Ziek zijn zonder klachten

h2o2 is goed voor de hersenen, misschien moeten de mensen die niet kunnen rekenen maar gewoon opbouwen tot 900 druppels :mrgreen:

 
Ik sprak zojuist een vriendin. Zij eet zoals de gemiddelde Nederlander: supermarktvoeding en denkt dat ze gezond eet.

Wat ik de laatste tijd steeds vaker ondervind als het om voeding gaat,is dat mensen tegen mij zeggen: 'jij met je aparte dingen, eet toch " gewoon". Ze geloven me niet. En zeggen: 'jij hebt altijd wat, bent vaak ziek en hebt vele klachten, dat komt doordat je van die rare eetgewoontes hebt'. En ondertussen blijven ze me rotzooi aanbieden, zelfs mijn moeder en mijn zus. Die ik tot in den treuren vertel wat ik wel en niet kan en wil eten.

Ik voel me niet serieus genomen.

En inderdaad ben ik het afgelopen jaar veel ziek geweest, dus van die kant begrijp ik wel dat mensen me niet serieus nemen.

Ik ben erg blij met dit forum. Ik lees hier veel wijsheden op het gebied van voeding. Ik merk dat ik nog veel te leren heb. Sommige dingen zijn moeilijk te combineren met mijn baan, maar ik ga hier vast mijn weg in vinden. Daar ligt een uitdaging voor me :)

Jouw gesloten stuk over spiritualiteit Mike, vond ik super.

 
Het grote gros van de Nederlanders eet volgens de richtlijnen van voorlichtingsburo voeding/supermarkt/unilever en er zijn inmiddels meer dan 1 miljoen mensen met diabetes, hart/vaatziektes staat op 2,1 op de 2 mensen krijgt kanker/ms en reuma komen steeds jonger voor/mensen met ziekte van crohn/astma/eczeem/steeds meer zieke kinderen en kinderen met autisme/dyslexie/dyscalculie en ga maar door...hoezo leven zij gezond?

Jij bent jarenlang vergiftiftigd en hebt jaren nodig om weer gezond te worden...vertel dit maar aan diegenen uit jou omgeving die commentaar hebben. Het feit dat zij commentaar hebben is omdat ze door jou geconfronteerd worden met hun eigen gemakzucht en struisvogelmentaliteit...en dan ga je je dus afzetten.

De voedingsmiddelindustrie maakt ons ziek zodat de farmaceuten aan ons kunnen verdienen, allemaal uit dezelfde koker...voornamelijk gemaakt uit olie. Je weet wel, waar de motor van je auto op loopt en gruwelijke afvalstoffen uitbraakt. Dat is dus wat wij binnenkrijgen...via wat tegenwoordig voeding genoemd wordt maar absoluut niet zo meer mag heten.

 
Quote:
En ondertussen blijven ze me rotzooi aanbieden, zelfs mijn moeder en mijn zus. Die ik tot in den treuren vertel wat ik wel en niet kan en wil eten.


Het enige dat je nog kunt doen is:

Vragen om respect.

"Ik oordeel niet over jullie voedingsgewoonten, laat mij mijn eigen ding doen"

En als jij straks een betere gezondheid krijgt kunnen ze alleen maar beamen wat jij doet en/of gedaan hebt.

Geduld.

 
:oops: poekie, ik oordeel dus inmiddels wel over andermans voedingsgewoontes. En het lukt mij niet meer respect op te brengen voor chemische voeding.

 
Dirtsa, ik denk ook niet dat je respect hoeft te tonen voor chemische voeding. Als we maar vanuit respect omgaan met de mens die deze voeding tot zich neemt. Als we daadwerkelijk verandering teweeg willen brengen, moeten we dit niet doen vanuit frustratie en boosheid, want dan zet de ander de hakken in het zand. (Ik kijk maar naar mezelf) Duidelijk zijn vanuit respect kan ook.

De toon die de muziek maakt blijft belangrijk. Dat ervaar ik dagelijks in mijn werk. En als mensen niet willen veranderen, of denken dit niet te kunnen om wat voor reden dan ook, ondervinden ze daar uiteindelijk zelf het grootste probleem van. Ik kan niet meer doen aan aan mezelf werken en mijn boodschappen blijven uitdragen.

Zoals Poeki zegt: geduld.

 
Weet je Dirtsa, twee zussen van mijn man zitten al JAREN aan de antidepressiva.

Volgens de rest van de familie gaat het helemaal niet zo verkeerd met ze.

Dat zeggen ze vooral als één van beide uit het GGZ komt, zo van: het gaat wel weer een beetje met ze.

Dan zeggen wij: vind je. Zou jij zo oud willen worden. Dan is het opvallend stil.

Nu is het zo dat één van de twee zussen dingen begint te vergeten.

Gisteren spraken we een familielid (zus) die zei: ze begint te dementeren, nu al. Ja ze wordt ouder he.

Mijn reactie, en die van mijn man was direct: Dat komt van die troep/antidepressiva.

Nou dat zal toch niet denk, zei die zus.

Ik dacht het wel, zei mijn man.

Ze willen er niet aan dat het gewoon het reinste vergif is.

De ene zus is net een zombie, heeft blaasproblemen en de andere heeft allemaal zenuwtrekjes in haar gezicht en begint dus nu 'dement' te raken. Ze zijn beide al heel wat jaren aan het sterven, anders kan ik het niet noemen.

De familie zegt dan ook: van die medicijnen komen ze nooit meer af.

Als wij dan zeggen dat het wel kan zijn we uitgesproken.

Want men is bang wat er dan gebeuren kan. Ja, dan vallen ze terug of de problemen komen weer naar boven.

Wij zijn er van overtuigd dat ze wel van de medicijnen af kunnen. Onder goede begeleiding en de juiste voeding stapje voor stapje herintroduceren in hun leven moet het kunnen.

We zouden ze graag bijvoorbeeld drie maanden onder onze hoede nemen maar dan moet de familie er wel achter staan.

Want anders worden ze alle kanten op gepraat en is het al gedoemd te mislukken.

Dus ik ben bang dat dat niet lukken gaat.

 
Ik vertel ook niemand hoe ze moeten eten hoor :D maar als ze mij aanvallen om wat ik eet dan vertel ik wel hoe ik erover denk.

Dit doe ik ook tegen mijn huisarts bijvoorbeeld. Zonder boos te worden, maar ik wijs hem of anderen gerust op de feiten.

De zorgkosten lopen uit de hand omdat er steeds meer zieke mensen komen, niet omdat de artsen het zo goed doen. Want dan waren er juist minder zieken.

Ik krijg vaak te horen: ik vind het wel logisch dat jij er zo mee bezig bent, want jij bent ernstig ziek. maar ik mankeer niets hoor, dus voor mij is er geen noodzaak....dan zeg ik: tot mijn 46 ste was ik schijnbaar zo gezond als een vis, althans ik functioneerde als een gezond iemand.

Dus waarom zou je niet gezond gaan leven als je nog "gezond" bent? Je hoeft echt niet te wachten tot je ernstig ziek wordt.

 
verdorie, staat-ie net op een nieuwe pagina.

Men kan wel denken dat we een religieuze sekte zijn. 8) :mrgreen:

AMEN.

 
Sinds ik gezond eet (vet etc.) heb ik 1x een maand lang een enorme snotneus gehad, maar voor de rest eigenlijk niet ziek geweest. Ik ben nu nooit meer ziek, ik weet nou niet of dit goed of slecht is maar ik geniet er wel van :)

 
Ja dat vraag ik me ook af,iedereen om me heen heeft griep en is snotverkouden,en ik niet.Is dat nu goed of niet.

 
Waarom zou het niet goed zijn als jij niet ziek bent en de rest wel.

Wij zeggen dan tegen elkaar: het heerst he?

Lia

 
Ik heb de afgelopen week ook een fikse verkoudheid achter de rug, al jaren niet meer zo ontzettend verstopt gezeten, mijn dochter ook. Ik denk dat we het hebben opgelopen in subtropisch zwem(broeikas)paradijs. Teken dat mij afweer nog altijd bijleert, er iets moet worden opgeruimd, ik zie dat niet als negatief of positief, het is gewoon zo.

 
Ik merk dat ik na de milde leverreiniging die ik nu om de dag doe ook elke keer verkouden word, ik zie het dan ook als ontgifting.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.978
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan