Alles of niet!

Quote:
Wat ook mogelijk is is dat je zelf ook seksueel misbruik hebt gepleegd op anderen.


Dennis, Dennis....hoe durf je dit soort wartaal uit te kramen?!

Quote:
Schuld bestaat voor mij niet, dus schuldgevoelens zijn ego-patronen. Laat ego-denkpatronen los alvorens naar spirituele wetten te kijken, ben ik geneigd om te zeggen.


Dit is ook een goeie verdediging voor despoten, dictators en ander gespuis uit de wereld-geschiedenis, als ze tenslotte voor het tribunaal terecht staan. Jammer voor Stalin, (om maar eens iemand te noemen), dat je zijn autobiografie niet hebt kunnen schrijven.

Misschien is het beter, Dennis, dat je je beperkt tot de hele goed tips en adviezen met betrekking tot voeding. Dan lees ik je graag.

Hiermee ben je echt even de weg kwijt.

 
oei nee Mike, ik denk dat het tevergeefs is ;)

of misschien lukt het toch nog, nu we nog wat meer versterking krijgen van Freshflesh :p

Nee DenniS, ik blijf er toch bij dat je je zelf tegenspreekt met dit geloof. Bijvoorbeeld, wanneer je zegt: "..wellicht om de zender bewust te maken van wat hij of zij heeft uitgezonden." Dan gaat het toch niet enkel om oorzaak en gevolg, maar om de ziel in kwestie zich toch bewust te maken van het 'slechte' die heeft gedaan. Ik zie dit soort geloof enkel als iets dat voortkomt uit de veroordelen van het slachtoffer jegens de dader wat misschien wel begrijpelijk is, maar daarom niet hetzelfde standpunt als God die vervolgens zo'n wet zou hebben gecreëerd om de 'slechteriken' een lesje te leren.

En wat betreft liefde..geloof ik ook al niet dat het gaat om onzelfzuchtigheid en 'goede daden' verrichten. Het is eerder een energie die automatisch stroomt wanneer angst afwezig is en het slaat vooral op zichzelf (eigenliefde dus). Wanneer alle angst weg is, komt het besef ook dat er geen ander is. Dus wanneer je zoveel de moeite doet om 'goed' te doen voor een ander, zolang je de ander nog als 'ander dan jezelf' ziet, is dat vlgs mij onnatuurlijk en hypocriet en juist een teken dat je niet weet wat echte liefde is. Beter is het om de focus te leggen op het zo min mogelijk angst te hebben.

 
@ Freshflesh

Quote:
Dennis, Dennis....hoe durf je dit soort wartaal uit te kramen?!


Om die reden kunnen wij ook (nog) niet geboren worden met al de herinneringen aan vorige levens. We moesten eens weten wat we allemaal gedaan en misdaan hebben om te leren een ethisch bewust wezen te worden en wat ons allemaal is aangedaan door anderen. We zouden vol schuldgevoelens of wraakgevoelens blijven, alleen maar omdat we blijven oordelen en afscheiden, in plaats van vergeven en samenwerken. We zouden ons niet op ons huidige leven in deze tijd kunnen richten.

Over de despoten, dictators en ander gespuis uit de wereld-geschiedenis. We hebben kunnen leren van hen. Ik zou de wereld wel eens willen zien, hoe alles was geweest zonder hen. En welk bewustzijn we dan hadden gehad. De ellende (voor zover dit vanuit kosmisch niveau ellende te noemen is) wordt net zo goed in stand gehouden door de mensen die het ellende noemen als door de mensen die het gecreëerd zouden hebben. Een grote verschil tussen een bloem en onkruid is het oordeel. Hiermee wil ik niemand uitnodigen om zich geweldadig te gaan gedragen, maar wat gebeurt is, is gebeurt. Het is naar mijn idee onmogelijk om thuis vanuit je woonkamer te gaan oordelen over een persoon die je nooit gekend hebt. Dan kom je uit bij wat IK wartaal noem. :)

@ lekkerromig

Quote:
Dan gaat het toch niet enkel om oorzaak en gevolg, maar om de ziel in kwestie zich toch bewust te maken van het 'slechte' die heeft gedaan.


Dat zijn jouw woorden. Ik praat op dit niveau niet over goed of slecht. Ik praat over bewustzijnsontwikkeling en spirituele groei die ons leert verbondenheid te ervaren, verbondenheid met ALLE schepselen en niet alleen de schepselen die ons ego comfortabel of aantrekkelijk vindt, waar het ego zich graag mee identificeert. Door de Wet van Karma en door het ervaren van de gevolgen van onze zendingen krijgen we de gelegenheid om te groeien. Oorzaak en gevolg is slechts het basisprincipe zoals ik al eerder geschreven heb. Over Karma valt nog veel meer te zeggen. Er zijn zelfs boeken mee vol geschreven. Maar het gaat niet over slecht, schuld of straf!

In je woorden over liefde kan ik me best wel vinden. Ik heb het steeds globaal omschreven, maar jouw stukje past er wel in. Maar ik ga weg bij de computer nu.

 
@ Mike, ja ik geloof dat we op dezelfde golflengte zitten 8)

DenniS:
Quote:
In je woorden over liefde kan ik me best wel vinden. Ik heb het steeds globaal omschreven, maar jouw stukje past er wel in. Maar ik ga weg bij de computer nu.


Ok,, dan kunnen we het daar bij laten. :)

 
Quote:
Daarom is boosheid ook niet het antwoord, het gaat om vergeving. Ver-geven betekent: weggeven. Je kunt dit helemaal zelf doen, zonder dat je bij de persoon of personen hoeft aan te spreken, het is een beslissing in je hoofd. Je geeft de verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurd weg door te erkennen dat het niet jouw verantwoordelijkheid is en nooit is geweest, maar van die ander(en). Je stuurt de verantwoordelijkheid als het ware retour afzender.


Dit is precies het stuk waar ik nu voor sta. Ik trok afgelopen vrijdag een kaartje: 'vergeven is jezelf en de ander de ruimte geven om door te gaan'. En dat is wat ik hoop het aanstaande meditatieweekend te kunnen gaan doen. Ik ben er klaar mee, het houdt me tegen om voluit te leven en dat wil ik niet meer.

@ Dennis: ik wijs jouw bijdrage zeker niet af. De meeste dingen die je schrijft heb ik ook wel eens gelezen. Maar ik weet nog steeds niet hoe ik daar zelf in sta. Ik denk dat het op dit moment voor mij belangrijk is om dicht bij mezelf te blijven en te luisteren naar mijn eigen innerlijke stem en te voelen.

Dit soort boeken zijn voor mij lange tijd een vlucht geweest. Ik las heel veel en "wist" zogenaamd alles, het heeft me een stuk erkenning gegeven van mijn bestaansrecht maar het heeft me er ook van weerhouden om werkelijk te leven.

Juist door me weer open te stellen voor het aardse leven en mijn innerlijke stem heb ik inmiddels een heleboel lieve mensen gevonden die me ieder op hun eigen wijze een spiegel voorhouden. En ik ben het eens met wat er geschreven wordt over liefde: het begint bij eigen-liefde.

 
Wendy,

Ik hoop dat het komende weekend veel voor jou gaat betekenen.

Het is jou toegedaan door een ander, je kunt daar zelf geen schuld aan hebben.

Als je je dat beseft kun je het loslaten en jezelf accepteren zoals je nu bent, een mens dat liefde kan geven en daardoor kan ontvangen.

En stel je open voor iedereen die jou lief is en ontvang hun warmte.

Lia

 
Goed om je er ook nog even tussendoor te horen Wommes. :)

Quote:
Dit soort boeken zijn voor mij lange tijd een vlucht geweest.


Tja vluchten kan je op vele manier doen, want het ego is hoogst creatief in het ontwijken van verantwoordelijkheid nemen.

-Je kunt vluchten in het spirituele gedachtegoed: Alles zou wel ergens voor bedoeld zijn, dus ik hoeft me nergens meer druk om te maken en niet naar mezelf te gaan kijken... = geen verantwoordelijkheid nemen.

-Je kunt ook vluchten in dader/slachtoffer patronen: Ze hebben mij dit aangedaan en er was geen reden voor. Het is oneerlijk, ik heb er niet voor gekozen, het is de ander zijn schuld, want ik kon er niks aan doen... = geen verantwoordelijkheid nemen.

In mijn ogen is verantwoordelijkheid nemen zo open en eerlijk mogelijk naar jezelf en in jezelf kijken en erkennen welke eigengemaakte keuzes en afspraken hebben geleid tot wat je van dag tot dag creëert in je leven. En vervolgens alle gebeurtenissen omarmen als dankbare lessen en groeikansen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gevoel. De omgeving kan je prikkelen tot van alles, maar zelf besluit je (al dan niet bewust) om signalen op een bepaalde manier te interpreten en er vervolgens op te gaan reageren met gedachten en gevoelens.

Nou kan ik me voorstellen dat het lastig is om dit te betrekken op verleden als 2-jarige. Daarom vind ik het verstandig om in dit soortgevallen hulp te zoeken bij iemand die getraind is in zielswerk en de diepere lagen van iemands groeiplan kan opsporen. En ja, helaas heb je in alle kringen mensen die erg zuiver en bekwaam zijn en mensen die dit niet zo zijn, dus ook in de spirituele hulpverlening.

Quote:
Ik denk dat het op dit moment voor mij belangrijk is om dicht bij mezelf te blijven en te luisteren naar mijn eigen innerlijke stem en te voelen.


Precies!

 
Beste Dennis,

Quote:
@ Freshflesh

Dennis, Dennis....hoe durf je dit soort wartaal uit te kramen?!

Om die reden kunnen wij ook (nog) niet geboren worden met al de herinneringen aan vorige levens. We moesten eens weten wat we allemaal gedaan en misdaan hebben om te leren een ethisch bewust wezen te worden en wat ons allemaal is aangedaan door anderen. We zouden vol schuldgevoelens of wraakgevoelens blijven, alleen maar omdat we blijven oordelen en afscheiden, in plaats van vergeven en samenwerken. We zouden ons niet op ons huidige leven in deze tijd kunnen richten.

Over de despoten, dictators en ander gespuis uit de wereld-geschiedenis. We hebben kunnen leren van hen. Ik zou de wereld wel eens willen zien, hoe alles was geweest zonder hen. En welk bewustzijn we dan hadden gehad. De ellende (voor zover dit vanuit kosmisch niveau ellende te noemen is) wordt net zo goed in stand gehouden door de mensen die het ellende noemen als door de mensen die het gecreëerd zouden hebben. Een grote verschil tussen een bloem en onkruid is het oordeel. Hiermee wil ik niemand uitnodigen om zich gewelddadig te gaan gedragen, maar wat gebeurt is, is gebeurt. Het is naar mijn idee onmogelijk om thuis vanuit je woonkamer te gaan oordelen over een persoon die je nooit gekend hebt. Dan kom je uit bij wat IK wartaal noem.


Je rukt één en ander uit z'n verband.

Mijn reactie
Quote:
Dennis, Dennis....hoe durf je dit soort wartaal uit te kramen?!



sloeg op het feit, dat jij tegen een tweejarig-kind, dat net is misbruikt, zegt:
Quote:
Misschien was je zielsprogramma wel dat je een verkrachting van een eerder leven wilde gaan verwerken. Daarvoor heb je misschien ook seksueel misbruik in dit leven nodig zodat de wond opnieuw wordt blootgelegd, zodat je weet waaraan je te werken hebt. Wat ook mogelijk is is dat je zelf ook seksueel misbruik hebt gepleegd op anderen.



Lees je eigen post er maar op na.

Dit zeg jij recht in het gezicht van Wommes, die last heeft om één en ander een plek te geven.

Jij hebt wel durf...als groepsleider van een kinderdagverblijf.

Vervolgens wauwel je weer eroverheen met geblaat over:
Quote:
Het is naar mijn idee onmogelijk om thuis vanuit je woonkamer te gaan oordelen over een persoon die je nooit gekend hebt.



Je verwart vastgestelde feiten en esoterische kretologie met elkaar tot een inconsistent gebakje. Op 1 en dezelfde pagina heb je een allegaar aan wijsheden en new-age-kreten, de ene in strijd met de andere, geponeerd.

Wat ik onbeschoft vind, is dat je dit in het gezicht van Wommes gaat doen.

Als Wommes jou nu eens, in reactie daarop, de tanden uit je mond slaat, en vervolgens vraagt, om hem nog eens uit te leggen hoe je jouw uitspraak:
Quote:
Schuld bestaat voor mij niet, dus schuldgevoelens zijn ego-patronen. Laat ego-denkpatronen los alvorens naar spirituele wetten te kijken, ben ik geneigd om te zeggen.



moet interpreteren. Ik denk, dat je dan, terwijl het bloed van je kin drupt, met een iets andere uitleg komt.

Of wat als jouw eigen kind bijv. door Robert M onder handen is genomen. Je dochtertje komt bij je thuis, en jij zegt:

Lieve schat, hindert niks, kosmisch gezien heeft dit niets te betekenen. Wellicht heb jij ook iemand misbruikt.Binnen het raamwerk van het gebeurde, moet je het als volgt zien:
Quote:
Daarvoor heb je misschien ook seksueel misbruik in dit leven nodig zodat de wond opnieuw wordt blootgelegd, zodat je weet waaraan je te werken hebt.



Dus lieverd, hier heb je een snoepje, en ga maar weer lekker spelen.

Wellicht moet je hopen, dat men jouw visie op kindermisbruik niet op de kinderopvang in Eindhoven krijgt te lezen.

Maar, Dennis ....maak je geen zorgen over de gevolgen. Kosmisch gezien...

 
Dennis, de manier waarop je praat geeft de indruk dat je

- of denkt onder gelijk gestemden te zijn

- of last hebt van een soort evangelisatiedrang

Wat het eerste punt betreft: het lijkt me duidelijk dat hier vogels van zeer veel verschillende soorten pluimage zijn - de enige overeenkomst is dat we geïnspireerd zijn door Weston Price wat voeding betreft.

Wat het tweede punt betreft: volgens mij is dit forum daar niet voor bedoeld.

Ik denk dat dergelijke zweefkeespraatjes wel eens mensen af kunnen schrikken die gewoon op zoek zijn naar hoe ze gezond kunnen eten en ik stel voor dat je dergelijke verhandelingen houdt op daarvoor bestemde fora.

 
@Freshflesh, mooi gezegd!

Het komt arrogant over om tegen iemand te zeggen die is misbruikt dat haar karma dat dan misschien wel over zichzelf heefft afgeroepen.

Een kind is het belangrijkste dat we hebben. Dat dient beschermd en gekoesterd te worden. At all costs. Punt. uit. Onbewust weten we dat allemaal, vandaar de woedende reacties van mensen als er weer eens een geval aan het licht komt.

Een kind is onschuldig en dat karmageklets daar geloof ik dus maar weinig van. Het is ook een geloof want bewijzen zijn er niet.

@Jenneke: je hebt gelijk, ik weet van mensen die om die reden dit forum verder links hebben laten liggen.

 
Om dezelfde reden verwijs ik mensen met interesse in WAPF naar de Amerikaanse site. Erg jammer.

 
In Primal Body, Primal Mind schrijft Nora Gedgaudas:

Quote:
"New-age guilt" is rampant, but feeling somehow responsible for your own illness or tragedy in life and beating yourself up because you "harbored negative thoughts" is a pointless pastime. If there is one single belief that people should cultivate, however, it's that we are ultimately responsible for our own health and that it is up to us to take this responsibility seriously and not simply entrust it to others who claim to have the answers but have their own agenda. Let go of the pointless guilt and empower yourself with knowledge and positive action instead. No one will be more invested in your mental or physical health than you.


Mike

 
@Bastiaan en @ Jenneke,

Als een persoon met zulk gezwets het forum geïnteresseerden kost, wellicht ligt hier dan een taak voor de Moderator (sic), ipv nog weer een citaat te plaatsen.

Deze beweert n.l. veelvuldig, dat door een foute keus rottigheid toegelaten wordt om het lichaam te vergiftigen. Daarom moet je je orgaan reinigen en voorzien van gezonde en constructieve bouwstoffen.

Ik vind het sneu voor Wommes, dat het niet direkt de kop is in gedrukt. Laat zo'n gast opzouten. G*#@@%#$^*&*!!!

 
Nu gaat het ineens over mij als moderator, dus laat ik mijn keus toelichten:

Dennis levert in principe prima bijdrages op dit forum en in dat opzicht ben ik met hem geduldiger dan ik misschien wel met anderen zou zijn. Wel kan hij nogal zweverig uit de hoek komen en daarvoor wordt hij door mij steevast terechtgewezen. Dit is en blijft een forum en op een forum mag je met elkaar van mening verschillen. Dennis heeft zijn visie op het geheel verwoord, ik heb dit op mijn manier gedaan en krijg hierin steun van anderen hier. Prima, nu is het aan de lezer(s) om hier een eigen oordeel over te vormen.

Als de berichten van Dennis voor sommigen reden zijn om hier niet te komen, bedenk dan dat sommige mensen hier ook zijn afgehaakt op basis van mijn woorden. Daar staat tegenover dat ik in een jaar tijd ruim 1000 bezoekers per dag hier krijg, dus mensen komen en mensen gaan, zo gaat dat op een forum. Van mij hoeft Dennis niet gemuilkorfd te worden, noch hoeft hij verbannen te worden van dit forum. Bedenk dat Micave, die deze topic startte, aanvankelijk ook de wind van voren kreeg. Ik hoop dat deze hele discussie leerzaam is voor wie dit leest, dan is het allemaal ergens goed voor.

Mike

 
Ik vind ook zeker niet dat Dennis moet opzouten, daarvoor draagt hij vaak veel te veel bij aan waar dit forum voor is. Hij is een zwevert, ach ja. En het zou voor dit forum beter zijn als hij daar wat voorzichtiger mee omgaat.

 
En ook nog ter verdediging van Dennis: ik denk dat hij dit werkelijk zegt vanuit de behoefte om te helpen, en dat hij ook denkt dat dit de juiste woorden waren. Laten we hem dus niet te hard aanpakken.

 
Bastiaan, dit heeft niets meer met zweven te maken, maar het gaat hier om een abject standpunt t.o.v. kindermisbruik. Je hoeft Dennis dus hierin niet te verdedigen.

De leden van dit forum komen voor gezonde voeding en zoals Jenneke terecht opmerkt:

Laat Dennis zijn evangeliserende zweefkezerij op daarvoor bestemde fora lozen.

 
Met enige verbazing lees ik de opgewonden reacties van Freshflesh. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar bij hem geraakt en is er een heel projectiespel ontstaan. Dit zorgt ervoor dat er verwarring en vertroebeling optreedt in het bewustzijn en dat lees ik terug in zijn woorden.

@ Freshflesh

Prima dat je van alles voelt en denkt, maar waarom zou je niet op een respectvolle manier blijven communiceren zoals Jenneke, Mike en Bastiaan bijvoorbeeld wel doen? Te meer als je je ervan bewust bent dat je mensen op dit forum kunt afschrikken met je woorden...

Zo te lezen wordt ik niet begrepen zoals ik dingen bedoel en naar mijn idee komt dit omdat je zo overspoeld was door emoties dat je niet voldoende helder meer kan denken. Ik heb nergens in mijn woorden seksueel misbruik goedgekeurd en nergens geschreven dat kinderen me niks kunnen schelen en dat we niet zuinig op ze zouden moeten zijn. Natuurlijk vind ik dat kinderen zeer waardevol zijn en dat ze een fijne en veilige jeugd verdienen. En daar zet ik me iedere dag voor in. Maar als er dan vervelende dingen gebeuren, dan sta ik ervoor om dingen vanuit meerdere kanten te blijven bekijken. Eenzijdigheid maakt blind.

We zijn allemaal mensen en we hebben allemaal een verleden. Wij zijn allemaal onschuldige kinderen geweest die van alles hebben meegemaakt waardoor we gevormd zijn tot wie we zijn. Daarom verdient in mijn ogen iedereen mededogen in plaats van veroordeling. Mensen die anderen lijden bezorgen, lijden zelf ook en hebben hulp en heling nodig in plaats van straf. En als mensen werkelijk een gevaar zijn voor de maatschappij, dan kan je ze isoleren bij wijze van hulp.

Of je in Karma gelooft of niet. Er is voor zover ik weet geen fysiek bewijs dat Karma bestaat evenals dat er geen fysiek bewijs is dat Karma niet bestaat. Naar mijn idee is het net zo arrogant om stellig te beweren dat Karma niet bestaat als stellig beweren dat Karma wel bestaat. Ik zie geen verschil. Daarom, niks wat ik schrijf is bedoeld als stellige waarheid. Het is mijn mening, mijn visie en mijn levensgevoel. En daar kan ik zeer zeker van overtuigd zijn, maar daar blijft het bij. Degene onder ons die opletten, zullen dit in de meeste gevallen ook in mijn woordkeuze terug zien.

Wat de een zweverig vindt, kan voor de ander realiteit zijn. Wat voor de een realiteit is, kan voor de ander bekrompenheid zijn. Wie bepaalt wat zweverig of bekrompen is? Wie bepaald wat realiteit is? Naar mijn idee kan alleen het ego zich wanen de waarheid in pacht te hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.706
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan