Ziek zijn zonder klachten

Gisteravond naar de kennisavond geweest in Soest.

Mike was weer goed op dreef.

Heb hem vooraf even gesproken, hij had gelezen dat er mensen zijn die een kennisavond/middag willen organiseren.

Wij gaan een kennisavond/middag organiseren bij ons in de buurt (Hoorn NH) in februari, maart op een zondagmiddag/avond.

Zodra de datum bekend is laat ik het weten via dit forum en verschillende kanalen.

 
Enjoy, ik heb gewoon een biologische boer in de buurt opgebeld en gevraagd of ik een keer langs mocht komen. Ik heb hem verteld over dit forum en de rauwe melk(weston price) hij was erg enthousiast en ik heb gevraagd of ik bij hem rauwe melk kan kopen.

dat was geen enkel probleem, hij heeft ons uitgelegd hoe de melktank werkt, en we tappen dus zelf de melk, er staat een blikje voor het geld....voila.

Dus niet afhankelijk zijn van officiele verkooppunten, maar zelf het initiatief nemen.

 
Ik geloof best dat een latente ziekte zich in een later stadium openbaart, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je een heftige ziekte onder de leden kunt hebben, zonder dat je lichaam daar ook maar enig signaal over geeft in de vorm van (vage) klachten. Uit jullie verslagen maak ik ook een beetje op dat mensen vaak zo druk bezig zijn met hun leven (en naar mijn idee vaak met het bevredigen van genotzuchtige behoeftes) dat ze de signalen niet opmerken of negeren. Hoe zien jullie dit?

 
Precies dat. Mensen zweven maar al te vaak boven hun lichaam uit, ze hebben niet of nauwelijks contact met hun lichaam. Na verloop van tijd 'telefoneert' het lichaam niet meer, want je neemt toch niet op. De ziekte keert zich dan naar binnen i.p.v. naar buiten. Ook kan er sprake zijn van fysieke verzwakking waardoor het lichaam niet eens de kracht heeft om krachtige signalen af te geven.

Mike

 
Interessante kwestie Dennis.

Er waren bij mij idd altijd tekenen.

Ik ben in 2007 in elkaar gezakt onder extreme druk op mijn werk ook: het culminatiepunt was een baas die tegen me stond te schreeuwen als een soort hitler omdat ik niet naar een workshop wilde gaan die verplicht gesteld was voor al het personeel (hij werd ook onder druk gezet door de manager communicatie om mij verder onder druk te zetten).

Maar ik was al langzaam in elkaar aan het storten daarvoor.

Een half jaar ervoor had ik al last van mijn milt.

Daarmee is het begonnen.

Maar twee jaar daarvoor was ik al aan het kwakkelen met oorpijn/keelpijn die niet echt heel erg was, maar toch, die was er altijd op de achtergrond en ineens moest ik voortaan mijn oren laten uitspuiten.

3 jaar ervoor een burnout, die nu achteraf gezien ook weer niet zuiver psychisch was.

Zeven jaar daarvoor sliep ik al opvallend comateus (klopte niet) of als ik thuis kwam van werk was ik te moe voor een gemiddeld mens en ik heb een tijd last gehad van die wiebelende benen (restless legs) waardoor ik niet kon slapen (dat is neurologisch - bijv ook gelinkt aan de ziekte van lyme).

15 jaar daarvoor had ik veel blaasontstekingen/schimmelinfecties -de tijd van de anticonceptiepil ook- en het prikkelbare darmsyndroom begon zich te manifesteren.

24 jaar daarvoor: ziekte van pfeiffer.

29 jaar daarvoor: hooikoorts

37 jaar daarvoor na mijn geboorte: 5 jaar lang elke 14 dagen geveld door griepjes/verkoudheden.

Dan nu over je volgende woorden:

Quote:
ik kan me moeilijk voorstellen dat je een heftige ziekte onder de leden kunt hebben, zonder dat je lichaam daar ook maar enig signaal over geeft in de vorm van (vage) klachten


Volgens mijn resonantietherapeute hebben de meeste mensen, gezond of ziek, maakt niet uit, wel gemiddeld 4 of 5 stofwisselingsziekten en ook nog een aantal neurologische ziekten onder de leden zonder het te merken.

Dat is wel ff wennen om dat te laten doordringen voor iemand die niet veel klachten heeft denk ik.

Daarom: de scheidslijn tussen gezond en ziek is flinterdun.

En dan ook nog het volgende om de zaak verder te compliceren: mensen kunnen heel veel onder de leden hebben zonder het te merken en wat minder onder de leden hebben en het juist wel merken.

Mijn behandelaar zegt dat ze soms mensen in behandeling krijgt dat ze achterover slaat van wat die mensen aan (weinige) klachten hebben vergeleken bij wat ze feitelijk onder de leden hebben.

 
In reactie op wat Mike zegt:

Quote:
Ook kan er sprake zijn van fysieke verzwakking waardoor het lichaam niet eens de kracht heeft om krachtige signalen af te geven.


Dit is enorm belangrijk bijv. bij antistoffenvormingopsporing bij bloedtesten.

Mensen die erg ziek zijn maken nauwelijks nog antistoffen aan tegen infectieziekten.

En moet je nagaan dat infecties juist worden gediagnostiseerd op antistoffen : een indirecte manier van de aanwezigheid van een infectie vaststellen!

De meest immuungecompromitteerden worden dus niet herkend door die testen omdat ze geen antistoffen meer aanmaken omdat hun immuunsysteem de infecties niet meer herkent!

De mensen die het ziekst zijn vallen dus buiten de boot, heel erg.

Hoe sterker iemand is, hoe sterker de respons met antistoffen.

 
Toegift op mijn vorige bericht:

Mensen die al lang klachten hebben die zouden kunnen horen bij de ziekte van lyme of een andere infectieziekte die doen er goed aan voor ze een test tegemoet gaan een zo heet mogelijke douche of (sauna-)bad te nemen zo kort mogelijk voor de bloedtestafname.

Wat ook helpt om de antistoffenvorming op gang te krijgen is met een homeopathische kuur tegen de ziekte van lyme.

Deze methode: homeopathie, helpt dan niet altijd de lyme weg te krijgen (maar bij de goede homeopathen lukt dat wel), maar wel te activeren uit het holletje waardoor de antistoffenvorming weer op gang komt!

Gekkenhuis dat het zo dan moet: maar vaak is het voor mensen toch belangrijk dat er regulier een diagnose komt, omdat daarna pas een goede behandeling kan plaatsvinden vaak of dat instanties anders mensen afschepen met het tussen de orenargument.

In elk geval kunnen dit -dat het immuunsysteem in actie komt na warmte en homeopathie- mijns inziens tekenen zijn dat warmte en homeopathie mensen sterker kunnen maken.

Niet verwonderlijk ook dat bijv. hyperthermie helpt tegen kanker.

 
Quote:
Volgens mijn resonantietherapeute hebben de meeste mensen, gezond of ziek, maakt niet uit, wel gemiddeld 4 of 5 stofwisselingsziekten en ook nog een aantal neurologische ziekten onder de leden zonder het te merken.


Als je bovenstaande weet of gelooft, ik elk serieus neemt; hoe kun je je eigen lichaam dan nog serieus nemen? Hoe kun je dan nog vertrouwen op je eigen gezondheid, zonder je regelmatig te laten testen en onderzoeken?

Als een bewust persoon die gezond eet, die voldoende rust neemt, die geen stress heeft, die af en toe een reinigingskuur doet, die goed naar zijn lichaam luistert en die zich gewoon fit en vitaal voelt en nergens klachten over heeft, zou die dan niet gewoon in orde zijn?

Ik voldoe bijna aan de bovenstaande beschrijving, maar heb wel last van huiduitslag op mijn gezicht die komt en gaat. Hiervoor ben ik onder behandeling bij een homeopaat. Ik heb me wel eens bij een mesoloog laten onderzoeken en het stond er ongeveer wel goed voor. Ik heb een kruidenkuur en probioticakuur gedaan om mijn darmflora te upgraden. Ik sluit het niet uit dat er toch iets niet helemaal in orde is, vanwege mijn huiduitslag, maar vrees eigenlijk nergens voor. Wel blijf ik op zoek naar de oorzaak het 'huidprobleem'.

 
Dennis, we leven in zo´n enorme toxische maatschappij met een bombardement aan verstoringen voor levende organismen, dat er al heel snel verstoringen in het lichaam kunnen optreden, ook nietmerkbaar in het begin of veel langer nog.

Natuurlijk kun je beter alles in acht nemen wat er in acht te nemen valt en zoveel mogelijk daarbij op je eigen gevoel vertrouwen, maar naar mijn idee valt daar wel ook goede resonantietherapie onder, en ook mesotherapie.

Dat je huid nog dingen uitscheidt is een teken voor dat er ¨iets¨ aan de hand is, maar het is ook een goed teken: dat je je er nog via je huid van kunt kwijten ws.

Zeer waarschijnlijk komt je huidprobleem uit je darmen (behalve als het op je huid ligt en niet van binnenuit komt), althans dat is wat ik van de westerse kruidenleer heb begrepen.

Mogelijk is je darmflora nog steeds niet helemaal op orde en of dat altijd alleen is op te lossen met een goede probiotica weet ik niet.

Als het wormen of schimmels of iets dergelijks zijn ben je er met probiotica alleen vaak nog niet.

 
Hoe kan dit: ik heb in geen jaren de griep gehad, zelfs niet verkouden. Nu, na enkele weken veel dierlijk vet en al een hele tijd kokosolie, palmolie en geen geraffineerde suikers meer, ben ik sinds een paar dagen grieperig en snipverkouden met een rauw gevoel in mijn keel.

 
Dus gefeliciteerd.... omdat je allerlei klachten hebt, maar als je voordat je gezond at deze zelfde klachten had dan moet je dat herkennen en weten dat deze, soms vage, klachten een teken zijn van je lichaam dat er misschien wel een ernstige ziekte onder zit.

Ik vind dit nogal verwarrend. Wanneer weet je nu of het ontgifting is, of een immuunsysteem dat weer werkt of een sein dat het niet goed met je gaat?

 
Ja ik vind het ook verwarrend. Voordat ik anders en gezonder ging eten (jaren geleden inmiddels) was ik vaak grieperig en verkouden en had heel vaak stevige keelontstekingen. Dus inderdaad lijken dit oude klachten.

Toen ik het roer behoorlijk om ging gooien, ben ik maanden lang misselijk en beroerd geweest. Dit was de afgelopen maanden.

Nu sinds enkele weken het roer niet echt omgegooid, omdat ik al veel van WP at, wel veel meer dierlijk vet gaan eten en steeds meer eten volgens de dingen die ik hier op het forum lees. Nu grieperig dus, maar nauwelijks meer misselijk!

Enfin, ik wacht maar eens af of dit goed is of juist niet zal hopelijk blijken.

Ik ga werken, heb weekenddienst.

 
Doordat je nu met dierlijke en andere gezonde voeding bezig bent kunnen er inderdaad zomaar oude kwalen de kop opsteken.

Je schrijft:
Quote:
Voordat ik anders en gezonder ging eten (jaren geleden inmiddels) was ik vaak grieperig en verkouden en had heel vaak stevige keelontstekingen. Dus inderdaad lijken dit oude klachten.



Die oude klachten hebben zich toen in je lichaam opgeslagen, misschien wel omdat ze toen niet zijn uitgeziekt of onderdrukt met medicijnen.

En nu geef jij je lichaam de kans om het kwijt te raken en alsnog uit te zieken.

Dus inderdaad: gefeliciteerd, je bent op het juiste pad, blijf lekker lopen en rust af en toe uit als je lichaam dat aangeeft.

Geeft je lichaam de kans om te ontgiften, geef hieraan toe.

 
Ik gebruik zo nu en dan propolis. Dit is een bijenproduct wat eruit ziet als een dikke stroperige bruine vloeistof. Je neemt er 1 a 2x per dag een paar druppeltjes van enkele dagen per maand. Dit is zo'n enorme boost voor je immuunsysteem dat je geen last hebt van winterkwaaltjes als je het iedere wintermaand een week doet. Als je een verkoudheid voelt opkomen is die binnen 1 a 2 dagen weg als je propolis erbij neemt. Zo is er echinacea om je weerstand te versterken. Werkt ook heel goed.

Nu vraag ik me af, als je ziek zijn als een reinigingsproces ziet; belet je je lichaam dan niet om zich reinigen wanneer je dit soort eigenlijk hele gezonde middelen gebruikt?

 
Quote:
Nu vraag ik me af, als je ziek zijn als een reinigingsproces ziet; belet je je lichaam dan niet om zich reinigen wanneer je dit soort eigenlijk hele gezonde middelen gebruikt?


Ik denk dat als je medicijnen gebruikt dat je dan je lichaam belet om te reinigen.

Maar als je natuurlijke middelen gebruikt zoals propolis dat je dan je lichaam juist helpt, het versterkt, zeg maar.

Echinacea wordt aanbevolen om preventief je weerstand te verhogen.

Ik heb 2x een korte kruidencursus gedaan en de vrouw die die cursus gaf zei dat het helemaal niet goed is om echinacea preventief te gebruiken. Ik ben even kwijt waarom maar ik ga het even terugluisteren. Neem nl. cursussen (met toestemming van de spreker) altijd op.

Dus later meer.

 
Quote:
Als een bewust persoon die gezond eet, die voldoende rust neemt, die geen stress heeft, die af en toe een reinigingskuur doet, die goed naar zijn lichaam luistert en die zich gewoon fit en vitaal voelt en nergens klachten over heeft, zou die dan niet gewoon in orde zijn?


Dennis,

Ik kan alleen maar mijn oorspronkelijke woorden herhalen:

Quote:
Heb niet de illusie (of de arrogantie) dat nooit ziek zijn hetzelfde is als beresterk zijn of oergezond zijn.


Ik ben je niet ziek aan het praten, zo'n type ben ik niet. Maar als je beschrijft dat je een regelmatig terugkerende huidklacht hebt dan bevestig je exact wat ik zeg. Menigeen denkt er zoals jij over en vindt zichzelf 'gezond' (menigeen vindt ook dat hij/zij 'gezond' eet). De verdedigingslinies van het lichaam tegen ziekte gaan als volgt:

1. Het maagzuur is de eerste verdedigingslinie. In voldoende maagzuur van de juiste pH (2 of lager) kan geen enkel pathogeen micro-organisme leven. Deze micro-organismes zijn levende eiwitten en het maagzuur heeft als functie...eiwitvertering. Dus ook de 'vertering' van deze organismes.

2. Bij gebrek aan voldoende maagzuur zijn de lever en de nieren de tweede verdedigingslinie. Ook dit heeft te maken met vertering, want de lever heeft als taak ongewenste organismes en stoffen vetoplosbaar te maken, zodat ze via de ontlasting verdwijnen, en de nieren hebben als taak ze wateroplosbaar te maken, zodat ze via de urine verdwijnen.

3. Het is dus het meest ideaal als de rommel beneden blijft en ook daar geloosd wordt. Schiet de lever- en/of nierfunctie echter tekort dan wordt de rommel via het bloed getransporteerd naar de longen. D.m.v. hoesten en niezen zal het lichaam een en ander dan willen uitscheiden.

4. Is echter ook de longfunctie onvoldoende, dan rest er nog maar 1 redmiddel: uitscheiding via de huid. Mocht ook dat niet lukken, dan heeft het lichaam geen andere optie dan de boel inwendig proberen op te slaan en te isoleren, om te voorkomen dat het gehele systeem aangetast wordt.

Als je het zo leest is een 'milde' klacht als huiduitslag dus een stuk ernstiger ineens, vind je niet? Jij hebt om de zoveel tijd huidklachten omdat stap 1 t/m 3 kennelijk dan onvoldoende succesvol zijn geweest bij het verwijderen van ongewenste organismes en stoffen. Hoeveel mensen lopen wel niet rond met een slechte huid, al of niet gekoppeld aan een of andere huidaandoening? Dit zijn dus slechte ontgifters! Het zou mooi geweest zijn als de rommel beneden was gebleven en d.m.v. het maagzuur, de lever en nieren vakkundig was verwijderd. Je moet je dus wel degelijk zorgen maken als de boel naar boven komt!

Zie je nou wat ik bedoel? En jij maar denken dat je zo goed bezig bent! Je bent ook goed bezig en het is ook goed dat het er op wat voor manier dan ook uitkomt, maar ik proef een zekere arrogantie, het lijkt wel alsof je denkt dat je onaantastbaar bent. Arrogantie is het domein van het ego en het is gemaskeerde onzekerheid. Net als menigeen rondloopt met soortgelijke 'nietszeggende' huidklachten, zo loopt ook menigeen rond met een soortgelijke arrogantie. Als we onszelf willen helen, moeten we verder kijken dan alleen het fysieke. Arrogantie zorgt ervoor dat je de complete waarheid niet onder ogen wilt/kunt zien. Ik heb je zojuist laten zien dat je in stap 4 zit van de lichamelijke ontgifting en dat deze aanzienlijk minder effectief is dan stap 1 en 2. Houd jezelf dus niet voor de gek en zie het onder ogen. Kennis is macht!

Mike

 
Quote:
Ik vind dit nogal verwarrend. Wanneer weet je nu of het ontgifting is, of een immuunsysteem dat weer werkt of een sein dat het niet goed met je gaat?


Ik heb ook jarenlang met die vraag geworsteld. Mensen vuurden deze op me af en ik wist nooit goed wat te antwoorden. Totdat ik het ineens zag voor wat het is:

Ziekte is een vergiftigingscrisis. Ontgifting d.m.v. uitscheiding van de gifstoffen is de remedie. Zie ook mijn vorige post naar Dennis voor de 4 verdedigingslinies van het lichaam tegen vergiftiging. Op het moment dat je ziek wordt, bent of blijft heb je in ieder geval nog een functionerend immuunsysteem. Afhankelijk van de kracht van het immuunsysteem kan het dan korter of langer duren voordat je weer beter bent. Het woord 'chronisch' komt uit het Griekse 'chronos', dat 'tijd' betekent. Chronische ziektes hebben dus veel tijd nodig, je hoeft er helemaal niet levenslang aan vast te zitten, wat je nodig hebt is een goed beleid en veel geduld!

Een goed voorbeeld hier op dit forum is Dirtsa die over beide beschikt. Het is mijn stellige overtuiging dat zij zichzelf elke dag een klein beetje minder sloopt en dus uiteindelijk zal genezen. Haar positieve mentaliteit op basis van geduld, geloof en vertrouwen is hierbij even belangrijk als wat zij wel en niet in haar mond stopt. Wat je moet doen is, net als Dirtsa, je lichaam ondersteunen in het helingsproces en hopen dat je daarmee de tijd verkort (je zult versteld staan van de mate van heling waartoe het lichaam werkelijk in staat is - en de doktoren met jou!).

Hiermee geef ik Poekie dus ook gelijk. Dennis veronderstelt dat een natuurlijk middel als bijv. echinacea het ziekteproces zou onderdrukken. Nee hoor, dat is het domein van de huidige geneesknudde. De natuur heeft een heel ander plan. Haar domein is balans, harmonie, evenwicht en haar geneeskunst is gebaseerd op het aanvullen van tekorten en gebreken, waardoor er letterlijk en figuurlijk heel-ing plaatsvindt.

Het is het verschil tussen de vrouwelijke energie van de natuur, die uitgaat van het geheel en de mannelijke energie van de 'wetenschap' die uitgaat van afscheiding en isolatie en daarom een conflictmodel hanteert. Simpeler gezegd, de moderne geneesknudde is anti-ziekte, de natuur is pro-gezondheid. Het Engelse 'health' bevat het woord 'heal', dat lijkt op het Nederlandse 'heel'.

Zolang je lichaam nog in staat is signalen af te geven mag je dus in je handjes wrijven! Het ongemak dat hiermee gepaard gaat is een signaal dat je het rustig aan moet doen, jezelf niet voorbij loopt en je verantwoordelijkheid neemt en kennis opdoet, zodat je jezelf (en anderen) zo effectief mogelijk kunt helpen. je hebt pas echt een probleem zodra het ziekteproces koud wordt en zich naar binnen gaat keren. We noemen dit kanker. Ook deze mensen hebben ogenschijnlijk maar al te vaak 'nooit wat'. Negeer de kleine signalen niet die er stiekem wel degelijk altijd al zijn geweest en onderneem actie op basis van de juiste voeding en een positief placebo-effect! Alleen de reis die je dan onderneemt om kennis op te doen en het heerlijke gevoel dat je gezondheid in eigen hand nemen met zich meebrengt is al vele malen helender dan je zou durven vermoeden!

Mike

 
@ Mike

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zou het woord 'arrogantie' eerder zien als 'zelfoverschatting'. En het is ook weer niet zo dat ik er van overtuigd ben dat ik niet ziek te krijgen ben. Het is meer dat ik me afvraag hoe je ziek zou kunnen zijn als je ogenschijnlijk goed functioneert. Maar dit wordt me gaandeweg meer en meer duidelijk.

Maar het kan toch ook zijn dat mijn darmflora en de conditie van mijn spijsvertering nog niet optimaal is, waardoor eten onvoldoende volledig verteerd, waardoor zich afvalstoffen vormen en ... oja, die behoren de lever en de nieren dan uit te scheiden. :)

Nou, dan maar eens wat vaker de leverreiniging doen...

Hopelijk werkt dit wel, want ik ben al jaren op allerlei manieren bezig om duidelijk te krijgen wat ik in balans te brengen heb, zodat de uitslag op mijn gezicht verdwijnt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan