Ziek zijn zonder klachten

OK, dan noemen we het zelfoverschatting. Ik proefde dit van het begin af aan al uit jouw woorden, vandaar dat ik in mijn oorspronkelijke reactie al meteen het woord 'arrogantie' tussen haakjes zette. Je kunt niet overal mee weg komen, alleen met moed, trouw en beleid kom je waar je wezen moet! Inderdaad, de lever moet de boel uitscheiden via de darmen en de nieren via de blaas, dat is waar je naar moet streven.

Mike

 
Voor wat betreft de door Janse genoemde rauwe melk:
Quote:
Rauwe melk is ongeveer een week houdbaar. Haal het nu al een paar jaartjes 1x per week. Aan het einde van de week wordt de smaak soms iets zuurder, maar is dan nog prima te drinken.


Ik haal sinds afgelopen voorjaar 7-8 liter rauwe melk per week bij een Bio.Dyn.werkende boer en heb de ervaring dat de melk die minstens een week oud is, dan pas echt lekker (lees: fris zuur) begint te worden; dan begint ze steeds meer te gisten. Maar daar moet je wel van houden natuurlijk...En... ik voel me er prima bij!

Ik bewaar de melk in glazen flessen in de kelder.

 
Quote:
Nu weet ik wie jij bent, Milkenhunnie! Wij spraken elkaar eind oktober tijdens de kennisavond in Soest!


Klopt bijna Mike. Dat was in Zelhem. Via jou ben ik een 'rauwe-melk-propagandist' geworden! :wink:

 
Mike, ik vind deze discussie en de antwoorden bijzonder prettig om te lezen. zowieso is een steuntje in de rug erg prettig, ook al heb ik het gevoel dat ik, eindelijk, op de goede weg ben...dan is het zeker erg fijn om steun te ontvangen.

En ik ben mij ervan bewust dat heling echt nog jaren zal duren, als ik al zie dat Mike nog steeds ontgift, en hij is lang niet zo ziek als ik ben, wat ik wel weet inmiddels is dat mijn lever eerst de meeste aandacht nodig heeft. Ik heb jarenlang gedacht dat het mijn darm was, maar ben er zeker van inmiddels dat het mijn lever is. En dat heb ik echt hier geleerd.

Dit forum, en het contact met Mike opent in no time enorm mijn ogen.

 
Quote:
Klopt bijna Mike. Dat was in Zelhem. Via jou ben ik een 'rauwe-melk-propagandist' geworden!


O ja, dat was in Zelhem! Raw milk rocks! 8)

Mike

 
Hoi Dirtsa,
Quote:
Milkenhunnie, ik ben al 2 keer in Zelhem geweest..heb ik jou daar ook gezien dan?



Ik ben daar al weer drie keer geweest: vorig najaar, voorjaar 2011 en afgelopen november, samen met mijn echtgenote. Ik zal jou ook vast wel gezien hebben???

Mike trekt volle zalen... 8)

 
Dat moet wel, ik ben niet te missen hoor, ik zit in een rolstoel....altijd met mijn neus vooraan :D

 
Quote:
Jenneke schreef:

Enjoy, zit hier wat bij?

"Verkooppunten rauwe melk"


Lekker, het eerste wat je leest als je deze site opent is dit: :?

Juni 2011: Ik raad u sterk af om nu ongekookte rauwe melk te drinken.

De reden is het feit dat de EHEC- bacterie in Europa actief is.

Zie ook: EHEC-bacterie



In ieder geval, ik ben er nog niet uit, ik heb een biologische boerderij in Wormer (13 km) gemaild, maar die verkoopt alleen rundvlees, geen zuivel.

Hij zei wel dat z'n buurman waarschijnlijk weer ging melken, dus die zal ik eens contacteren.

Verder vind ik geen biologische boeren binnen een afstand van 30 km :cry:

 
Enjoy,

Waar woon jij als je 13km van Wormer afwoont.

Wij halen onze melk bij boerderij de Sonnevanck in de Midden-Beemster.

Dat adres vindt je ook op de site die je hierboven vermeldt.

Maar misschien is dat wel net te ver voor jou.

Hier een link: http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=9&c=1&id=146

Daar zou je kunnen informeren of ze rauwe melk verkopen.

Een link naar een schapenfarm in Ransdorp: http://www.dikhoeve.nl/producten.shtml

http://www.zuivelboerderij-buys.nl/index.htm (Is even onder constructie, maar volgens mij verkopen ze daar ook biologische melk, weet niet of het rauwe melk is maar een belletje en je weet het)

Zuivelboerderij Buys, Kerkbuurt 61, 1511 BC Oostzaan, www.zuivelboerderij-buys.nl, vr: 9.00-17.00uur;

za van 9.30-15.00 uur

 
Ik ben niet zo bang voor de EHEC in rauwe melk. Er zijn experimenten gedaan op Amerikaanse universiteiten waarbij grote hoeveelheden e-coli en salmonella op rauwe melk zijn afgevuurd. De melk rekende er binnen enkele uren probleemloos mee af!

Mike

 
Poekie,

Ik zie dat je momenteel actief bent op het forum. Je hebt aangeboden artikelen te willen vertalen. Zou je het artikel in mijn vorige post willen vertalen? Als je met bepaalde terminologie in de problemen komt email me dan met vragen!

Mike

 
Volgens mij heb ik een kaakholte onsteking. Ik wil er niet mee naar de dokter, die geeft me gegarandeerd antibiotica. Ik houd de kanalen al goed open. Heeft iemand nog een tip? Het is lang geleden dat ik me zo heb gevoeld. Vroeger had ik het bijn ieder jaar. Zeker sinds ik implantaten heb. Echter de afgelopen jaren was ik kaakholte ontsteking vrij, tot nu toe. Mijn wangen doen pijn als ik er tegen aan tik en bukken ook.

 
Heb ik zojuist via een bestelling in de bus gekregen van 3 %. Begin ik met een druppel per keer? Ik zal anders in het forum gaan zoeken hoe te gebruiken. Volgens mij ben ik ook koortsig, voel me in ieder geval helemaal niet goed.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.424
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan