Wat eten jullie!?

Hallo,

even een vraagje: i.v.m. bijnieruitputting blijf ik koolhydraten eten in de vorm van basmatirijst en rijstewafels of iets van boekweit (pannekoeken met kokosolie). Nu verdeel ik die koolhydraten over 3 momenten op de dag waarbij de avond het minste. Naar mijn mening is een spreiding i.p.v. op een moment het beste en voor de avond het minste i.v.m. de nacht. Hoe denken jullie over deze spreiding?

 
@Cham,

Gisteren was het volume iets meer dan op andere dagen.Die extra portie curry kan er dan vanaf en ook de kaas 's avonds. Dan blijft er over wat ik gemm.eet op een dag .Na het verbreken van de 24 uur IF. eet ik maar 2 maaltijden op de dag en soms valt er gewoon een maaltijd uit.

@ Rotterdam,

Ik zou het ook zo doen wanneer ik koolhdydraten zou eten buiten de koolhydraten die ik nu met de groente/avocado binnen krijg.

ad

 
Cham, nee het is niet erger geworden, dat zou die wezen zeg ha ha. Ik heb al oilpulling gedaan, spoelen met H202, maar met zout water eigenlijk (nog) niet, ga ik er ook bij doen.

 
tanja hoelang doe jij de oilpulling en met welke olie? zie je dat de olie verkleurd is als je het uitspuugt?

 
Olijfolie of kokosolie, 20 min, de olie is niet altijd verkleurd, maar heb weleens wit uitgeslagen olie gehad.

 
Kruidnagel en andere kruiden zou je ook nog toe kunnen voegen aan de olie.

Zag in deze olie dat er een aantal kruiden toegevoegd zijn. Niet de olie zelf maar de kruiden misschien een idee om nog toe te voegen?

http://www.bio-amable.nl/amanprana-biologische-mondolie-foeniculum-olietrekken-oil-pulling-ontgiften

 
Verschilt per dag ene keer rauwe melk dan kokosmelk.

Soms stuk kaas erbij etc.

Hier een voorbeeld van de laatste tijd:

Ontbijt: -Kokosmelk [Amaizin] drink ik uit blik gelijk.

-3Ei licht gebakken[Nat] met rauwe ham en keltisch zeezout

-Levertraan capsule

Lunch: -Yoghurt

-Met 2 eetlepels kokosvet extra virgin koudgeperst

-Met vitamine c poeder.

Alles gemixt in een schaaltje.

Avond: -Deel kippen of runderbouillon [Kleine soepfrabriek] met deel water.

-Met daarin zeewier,prei en keltisch zeezout

Tussendoortjes: Ook groene thee of andere soorten thee, maar voornamelijk vietnamese groene thee uit de Suoi Bu streek.

Heerlijke thee kwa smaak.

Normaal dronk ik de Japanse senscha, maar deze overtreft kwa smaak zeker!.

Hele lichte zoete en kruidige smaak.

Totslot, drink ik ook wat glazen water per dag gefilterd.

 
Gister:

-op de huid gebakken wilde zalm in kokosolie (met verder niets dan een draai peper en snufje kzzout, want dat is doodzonde van de zalm).

-pilav van quinoa met spinazie

-citroen-mascarpone muffin met bosbessen

Vanaaf:

-kabeljauw met pittige yoghurtkorst

-romige bloemkool/broccoli puree met knoflook, gebakken uitjes, spekjes en parmezaan

(overdag: ongeveer halve tot 1 liter rauw power kefir*./smoothy met van alles (yoghurt/kefir, halve appel, citroen, bosbes/framboos/halve avocado/komkommer/veldsla, kokosrasp, kokosolie, fantastisch mooie olijfolie uit Kroatie, appelazijn, eidooier, sole, kaneel, honing of paar druppels stevia)./ Of rogge- of speltbrood met tahin/boerenkaas/komkommer/gemengde kiemen of met eiersalade en zalm of iets anders met ei, makreelsalade enz. en ik ben gek op merquez (lams)worstjes /mijn heilige 3 koffie verkeerds met lauw opgewarmde, opgeklopte melk. /Verse muntthee of groene thee met gember en citroen./bij diner of borreltijd: biologische rode merlot of witte sauvignon blanc./)

Oja, sinds ik kefir/melk drink weg rosacea, weg exceem.

*Voor mensen uit Den Haag: Ik heb inmiddels geregeld dat de kefir van rauwpower voor mij (en naasten)naar Den Haag komt. Ik kan meer bestellen, laat me weten, dan regelen we wat.

 
Laat ik ook maar weer 'ns posten wat ik zoal eet op een dag :).

Ontbijt

2 eieren, kabeljauw en een restje zoete aardappel in roomboter gebakken.

Oh ja, en nog wat olijven, die had ik nog over.

Middageten

Een gekookt ei, roomyoghurt met een rauw ei en een kiwi.

Avondeten

Groot stuk van een runderrollade en broccoli.

Qua drinken drink ik - nog steeds - eigenlijk vooral water en kruidenthee.

En mijn ontbijt en avondeten waren natuurlijk ook gekruid, maar dat weet ik niet allemaal meer uit m'n hoofd want dat doe ik gewoon op gevoel :). In elk geval zit er sowieso zout en peper bij.

 
ik zal ook eens proberen 20 minuten lijkt me wel erg lang , dat zal me wel niet lukken.

ik doe dan wel met kokosolie , olijfolie herinnert me te veel aan het oliemengsel met de leverreiniging.

 
Als het tegenwoordig wel is voor komt dat ik een paar dagen geen rauwe melk in huis heb drink ik kruiden/groene thee met demeter slagroom, super lekker.

 
1 liter yoghurt

Rijstewafels met kaas en dik roomboter

Kippenpootjes met ui en bouillon

Levertraan/ kokosolie,vitamine C, vetoplosbare vitamine C en mineralen complex.

 
Vanochtend / vanmiddag : 1.5 liter rauwe melk, 3 paranoten, 2 eieren.

Groene thee.

6 uur: beetje rode kool met een half stuk zuurkoolspek, gebakken in boter en wat fenegriek.

8 uur: Drie koppen bouillon van mergpijpjes (rund), ik laat hem tegenwoordig nooit langer dan 12 uur trekken, dan gaat het prima.

10 uur: 300 gram runderhart, 3 uur gekookt (jeneverbessen/kruidnagel/kaneel). Gebakken in bouillonvet, met knoflook en 3 shiitakes om het nog lekkerder te maken.

Levertraan/boterolie

Dit was een echte vleesdag, ik heb ook zuiveldagen. Echte rijstmaaltijden nog maar 1x per week. (Menno)brood valt slecht, dus daar stop ik mee.

Ik geloof dat ik lacto-paleo begin te worden. Darmen zijn er erg blij mee, veel energie, meestal heb ik ook helemaal geen toiletpapier meer nodig.

Ik vroeg me als kind al af hoe natuurvolkeren dat dan deden (blaadjes van de boom?), maar dat raadsel is nu dus opgelost.

Eerste jaar had ik erg veel ontgifting, dat is nu steeds minder.

 
Ik ben 4 kilo afgevallen! :? Dat aankomen was even leuk maar kennelijk niet voor altijd.

Ik denk dat het lichaam reserves wilde maken, en nu het weet dat er elke dag wel goede voedingsstoffen binnenkomen hoeft het die niet meer zonodig op te slaan.

 
Dit herken ik maar al te goed. Eerst werkt je lijf tekorten weg en legt voorraden aan. Is alles eenmaal is aangevuld, is je lijf bereid om los te laten, waardoor je afvalt. Het lichaam ervaart nu overvloed i.p.v. schaarste.

Mike

 
Misschien een wat late reactie maar voor zover je er wat aan hebt:

Ook ik hou het nogal simpel:

Ik begin de dag, eerlijk gezegd ook vaak uit gemakzucht en omdat ik het lekker vind, met kefir. Soms en stukje roomboter er bij of een hap kokosolie en levertraan. Wat rauwe melk toe, ook weer vooral omdat ik dat erg lekker vind.

Daar ik vaak onderweg ben heb ik voor de middag altijd ongeveer een halve liter kefir bij me. That's it.

's Avonds eet ik een stoofpotje of een curry. Klaargemaakt met veel vet, veel kruiden, meestal uien en kool en goed vlees.

Ik maak vaak een hele wok vol waardoor ik maar eens in de 3 à 4 dagen hoef te koken.

Leuk detail. Ik ben momenteel op vakantie en de schoonmaakster die het appartement kwam schoonmaken vroeg wat we gisteren hadden klaargemaakt. Het rook zo lekker. En dat was weer een stoofpotje met uien, kool, kokosmelk, veel roomboter uiteraard en kruiden. Daarbij had ik in een aparte pan lekker levert gebakken met veel uien en champignons. Het geheel had al met al wel een paar uur staan pruttelen en blijkbaar kon de schoonmaakster dat vanmorgen nog ruiken. Ze rook vooral de kerrie die ik hier op de markt bij een kruiden kraampje had gekocht. Inderdaad heel erg lekkere kerrie.

 
Kan iemand mij precies vertellen waar bloedworst uit bestaat, en past dit binnen de richtlijnen van Westonprice?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.212
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan