Wat eten jullie!?

Ja zalig toch,en dan te bedenken dat ik t vroeger niet nam....ik geniet ervan!

Vandaag

O

Beker volle yogurt eidooier en crème frache gember poeder

L

100 gram biefstuk met kokosroom melk saus en een ui gebakken met 2eetlepel olie olijf ,rode palm kokosolie

À

2 gebakken eieren in ghee met kaas

Beker volle yogurt kefir met crème fraiche en kaneel met 75 gram slagroom....

 
Quote:
Ik eet wel een kilo kaas per week :oops:



Enjoy, je bent niet de enige hoor ;). Ik ben echt dol op kaas, dus dat eet ik dan ook best veel, hihi.

En verder, laat ik mijn dagmenu ook maar 'ns posten :).

Ontbijt

2 gebakken eieren met 50 gram boekweitmeel en een plakje spek.

Lunch

Een grote kom bottenbouillon, een restje braadworst (net geen hele) en wat bloemkool.

Tussendoor

Een halve paprika, stukje komkommer, 2 pruimen en wat ghee en kokosolie (dat eet ik soms gewoon zo uit de pot xD).

Avondeten

Roerbakgroenten in een sausje van kokosmelk, roomboter en boekweitmeel (om te binden).

Drinken

Water, kruidenthee en groene thee.

Ik zie dat ik vandaag, heel toevallig (op de roomboter na) helemaal geen zuivel gehad heb :O. Dat is voor mij best wel uitzonderlijk, kan ik je vertellen! Ik eet verder namelijk best wel veel kaas, yoghurt en crème fraîche.

 
Je hebt helemaal gelijk, Mike. Ik vind het erg lekker om tussendoor wat rauwe groente te eten en alleen komkommer vind ik een beetje weinig. Slechte smoes, ik weet het :oops:

 
Yoghurtsmoothie zowel ochtend als overdag met honing, kokosolie en sinds vandaag ook klein beetje roomboter door. Voordat ik aan de eerste maaltijd begin neem ik glaswater met Sole en appelazijn om maagzuur te stimuleren, dit zelfde ook s' avonds een uur voordat ik ga slapen. Ook eet ik dagelijks ten minste 2 boterhammen op en vanaf vandaag doe ik dat met grasroomboter i.p.v. ongezonde halverine, hierbij doe ik ook biologische kaas of ongeraffineerd rietsuiker op mijn speltbrood.

Daarnaast maak ik sinds vandaag ook de gewoonte van om dagelijks vier koppen groene thee te drinken.

Tot zover hoe mijn wapf-voedingspatroon tot nu toe eruit ziet.

Gezondheid,

 
Ik begin de dag met lauw water.

s'ochtends 3 gebakken eieren met gember.

S'middags eiren met steeltjesblad

S'avonds gebakken gehakt met paddenstoelen en broccoli

En nog stuk of 3 zure pruimen rond 17:00 uur gegeten.

Verder drink ik voornamelijk water met soms appelazijn of sole er in. Melk wissel ik af, soms heb ik er wat minder zin in.

(dit gaat voor mij prima zonder hypoglykemie verschijnselen meer!)

 
Quote:
ongeraffineerd rietsuiker op mijn speltbrood.

:?:

Waarom geen eieren met kaas ofzo, dit snap ik niet

 
Quote:
Waarom geen eieren met kaas ofzo, dit snap ik niet


Ja dat kan ook, nog meer vetten dus, maar rietsuiker dat niet bewerkt is, dus ongeraffineerd, lijkt mij ook niet ongezond.

 
Ik heb het idee dat je nogal wat koolhydraten eet op een dag Gezondheid. Suiker, honging, brood en misschien moet je van je ouders ook nog aardappelen, pasta en rijst eten.

Als je je yoghurtsmoothie meer en vetter maakt, dan kan je dat ook tussen de middag eten, heb je geen brood meer nodig. Kaas en boter is ook erg lekker :)

 
Als je geen problemen ziet in suiker als beleg op je brood, dan ben je nog flink verslaafd aan suiker en koolhydraten.

 
Hey Alexandra,

Quote:
. Suiker, honging, brood en misschien moet je van je ouders ook nog aardappelen, pasta en rijst eten.


Nou, misschien ook niet :) ik ben volwassen dus ik denk dat ik ook de avondeten op ander voedingspatroon overstap, maar daar moet ik eerst nog allemaal nog rustig doorlezen op deze site.

Ja, goed idee, maar van vetten val ik af en dat is het laatste wat ik wil, dus een beetje koolhydraten kan ik wel gebruiken.

Gezondheid,

 
Suiker, geraffineerd of niet is geen goede bron van koolhydraten, neem dan zoete aardappel, basmatirijst, quinoa of zuur fruit (besjes, bramen, aardbeien, appel of kiwi).

 
Maar op dit moment dus wel. Wat je in de toekomst gaat veranderen, dat is niet nu he :D Je eet niet een beetje koolhydraten, je hebt een koolhydraatrijk voedingspatroon. En ik heb het over NU, niet over de toekomst. Ik weet dat als je je rijbewijs hebt je ook achter rauwe melk aangaat.

Zoals zoveel mensen die nog thuis wonen, je bent toch voor een deel afhankelijk van wat de pot schaft. Net zoals de kinderen van de wapf-ouders ook moeten eten wat de pot schaft.

Ik vindt het dan ook echt super dat de thuiswonenden hier het voor elkaar krijgen om wapf te eten en hun ouders stapje voor stapje mee weten te krijgen.

Ik zie echt je inzet Gezondheid! Maar je schrijft regelmatig dat je zoveel vetten eet, maar nu wordt mij duidelijk dat het echt veel te veel suikers en koolhydraten zijn.

 
Quote:
Suiker, geraffineerd of niet is geen goede bron van koolhydraten, neem dan zoete aardappel, basmatirijst, quinoa of zuur fruit (besjes, bramen, aardbeien, appel of kiwi).



Tanja, dank voor de tips. Kan ik zeker veel mee.

Alexandra,

Ok, nou dat is ook de hoofdreden waarom ik mijn WAPF-voedingspatroon hier blootlegd, zodat jullie kritisch kunnen beoordelen wat misschien beter anders kan en wat zoal goed is. En dank voor je waardering, ja ik ga er echt voor :)

Gezondheid,

 
Iedere keer als ik iets aangaf op je voedingspatroon kwam er een "ja maar". 13 minuten geleden ook nog. "Maar... ik heb die koolhydraten nodig..."

Je wil vooruitgang en je wil je autisme ongedaan maken. Dat gaat echt niet met halve bak. Hoe staat je moeder hier nu in? Heeft ze het boek van Price al uit? Steunt ze je?

Je zegt, ik ga er echt voor! En ik geloof je, dat je dat wilt. Maar als je het ook daadwerkelijk wilt DOEN, dan stel ik voor dat je een nieuw topic opent, of je voorsteltopic gebruikt en je ons daar stap voor stap mee laat kijken. En je overweldigen met adviezen ;)

 
Ik sluit me hierbij aan. Ook bij de eerder door Alexandra gemaakte opmerking dat je momenteel vooral draait op WILSKRACHT. Waar het nu om gaat is DAADKRACHT!

Mike

 
Alexandra,

Klopt, ik wil mijn autisme graag ongedaan maken. En over mijn moeder, nee ze steunt mij niet echt en ze denkt beter te weten dat wat ze eet of koopt ook echt gezond is, bijv: Stroop, jam, hagelslag en nog meer van die ongezonde dingen, maar zij is te erg, nog wel stuk erger koolhydraten en suikerverslaafd dan ik en ik krijg haar niet op ander voedingspatroon, ook terwijl ze nog bezig is met Weston Price boek lezen komt daar geen verandering in, zij eet ook extreem weinig vet dus ik moet dan ook heel stevig in mijn schoenen staan voor mijn voedingskeuzes en om steeds maar duidelijk te maken dat ik die ongezonde dingen wat zij allemaal koopt niet hoef, het was trouwens ook haar idee om met ongeraffineerde rietsuiker te komen dus ook dat heeft mijn moeder gekocht, maar die rietsuiker heb ik vandaag niet gehad, vandaag nam ik juist biologische kaas, gelukkig!

Ja, de volgende keer doe ik het wel in mijn voorsteltopic.

Gezondheid,

 
Quote:
Ik sluit me hierbij aan. Ook bij de eerder door Alexandra gemaakte opmerking dat je momenteel vooral draait op WILSKRACHT. Waar het nu om gaat is DAADKRACHT!


Klopt, al komt er wel een lichte verschuiving in, maar ik mag zeker ook niet stil staan.

 
Ik bedoelde met kostelijk prijzig.

Iberico wil niet zeggen kwaliteit. Iberico is een varkensras.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan