Wat eten jullie!?

Speltpannekoek gebakken. Lauw-waarm bosfruit er op en slagroom. Was heerlijk.

Het beslag maakte ik vanmorgen vroeg al met rauwe melk en yoghurt.

 
- Een halve liter kefir met wat frambozen en bosaardbijtjes uit de tuin

- omelet met bouillon en gefermenteerde groente

Verder: lugol's, appelazijn, sole, 2 paranoten, wat manuka honing en levertraan met boterolie

 
vandaag paar bekers melk in loop van ochtend met wat supps, lunch 1 beker kefir met 2 eigelen, vit.c, levertraan, honing en een amaranth cracker met rauwm.boter en rauw gehakt met ui,peper en KZZ.

Diner, graasvarkensreepjes gebakken in 2 grote eetlepels reuzel, groente erbij en rijst (nasi) en 2 gebakken eieren in reuzel.

 
Vanochtend kefir, vanmiddag nog meer kefir, stukje kaas, vanavond gehakt met veel ui, knoflook en peultjes, bouillon en wat kokosrijst met kurkuma, toetje slagroom met kersen.

Deze week veel asperges, witte (bio op de markt knispervers 3 euro de kilo!)en groene. Witte gekookt met stukje biologische zalm en sausje van ingekookte witte wijn, peterselie, bieslook, slagroom en eigeel. De groene in de wok met veel reuzel, een zoete aardappel in kleine blokjes, crème fraîche, mosterd en stukjes Zeeuws spek.

 
De dag start met water, appelazijn en sole. Dan een paar kommen groene thee met kruiden.

Onder de middag: yoghurt met kruiden, appel, bijenpollen, creme fraiche, rauw ei, olijfolie, citroensap, boekweitvlokken.

Als 'toetje'; allerlei stukjes kaas en worst

's Avonds: stoofpotjes of soep.

We hebben zo'n 5 verschillende stoofpotjes geweckt, ook de soep trouwens. Zo eten wij elke dag een 'kant-en-klaar' maaltijd maar dan wel een gezonde, eigengemaakte.

Een bakje yoghurt met vanillepoeder, bijenpollen en besjes na.

Tijdens de twee maaltijden nemen we nog levertraan, een lepel boter met kzz, een lepel kokosolie met kzz

It's a simple maar o-zo lekker allemaal.

Life isn't bad.

We zijn nu op reis in Engeland/Ierland en hebben hier heerlijke clotted cream gekocht: 55% vet maar liefst, om je vingers bij op te eten.

Eergisteren hebben we 6 liter biologische rauwe melk gekocht en weer yoghurt gemaakt.

Het valt me wel op dat alle koeien die we hier zien geen hoorns hebben, ze zijn wel lekker buiten.

Lia

 
Ochtend:

- Kefir (250ml)

- Levertraan van Blue Ice (non-flavored)

Middag:

- 6 rauwe eidooiers in een halve liter rauwe melk

Avond:

- Halve liter rauwe melk

- Runderbouillon

- Orgaanvlees: lever, nier, hart

- 2 gebakken eieren

- Een stuk Wilde Weide boerenkaas

- Levertraan van Blue Ice (non-flavored)

 
Ochtend:

- 1000 gram Aardbeien

- 1000 gram gepitte Kersen

Middag:

- 1000 gram Zoete Aardappelen

- 500 gram pak choi

Avond:

- 2-3 avocados

- 200 gram wilde zalm

- 300 gram groene asperges

= totaal

-3000 calorieen

-500 gram koolhydraten

-93 gram eiwitten

-86 gram vet

 
Tbone, je zou beter eten wat je naam is. Ik denk niet dat men van dit menu hier staat te springen.

 
Dit kan je toch niet serieus nemen. 1kg aardbeien, 1kg kersen, 1kg zoete bataat, 3 avocados. Is TBONE niet Trol Bone?

 
Ik denk meer dat het een eetpatroon is van iemand die vanuit een standaard Nederlands eetpatroon paleo is gaan eten met dezelfde ideeën er achter. En dan moet je de grote hoeveelheid koolhydraten die je dan mist ergens mee compenseren om niet steeds honger te lijden.

Tbone, hier hangen wij het Weston Price eetpatroon aan dat bestaat o.a. uit veel vet. Je krijgt daardoor minder snel honger en je hoeft dan ook geen kilo's fruit en groente weg te werken.

 
Ik denk zo te zien aan dat filmpje dat ik het mis had met het idee dat jij van uit een standaard Nederlands voedingspatroon met die ideeën over was gestapt op paleo. Ik vermoed wel dat je met een overwegend fruitariër eetpatroon, je je hier niet echt thuis gaat voelen op een forum waar we van veel verzadigd vet, normale hoeveelheid vlees, gedurende de dag bv. kefir van rauwe melk, orgaan vlees en niet te veel koolhydraten, we houden er hier verder ook van om ons avond eten goed te koken. We zijn hier van mening dat je de voedingstoffen uit groente vrijwel niet kan opnemen als de celwand nog intact is. Daarom koken we ze ook ouderwets lang tot dat ze slap zijn, er gaat daarbij maar een heel klein deel van de vitaminen verloren en helemaal geen mineralen. En daarnaast zien wij groente ook niet als de belangrijkste bron voor vitaminen vlees en orgaanvlees is daar veel effectiever in.

 
@kaaskanlekkerzijn

Je vermoedens kloppen zo onggeveer wel.

Wat ik alleen niet begrijp is als je het grootste deel van je calorieen uit vet haalt hoe heb je dan ooit de energie om te sporten/bewegen aangezien je in ketosis zit als je amper koolhydraten eet.

1 van de stammen die Weston Price ook bezocht heeft

van sally fallon begint bij 34:55

Er zijn ook stammen die een hogere koolhydraat inname hebben.

 
Ik doe niet aan hardlopen en ik sport op het ogenblik zelfs helemaal niet, wel wandelen enzo en met mijn werk was ik ook altijd bezig maar dat was vooral lopen en tillen (ligt er een beetje aan welk werk van mij), soms was dat stevig door lopen anders rustiger ligt er een beetje aan waar ik op dat moment mee bezig was, maar dat ging prima met vet als hoofdbrandstof. Er zijn wel andere mensen hier op het forum die hier actiever zijn met sporten maar ze doen niet aan hardlopen (volgens mij dan) en al helemaal niet zulke grote stukken als jij maar zij redden het ook prima op vet. Je kan ook vet en koolhydraten tegelijk als brandstof hebben en ze afwisselen.

Het klopt dat sommige volkeren minder vet aten, maar toch wel minstens 30% en hoofdzakelijk verzadigd vet.

Ik vraag me wel af waarom je je eetpatroon hier hebt gepost als je heel goed weet waar je terecht bent gekomen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.341
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan