Wat eten jullie!?

@Poekie ik wist het niet van macapoeder. Heb er idd net het één en ander over gelezen. Op sommige sites staat dat het goed is voor de schildklier, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

 
Ik begin dagelijks met een groot glas wat met:

1 volle tl acerolakerspoeder (= 1 gr vit. C)

1 tl sole

1 el appelazijn

(en eerst ook een paar druppels H2O2, maar mijn lichaam lijkt gevoelsmatig consequent NEE te zeggen tegen H2O2, dus ik ben er voorlopig mee gestopt)

1 druppel Lugol's jodium per week

Daarna kan het van alles zijn bv.:

-Een salade met kiemgroenten, vis, gekookt ei, zult, viskuit, olijven en/of avocado

-Een zuurdesemboterham met roomboter/ghee + leverworst, gebakken ei, pindakaas, notenpasta, pesto, vegaspread of iets anders wat ik gemaakt heb. Vaak ook nog bedekt met kiemgroenten en/of brokjes kokosolie

-Gebakken wentelteefjes, omelet, pannenkoek, balkenbrij, bloedworst

-Rauwe haring

-eieren met spek en ui in flink veel vet gebakken

-volle kwark met een handje (pseudo)graanvlokjes, noten, bijenpollen en/of een gedroogde abrikoos of een beetje honing. Dit heeft dan een nacht gefermenteerd. Daarop vaak een dik, dik pak slagroom!

-Zelfgemaakte soep van soepkip, schenkel, viskarkassen of zo iets

Avondmaal:

-Vlees, orgaanvlees, vis of soms ei gewokt in vet (25-50 gr vet per bord: mix van roomboter, ghee, kokosolie, rode palmolie, reuzel, talg, olijfolie) + groenten en vaak een saus van bijvoorbeeld room, crème fraîche, kokosroom, kaas...

-Soms een lap vlees of vis gebakken en groente apart gebakken of een salade.

-Soms een beetje quinoa of volkoren rijst erbij en heel langzaam ben ik mijn andere granen en deegwaren aan het opmaken geweest. Ik heb nog een paar lasagnebladen en rijstnoedels. Graanproducten zijn altijd een klein onderdeel van de maaltijd.

Soms eet ik toch aardappel in de vorm van friet, gebakken aardappels of stamppot. Paprika of aubergine gebruik ik nooit, verse tomaten heel soms, tomatenpuree, hete pepers, paprikapoeder en producten die hiervan gemaakt zijn gebruik ik weinig.

Soms koop ik rauwe melk, maar ik ben hier niet zo dol op.

Bij het avondeten pak ik een halve theelepel levertaan+boterolie en een multi vitamine/mineralen complex van Dr. Lenkei. Verder soms ook een tl miso natto of een halve theelepel koninginnegelei/royal jelly.

 
Quote:
@Mike jij krijgt dus echt alle belangrijke voedingsstoffen binnen?! Gaaf!

Mike is rauwe melk heel veel gezonder dan volle bio.yoghurt/kefir/room/melk producten?


Ik heb niet het idee dat ik iets tekort kom. Rauwe melk is zeker veel gezonder dan gepasteuriseerde volle biologische zuivel. Gefermenteerde rauwe melkproducten zijn daarentegen weer nog gezonder dan rauwe melk zelf, met name kefir.

Mike

 
Momenteel heb ik het gevoel dat ik niet genoeg verzadigd ben ,heb vaak een leeg gevoel in mijn buik.Het lijkt er op dat ik me aan het ondervoeden ben en dat ik veel te veel afval (ben altijd dun geweest).Maar nu komt het,in de tussen tijd dat ik deze post aan het typen ben,heb ik op de weegschaal gestaan.Ik vertelde 2 weken nog dat ik 5 kilo was afgevallen.Nu zijn er weer bijna 3 kilo bij gekomen.Wat vreemd is dit ,met de weegschaal is niets aan de hand.Ik ben hier erg blij mee.Ik weeg nu bijna 66.Of ik in de vetverbranding zit ,ik weet het echt niet.Ik laat nog even zien hoe mijn dag met eten er uit ziet.Hier is er één van gisteren,de rest van de week kun je hier mee vergelijken.

in de ochtend 1 koffie met een theelepel oersuiker kommetje bio yoghurt met daar in kiwi

om 11.00 uur 2 gekookte eieren

om 12.00 uur een sinaasappel

om 17.00uur 100 gram vlees met groente ,kommetje volle bioyoghurt

4 glazen rauwemelk (a160ml) ,stukjes kaas,2 eetlepels roomboter of cocosolie over de dag verdeeld.

 
Quote:
Momenteel heb ik het gevoel dat ik niet genoeg verzadigd ben ,heb vaak een leeg gevoel in mijn buik.


Dat verbaast me niets, als ik zie wat je momenteel eet. Of liever gezegd, niet eet. Dit is echt heel weinig, terwijl de dagen kouder worden!

Mike

 
@ Henry, je eet echt maar heel weinig hoor. Een sinaasappel om 12 uur? Vervang het door verzadigd vet. Eieren, of blikje vette vis, wat extra rauwe melk, of zelf gemaakte beestenbotten bouillon. Die sinaasappel zet alleen maar verkeerde zoden aan de dijk. Je bloedsuiker schiet ervan omhoog.

De gekookte eieren zou je kunnen vervangen door gebakken eieren te nemen in veel boter gebakken, lekker met spek of zo.

Waarom pas je jouw vlees zo precies af om 17 uur? Dat doen mensen die willen vermageren (dan nog een foute keuze, maar goed) niet als je aan wilt komen. Bak je het vlees in lekker veel verzadigd vet?

Koffie kun je beter laten staan..

 
@Boschje bedankt voor de tips, de beestenbotten bouillon soep kan ik die ook maken zonder soepvlees? (lijkt mij niet lekker) heb in de vries mergel liggen.Bakken doe ik in voldoende roomboter of cocos-olie.

Even nog een vraag aan iedereen ,waar kopen jullie kwark ,slagroom ,en Crème fraîche en cocosmelk ?

en vandaag is helaas of ook maar goed de senseo kapot gegaan.Wat een toeval.

 
We gebruiken in de beestenbottenbouillon botten omdat ze hun merg en mineralen afgeven aan de bouillon. Dat zijn de goede stoffen die je binnen wilt krijgen. En ze geven ook smaak aan de soep, samen met kruiden en Keltisch zeezout. Het soepvlees kun je samen met de merg uit de botten in de blender fijnmalen, dan zie je het niet meer terug in de soep maar je krijgt het wel binnen.

Mergel is toch een gesteente?

Wij kopen onze kwark bij de Annahoeve in Midwoud, die is gemaakt van kefir en de kefir is weer gemaakt van rauwe melk.

ongezoet slagroom, crème fraiche en kokosmelk koop ik bij de natuurwinkel, wij hebben geen boer in de buurt die slagroom en crème fraiche verkoopt.

Verder maken we zelf yoghurt en kefir van rauwe melk. Veel lekkerder en goedkoper dan uit de winkel.

Senseo is nog veel erger dan koffie, heb je wel eens achterop het pak gekeken of er E-nummers inzitten en wat dacht je van smaakstoffen en zo.

Lia

 
dank je ,ik had het recept ook al op je site gelezen ,maar ik had er een vraag over omdat jullie het beestenbottenbouillon noemen vroeg ik me af of jullie er ook vlees in deden,vond het al vreemd.Thuis noemde we het altijd gewoon rundsoep (ook met merg)En inderdaad mergel vind je in Valkenburg (grotten) ik was even de kluts kwijt ,volgens mij moet het mergpijp zijn op zijn Hollands.

Henry

 
@ Henry

Merg duidt op een zacht of los weefsel in de holte van stengels (planten) of beenderen (beenmerg). Er zijn echter nog talloze andere plaatsen waar merg in een lichaam voorkomt.

http://www.encyclo.nl/begrip/merg

Quote:
Zachte, vet-achtige stof die voorkomt in de holten van organen (o.a. bijnieren), holle pijpbeenderen (= beenmerg), de wervelkolom (= ruggenmerg), de verlengde hersenen (= verlengde merg = medulla oblongata) en om de uitlopers van de zenuwen (= merg-schede).


De mergel in Zuid-Limburg die jij bedoelt bestaat uit calciumhoudende klei. Merg en mergel zijn twee verschillende woorden met ieder een eigen betekenis.

 
oké Dennis , ik lees ook dat velen hier supplementen gebruiken ,toch nog bij diegene

voedingstekorten of dit tegen bijniersuitputting ? Hoe kun je deze diagnose vaststellen,door bloedonderzoek ?Het kan heel gemakkelijk zijn dat ik het ook onder de leden heb.

 
Hi Henry,

Door bloedonderzoek is bijnieruitputting niet vast te stellen. Wel evt. via speekseltest de cortisolwaarden een aantal keren in 24 u. meten.

Over de supplementen: Ik gebruik ze idd ivm bijnieruitputting. Had flinke chronische vermoeidheidsklachten. Via hormoondisbalans forum, en veel lezen herkende ik me direct in bijnieruitputting. Het boek van Wilson heb ik ook gelezen en daar mn leefstijl en voedingssuplementen op afgestemd, en nu dus ook mn voeding via WAPF. Volgens mij staat een zelftest ook wel online ergens.

De endocrinoloog heeft bij mij synacthen test gedaan, die was in orde, maar ze testen alleen uitersten (wel of niet functioneren van bijnieren). Ik ga nu op mn gevoel en mn eigen subjectieve waarneming (maar ook objectief door fluctuatie in lich.temp. over de dag meten). Succes!

 
@ Henry

Bij bijvoorbeeld een orthomoleculair arts of een mesoloog kan je je laten testen op voedingstekorten.

Ik gebruik supplementen omdat ik denk dat zelfs biologische voeding niet toereikend is, zeker niet op het gebied van vitamine C. Maar ergens is het wel opmerkelijk ja, dat we zo gezond proberen te leven, te eten en te drinken en dan toch nog voedingssupplementen gebruiken. Naast wat ik eerder benoemde gebruik ik ook regelmatig spirulina en chlorella. Of ik er dan iets merk, dat kan ik vaak niet zo zeker zeggen.

 
Wij gebruiken in de soep naast de mergpijpjes ook schenkel en ossenstaart, daar zit altijd vlees aan. En we braden gehakt.

Op mijn site vind je een vragenlijst om te kijken of je bijnieruitputting hebt.

Lia

 
Dit is wat ik eet:

S' morgens na opstaan: 2 glazen water met sole en appelazijn

S' morgens rond 11.00: 500 ml rauwe buffelmelk met twee rauwe eieren of twee gekookte eieren met sole

S' middags rond 14.00: 500 ml rauwe buffelmelk met twee rauwe eieren of twee gekookte eieren met soms paar lepels quinoa erbij of witte rijst

S' avonds rond 18.00: Groot bord bottenbouillon, met het vlees van de schenkel en ossenstaart erin en het merg van de botten, en met gesmoort gehakt erbij (gehakt gebakken in veel roomboter en genoeg water) wat groenten erbij zoals uien, soms wat tuinerwten en mini wortels erbij of wat quinoa.

Soms S' morgens een omelet van 4 a 6 gebakken eieren met uien erop en champignons met roomboter. Glas rauwe buffelmelk erachteraan. Of een omelet waar ik gekookte spinazie gemengt heb met 4 a 6 eieren in een kom en dan bakken in roomboter. Soms ook een banaan op de gebakken eieren.

Soms wissel ik de rauwe buffelmelk af met rauwe buffelmelk yoghurt.

Verder rauwe lever, die twee weken in de diepvries gelegen heeft, dit pak ik solo als ik er zin in heb, soms met wat kokosolie of roomboter erbij.

Pak ik varkensvlees dan laat ik dat een nacht in wat water en appelazijn in de koelkast staan in een kom.

Ik pak geen vitamine preparaten.

Heb ik nog honger dan pak ik S' avonds laat nog een glas rauwe buffelmelk.

 
vroeger begon iemand met koffie, en de hele dag brood met beleg, en liters koffie om overeind te blijven.

na het werk effe naar de fritekraam of pizza,

in de avond ships en andere troep met lekkere E-smaakstoffen, met chemisch bier van Heineken of van concurrenten en goedkope appels vol met pesticiden, om de vlg. dag weer van voren af aan te beginnen.

totdat diegene een burnout kreeg.

toen is die persoon "ouderwets gezond gaan eten.................

 
@Mike

jij schrijft:
Quote:
Dat verbaast me niets, als ik zie wat je momenteel eet. Of liever gezegd, niet eet. Dit is echt heel weinig, terwijl de dagen kouder worden!


ik doe mijn best maar ik lees ook hier dat vele ook maar 2 keer per dag vast voedsel tot zich nemen.Bijvoorbeeld gebakken eieren in roomboter en 's avonds vlees met groente.

momenteel is helaas de rauwe melk op ,was van plan om dit ook meer te gaan drinken, ga zo dadelijk naar de reformwinkel en ga op zoek naar room ,kwark ,cremefraise ,cocosmelk de laatste kan ik lekker combineren met groente.

Het verbaast mij dat ik nog niet gelezen heb dat jullie leverworst of kaas eten ,ik vind dit heel lekker ,en het werkt erg verzadigend.Maar nu hoef ik die niet meer van de super,Ik ga nu opzoek naar de bio daarvan

 
Quote:
ik doe mijn best maar ik lees ook hier dat vele ook maar 2 keer per dag vast voedsel tot zich nemen.Bijvoorbeeld gebakken eieren in roomboter en 's avonds vlees met groente.


Je moet eerst je tekorten wegwerken en uit de energie van schaarste komen. Daarna creer je reserves en zit je in de energie van overvloed. Pas dan kun je met 1-2 zeer voedzame maaltijden per dag toe. Spiegel je dus niet aan mij of aan anderen die dit al hebben bereikt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan