Alles of niet!

Lia ben het met je interpretatie van mijn stelling eens en ook om de discussie te sluiten. Wat mij betreft verwijder je het topic omdat de info al ondergesneeuwd is.

Thanks.

 
@ Poekie, ik heb WAPF volledig uitgeprobeerd, behalve dat ik de h202 geen goede kans heb gegeven nadat ik merkte dat het voor mij te veel werd naast de behandelingen die al een druk zetten op mijn ontgiftiging, en voor mij werkt WAPF in elk geval voor een deel niet.

Maar ik blijf nieuwsgierig, mag dat ook Poekie?

En bovendien een tip voor jou Poekie: als jij niet tegen deze discussie of welke discussie kunt, dan helpt het om niet mee te lezen.

 
Quote:
niet de juiste plaats is voor ziekten, klachten en wonderpillen.



Echt wel, als je er maar voor gaat. :!:

(alleen niet voor die wonderpillen)

In dit topic valt het me nogal tegen hoe er gelezen wordt.

Mensen, ga er eens vanuit dat iemand ALLES wat ie opschrijft goed en positief bedoelt.

En als je daarover twijfelt, vraag het dan eerst.

(Micave is meerdere malen zijn woorden aan het verdedigen/herhalen, dat zou niet nodig hoeven zijn)

weer ontopic:

Mike schrijft over bijnieren o.a. een stuk over "verslaving" en een stuk met de titel "Het is niet jouw fout"

Bijna alle nieuwkomer hier zijn verslaafd. Terugvallen naar suiker of andere middelen kan gebeuren, dat is geen probleem en als dat gebeurt ben je hier welkom daar over te komen schrijven/klagen. Zolang je dit maar bij jezelf legt, zal je hier steun krijgen.

De enige groep waar de startpost volgens mij over gaat is een groep die verwacht hier een paar tips te krijgen, door de weeks rauwe melk en wat kokosolie neemt, in het weekend de supermarkt weer in gaat en dan terug komt om te klagen dat het niet op schiet.

Dan gaat het vooral om dat laatste, prima als je hier een paar goeie dingen oppikt en verder ongezond blijft leven, maar val mij er dan niet lastig mee.

edit: sorry Poekie, ik was al een tijdje aan het schrijven..

 
Hallo Micave, mijn klachten: vermoeidheid, continue drukpijn onder mijn linkerrib en het lijkt iets met de spijsvertering uit te staan hebben (w.s. mijn pancreas), misselijk, hoofdpijn, veel allergieen, kno-klachten -oor-keel-pijn, tintels in handen-voeten, kouwelijk, pijn in mijn linkeronderbuik. Dat zijn ongeveer mijn hoofdklachten. Oja, en een weerstand van niks.

 
Dag Lievergezond,

Deze klachten had ik een tijd geleden ook in een gradatie die steeds heviger werd.Het goede nieuws is dat ze helemaal weg zijn zonder dat ik hiervoor een dokter bezocht heb.

Heel wat van je klachten worden vermoedelijk veroorzaakt door een niet goed functionerende dikke darm. In dat geval absorbeer je niet voldoende bruikbare voedingsbestanddelen en dan krijg je een lijstje van heel wat van de door je genoemde klachten. De pancreas is mogelijk ontregeld door hyperglykemie.

Oorzaak kan een voedselallergie zijn en dan is het doornemen van het boek Eetwaar = eetbaar van Dr. J. Kamsteeg hoogstwaarschijnlijk de oplossing.Een andere interessant boek op dit vlak voor je is " Ik heb er mijn buik van vol van " Marijke de Waal Malefijt van uitgeverij Schors.

Een voedselallergie kan door van alles veroorzaakt worden. Het gaat mij in dit topic te ver om te vragen wat je allemaal eet. Veel hierover lezen en vooral uitproberen waarop je wel en niet gunstig reageert is mijn boodschap.

Hyperglykemie kan b.v. al voorkomen na het eten van druiven, bananen en witte rijst.

Ga ook eens na of je niet onwetend zit met een allergie voor koemelk en de hieruit afgeleide producten wat in combinatie met een bijnieruitputting kan voorkomen. Zie hiervoor het handboek van Bijnieruitputting van Wilson. Ik vermoed dat Micave zich ook noodgedwongen in deze materie verdiept heeft. Hij had het eerder in dit topic nl. caseïne intolerantie.

 
Hoi Vivianne,

dank voor het meedenken.

ik ben goed bekend met het nut van volgens mijn/langs mijn allergieen (heen) eten.

daar heb ik me al uitgebreid op laten testen via meerdere type testen, dus die valkuilen ken ik.

het boek van marijke de waal malefijt ken ik ook.

ik eet geen druiven, bananen noch witte rijst.

groetjes!

 
He lievergezond,

Heb vanmorgen een blog/ stuk gevonden over mms. Een vrouw met kanker heeft zichzelf met succes behandeld. Ze schrijft ook dat mensen met lyme er met succes door geholpen zijn.

Ik zie je vaak schrijven over lyme dus moest aan je denken, wie weet heb je er wat aan kijk zelf maar even als je wilt, heb er een paar postjes terug een topic over geopend.

 
Hoi Cham,

MMS ken ik, en ik ken ook mensen die dat gebruikten.

Sommige artsen nemen het ook op in hun protocol tegen lyme dus het is helemaal niet gek gedacht van jou Cham.

Het is heftig spul en dat weerhoudt me er persoonlijk van het te gebruiken, al heb ik het thuis wel staan.

Ik denk dat ik sneller aan h202 zou beginnen als ik niet al behandeld werd nu, omdat de h202 in het lichaam geen schadelijke stoffen achterlaat.

Dat is anders met mms: dat is niet echt goed voor de darmen en daarom neem ik ook geen antibiotica.

Mijn darmflora is al vrij broos en sinds een jaar heb ik gelukkig voor elkaar dat ik van de chronische blaasontstekingen afben door mijn darmflora op te krikken.

Dank voor het meedenken Cham!

 
Ik steek hierbij Micave een hart onder de riem. Ik heb al eerder soortgelijke dingen geschreven:

Quote:
Dat idee van die 5 generaties komt niet van Price. Ik heb al eerder beschreven dat Francis Pottenger met zijn kattenexperiment aantoonde dat gedegenereerde katten na 3 generaties uitstierven. Ik weet niet waar ik dit vandaan heb (ik lees zoveel!), maar bij mensen is dat 5 generaties. Als je bedenkt dat een generatie 20 jaar is en je neemt 1950 als uitgangspunt, dan zitten we dus nu in generatie 4. Dit betekent dat het 5 voor 12 is! Snap je nu ook waarom ik zo fel uit de hoek kan komen? Er is geen tijd meer om nog langer te lopen soebatten over allerlei zienswijzes die niet geworteld zijn in de traditie, historie en anatomie van de mens, er moet NU iets gebeuren! We moeten terug naar de oude wijsheden. Overigens niet alleen op het gebied van voeding, maar bijv. ook het gebied van filosofie, wetenschap, klankheling, etc.


Quote:
De naoorlogse generaties verzwakken met iedere generatie en kunnen dus alsmaar minder hebben. Dit heeft ook zijn effect op onze geslachtshormonen, vandaar dat we alsmaar onvruchtbaarder worden en, als we zo doorgaan, binnen afzienbare tijd tot uitsterven gedoemd zijn.


Quote:
Geloof mij maar, als we zo doorgaan zullen ook deze specifieke kenmerken alsmaar meer vervagen, totdat we vervallen tot een ras van mutanten dat zich niet meer kan voortplanten en tot uitsterven gedoemd is (we zijn nu al hard op weg, er zijn maar 5 gedegenereerde generaties nodig om dit te bewerkstelligen, hier in Nederland zijn we de vierde generatie ingegaan, het is dus 5 voor 12!).


Mike

 
Komt uit Pottenger's Prophecy - how food resets genes for wellness and illness; een boek over epigenetica.

Mocht je je vervelen Mike, dan zou je dat eens kunnen vertalen. Erg interessant!

 
Jenneke,

Ik kende dit boek nog niet, dus ik moet de info via een andere bron hebben verkregen. Ik vind dit echter een zeer goede leestip en ga het boek dan ook bestellen. Dank voor het onder de aandacht brengen!

Mike

 
@Mike bedankt voor 'je hart onder de riem' Ik had geen zin meer om te reageren op dit topic en laat iedereen er maar zelf uithalen wat diegene wil. Ik was volgens mij vrij duidelijk maar omdat woorden verdraaid worden en anderen met de verdraaide woorden een beeld gaan vormen kon ik niet meer lekker de discussie voeren zonder al te veel energie te verspillen. Ik bleef maar reageren op verdraaiingen.

@Jenneke, bedankt voor de tip, deze gaat op de lijst.

@Mike, Ik denk dat je het gelezen hebt in Primal body primal mind van Nora Gedgaudas. Daar had ik het iig gelezen.

 
Dennis,

Op zich een mooie post, maar waarom moet je dan ineens aankomen met dit soort opmerkingen?

Quote:
Wij weten niet waar onze ziel allemaal voor heeft gekozen bij aanvang van dit leven en we weten ook niet wat voor een koerswijzigingen er nog zullen volgen.


Quote:
Verder hebben we zo ongeveer allemaal te kampen met verslavingspatronen en mogelijk komen die voort of worden die in stand gehouden door connecties met entiteiten die zich aan ons vastgeklampt hebben.


Ik hoor vaker in 'spirituele' kringen over 'zielsprogramma's'. Er is ongelooflijk veel leed in deze wereld, met veel vroegtijdig overlijden onder ellendige omstandigheden. Is dit allemaal een 'keuze van de ziel'? Wat een gelul!

Volgens mij zijn er eerder misleidende krachten aan het werk die er voortdurend voor zorgen dat onze ziel zich niet voor de volle 100% kan ontplooien. Leed en vroegtijdig overlijden toeschrijven aan een vastomschreven (lijdens)weg neemt de verantwoordelijk van het individu volledig weg. Het leven bestaat uit oneindige mogelijkheden en elke oorzaak leidt tot een gevolg. Oneindige mogelijkheden = keus = vrijheid = bewustzijn. We hebben dus ons eigen lot volledig zelf in de hand en kunnen bewust kiezen voor kennis, verantwoordelijkheid, geluk en gezondheid of voor angst, onwetendheid, leed en ongezondheid.

En entiteiten die zich aan ons vastklampen om ons verslaafd te maken en houden? Klinkt als 'boze geesten'. Hier spreekt veel angst uit (zie de hierboven genoemde twee fundamentele keuzes), evenals de 'virus'gedachte of 'slechte genen'. Opnieuw ontneemt dit soort denken iedere verantwoordelijkheid van het individu voor zijn/haar gezondheid en welzijn. Geloof wat je wil geloven, maar als je echt je menselijke potentieel wil verwezenlijken doe je er verstandig aan je zo snel mogelijk te bevrijden van dit soort onzinverhalen. Die keuze heb je namelijk als mens, op basis van vrije wil.

Mike

 
N.a.v. je laatste berichten, erg scherp en mooi gezegd Mike. Dat uitje heeft je duidelijk goed gedaan :)

 
@ Mike

Ik las dat je even in het buitenland was. Ik vroeg me de hele tijd al af waarom je Micave niet kwam versterken. :)

Ik kan wel meegaan in je gedachtes, maar soms twijfel ik ook of het werkelijk zo ernstig is. Als ik de kaakboog en de conditie van het gebit als een graadmeter mag beschouwen, dan zie ik talloze versmalde tandbogen, maar ook zat tandbogen van jonge mensen die er goed uitzien. En ik heb nog steeds nergens foto's gezien van blanke mensen die net zo'n brede tandboog hebben als de Afrikanen uit 'Voeding en fysieke degeneratie'. Daar zou de Amerikaanse WAPF site toch wel foto's van hebben en tonen als die zouden bestaan?! Hierdoor ben ik er nog niet zeker van of we die überhaupt wel ooit gehad hebben. Misschien zijn het wel specifieke raseigenschappen om zo'n brede kaakboog te hebben zoals de Afrikanen, net zoals bijvoorbeeld spleetogen bij de Aziaten en hoge jukbeenderen bij de Indianen. Dat neemt niet weg dat ik zeer zeker geloof dat er wel versmalling optreed door degeneratie.

 
Quote:
Misschien zijn het wel specifieke raseigenschappen om zo'n brede kaakboog te hebben zoals de Afrikanen, net zoals bijvoorbeeld spleetogen bij de Aziaten en hoge jukbeenderen bij de Indianen.


Hier hebben we het eerder over gehad. Het onderzoek van Price toonde feilloos aan dat er een universeel patroon bestaat met regionale variaties. Het onderzoek van Pottenger naar katten toonde dit eveneens onomstotelijk aan, het blijft dus niet beperkt tot mensen.

Je zou er verstandiger aan doen dergelijke harde wetenschappelijke feiten in je op te nemen dan allerlei pseudo-spirituele zweefverhalen boordevol bangmakerij.

Mike

 
Is het afwijzen van het eventuele bestaan van een 'zielsprogramma' ook niet gebaseerd op angst? Als er zoiets zou bestaan betekent dat dat we dus niet alles zelf in de hand hebben en dat sommige dingen in ons leven dus 'moeten' gebeuren om er iets van te leren?

Ik worstel zelf ook enorm met dit soort dingen. Ik zit midden in het verwerkingsproces van seksueel misbruik door een oom toen ik 2 was en soms het ik het gevoel dat dit iets is wat nou eenmaal moest gebeuren zodat ik bepaalde lessen kon leren. Maar het kan evengoed zijn dat het eventuele bestaan van een zielsprogramma een soort zingeving geeft aan dit soort feiten. Ik ben er nog niet aan uit in elk geval.

 
ik heb een aantal jaren geleden een homeopaat bezocht hier in de omgeving die mij goed heeft geholpen voor bepaalde klachten. Een hele aardige kerel.

Zijn hoofd (vooral) heeft me altijd gefasineerd (verkeerde spelling geloof ik). Extreem smal en een verwrongen gebit, bijna een paardenhoofd zeg maar en verder ook mager en altijd wit/bleek. Hij is overtuigd vegetarier.

Mijn jongste zus (40) eet al vanaf haar 5e jaar geen vlees omdat ze het zielig vindt. Verder is ze niet bewust met voeding bezig, eet veel van die zgn. alternatieve schijven uit de supermarkt en drinkt heel wat cola light weg.

Zij is op alle plekken rond :>) (dit klinkt grappig maar eigenlijk is het heel triest en ze wil ook niets weten van goedbedoelde adviezen, dus ik laat het maar zo.)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.061
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan