Alles of niet!

Ik vond de discussie eigenlijk wel wezenlijk al lopen de emoties hoog op en wordt het beleefd als persoonlijke tegenstellingen terwijl het hier ook gaat over inhoudelijke tegenstellignen los van de personen die geemotioneerd zijn geraakt. Het klinkt vast heel afstandelijk als ik zo zeg, maar ik voel me ook bij het onderwerp van deze discussie op dit forum betrokken, maar ik wil -op dit punt- niemand voor het hoofd stoten, wat ik in het verleden zeker ook heb gedaan, terwijl ik er geeneens uit ben hoe ik dingen wil/moet zien. Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat ik het helemaal geen verkeerde discussie vond, ook niet om mee te lezen. Het was wat mij betreft geen verkeerd iets.

 
Ik vond de voorgaande discussie eigenlijk wel wezenlijk al lopen de emoties hoog op en wordt het beleefd als persoonlijke tegenstellingen terwijl het hier ook gaat over inhoudelijke tegenstellingen los van de personen die geemotioneerd zijn geraakt (wat mijns inziens moet kunnen). Het klinkt vast heel afstandelijk als ik zo zeg, maar ik voel me ook bij het onderwerp van deze discussie op dit forum betrokken, maar ik wil -op dit punt- niemand voor het hoofd stoten, wat ik in het verleden zeker ook heb gedaan ook wat dit onderwerp aangaat, terwijl ik er geeneens uit ben hoe ik dingen wil/moet zien aangaande lotsbestemming/eigen keuze en hoe onheil te plaatsen. Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat ik het helemaal geen verkeerde discussie vond, ook niet om mee te lezen.

 
@ Mike

Jammer dat je keer op keer blijft vervallen in kinderachtig denigreren en discussies afsluiten, juist op het moment dat ik mezelf in die mate verduidelijkt heb, dat je eigenlijk weinig anders meer lijkt te kunnen dan toegeven dat je het zelf eigenlijk ook niet zo precies zeker weet. Maar goed, ik wil het er best bij laten. Ik weet dat er forumleden zijn die mijn woorden interessant en inspirerend vinden, maar als jij (en de meerderheid?) er geen behoefte aan hebben, dan hou het maar op een vlakte zoals je het hebben wilt. Ik pas me wel aan.

 
Ik kan me er niet aan storen, ik moet het niet lezen, dit geldt voor alle onderwerpen.

 
Dit is een forum van Weston Price, als je zonodig bovenstaande onderwerpen wilt bespreken dan zijn daar genoeg andere fora voor om dat te doen lijkt me;) Ik ben het met een aantal schrijvers eens dat dit niet Weston Price is en kan daardoor door nieuwkomers erg verwarrend werken dit soort zweverige praat. Het world wide web is mijns inziens groot genoeg toch? En hiermee zeg ik totaal niet dat ik andere visies afwijs o.i.d. Het is de vraag of dit the place to be is.....

Ps En het onderwerp waar de starter van dit item mee begonnen is is hierdoor totaal ondergesneeuwd geraakt...

Waar ging het ookal weer over?

 
@ Angela

Waarom hebben we dan een woonkamer-forum? En waarom wordt er nu opeens bezwaar gemaakt tegen onderwerpen of posts die buiten de WP-kaders vallen terwijl we al meer dan een jaar informatie en misschien wel van begins af aan informatie uitwisselen en discussies voeren over allerlei onderwerpen die de minder-kritische burgerij misschien maar moeilijk kan slikken. Denk aan besproken onderwerpen als: illuminatie, 9/11, HAARP, de gulden snede, atoombommen, de zapper, psychedelische planten, chemtrails, vrije energie, borderline, H2O2, vaccinaties, cannabisolie, urinetherapie, zonnebanken, nachtmerries, sungazing, orgaandonatie.... allemaal dingen waar WP voor zover ik weet helemaal niet mee bezig was, maar die op de een of andere manier toch wel met voeding, gezondheid en bewustzijnsontwikkeling te maken hebben. Ja, laten we ook niet vergeten dat dit forum als doel heeft om bewustzijn te verspreiden over hoe je gezond door het leven kan gaan en een gezonde toekomst tegemoet kunt zien. Zo lang als dit forum bestaat is er ruimte voor een holistisch benadering van gezondheid, heel wat holistischer dan WP in zijn boeken beschrijft.

Daarom, dit is een veelzijdig en redelijk alternatief forum waar allerlei verschillende mensen uiteenlopende informatie met elkaar delen. De een zal er door afgeschrikt worden, de ander zal er door aangetrokken worden. Het is nu niet meer te veranderen, zonder een hele boel overhoop te gooien. Een introductie-topic voor nieuwkomers lijkt me eerder een oplossing om het potentiële afschrikeffect te voorkomen. En inderdaad, het WWW is groot genoeg en mensen die het hier maar niks vinden, die komen elders wel aan hun trekken. Wie korte overzichtelijke informatie zoekt kan prima terecht bij de website van Poekie of de Amerikaanse WAPF-site, om maar een paar (van de vele) voorbeelden te geven.

Op de vorige pagina ben ik hier ook al op ingegaan:

https://www.fatsforum.nl/topic/alles-of-niet/page/4#post-29801

 
En voor je het weet leidt 1 reactie van mij tot weer een nieuwe pagina in deze thread. Het begint een overloze discussie te worden.

@Dennis,

Ik heb je ruimschoots de kans gegeven je zegje te doen. Toen er mensen kwaad op je werden, nam ik het voor je op met deze woorden:

Quote:
Dit is en blijft een forum en op een forum mag je met elkaar van mening verschillen. Dennis heeft zijn visie op het geheel verwoord, ik heb dit op mijn manier gedaan en krijg hierin steun van anderen hier. Prima, nu is het aan de lezer(s) om hier een eigen oordeel over te vormen.


Mijn 'kinderachtige' reactie op jouw woorden zal nauwelijks als een grote verrassing zijn gekomen, je weet hoe ik over dit soort 'visies' denk. Net als jij mag ik hier ook mijn zegje doen en zoals gezegd is het verder aan de lezer wat hij/zij ermee kan of wil. Aangezien alles al gezegd en geschreven is moeten we hier nu toch echt een punt achter gaan zetten.

Dat hier meer beesproken wordt dan uitsluitend het onderzoek en de bevindingen van WP vind ik totaal geen probleem. Overigens houdt de Amerikaanse WAPF zich ook bezig met homeopathie en biologisch-dynamische landbouw, waar WP nooit met 1 woord over heeft gesproken. De bedoeling is juist om het gedachtengoed door te trekken van het jaar 1939 tot 2012.

Kunnen we nu wel weer overgaan tot de orde van de dag?

Mike

 
Ik schrijf dit voor de mensen die het wél interessant vinden. Als je het niet interessant vindt, lees het dan niet en richt je op je eigen interesses. Voel je vooral niet verplicht om iets te lezen of iets te geloven van wat ik schrijf. En ik zal het niet te esoterisch schrijven, want volgens mij is dat het gene waar sommige mensen over vallen.



Wie heden ten dage vertelt dat hij volop verzadigd vet en cholesterol eet wordt door veel mensen voor gek verklaard, zeer zeker als je erbij zegt dat je hier bewust voor kiest en gelooft dat dit gezond is. Dit hebben wij als forumleden wellicht allemaal meer dan eens meegemaakt. De mensheid is een onderzoek, een 'wetenschap' gaan geloven en heeft dit haast voor heilig verklaard.

Natuurvolkeren werden en worden door veel mensen als onderontwikkeld beschouwd. Ze leefden technologisch inderdaad vrij primitief, maar hadden op vele gebieden een duidelijke voorsprong op de imperialistische blanke beschaving. Weston Price heeft ons vooral door zijn bezoeken aan natuurvolkeren en het schrijven daarover veel goeds gebracht, maar helaas kan één man ook niet alles onderzoeken. Gelukkig zijn er tal van antropologen geweest die ook nog net op tijd natuurvolkeren hebben bezocht en er van alles gezien en onderzocht hebben. Zij hebben daar boeken over geschreven, waarvan ik er een aantal thuis in mijn kast heb liggen.

Hier op het forum staan de onderzoeken van WP centraal en wordt regelmatig herhaald dat deze volkeren allemaal een ander dieet hadden, maar dat die diëten wel een duidelijke overeenkomst hadden: een zeer hoog gehalte aan mineralen en vitamines, met name de vetoplosbare. Over het geestelijk leven van natuurvolkeren kan iets soortgelijks gezegd worden. Ze hadden ieder hun eigen tradities en rituelen om vorm te geven aan hoe ze de geestelijke wereld beleefden, maar allemaal hadden ze een natuurgeloof (paganisme) en een sjamanistisch wereldbeeld waarin natuurgeesten, totemdieren, de spirits van psychoactieve planten, vooroudergeesten, demonen en andere entiteiten een duidelijke en onbetwistbare plaats kenden. Verschillende volkeren spraken daarbij ook over buitenaardse leven.

Contact onderhouden met de geestelijke wereld en interdimensionale wezens was bij hen aan de orde van de dag. En dit is een universeel gegeven. Alleen de moderne mens heeft dit geloof losgelaten, is deze kennis vergeten, traint zijn fijnstoffelijke zintuigen niet meer en kan daarom ook niet meer 'zien of horen in de geestelijke wereld'. Wie heden ten dage over buitenaards leven of entiteiten begint is meteen een rare vogel of een zwever, want hier heersen natuurwetenschappelijke opvattingen die bepalen dat alleen het gene wat via de 5 reguliere zintuigen waar te nemen is en door middel van het logisch verstand te verklaren is, echt is. En alles wat daar buiten valt zou niet bestaan en kan dan gemakkelijk bijgeloof genoemd worden. Zou het niet kunnen zijn dat natuurvolkeren ook op dit gebied meer kennis en wijsheid hadden, dan de moderne mens? Ten slotte kregen ze voldoende (aardende!) voedingsstoffen binnen om hun hersenen tot optimale prestaties te brengen... ;)

Weston Price heeft er nauwelijks iets over geschreven, waardoor wij hem als een nuchtere wetenschapper beschouwen. Mogelijk en vermoedelijk was hij hier helemaal niet in geïnteresseerd of had hij het druk genoeg met zijn eigen studie. Wellicht wilde hij er ook zeker van zijn dat hij serieus genomen zou worden in de Amerikaanse samenleving van zijn tijd, inclusief de wetenschappers. Maar ongetwijfeld moet hij er het nodige van meegekregen hebben. Natuurvolkeren zeggen veel kennis te hebben gekregen via connecties met de geestelijke wereld. Misschien komt daar (een deel van) hun specifieke kennis over voeding en gezondheid ook wel vandaan.

 
Ik hoorde net dit: iets over wat men primitieve stammen noemt in Oeganda. Zij zijn niet meer dan 3 uur per dag kwijt aan levensonderhoud. Dan heb je ook nog eens tijd voor spiritualiteit en andere belangrijke dingen in het leven. Hoezo zitten wij niet meer in een feodaal stelsel?

 
In Oeganda leefden de kannibalen.

Is Weston Price daar ook geweest, om te onderzoeken hoe gezond het eten van mensenvlees is?

 
@Ufo

Dat is bij hen geintroduceerd door duistere machten. Een paar duizend jaar terug? Net als in het westen; die clubs die ritueel bloed drinken, in onze elite. Dat heeft niet zijn oorsprong in enig natuurvolk.

 
@ Ufo

Hahaha, grappige maar ook interessante vraag Ufo. Ik denk ook dat kannibalisme is geintroduceerd door duistere machten. Dit soort gewoontes vind/vond je terug bij stammen van Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Afrika, ZO-Azie, Oceanië...

Op Wikipedia deed ik een opmerkelijke ontdekking:

Quote:
Kannibalisme kwam reeds voor bij de prehistorische mens. De skeletresten van neanderthalers die begin 20e eeuw werden gevonden te Krapina in Kroatië vertoonden sporen die hierop wezen: botten bleken opengebroken om aan het beenmerg te kunnen komen. Franse archeologen hebben sporen van kannibalisme gevonden op botten van een prehistorische begraafplaats nabij Herxheim.[1] Ook elders gevonden resten van deze mens tonen aanwijzingen, zoals schedels waarvan de schedelbasis was opengebroken om de hersenen te verwijderen.


 
Hoi Dennis, de tekst op wikipedia vind ik suggestief en er wordt te weinig geredeneerd in de tekst vanuit een veronderstelling met een onderbouwing om te laten zien hoe men aan die veronderstelling komt. De woorden "om aan het beenmerg te kunnen komen" zijn invullingen: je kunt als archeoloog niet de gedachten lezen van de prehistorische mens. Het blijft achteraf interpreteren. Als je een opengebroken schedelbasis vindt, dan staat er ook niet op een briefje bij dat de reden dat dat zo was "hersenverwijdering" betrof. Het betreft hier interpretatie en achteraf redeneren van/over oude resten.

 
@Dennis,

Vraag is dan wie die duistere machten waren...

De Reptilians? Die liepen volgens de verhalen toen al rond op de aarde, en aten mensenvlees.

Oops, dit gaat Mike vast niet leuk vinden... :roll: 8)

 
@ Lievergezond

Ja inderdaad, helemaal mee eens. Misschien gebruikten ze de hersenen wel om huiden te looien en het beenmerg om met pigmenten te mengen om verf of schmink van te maken. Maar wellicht zijn er legio andere toepassingen te bedenken en niet te bedenken, omdat het buiten ons referentiekader ligt. Misschien was het hen niet eens om de hersenen of het merg te doen, maar geloofden ze dat een lichaam zonder hersenen gemakkelijker van de ziel bevrijd wordt. Of misschien waren het wel sporen van een mislukte chirurgische ingreep of wilde ze de botten op die manier nog wel voor iets gebruiken. Er is zό veel mogelijk. Daarom hecht ik meestal ook niet te veel waarde aan archeologische conclusies. Het zijn hooguit aanwijzingen die passen bij het referentiekader van de conclusietrekker.

@ Ufo

Ook van dit overleveringen kan je natuurlijk nooit zeker zijn, maar het zou goed kunnen dat zij het waren. De Azteken brachten ook bloedoffers voor 'Goden uit de lucht'. Maarja er schijnen zo veel soorten buitenaardse rassen te zijn, waarvan er meerdere ons niet gunstig gezind zijn. Daarbij allerlei soorten wezens die geen fysieke vorm hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan