Wat eten jullie!?

Goed recept Manon! Ga ik eens proberen een dezer dagen.

V.w.b. hoe laat eten: hier zijn de meningen nogal over verdeeld...

ad kan kennelijk gemakkelijk een half uur voor het slapen gaan nog het e.e.a. wegwerken.

Zelf houd ik toch wel een uur of twee aan, minimaal.

Moet je eigenlijk gewoon ervaren (de eeuwige common sense :p).

 
Quote:
En hoe zit dat met sperziebonen? Ik was in de veronderstelling dat die niet goed zijn.


Mijns inziens kan dit, mits af en toe, geen kwaad. Net als met broccoli; zeker als je geen schildklierproblemen hebt kun je dit best af en toe eten. Is lekker met champignons, spekjes en feta.

 
Het is nu 3 uur en zo dadelijk ga ik mijn vasten doorbreken. Ik kan als ik wil nog doorgaan, maar het is mooi geweest.

Mike

 
Mike: ik ben het absoluut met je eens dat het goed is om tijdsspanne waarin je op een dag eet te beperken, maar velen hier (incluis moi) zijn daar nog niet aan toe. Dat wilde ik wel even melden.

Aanvullend: ik bedoel dit in de context van stofwisseling, schildklierwerking etc.

 
Wat merk je dan als je niet op tijd eet Paradogma? Duizelig, moe enzo?

 
Quote:
Net als met broccoli; zeker als je geen schildklierproblemen hebt kun je dit best af en toe eten.


Ik was in de veronderstelling dat er met gekookte broccoli niks mis is. Klopt dat niet?

 
Ik dacht ook dat broccoli gewoon goed was. Ik ga eens op zoek naar een lijstje, dat vind ik wel handig.

Die bloemkoolnasi was echt heerlijk!! Viel heel goed in de smaak. M'n zoontje had zelfs 2 volle bordjes op.

 
Quote:
Mike: ik ben het absoluut met je eens dat het goed is om tijdsspanne waarin je op een dag eet te beperken, maar velen hier (incluis moi) zijn daar nog niet aan toe. Dat wilde ik wel even melden.


Velen denken ook dat ze er niet aan toe zijn, maar volgens mij is het vaak ook gewoon een kwestie van gewenning. As je altijd gewend bent om een flink ontbijt te nemen, dan zal het niet voor iedereen meevallen om ineens tot bijv 13.00 niets te eten. Gewoon rustig opbouwen.

 
Zucht... nu heb ik alweer problemen met mijn laptop. Mijn laatste berichten en die van janse bijvoorbeeld zijn bij mij niet meer te zien. Typ nu op de telefoon. Ik neem aan dat niemand andere dit heeft?

 
Nou lekker dan. Op zon telefoon vind ik echt niet te doen. Ben ik weer weg laptop problemen oplossen ...

Paar weken oud vier honderd pleuries :twisted:

 
Quote:
Wat merk je dan als je niet op tijd eet Paradogma? Duizelig, moe enzo?


Nou, als ik om half zeven opsta en pas rond twee, drie uur eet word ik wel gammel ja. Maar ik ben dan ook nog niet goed doorvoed. Dat merk ik aan van alles. Aan de andere kant... Voor hoever ik dat aan (gebrek aan) voeding kan wijten... Sinds vorige week maandag ben ik geheel gestopt met alcohol en blowen, dus m'n lichaam heeft nog een hoop herstelwerk te doen. Ik ben ervan overtuigd dat ik de komende tijd dus juist meer en vaker moet eten om m'n lichaam te helpen herstellen.

En dat herstellen is nou precies de reden dat ik die opmerking maakte: velen van ons hebben de schildklier, bijnieren, lever en andere organen en klieren nog niet op orde. Volgens mij doe je er dan goed aan om vaker te eten, zodat de spijsvertering wat gelijkmatiger verdeeld kan worden over de dag: ik merk bijvoorbeeld dat ik de porties die ik eerder at (de laatste maanden tot aan vorige week bedoel ik dan, waarin ik echt behoorlijk aan het zuipen en blowen was), nu niet op krijg. Ook vrij veel darmklachten momenteel; het gaat van obstipatie tot aan diarree en alles er tussen in.

 
@Paradogma,

Heb je groene thee met kokosolie geprobeerd? Daarmee red ik het makkelijk tot de middag.

 
Tot de middag red ik het ook wel hoor. Pas rond twee uur wordt het minder.

Maar ik wil momenteel niet laat eten omdat er zoveel herstelwerk te doen is.

 
Juist door niet te eten kan je lichaam zich concentreren op onderhoud en herstel i.p.v. energierovende voedselvertering, m.n. eiwitvertering.

Mike

 
Ja, dat is ook weer zo (dat merk je wel als je gevast hebt).

Hmmm... Misschien dan toch later beginnen met eten.

Dan is groene thee met kokosolie wel een goede denk ik, om de hersenen 'aan de praat te krijgen' zo 's ochtendsvroeg.

 
Quote:
# Juist door niet te eten kan je lichaam zich concentreren op onderhoud en herstel i.p.v.

energierovende voedselvertering, m.n. eiwitvertering.



Ik neem 's ochtends een glas kefir en 2 eieren met spek. Flinke eiwitten dus. Kan ik dit beter omdraaien met mijn lunch (bouillon met pompoen)?

Ik probeer ook aan te komen, wat niet lukt. Zou meer rust in de ochtend daarbij kunnen helpen? Ik dacht dat ik moest zorgen voor voldoende inname van voeding.

 
Je moet ook zorgen voor voldoende inname van voeding, langere periodes tussen de laatste en de eerste maaltijd geeft het systeem rust, maar eerst een gezond gewicht en tekorten wegwerken.

 
Quote:
maar eerst een gezond gewicht



Dat probeer ik, maar aankomen lukt gewoon niet. Ontbijt uitstellen zal ik dus niet doen (buiten het feit dat ik dat fysiek niet red).

Toch de afgelopen dagen ontbijt (eieren met spek) en lunch (bottenbouillon met pompoen en slagroom) omgedraaid. Geheel onverwacht blijk ik het heel lang uit te houden op de soep en heb ik al redelijk snel na de eieren weer honger. Mijn 'hongermomenten' op de dag zijn dus verschoven.

Dit verbaast mij wel, ik dacht dat eieren met spek een zwaar ontbijt waren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.936
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan