Wat eten jullie!?

Oké,heb om 11.30 een bekertje slagroom van 250ml opgedronken ,het bekertje was snel leeg.Deze was van de super.Ik weet niet of het goed is om dit elke dag te doen.Heb ook een bekertje van de reform in de koelkast liggen.

 
Van de super was niet biologisch denk ik he? Dan voegt het weinig toe aan je gezondheid. Ik vind die van de natuurwinkel vrij duur, dus meestal koop ik room van de AH, biologisch kost daar 92 cent per beker van 250 ml.

Ik begin s ochtends altijd met een halve liter warm water, daarna een halve liter smoothie die ik 1 of 2 dagen van tevoren maak:

Kefir van rauwe of volle melk, rood fruit, selderij of sla oid, 1/2 avocado óf rauw ei óf rauwe runderlever (wild rund, grasgevoerd, minstens 2 weken bevroren), honing, sole, kokosolie, specerijen: bijna altijd kaneel en regelmatig komijn, kardemom, kurkuma, nootmuskaat, kruidnagel, gember. Erna nog een kop zwarte thee met room of groene of kruidenthee.

s middags meestal iets van gestoomde groenten, volle (meestal zelfgemaakte) yoghurt (koe of buffel), sneetje kefir/boekweitbrood met roomboter en iets van eiwit: sardines, tonijn, bio kip.

s avonds vlees of vis met groenten, soms met saus van bijvoorbeeld kruiden en ingekookte bottenbouillon. Vaak yoghurt, voor de lekker wat hapjes boter.

Soms nog een beker heet water met cacao. (zonder melk/ suiker)

 
@boselfje bedankt voor de tip ,dat ze de bio-room ook bij de AH hebben.Bij de natuurwinkel kost een bekertje van 200ml 1.39 cent.

Ik vond het wel raar dat ik het opeens ging op drinken.Ben wel altijd een slagroom gek geweest.Ik vraag mij nog wel een beetje af of het goed is om bijvoorbeeld elke dag zo'n bekertje leeg te drinken.Ik voel wel dat ik me hierdoor goed ga voelen.

 
@Henry,
Quote:
Het verbaast mij dat ik nog niet gelezen heb dat jullie leverworst of kaas eten ,ik vind dit heel lekker ,en het werkt erg verzadigend.



Dan heb je nog niet alles gelezen want we eten wel degelijk rauwmelkse kaas (meerdere leden met mij) en ik maak zelf leverworst.

Het recept komt van iemand op het forum en staat nu ook op mijn site. Het is errug lekkere leverworst, we eten het elke dag.

Lia

 
Wat een leuk topic. Ik zou nog wel meer willen weten behalve wat er gegeten word. Hoe is jullie algemene energie psychische gesteldheid. Is deze verbetert of veranderd sinds deze levesnstijl? Betreft het lichaamsgewicht vraag ik mij ook af of deze stabiel is gebleven, is afgenomen of is toegenomen. Wat is je lengte en wat weeg je?

Ik ben pas begonnen en mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

Halve liter rauwe kefir met wat kruiden

smiddags een aantal eieren met 1 a 2 glazen zuurkoolsap of ander soort groente.

savonds groente met vlees.

tussendoor wat rauwe melk en/of soms rauwe kaas.

Mijn lengte is 1.72 en ik weeg op dit moment 75 kg. Mijn gezondheid is het allerbelangrijkste dus daar richt ik mij nu op. Toch zou een paar kg minder in de toekomst niet erg zijn wat mij betreft. Ik merk wel dat ik wat angst heb om vet te eten. Ik ben een aantal jaar geleden tientallen kilos afgevallen en heb zeker geen behoefte om dat er weer bij te krijgen. Hier om beperk ik mijn koolhydraten zeker tot max 100 per dag.

 
@Asaya

Voor ik begon met rauwe melk enz. was mijn geheugen een zeef, snel van slag, vaak moe, dipjes na het mn.n brood eten.

Nu wanneer ik soms nog dipjes heb is het denk ik omdat ik heb 'gesmokkeld' of te weinig koolhydraten heb gehad m.n. in de avond.

ik woog voor de zomer ong. 69 kg, nu 62,2, ik ben 1.63 en krimp heel langzaam ;-)

starten doe ik de dag momenteel met;

2 glazen sole en boterolie, levertraan vit c

1/4 liter smoothie met o.a. eigenste yoghurt, flinke scheut wei/room, kokosolie, appelazijn,sole, flink kaneel,koriander, garam massala, gember,curcuma, bosvruchtenjam, honing, 2 rauwe eieren en een druppel lugol jodium

eenmaal op mijn werk zo'n uur later nog 1/4 smoothie

tegen half 12 glas kefir en 1/4 smoothie en/of melk

stuk kaas of als ik thuis ben gebakkeneieren of yoghurt met boekweitvlokken of de beroemde beestenbouillon ;-)

tegen half 4 kefir of overgebleven smoothie (meestal maak ik 1 1/2 tot 2 liter voor 2 dagen)

avondeten is bv.biefstuk (heerlijk,je mag me er voor wakker maken!)of ander vlees met 2 groentesoorten, vaak eentje zoiets als sla of witlof.heeeel soms gierst of rijst.

Ik bak eigenlijk alles in ghee of roomboter, bij de biefstuk maak ik de kruidenboter altijd zelf.

als ik trek heb doe ik yoghurt met boekweitvlokken in de avond, das niet zo vaak meer)

op zaterdag vaak 3 haringen rond de middag, dan start ik vaak met 3 gebakken eieren

op zondag tussen de middag wel eens 2 speltbrood met de kids

ik heb nog steeds slechte gewoontes o.a. koffie drinken al is het een stuk minder loslaten is nog erg moeilijk.

stap voor stap wordt het steeds beter en als je je beter gaat voelen m.n. in je hoofd wil je wel doorzetten :)

ik hoef niet meer terug al heb ik ook heel soms wel eens de verleiding, boodschapen doen is een makkie vergeleken met eerder, ik loop nu zo hele schappen voorbij...........heerlijk.

Toen ik moeite had of hongergevoel kreeg ben ik meteen een glas smoothie en of kefir gaan nemen en klaar was het, verzadigd.Dat heb ik niet meer.

ik kom elke zaterdag op de markt voor mijn biologische groente en de visboer kijkt wie van mijn kids er bij mij lopen en weet al precies of hij de haring in stukjes moet doen of niet (die van 3 doet hem eten aan de staart)

@Poekie ik heb jouw recept voor smeerleverworst gemaakt!! het was heerlijk, moest zelfs mijn 4 ingevroren potjes afstaan aan familie en vrienden ;-)

nu weer aan de slag, nog even en ik ga in de verkoop van kefir en smeerleverworst

wel heb ik er extra vergine olijfolie bijgedaan toen het klaar was, de mijne wilde niet smeren, toen wel!

ratel

 
Ik gebruik de leverworst niet om te smeren, we eten geen brood meer, dus hebben niets meer om op te smeren. 8O

We doen gewoon dagelijks een theelepeltje leverworst, zo uit het vuistje, zeg maar.

Lia

 
hier de mensen wel om mij heen, op crackertjes en brood.

ik zelf heb het geproefd,vond het lekker,maar wist idd niet wat ik ermee aan moest :)

uit het vuistje zo trekt mij niet echt.

Als ik dan speltbrood eet kan het erop.Kan het alleen niet heel lang bewaren denk ik, dus binnen 3 dagen is het op.

 
Wij hebben de leverworst rustig 2 weken in de koelkast staan, elke dag een beetje er uit.

Lia

 
Ik eet de leverworst ook lekker uit het vuistje. Of, als ik weinig tijd heb om te koken, verwarm ik het met wat groente, ook erg lekker. Ik wil de volgende keer kleinere porties invriezen, die neem ik dan mee naar t werk als lunch.

 
Ja als de leverworst zit dicht in een plastic worstvorm, dan schep je steeds aan één kant wat eruit. Dat bederft in de koelkast niet snel. Wat dat betreft zijn die plastic nepworstjes toch nog wel handig.

 
oke dan ik ben weer te huiverig voor bederf lees ik al.

ik heb het in glazen potjes, kleintjes en vries wat in.

voor mijn gevoel moest ik het ergens op, heel vreemd,maar goed das vanuit gewenning.

Wanneer ik weer wat maak zal ik het zo eens proberen, ik had nu alleen maar geproeft en de kids ook,maar die gingen ermee vandoor :)

thx voor de tips

 
Quote:
Van de super was niet biologisch denk ik he? Dan voegt het weinig toe aan je gezondheid. Ik vind die van de natuurwinkel vrij duur, dus meestal koop ik room van de AH, biologisch kost daar 92 cent per beker van 250 ml.


Wat mij altijd tegen staat bij die bekertjes slagroom is dat ze in een slechte soort plastic verpakt zijn. Namelijk plastic soort 6, ofwel Polystyreen (PS). Deze plastics lekken behoorlijk wat weekmakers en zijn gevaarlijker dan plastic soort 1 en 5 welke vaak gebruik worden voor voedsel. De weekmakers bpa's kunnen oestrogeen immiteren in je lichaam.

Ik heb altijd het idee dat de slagroom helemaal smaakt naar dat bekertje.

 
Ik eet niet alleen omdat het gezond is, ik ben dol op lekker eten en dat staat eigenlijk voorop. Daarnaast moet het ook gezond zijn. Rauwe eieren en smoothies vind ik niets aan. Smoothies zijn een soort olvarit, een soort "niks"puree :)

Alleen rauwe melk wordt ik ook niet vrolijk van en bij een gezond leven hoort ook dat je geniet...:)! Dus voor mij ook een menu waar ik blij van word en erg van kan genieten.

Mijn Havermoutpap met rauwe melk en kruidnagel, kardemom en kaneel, klont boter en honing. Of mijn zelfgebakken osawacake met vooral haver en wat bruine rijst, noten en zuidvruchten met een laag kokosolie erop met cafe au lait van nepkoffie en rauwe melk en wat fruit. Lunch gekookte eitjes (soms gebakken) eigengemaakte yoghurt van rauwe melk met cranberries en bosbessen met een glaasje pure zwartebessensap aangelengd met water. Wat zoethoutthee, glaasje appelazijn met honing en water. Handje noten/zaden. Stuk lekkere rauwmelkse kaas, stuk hausmacher leverworst of andere leverworst. Wat wortels, komkommers tussendoor. 's Avonds groente, geroerbakt of gekookt en met olie/boter en knoflook en wat vlees of vis. Toe altijd fruit van het seizoen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.611
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan