Wat eten jullie!?

@kaaskanlekkerzijn

Bedankt voor alle reacties kaaskanlekkerzijn.

Ik was van plan om wat dingen toe te voegen aan mn dieet van wat weston price ontdekt had,

dus leek dit mij wel het geschikte forum voor.

 
@ad ligtvoet

Ik sport veel omdat ik er veel plezier uit haal en omdat ik graag fit wil zijn.

Ik doe aan Sprinten, Zwemmen, Calistenics (pull ups, push ups, dips etc), ik doe aan powerliften (squats , deadlift en bench press) en ik fiets naar mn werk.

In de winter eet ik ongeveer het zelfde maar alleen meer complexe koolhydraten als er geen goed kwaliteit fruit te vinden is.

 
@Tbone,

Waarom eet je dan naar het voorbeeld van die fruitarian? En verder denk ik dat je met meer eiwitten en vet beter af zou zij met de helft aan je huidige inname aan KH.

Om fit te zijn hoef je niet (veel) te sporten ,het plezier om te bewegen is een ander verhaal.Hoe lang doe je deze activiteiten al en doe je powerlifting op wedstrijd niveau?

Ik zie dat je zalm eet ,is dit als voorbeeld of eet je dit dan iedere dag?

Veel vragen maar ik probeer me een beeld te vormen.

ad

 
@ad lightvoet

Ik eet ook groten deels naar het voorbeeld van die fruiterian, alleen is het meeste fruit in nederland van te slechte kwaliteit om er een maaltijd uit te maken dus voeg ik complexe koolyhdraten toe.

Mijn hele leven heb ik wel gesport.

Maar doe niet mee aan powerlift wedstrijden en zit ook niet op wedstrijd niveau.

Op het moment eet ik zalm bijna elke dag en op de dagen dat ik het niet eet. Eet, ik andere soorten vis.

Ik ben nog opzoek naar wild/grass gevoerd vlees/orgaanvlees maar tot nu toe nog niks goeds kunnen vinden.

 
Wilde zalm en groene asperges iedere dag eten gaat toch veel geld kosten denk ik.Daarnaast denk ik persoonlijk dat je ook vraagtekens kunt zetten bij de zgn.voordelen van deze zalm en de anderere soorten vis tov niet grasgevoerd vlees mbt de gezondheid.

Ik mis gewoon dierlijke vetten eneiwitten in voldoende mate en snap niet waarom je het eetpatroon van een uitgemergelde duursporter overneemt(al dan niet gedeeltelijk)terwijl jezelf een ander soort activiteit beoefend.

ad

 
Ik eet er niet elke dag aspergers bij ligt er maar net aan wat er in het seizoen is.

Hoeveel gram vet en gram eiwit praat je dan over? Want "voldoende maten" is nogal subjectief.

Zover als ik weet eten alle top atleten een hoog/groot aantal koolyhdraten.

Doe jij ook aan sport ad? of ken jij top atleten die een koolhydraat arm dieet volgen

eten en goed presteren? Ik ben daar wel benieuwd naar.

 
Eiwitten? Hoe zwaar ben je (min of meer vetvrije massa)

Eten alle top atleten KH.rijk?Google bv. ben greenfield(en zo zijn er nog veeeel meer).

Nee,ik doe niet aan sport!!

Zo nu naar bed,ben al veel te lang wakker.Wellicht morgen weer online.

ad

 
Vanmorgen een smoothie met yoghurt, avocado, room, citroen en frambozen.

Vanmiddag soep van verse bouillon, ui, broccoli, room, basilicum en kurkuma.

 
Vanmiddag: Kefir

Vanavond: Een salade met ijsbergsla, olijven, eieren, geitenkaas, kruiden en olijfolie.

Gedronken: groene thee met kokosolie

 
En vanavond een ovenschotel met pompoen, champignons ("mogen" die eigenlijk?), crème fraish, melk, rauwe ham en kaas.

 
Vanmorgen:

Smoothie: yoghurt, avocado, kersen, geperste sinaasappelsap

Tussendoor:

paar plakjes biologische kippenleverworst

Vanmiddag:

soep van gisteren

Vanavond:

de bloemkoolnasi van de site van Tanja

 
Het is kwart over 11 en ik heb nog helemaal niets op. Een van de meest gezonde dingen die je kunt doen voor je lichaam en geest is NIET eten.

Mike

 
Niet eten tot de middag lukt mij nog niet. Daarom drink ik tot die tijd groene thee met kokosolie.

 
Ik word altijd heel blij van m'n smoothie 's ochtends.

Overigens ontbijten wij ook niet heel vroeg. Vooral m'n dochter haar trek begint veel later op gang te komen.

 
Vanavond bobotie:

Rundergehakt rullen en gesnipperde uien meebakken, sperzibonen en bloemkoolroosjes koken.

In de pan met het uien/gehaktmengel kokosmelk toevoegen. Aan de kook brengen en in blokjes gesneden appels toevoegen. Kruiden met een mild (of juist pittig) currykruidenmengsel. Gare boontjes en bloemkool erdoor. Kan ook met crème fraiche ipv kokosmelk.

 
lekker Manon, iets vergelijkbaars gaan wij vanavond ook eten. Wel ui, geen verdere groente en een lekkere frisse krop sla erbij met franse dressing en basmatirijst.

 
Wat is eigenlijk een goed tijdstip om je avondeten te nuttigen? Heeft het ermee te maken hoe laat je gaat slapen?

 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

En hoe zit dat met sperziebonen? Ik was in de veronderstelling dat die niet goed zijn.

 
Zojuist gegeten:

sla,3 eieren,speklap,flinke eetlepel roomboter en 100 gr kaas.

Ongeveer 17.30 uur

Gegrilde kippebouten,avocado en roomboter.

Ongeveer 21.30 uur:

kefir,avocado,flinke eetlepel roomboter en e.o.a eiwitbron van vlees.

Ongeveer 22.30:

Botten bouillon

Ik eet altijd nog laat op de avond,soms wel om 22.30 uur. Op z'n laatst 23.00 uur lig ik dan in bed.Geen probleem mee.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.118
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan