Wat eten jullie!?

Ik maakte het vroeger zo:

bloed,warm

afgekookt vetspek,warm

boekweitmeel

kruiden en zout

Voor de bloedworst met spekstukjes werden er nog apart blokjes vetspek mee gemengd

ad

 
Ochtend: gebakken eieren met kaas

Middag: 0,5 liter yoghurt

s'avonds: Uitgebakken spek met zuurkool en jus.

Tussendoor gelatine in heet water, groene thee, vitamine C, msm, mineralen en blue ice infused

 
Hallo ik lees zojuist deze topic en ik heb een vraag. Klopt het dat je in het begin nog veel trek kunt hebben tussendoor?

Ondanks dat je veel vet eet?ik lees hier dat mensen weinig tussendoor eten? Ik ben ook nog maar twee weken bezig dus ik zal nog tekorten moeten wegwerken neem ik aan? Ik eet veel kaas yoghurt of avocado s tusendoor.

Agaat

 
Ik heb totaal geen zin in tussendoortjes en eet nog slechts 1 tot 2 maaltijden per dag, waarbij de porties over het algemeen klein zijn. Ik heb reserves aan voedingsstoffen gekweekt en bewijs dat de mens eigenlijk helemaal niet veel voedsel nodig heeft en dat het niet om calorieen draait, maar om voedingswaarde.

Mike

 
Wat heb ik gegeten zeg, in het begin. Minimaal 3 liter melk op een dag, een beker slagroom, kaas en dan nog minimaal 3 maaltijden. Wat ik voorheen op 2 dagen at, eet ik nu denk ik in de week. Maar kijk vooral naar waar je lichaam behoefte aan heeft, dat is het enige dat telt!

 
Hoi ok dan begrijp ik er meer van.. ik probeer ook naar mijn lichaam te luisteren.

We zijn net gaan wandelen en daarna zat ik ineens helemaal vol...mmm misschien eet ik toch door stress

Agaat

 
ik eet nu zo'n drie maaltijden per dag, alhoewel er 1-2 echt gekookt zijn, voor de rest is het yoghurt of rijstwafels met boter/kokosolie/olijfolie. Waar ik blij om ben is dat ik steeds beter kan voelen wanneer ik vol ben en dan ook gewoon kan stoppen. Toch vind ik het nog moeilijk om niet te weinig te eten, dus soms eet ik toch nog wat extra vet al is het dan tegen mijn zin in, maar ben bang dat ik anders in de spaarstand kom ofzo. Wat vind jij een kleine portie dan mike? En ben je er niet bang voor of je alles wel binnenkrijgt als je een keer per dag eet? dat is wat bij mij nu nog een beetje speelt.

 
Heel herkenbaar, ik eet smorgens eidooiers met olijfolie, en dan een groot glas kefir met slagroom, smiddags nog eens kefir, en dan savonds een bord gekookt eten, vandaag groentenpuree met stoofvlees, gisteren een biefstuk met knoflookmayonaise en komkommersalade, worst met in boter gestoofde zuurkool, dat soort dingen. Tis heel wat minder als toen ik begon te wapfen ;-) Honger heb ik nooit en zin in tussendoortjes ook niet.

 
Tussendoortjes zijn ook niet zo mijn ding maar goed,meestal eet ik een een tijdspanne van 8 uur 3 maaltijden.Wanneer ik eet dan over het algemeen redelijk veel met minimaal 35 gr eiwitten per maaltijd.Kefir ,wel vaker als 'tussendoor'maar soms ook als deel van de maaltijd.Maar ja,het gaat dan om 1 kopje.

Mocht het zo uitkomen dan eet ik ook wel 4 x per dag en ook een ontbijt in de ochtend.

waar ik wel op let is dat ik gee 'troep'eet tov hoe vaak of wanneer.Teveel details ipv de rode draad.Het laatste waar ik bang voor ben is dat ik ziek zal worden van 'tevaak 'of 'teveel 'eten.Waar 'te'staat naar maatstaven opgelegd door...wie dan ook.

ad

 
Quote:
Mocht het zo uitkomen dan eet ik ook wel 4 x per dag en ook een ontbijt in de ochtend.

waar ik wel op let is dat ik gee 'troep'eet tov hoe vaak of wanneer.Teveel details ipv de rode draad.Het laatste waar ik bang voor ben is dat ik ziek zal worden van 'tevaak 'of 'teveel 'eten.Waar 'te'staat naar maatstaven opgelegd door...wie dan ook.


Tuurlijk niet, het ging er mij om dat ik veel minder behoefte heb aan eten als in het begin dat ik met WAPF begon. Zelfs savonds heb ik nog niet echt honger. HEt zal er ook aan liggen wat je aan beweging doet op een dag, ik ben altijd wel in beweging met kleine kinderen, maar krachttraining bijv dat doe ik niet.

 
De laatste dagen start ik met 1/2 liter rauwe melk, 2 rauwe eidooiers erin.

In de loop van de dag drink ik nog eens 'n liter van de rauwe melk.

Tussendoor vanmorgen 1 klein stukje rauwmelkse kaas,

Mijn lunch was vandaag 2 in roomboter gebakken eieren met 1 plak kaas erop en iets crème fraiche.

Verder vanmiddag geen tussendoortjes want ik merk dat ik er totaal geen behoefte meer aan heb.

Avondeten wordt 2 Pure Graze hamburgers gebakken in rundervet.

Het is echt verbazend hoe weinig zin ik heb in andersoortig eten.

Ik liep altijd te snaaien tussendoor en nu dus bijna niets meer.

 
Dat krijg je als je goed doorvoed raakt. Honger/trek is niets meer dan een lichamelijke behoefte aan specifieke voedingsstoffen.

Mike

 
Ik ben echt helemaal enthousiast over deze manier van eten.

Dus ik ben het ook al aan het promoten bij wie er meer over wil weten.

 
De hoeveelheden die ik nog aan het bunkeren ben zijn groot en vermoedelijk duurt het nog even. Door het ziek zijn kom ik eindelijk van mijn koffie verslaving af.

 
van de week had ik een keer macaroni gemaakt, dat was een tijd geleden. Voor WAPF deed ik dat zeker 1x in de week en maakte pasta regelmatig ook zelf.

Als ik het tegenwoordig maak eet ik het niet mee, echter van de week gedacht ik doe een keer mee.

Een kleine groenteschep had ik genomen met veel kaas en macaroni is hier favouriet met tomatenpuree erbij o.a.

Dat heb ik geweten, de hele avond heb ik lopen gassen, terwijl ik dat echt nooit meer heb tegenwoordig.

Dus weet ik weer waar ik sta :wink:

Voorheen werd ik er ook altijd heel moe van na het eten maar dat was nu niet.

 
Was het maar zo simpel. Tegenwoordig wordt een kaas steeds meer 'rauwmelks' genoemd als deze is gethermiseerd (pasteurisatie op lagere temperatuur). Daarnaast worden alsmaar meer 'rauwmelkse' kazen gestremd met 'vegetarisch' microbieel stremsel i.p.v. kalfsmaag.

Mike

 
Oh goh, ook daarmee beduvelen ze de boel dus al.

Hoe kan je er dan ooit zeker van zijn of het rauwmelkse kaas is?

Zelf koop ik het hier buitenaf bij biologisch-dynamische boerenbedrijf.

Maken ze van de rauwe melk maar ik heb dan weer geen idee of ze er dingen ingooien die niet zouden moeten.

 
Riblappen rund, gestoofd in runderbouillon met veel koriander, ik eet het in m'n eentje dus ja, ik lik m'n bord erbij af. :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.357
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan