Ziek zijn zonder klachten

Ja Tanja, wees blij dat het er uit komt. Ik merk dat ik nu zelf zit te wachten om ziek te worden, omdat ik heb gelezen dat als je niet ziek wordt je immuunsysteem platligt. Maar je zult zien dat op het moment dat ik er niet meer op let, ik een keer ziek word ;-)

@Wommes: lijkt me positief! Ik ga volgende maand beginnen met de grote leverreiniging, ben erg benieuwd.

 
@Poekie,

Omdat je hier op het forum vaak hoort dat nooit ziek of verkouden zijn betekent dat je op een of andere manier gestresst bent en niet kan ontgiften

Daarom vroeg ik of het eigenlijk ok is als je dus nooit of bijna nooit griep hebt of verkouden bent.

Ja,dat het heerst moet ik ook altijd zo om lachen.

Mijn kinderen zijn eigenlijk ook bijna nooit ziek,vooral mn oudste 2 nooit.En als ze dan eensceen dagje schoolziek zijn en ik bel op,dan is het van' o ja het heerst'

 
Wat ik trouwens niet snap is als verkoudheden niet veroorzaakt worden door virussen, wat is dan de reden dat mensen vaak tegelijk ziek worden?

 
heel herkenbaar, het heerst stukje wat ik lees.

Ben momenteel herstellende van een fikse longontsteking, verging van de pijn, 2 maal in de ambu afgevoerd en de 4de keer gezien te zijn op de eh door een arts werd er eindelijk een long foto gemaakt.

Men dacht aan een galsteen o.i.d. hoge koorts en de maag en rug was pijnlijk.

Heb na de foto een kuur gehad en knapte binnen 3 dagen op, maakte mij niet uit wat ik kreeg op dat moment, voelde me erg ziek.

heb een dikke week niet gegeten en ben net weer begonnen met thee en eieren.

Eet nu na 3-4 dagen weer redelijk als eerst, smoothies, eieren, kefir, groente en vlees.

Ik had geen klachten tot de donderdagmiddag 5 uur, verging van de pijn, verder niets.

Vanaf vrijdag binnen 3 dagen hoge koorts, hoesten en alleen maar slapen.

Ook een ontgiftingsproces denk ik dan..............?? maar zonder pijnstilling voor mij niet te doen. Heb dit nog nooit zo meegemaakt, ben ook nog nooit zo ziek geweest, zo snel.

was leeg van binnen, zowel qua energie als maag/darmen, het was lucht en/of geel/groene prut wat er kwam.

Kon niet meer lopen en/of praten, heel apart om gewaar te worden dat je lijf je zo in de steek laat. Je hoofd zegt wat anders dan je lijf.

En wat hoor je nu om je heen, ja het is een rare griep, ooo alweer iemand met een longontsteking, het heerst.

 
Ok gelezen, maar hoe zit dat dan met een hele klas kinderen die allemaal tegelijk de waterpokken krijgen? Hoe worden die besmet? Even daargelaten dat ze een zwakke weerstand hebben door verkeerde voeding, de theorie is dat het 'virus' wordt verspreid via de lucht of de blaasjes, wat is naast de fysieke toestand(aanleiding) de oorzaak van dit fenomeen? Energetisch? Bacterieel?

 
Ik heb trouwens eens dat boek van Martijn Satan gelezen, "Wat is nu gezond". De man blijkt zelf wel biologische groenten en fruit te kopen, maar zegt dat biologisch niet gezonder is, hij vindt het alleen lekkerder smaken. Ik geloof echt niet dat hij Becel op tafel heeft staan! Buiten dat noemt hij eigenlijk alles "geen slecht voedsel", zoals hagelslag, maar nergens in het boek staat wat dan wel echt gezond is. Grappig genoeg erkent hij dat er in vlees flink wat vitamines zitten: een kroket is volgens hem redelijk gezond ivm het Vit. A gehalte. Ah, zou dat een verkapte verwijzing zijn naar het feit dat hij zelf lever eet?

 
Ik eet nu anderhalf jaar volgens WP, en nooit meer verkouden geweest. Als kind had ik astmatische bronchitis, maar daar ben ik gelukkig overheen gegroeid. Daarna nooit meer echt ziek gewest, maar wel twee à drie keer per jaar flink verkouden en dat kon zomaar twee weken duren. Echter, sinds anderhalf jaar dus geen dag verkouden meer geweest! Mijn vriend is recentelijk nog geveld geweest door de griep en ik dacht dat hij mij onvermijdelijk wel zou aansteken, maar nee hoor! Is het dus toch gewoon een kwestie van voldoende weerstand of je wel of niet verkouden wordt of griep krijgt, en weerstand bouw je op met gezonde voeding en breek je af door het eten van veel suikers en verkeerde vetten.

 
Ik heb ook nog een andere vraag. Hoe zit het met het gaan ontsteken van wonden? Bij mij gaat zelden of nooit wat ontsteken, bij mijn moeder ontsteekt het kleinste wondje al. Ik dacht dat het goed was als het zonder problemen geneest, maar omdat er zoveel meer in mijn denken op z'n kop is gezet sinds ik dit forum lees weet ik het niet meer. Misschien moet het vuil er wel uit via een ontsteking, misschien blijft dat bij mij allemaal in mijn lichaam zitten.

Voorbeeld: ik ben twee weken geleden in de sneeuw onderuit gegaan met mijn fiets en ben heel hard op mijn elleboog terecht gekomen. Geen wond, maar er hing een grote "zak" vocht aan mijn elleboog. Een soort superblaar. Na een paar dagen heb ik daar maar eens een gat in geprikt boven de wasbak, en er kwam wel een eierdopje bloed uit 8O. Ik heb het "zakje" leeg gedrukt, en daar kwam ook wit spul en een soort wit elastiekje uit. Ik dacht dat het los zat en heb geprobeerd het eruit te trekken, maar het zat van binnen nog ergens aan vast, mijn vriend dacht dat het botvlies was. Dus ik schrok me naar, daar had ik gewoon met mijn vieze handen aan gezeten en nu was het weer (met vuil en al) naar binnen gefloept! Dus het leek me dat dat onvermijdelijk zou gaan ontsteken. Maar nee hoor, keurig zonder pijntje geheeld. Nu zou je denken: fantastisch toch? Maar dat vuil zit er wel in, is mijn afweersysteem wel voldoende alert geweest? Had het vuil van mijn handen er via een ontstekingsreactie niet uitgewerkt moeten worden? Of is dat op een andere manier intern onschadelijk gemaakt?

 
@San

Als biologisch kwalitatief geen voordelen kent boven 'gewoon', dan is het tenminste beter voor ons milieu, de flora en fauna. Dat vind ik ook al een goede reden om biologisch te eten.

Bijzonder topic overigens. Ook ik heb altijd het idee gehad dat je sterk bent als je (bijna) nooit ziek bent en zwak als je om de haverklap ziek bent, maar niets is minder waar dus. Zo beweert mijn vader (64 jaar) dat hij merkt dat hij gezonder is dan veel van zijn leeftijdgenoten, o.a. zichtbaar doordat hij weinig blessures kent en veel van zijn teamgenoten wel vaak. Hij wijt dat aan zijn gezonde levensstijl. Nou, hij is zijn hele werkende leven laat naar bed gegaan en vroeg weer op, hard gewerkt en vegetarisch gegeten. Lijkt me niet gezond, maar hij vindt van wel blijkbaar. Ik moet zeggen dat ik hem lichameijk helemaal niet zo fit vind ogen. Hij is terughoudend en wankel (qua balans) als hij b.v. moet klimmen. Wandelen is dan wel weer geen probleem. Hij loopt rustig de Vierdaagse uit op zijn sloffen. Nouja, wat ik kan er nou van weten....niets. We zien het wel.

Ook ik denk dat ik erg krachtig en gezond ben en dat het niet op kan. Dat zou weleens een grote vergissing kunnen zijn, maar een dergelijke overtuiging is niet ineens uit je gestel door dit topic te lezen. Mijn lichaam gelooft het nog steeds constateer ik. Mar goed, alles begint met bewustwording. Dus laat het zaadje bij deze geplant zijn.

 
Klopt Moondust, helemaal mee eens, ook om die redenen eet ik biologisch. Het is alleen zo opvallend dat die Katan in zijn boek eigenlijk geen enkel voedingsmiddel enorm gezond vindt. Ik bleef toen al met een kater achter, na het lezen van zijn boek, want was absoluut niks wijzer geworden (was toen nog niet zo ver qua gezonde voeding). Volgens mij WILLEN wetenschappers gewoon niet bewijzen dat biologisch gezonder is.

Apart he, dat sommige mensen zo ongezond leven, en toch nog zoveel kracht hebben. Ik zie dit bij mijn schoonmoeder: zij eet heel weinig, en wat ze eet is echt ongezond. Ze rookt, en als ze maar iets met zout eet zwelt ze op als een ballon. Toch werkt ze behoorlijk wat uren in de week, staat elke ochtend om kwart voor 6 op (wordt om 5 u al wakker), helpt hier soms in het huishouden, doet haar eigen huishouden altijd tiptop en kookt elke avond (helaas wel met pakjes en zakjes, maar ook wel wat verse dingen heel soms), fietst altijd naar haar werk door weer en wind, en gaat op zondag vaak nog wandelen. Zij heeft veel meer energie als ik, wat ik echt vreemd vind.

 
@San

Dat doet mij dus vermoeden dat gezondheid veeeeel meer is dan alleen maar gezond eten. En zelfs dan is nog de vraag wat nu precies gezond is. Life is confusing!

 
Mike zei (in het kippen topic)

Quote:
Was het maar zo simpel.


Ik weet het Mike, tijdens mijn natuurgeneeskundige kruidenlessen heb ik inmiddels wel geleerd dat je beter om de zoveel tijd goed koorts kunt hebben om zo alle afvalstoffen weg te werken.

Mijn leven lang heb ik al vage klachten, al veel reguliere maar ook alternatieve onderzoeken gehad. Soms komt er niets uit, soms wel en daarmee ga ik dan aan de slag. Tot er weer een symptoom/ signaal bij komt. Totdat je merkt dat je "op" bent. Pas later herken je misschien de eerste signalen.

Ik ben een poosje behandelt door een shiatsu therapeut, na elke behandeling kreeg ik een paar dagen hoge koorts en kon alleen maar slapen. Na een keer of vijf ging dit geleidelijk aan beter. Ik ben er mee gestopt omdat ik baalde dat ik er steeds ziek van werd. Achteraf gezien wel een goede opruimer.

Gelukkig lig ik snachts nog wel vreselijk te zweten en loop ik eens in de zoveel tijd volledig leeg. (ruimt toch weer lekker op).

 
Deze vond ik bij de citatenrubriek:
Quote:
Iedere gezonde mens is een zieke mens die niet beter weet.

Romains

 
'Iedere gezonde mens is een zieke mens die niet beter weet'.

Ik vindt dit een fatalistisch idee. En bijzonder vreemd is het dat iemand zo'n conclusie kan trekken .Het is trouwens ook een contradictie om gezond gelijk te stellen aan ziek.

Ik weet niet wat jij van die uitspraak vindt,lievergezond. je gaat je naam dan toch niet in lieverziek veranderen. :wink:

Een meer realistische uitspraak:

iedereen mens die nu geen tijd heeft om aan zijn gezondheid te werken moet later veel tijd hebben om ziek te zien.

 
Hallo Ad Ligtvoet, ik vind het een mooi citaat: exact de lading van de discussie die bij dit onderwerp hoort (lees berichten terug).

Ik ben graag gezond Ad, maar ik laat mij geen rad meer voor ogen draaien.

Gezondheid hangt aan een zijden draadje.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.891
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan