebieden) die al zijn hele leven op die hoogte niet door de loop van de jaren die aanpassing van zelf heeft gekregen.

Ik vond er met de kennis die Weston Price heeft op gedaan nog al wat mis is met die documentaire.

En dan over dat zielsprogramma. Ik heb ook wel eens gehoord dat je als kind je ouders kiest en dat alles een reden heeft. Ik geloof gewoon niet dat wat ik nu zou moeten leren niet op een andere manier heeft gekund.

 
Quote:
Jouw ziel heeft er niet voor gekozen om misbruikt, geschonden en beschadigd te worden. Volmaakt geluk en volmaakte gezondheid is ons geboorterecht, al het andere is een leugen!


Ik heb niet mee gemaakt wat Wommes heeft mee gemaakt. Maar als iedereen het zegt en het blijft maar door gaan, dan kan je wel tegen een soort muur blijven praten maar dat hou je niet eewig vol. Ik ben heel erg blij dat je dit heb gezegd Mike. Maar ik zit er nu ook een beetje heel erg mee nu.

 
Quote:
Ik heb ook wel eens gehoord dat je als kind je ouders kiest en dat alles een reden heeft.


geloof niet alles wat je hoort, luister naar je innerlijke stem.

Quote:
Maar als iedereen het zegt en het blijft maar door gaan, dan kan je wel tegen een soort muur blijven praten maar dat hou je niet eewig vol.


Laat anderen maar praten, luister naar je eigen ziel.

Mike

 
Ik heb ook al wel eens gehad bij wat jij of iemand anders zij zie je wel ik wist het ook al en ik zij het ook al en nu zijn er meer mensen met mij het eens dat ik er wel van kan genezen (wat dat is wil ik niet op internet zetten). Ik hoop over een paar jaar bewijs te kunnen laten zien dat ik gelijk heb, alleen geeft dat geen bewijs voor het ontbreken van een zielsprogramma. Sorry ik ben hier een beetje voorzichtig in om op internet te zetten omdat ik niet wil dat iedereen kan lezen wat er achter zit en dan denk mij te helpen en vervolgens niet snap dat dat helpen niet werkt.

 
Quote:
Jouw ziel heeft er niet voor gekozen om misbruikt, geschonden en beschadigd te worden. Volmaakt geluk en volmaakte gezondheid is ons geboorterecht, al het andere is een leugen!


Je opmerking heeft me geraakt Mike, hij kwam direct bij me binnen. Dus ik weet nu dat dit iets is waar ik naar mag kijken. Waar ik nog geen antwoord op kan geven voor mezelf is of jouw opmerking me raakt vanwege het schuldgevoel dat ik ( hoe gek dat ook mag klinken want ik heb geen schuld in deze)nog steeds heb of dat ik me realiseer dat ik met het aannemen van het bestaan van een zielsprogramma mijn boosheid tegenover de dader ontloop. Want in dat geval kan ik niet boos zijn op de dader want we hebben er beide voor "gekozen" .

Dus dank je wel voor je opmerking!!

 
Als je iets dergelijks als kind overkomt, is het normaal om de schuld bij jezelf te zoeken. Op die leeftijd zit je in de vrouwelijke, liefdevolle energie. Ook dit is je geboorterecht. Je hoort van beide ouders onvoorwaardelijke liefde te ontvangen. Als dit niet gebeurt, zul je als kind vanuit je eigen onvoorwaardelijke liefde voor je ouders nooit de fout bij hen zoeken. Je zult dan een besef gaan ontwikkelen dat jij het bent die 'schuldig' is voor hetgeen een of meerdere ouders je hebben aangedaan.

Daarom is boosheid ook niet het antwoord, het gaat om vergeving. Ver-geven betekent: weggeven. Je kunt dit helemaal zelf doen, zonder dat je bij de persoon of personen hoeft aan te spreken, het is een beslissing in je hoofd. Je geeft de verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurd weg door te erkennen dat het niet jouw verantwoordelijkheid is en nooit is geweest, maar van die ander(en). Je stuurt de verantwoordelijkheid als het ware retour afzender.

We leven in een vrij universum van oorzaak en gevolg, waarbij alle keuzes consequenties hebben, is het niet in dit leven dan wel na dit leven. Jij moet jezelf in de spiegel kunnen kijken, zonder enig schuldgevoel. Wat een ander daarmee doet, daar ga jij niet over en moet je volledig loslaten. Hoe meer aandacht jij het blijft geven in je hoofd, hoe belangrijker je het maakt en het verhindert je om in het hier en nu te leven. En ook dat is je geboorterecht, eis dit op voor jezelf!

Mike

 
Klopt Jenneke en dat leer ik nu ook op de opleiding die ik doe. Wanneer het mezelf betreft heb ik nou eenmaal heel sterk de neiging om te vluchten in mijn hoofd want dat is al die jaren mijn overlevingsstrategie geweest. Ik heb ook leertherapie en wordt goed begeleid. Mijn leertherapeute heeft me volgens mij ook wel eens een titel van Peter Levine doorgegeven maar het is er (nog) niet van gekomen.

 
@ Wommes

Ik geloof wel heel sterk in een zielsprogramma en geloof ook dat er karmische wetten zijn die boven onze morele wetten heersen. In mijn ogen zijn we zijn hier op Aarde om ervaring op te doen en daarvan samen te groeien. Vanuit ons aardse bewustzijn kunnen we alles en iedereen beoordelen en veroordelen, daders en schuldigen aanwijzen, evenals slachtoffers. Naar mijn idee kan dit wel eens simpelweg het spel van het ego zijn die je voortdurend in de verdeeldheid houdt.

We kunnen ook deze strijdpatronen naast ons neerleggen en voor de eenheid gaan. Niks gebeurt voor niks en iedereen heeft een achtergrond vanwaar die handelt. Ik zou eerder je gevoel in contact zetten bij je oom als dit nog kan en proberen vergeving te vinden, al dan niet met iemand die je kan helpen met je helingsproces.

Je weet ook niet hoe je nu was geweest zonder die ervaring, wellicht was je iets heel belangrijks mis gelopen. Misschien was je zielsprogramma wel dat je een verkrachting van een eerder leven wilde gaan verwerken. Daarvoor heb je misschien ook seksueel misbruik in dit leven nodig zodat de wond opnieuw wordt blootgelegd, zodat je weet waaraan je te werken hebt. Wat ook mogelijk is is dat je zelf ook seksueel misbruik hebt gepleegd op anderen.

Hoe of wat dan ook, de vraag is of er vanuit de kosmische neutraliteit bezien wel goed of slecht bestaat. We zijn allemaal onderweg, we zijn allemaal aan het leren en iedereen probeert vanuit zijn eigen ziel, vanuit zijn eigen instinct of vanuit zijn eigen ego-patronen er iets van te maken. Jouw oom had mogelijk ook zijn eigen complexen van waaruit hij handelde. Jij hebt nu de keuze om je eigen pijn te helen en ervoor te zorgen dat je andermans grenzen respecteert. Wat hij te leren heeft is zijn proces, maar vroeg of laat zal hij ook een spiegel voorgehouden krijgen en voelen hoe hij zelf ook gehandeld heeft en hopelijk voor de keuze komen in het reine te komen met zichzelf en zijn verleden.

Anderen beschuldigen of veroordelen brengt geen licht en helderheid. Jezelf een slachtoffer voelen evenmin. Probeer een leraar te zien in ieder persoon en een les in iedere situatie. Neem de verantwoordelijkheid voor de creatie van je leven. Dat maakt je sterk en wijs.

 
Quote:
Misschien was je zielsprogramma wel dat je een verkrachting van een eerder leven wilde gaan verwerken. Daarvoor heb je misschien ook seksueel misbruik in dit leven nodig zodat de wond opnieuw wordt blootgelegd, zodat je weet waaraan je te werken hebt. Wat ook mogelijk is is dat je zelf ook seksueel misbruik hebt gepleegd op anderen.


BULLSHIT! Allemaal angst en schuldgevoel, verpakt in een pseudo-spiritueel jasje. Het is allemaal pseudo-religie die je hier verkondigt.

Mike

 
Schuld bestaat voor mij niet, dus schuldgevoelens zijn ego-patronen. Laat ego-denkpatronen los alvorens naar spirituele wetten te kijken, ben ik geneigd om te zeggen.

 
Maar wat new agers doorgaans onder karma verstaan, is wel gebaseerd op schuld en boete en volgens mij was dit ook niet de oorspronkelijke definitie van karma, maar is dit een invulling dat nog voorkomt uit het Christelijke geloof. Ik geloof wel in de Law of Attraction en in reïncarnatie, maar niet in 'lessen' leren, dat is ook tegensprekelijk met het idee dat iedereen God is, waarom zou God nog iets moeten leren, in feite weet je al alles, het is een kwestie van herinneren.

 
Dank je, lekkerromig, misschien dat jij Dennis met zijn hoofd uit de wolken kan trekken, want mij schijnt het niet te lukken!

Mike

 
Quote:
Maar wat new agers doorgaans onder karma verstaan, is wel gebaseerd op schuld en boete en volgens mij was dit ook niet de oorspronkelijke definitie van karma, maar is dit een invulling dat nog voorkomt uit het Christelijke geloof.


Er is geen bestraffende God evenals er geen bestraffende kosmische wetten zijn. Karma is de wet van oorzaak en gevolg, zonder waarde-oordelen en schuld. De uitgezonden energie (in de vorm van gedachten, gevoelens, woorden en daden) keert terug naar zijn zender, wellicht om de zender bewust te maken van wat hij of zij heeft uitgezonden. That's it, althans het basisprincipe. Wat new-agers en weet ik wie er verder van maken is een ander verhaal.

Quote:
waarom zou God nog iets moeten leren, in feite weet je al alles, het is een kwestie van herinneren.


Als je alles in het vormloze bent, weet je mogelijk niet wie je zelf bent. Je hebt begrenzing en contrast nodig om te ervaren wie je zelf bent. Wat ik wel eens lees is dat God wilde weten wie hij zelf is. Daarom is hij zichzelf gaan materialiseren. En misschien is er naast deze onzelfzuchtigheid ook zelfzuchtigheid nodig om te leren wat echte liefde is. Mogelijk kunnen wij liefde pas definiëren en bewust gewaarzijn dankzij zelfzuchtige wezens. Zij laten ons zien dat we ook daar voor kunnen kiezen. Er schuilt echter veel meer liefdeskracht in liefdevol zijn terwijl je ook anders kan zijn dan liefdevol. Er schuilt nog meer liefdeskracht in handelingen die liefdevol zijn naar wezens die het volgens aarde morele principes niet eens zouden verdienen. Het voorbeeld en de aanwezigheid van zelfzuchtige wezens biedt ons de gelegenheid om liefde op een veel diepere manier te gaan zien, te ervaren en in te zetten. Misschien is het zelfs ook wel goed om ervaring op gedaan te hebben met het maken van zelfzuchtige keuzes. Dit kan in dienst zijn van bewustzijnontwikkeling en spirituele groei. Daarom, veroordeel mensen niet die zelfzuchtige keuzes maken. Leer ze liever reflecteren op hun keuzes, zodat ze gaan inzien wat de gevolgen hiervan zijn, voor anderen als wel voor zichzelf...

 
pfff heffie

vraagje; waarom moet dennis overtuigd worden, mag hij vinden wat hij vindt en zien zoals hij het ziet,voelen zoals hij het voelt?

Ik begrijp het niet zo goed, is er maar 1 gedachtegang, 1 manier om te kijken?

ratel

 
Is ook een beetje de humor die er tussen mij en Dennis speelt. Hij kan wel tegen een stootje. Niet te serieus, ratel!

Mike

 
Dit valt me vaker op bij sterk afwijkende ideeën. In dit geval denk ik dat het angst voor het onbekende en het ongrijpbare is, rateltje.

@ Mike

Ja daar kan ik wel tegen hoor. :)

Is zeker niet verkeerd om er een beetje humor in te houden.

 
gelukkig maar,als mannen beginnen te "bekvechten" dan moet er vaak iemand optreden, ik ga weer lekker achterover zitten ;-)

bloedzereneus dit!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.929
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan