Tandpasta ZONDER fluor en MET zuurstof!

Hoi Heidi, je problemen met je tandvleesontstekingen en zoute smaak in de mond lijken te maken hebben met prediabetes.

Het komt van binnenuit.

De h202 is voor jou vooral belangrijk in te nemen.

Er staat genoeg over op dit forum hoe je dat het beste doet.

Hier is het te bestellen: https://www.fatsforum.nl/topic/h2o2-waterstofperoxide-35-foodgrade-een-nieuw-goedkoper-adres-joepie

Belangrijk is dat je de verteringsketen in acht neemt bij je voedingskeuze (meer uitleg over de verteringsketen: zie deze site: http://gelderland.westonprice.nl/category/home/ ): de goede vetten, mineralen (keltisch zeezout) en vitamines tot je nemen (a,e, k en d en vitamine c vooral).

Daarnaast ook biergist voor vitamine b-complex (helpt ook tegen diabetes omdat het de beste vorm van opneembare chroom is): hierover op dit forum deze discussie: https://www.fatsforum.nl/topic/hypoglykemie-voorkomen-door-tips-gevraagd

Poetsen met h202 is mij slecht bevallen ivm mijn tandglazuur trouwens.

Je kunt tandpasta maken met natriumbicarbonaat, water en kokosolie.

Kokosolie is een weldaad tegen infecties: zowel bacterieel, viraal als schimmels.

Waterstofperoxide: de foodgradevariant gebruiken als je jezelf een plezier wil doen: die verkoopt men niet bij de drogist/apotheek.

Bij mij gingen tandvleesproblemen weg sinds ik antibiotische kruiden gebruikte tegen de ziekte van lyme die ik had: cat's claw gebruikte ik destijds.

Ik had geen idee dat het ook van invloed zou zijn op mijn tandvlees.

Zo systemisch had ik nog niet leren denken destijds over mijn lichamelijke problemen.

Vergeet probiotische voeding/supplementen niet!

Sochtends beginnen met een yoghurtsmoothie ipv graan bijv.: daar gaat het hier op het forum vrij vaak over.

Graan gooit de insulinespiegel sochtends gelijk omhoog en dat moet je niet hebben.

Mijd tarwe Heidi, liever alle granen, maar als dat niet lukt dan toch op zijn minst alleen glutenvrije granen gebruiken.

De beste tandpasta is uiteindelijk de kwaliteit van je voeding Heidi.

3 x per dag 1 gram vitamine c suppletie is voor jou ook echt geen luxe Heidi.

Niacinesuppletie is misschien ook een aanrader.

Daarover heeft het hier op dit forum over gegaan pas: https://www.fatsforum.nl/topic/dit-zijn-mijn-klachten-en-hoe-pak-ik-het-aan#post-53135

Of zie dit: https://www.fatsforum.nl/topic/niacin-flush-en-insulineresistentie

Koolhydratenmanagement: dat is toch waar het bij elk mens uiteindelijk naartoe moet.

Zie deze regels bijv. die horen bij het leptinedieet van Byron Richards:
Quote:
Rule 1: Never eat after dinner.

Rule 2: Eat three meals a day.

Rule 3: Do not eat large meals.

Rule 4: Eat a breakfast containing protein.

Rule 5: Reduce the amount of carbohydrates eaten.

http://www.wellnessresources.com/weight/articles/the_five_rules_of_the_leptin_diet/

 
@ Tanja quinoa vind ik niet lekker valt overigens ook niet goed in mijn maag.

Boekweit daar ga ik ook zeker niet meer gewicht mee winnen heb al veel geprobeerd met eten echter is [Liefst bio zuurdesem] brood voor mij de enige manier momenteel om niet nog verder omlaag te gaan in gewicht en nog meer moe te zijn.

Heeft waarschijnlijk ook mee te maken dat mijn lichaam uit balans is door mijn ziekte.

En jaloers was ook sarcastisch bedoelt? -_-

@lievergezond

Wat betreft sorbitol in mijn tandpasta zal dat idd niet gezond zijn, maarja uiteindelijk gaat het er ook om wat je ervaart en waar je je goed bij voelt en vergeleken met mijn andere tandpasta's zit hier veel minder in en vrijwel geen schadelijke stoffen.

Zoals ik al zei ik merk een enorme vooruitgang in me mond, terwijl ik normaal elke maand wel last had van aften en bloedingen :)

Heb nog wel de miswak tandpasta op het oog weet alleen niet of je dan wel fris uit je mond ruikt? vind ikzelf ook wel belangrijk hetgeen bij alleen zeezout etc toch niet echt fris rook uit de mond.

http://www.islambazar.nl/miswak-tandpasta

De tip van zeezout enz...vond ik wat minder praktisch en kreeg ook weleens opmerkingen dat ik uit mijn mond rook ook niet bepaald fijn, al ben ik zeker een voorstander van een zo'n puur mogelijk tandpasta zonder rotzooi ;)

In de biologische natuurwinkel ga ik niet krampachtig doen wil tenslotte wel brood hebben.

Om elke keer rekening te houden met mijn werk die paar dagen zijn boterhammen toch wel erg praktisch vaak neem ik daar idd zuurdesembrood van spelt en anders rogge, dus niks mis mee toch?

Zal wel eens vragen voor glutenvrij, maar moeilijk te krijgen denk ik, alleen in de supermarkt maar dat brood is naast glutenvrij vol met rotzooi.

Misschien domme vraag maar gluten heb je ergens toch ook wel nodig?

 
Ha ha ik poets met alleen H202 !

Gooi gewoon mijn tanden er in :D

Ja helaas was ik al voor mijn 26e al mijn tanden en kiezen kwijt .

 
@ Jordy: Thijs van dit forum is aangekomen door de consumptie van goede vetten in zijn dieet op te hogen.

 
Heb een tijdje brood vrijwel weggelaten zelfs rijst, alleen op smoothies[verst gemaakt]/vetten/vlees/vis/groenten en ging van boven de 60kg nu naar 54......was al licht ben ik dadelijk helemaal graatmager 0_0 alles wel biologisch.

Wil je best geloven en dat doe ik ook al blijft alles per persoon verschillend, vooral als iemand op gewicht moet blijven en ziek is[ziekte van lyme]

Zal het eens aan mijn alternatieve arts vragen hoe hij erover denkt.

Heb mijn ondergewicht [probleem] nog niet vertelt.

 
hoi Jordy, lyme-arts Dietrich Klinghardt vertelt in een interview met Mercola dat er binnnen de lymegemeenschap een subgroep is die erg mager is en toch insulineresistentie heeft.

Quote:
DK: The amazing thing in the Lyme group is there is a subgroup that has severe insulin resistance with high insulin levels in the morning and all the things and the skinny vegetarians they try to exercise as much as they can. They do all the right things and they still have the insulin resistance. They have a completely different expression of the things we normally associate with it.

So insulin resistance, I mean, I know it’s a whole other topic or so but it’s a huge part of the treatment of Lyme disease is handling insulin resistance. With that usually all the arthritic symptoms go away and the fatigue greatly improves and the sleep improves. Things that we normally don’t associate with the insulin resistance improve dramatically.

http://www.facebook.com/note.php?note_id=182858495116526

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RkXqxRfG0jk#

http://articles.mercola.com/sites/a...Dr-Klinghardts-Treatment-of-Lyme-Disease.aspx

p.s. Als ik die tekst van Klinghardt nu nalees:
Quote:
The amazing thing in the Lyme group is there is a subgroup that has severe insulin resistance with high insulin levels in the morning and all the things and the skinny vegetarians they try to exercise as much as they can. They do all the right things and they still have the insulin resistance.


dan denk ik wel: juist omdat ze vegetarisch zijn, ontstaan die problemen.

Een vriendin van mij met de ziekte van lyme is ook erg mager.

Bij haar heeft het zeker ook te maken met allergieen, o.a. coeliakie en de lekke darm denk ik.

In het begin dat bij mij de problemen ontstonden viel ik ook 8 kilo af, maar nu kan ik de kilo's idd niet van mij lijf afhouden meer.

 
Is coeliakie en lekke darm trouwens te genezen door tijdelijke/lange vermijding?

Het is duidelijk iedergeval dat mijn lichaam weinig opneemt.

Bestaat er iets zoals zuurdesembrood biologisch en glutenvrij?

Ken alleen de variant van AH supermarkt, maar daar zit zoveel toevoegingen in.

 
Jordy,

Coeliakie is niet te genezen een lekke darm wel.

Heel goed mogelijk dat je een lekke darm hebt, ik zou sowieso vanwege je lyme stoppen met gluten, deze zijn nl echt nergens goed voor.

Ook al neem je glutenvrij brood dan zit je nog met een overdaad aan vezels die de darmwand irriteren.

En dat is zeker bij mensen met een lekke darm geen goed idee.

Wat heel goed helpt is de darm helen dmv bottenbouillon's en L glutamine.

En stoppen met gluten en dus ook glutenvrij maar vezelrijk brood.

Inplaats van brood kan je ook witte rijst of zoete aardappelen nemen voor de koolhydraten. Neem je daarbij voldoende dierlijke vetten en eiwitten dan kan ik mij niet voorstellen dat je dan afvalt.

Hoe denkt jouw arts trouwens je lyme te genezen en hoe is deze ziekte vastgesteld?

 
Hallo bedankt voor de info..wel lastig allemaal pfff zoveel visies en meningen.

Deze is vastgesteld door een bloedtest [western blot] waarbij antistoffen,banden van deze bacterie en actieve vorm van lyme is vastgesteld.

Verder is deze test gedaan door mijn achtergrond van klachten die ik al sinds puberteit heb de ergste klachten en hinder heb ik door erge gewrichtspijn en uitputting/vermoeidheid elke dag.

Verder denk ik dat het vele andere problemen veroorzaakt heeft o.a. misschien wel lekkende darm,candida, maar ik ga nu eerst waarschijnlijk aan een vrij dure [natuurlijke] behandeling wat breed is kwa aanpak ook wel het epignar protocol genoemd.

Dit komt neer op: immuunondersteunende supplementen,vitamines,ontgiften en middelen

 
hoi Jordy over je citaat:
Quote:
Verder denk ik dat het vele andere problemen veroorzaakt heeft o.a. misschien wel lekkende darm,candida, maar ik ga nu eerst waarschijnlijk aan een vrij dure [natuurlijke] behandeling wat breed is kwa aanpak ook wel het epignar protocol genoemd.


het volgende andere citaat van Klinghardt (alweer):
Quote:
*According to Dr. Klinghardt, most people's Lyme disease symptoms are not from Lyme. The primary role of Lyme disease is to suppress the immune system so that other bugs and factors can cause symptoms.

http://www.wellsphere.com/lyme-disease-article/highlights-from-a-deep-look-beyond-lyme/1427576

 
Klopt dat lyme ook een trigger is voor andere bugs en klachten zoals ze het noemen in het artikel.

Al is vooral gewrichtspijn toch echt wel heel kenmerkend voor de ziekte van lyme/borrelia bacterie besmetting, dus de hoofdoorzaak voor deze klacht.

Vind het artikel/tekst wat je neerzet ook ergens een beetje beledigend voor lymepatiënten of lyme alleen primair immuun onderdrukt het doet nog veel meer schade aan in je lichaam helaas, zowel lichamelijk als psychisch.

 
Interessant protocol dat je gaat doen Jordy maar wel erg duur zeg, 250 euro of zo per maand heb ik gelezen?
Quote:
Vind het artikel/tekst wat je neerzet ook ergens beledigend voor lymepatiënten of lyme alleen primair immuun onderdrukt het doet nog veel meer schade aan in je lichaam helaas, zowel lichamelijk als psychisch



Hoezo? Er staat gewoon dat veel van de klachten secundair zijn en niet direct door lyme maar daarom niet minder ernstig of zo. Lievergezond is zelf lyme 'patiënt' geloof ik net als ik trouwens alleen ben ik een ex patiënt :D

 
Jordy: over beledigend: ik bedoelde het meer zo van: de vele gezichten die de ziekte van lyme heeft, die worden o.a. verklaard doordat de lyme primair direct het immuunsysteem (de witte bloedlichaampjes) zelf aanvalt wat deze onderscheidt van alle andere infecties.

Dit om in te haken op de vele andere problemen waar je op doelde naast de gewrichtsklachten.

Uiteraard zijn er de typische lyme-verschijnselen: probleem is alleen dat als die er niet zijn, dat dit bepaald niet betekent dat de infectie niet zit te zieken: hangt van heel veel factoren af hoe de ziekte zich uit bij iemand.

Ik zie de belediging meer in het feit (voor zover dat men daarvan kan spreken) dat men met slechts vier typen lyme-verschijnselen wil aannemen of iemand lyme heeft: lyme-artrithis -wordt alleen erkend als je gezwollen knieen hebt, anders valt ook dat af als klinisch erkend bewijs voor lyme- , lyme-carditis, Parese van Bell (halfzijdige gezichtsverlamming) en bepaalde huidproblemen: vooral de erythema migrans (EM): de rode kring (evt. ook acrodermitis chronica atrophans).

Alle andere klachten veroorzaakt door de lyme daar kijkt men liever overheen zelfs ook bij positieve bloedtesten.

 
Ja heb helaas een halve leven achter mij dat mensen ontkennen/niet serieus nemen van mijn zieke lichaam, dus reageerde misschien wat giffig :)

Ex patient? ik kom vrijwel geen genezen of succescverhalen tegen als het om Lyme gaat, althans op internet dan hea.

Had je het allang en wat heb je in het kort eraan gedaan? prive mag ook.

Zie soms door de bomen het bos niet meer, al focus ik mij nu wel op deze behandeling ben tenslotte bij deze arts in behandeling.

Pike: Klopt 250e al heb je dan wel een aardig wat supplementen en het geld maakt mij opzich niet uit, zolang het uiteindelijk maar zijn vruchten afwerpt.

Weinig keuze of beroerd blijven voelen of echt aan de slag weet wel dat de 2 maanden antibiotica geen pretjes waren voor mijn darmflora :p

En hoe je het nu omschrijft Lievergezond ben ik het zeker mee eens doelde meer op het stukje tekst eigenlijk van Dr.KLinkghart.

Probleem is alleen dat er heel veel geleerden hun mening en visie hebben, dus om 1 iemand aan te hangen voor waarheid.

Wel frapant dat hier al gelijk 2 mensen zitten met Lyme dan, maar misschien ook hoop...

 
Jordy: ik ken meerdere mensen die genezen zijn van de lyme hoor.

De mensen die op fora rondhangen net als ik dat zijn juist de mensen die natuurlijk niet genezen zijn, maar zijn zij een goede afspiegeling?

Ik denk trouwens wel van de lyme af te zijn en mijn huidige klachten staan in geen vergelijk meer met die ik had 6 jaar geleden toen alles begon, maar ik ben er nog steeds niet jammer genoeg.

Lyme is een epidemie: veel mensen weten er niet van bij zichzelf of willen het niet weten.

Als de testen het niet uitwijzen zoals zij het zien, dan bestaat die lyme niet, terwijl de testen bewust onbetrouwbaar gehouden worden.

Mensen willen die ziekte uiteraard niet en denken/hopen dat het helpt om de kop in het zand te steken voor de mogelijkheid dat de ziekte weldegelijk een rol speelt.

Mijn arts zei dat hij de lyme altijd standaard onderzoekt bij mensen die chronisch vermoeid zijn.

Heel verstandig, maar die arts ben ik toevallig tegen het lijf gelopen in een wanhoopsbui.

Zoveel van dat soort kiene artsen zijn er niet.

Inmiddels is men in de ME/CVS-wereld ook wakker geworden dat veel van de klachten terug te voeren zijn op lyme, maar dat is pas sinds een half jaar dat die ogen daar aan het open gaan zijn.

Bij mij kwam -net als bij jou dus- de lyme gelijk uit de (gangbare onbetrouwbare) test, maar dat is een toevalstreffer want ik had er zelf nooit aan gedacht: ik zei nog: nee laat maar die lyme, ik ben nooit door een teek gebeten.

Terwijl dat er juist wel als enige uitkwam als echt aanknopingspunt om iets mee aan te vangen.

Dat je van de vele verhalen tureluurs wordt, dat begrijp ik ook.

En dan is de begeleiding van een arts ook wel fijn.

Je weet haast niet waar je moet beginnen anders en het wordt een dagbesteding om je te verdiepen wat je in je mond stopt waar je wat moet bestellen/kopen en zo.

Om gek van te worden!

Maar goed, op een gegeven moment gaat het lonen om je toch maar te verdiepen.

Ik heb veel op eigen houtje zitten uitvlooien: kost ook tijd.

Je moet het er voor over willen hebben.

Wat voeding aangaat: dat moet toch gebeuren en je arts kan dat niet voor je doen: die boodschappen moet je zelf doen.

 
Lievergezond: Je mag in je handen knijpen dan met zo'n arts mijn huisarts heb ik opgegeven, alleen nog geen puf voor een ander te zoeken.

Is jouw arts een reguliere arts of een alternatieve?

Die ik nu als behandelaar heb, heb ik zelf opgezocht en valt onder alternatief bij de verzekering.

Ja ik ben ook bekend met een ME forum, daar lees je her en der ook dat vaak de klachten uiteindelijk grotendeels toch door lyme komen zo zie je maar.

Wat heeft jouw vooral geholpen?

Een verandering in jouw dieet zoals geen brood meer of het hele proces?

Internet is misschien idd niet echt een realitische afspiegeling, zoals je zegt al is het wel bemoedigend en leerzaam wat zo'n iemand heeft ondernomen voor zijn/haar pad naar [meer] genezing.

En ja misschien niet verstandig hier weer op het forum te kijken zit op teveel verschillende forums :p beetje me eigen schuld, al geeft google ook snel westonprice forum op als resultaat bij bepaalde onderwerpen ;)

Ja kwa voeding zit ik nu idd met het brood verhaal...en de praktische kant daarvan als je niet thuis bent, dus op zijn tijd maar weer opties daarvoor zoeken.

Een aparte dietist aangesloten op dit protocol word te gortig financieel, dus zal dat idd voor nu zelf moeten oplossen/opzoeken.

Rijst bv kan je makkelijk meenemen, maarja dat schijnt ook weer belastend te zijn als je een lekkende darm hebt?

Zit in het verkeerde topic voor dit, dus zal het voor nu bij dit bericht houden anders.

 
He Jordy, ik heb 6 huisartsen gesleten sinds de lyme.

Mijn huidige huisarts staat positief ten opzichte van natuurgeneeskunde wat ik uiteindelijk belangrijker vind dan dat hij de lyme bij mij erkent als optie, wat die niet doet.

Ik wil toch geen penicillinebehandelingen.

De arts die ik tegen het lijf liep was ook alternatief hoor, of wat er voor doorgaat, maar wel een arts dus.

Maar die wilde me ook aan de antibiotica helpen, maar ik wist heel zeker dat ik dat niet wilde.

Die arts niet veel van de behandeling van lyme trouwens, maar goed, dat doe ik grotendeels zelf en met een resonantietherapeut.

Hij weet alleen van een bevriende arts dat de lyme vaak een rol speelt bij vermoeidheidsklachten en onderzoekt dat voor de verandering dus ook, wat een unicum heet.

Ik heb zoveel gedaan en gelaten Jordy, om gek van te worden en ik kan niet goed aangeven wat nou het meest geholpen heeft.

Het broodverhaal; daar vind je wel een oplossing op.

Rijst lijkt me niet zo belasten voor de lekke darm: maar het verschilt per persoon: bij mij was het nooit een probleem.

Maakt denk ik niet uit hoor dat je uitwijdt in dit topic: wat mij betreft is de juiste voeding de beste tandbescherming!

Ik begin sochtends met een yoghurtsmoothie met zoveel dingen erin: yoghurt, lepel lijnzaadolie, lepel tarwekiemolie, lepel voedingsgist, theelepeltje sole: de keltisch zoutoplossing, biergist (3 tabletjes), vitamine c (in de vorm van calciumascorbaat), een halve avocado, quercetine (1 capsule), juiceplus en een multivitamine (cellcare vitaminecomplex).

Ik gebruik daarvoor deze blender: http://www.superfood.nl/personal-blender-pb-250-xl-tribest : echt handig mee te nemen die bekers naar werk voor mij en bpa-vrij in elk geval.

Meestal lekken ze echt niet wonderlijk genoeg ondanks de draaidop die erop zit.

Naar mijn werk neem ik mee: een gebakken ei (3 meestal met kaas), karnemelk en soms nog een groen drankje of zo (soms zwarte bessensap).

Ik heb nu net de lijnzaadcrackers ontdekt: makkelijk zelf te maken binnen 20 min in de oven: http://annliefoodie.wordpress.com/2012/06/24/lijnzaadcrackers/

Lijnzaad is ook goed voor je darmen leerde ik op de kruidencursus nog en jouw arts die raadt voor de darmen ook lijnzaad aan toevallig (die vriendin met lyme en coeliakie zit bij dezelfde arts als jij).

Mike vindt lijnzaad trouwens weer geen aanrader vanwege het oestrogene effect ervan alleen al en meer aspecten: zeker voor mannen: die door milieuvervuiling -plastics in het milieu en de anticonceptiepil in drinkwater- vaak te zeer overstelpt worden met oestrogenen.

Nu overvoer ik je vast.

Hetgeen dat mij nog het meeste helpt: de uvb-lamp: http://www.news4all.org/mijn-uvb-lamp

Hier te bestellen: http://www.leplantage.nl/epages/00123850.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/00123850/Products/UVB-set

Moet je wel ff klussen, maar je doet jezelf een groot plezier.

De tekst van melchior meijer over vitamine d vind ik fenomenaal: http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/04/28/het-sluipende-gevaar-van-te-weinig-zon/

Ik zit om de dag met mijn rug naar dat ding toe 15 minuten.

Je moet weten dat uvb niet alleen goed is voor vitamine d3 aanmaak, maar ook zwavel, stikstof en melatonine (stel je zit met slapeloosheid: dan help je jezelf met die uvb-lamp enorm).

Stikstofoxide is onmisbaar voor een gezond lijf en voor lyme.

Moet je dit zien: http://www.plason.nl/ : hier zie je wat de voordelen zijn van stikstofoxide voor je lichaam: punt is: je kan het dus zelf aanmaken.

En die die jezelf aanmaakt, die kan je altijd het beste gebruiken.

Leverontgiftiging is ook erg belangrijk: mariadistel(zaad) (eetlepel per dag in een liter water door de dag opdrinken (ik doe er nu ook olijfblad eetlepel en cistusroos -cistus incanus- bij) en de koffieklysmas https://www.fatsforum.nl/topic/klysma : die zetten de lever aan tot glutathionophoging van 600-700% wat geen enkel supplement kan doen plus het elimineert de gifstoffen uit de galvloeistof.

Plus ik heb veel cats clawtinctuur, kaardeboltinctuur en cumanda gebruikt.

H202 is echt een aanrader, maar ik kan het niet combineren met de resonantietherapie die ik ook doe.

Jordy ik ben ook zoekende.

Aangaande allergieen wil ik misschien toch weer NAETtherapie gaan doen, maar weet ik nog niet.

Indigo van deze site heeft er goede ervaringen mee.

Oja, ik gebruik ook allicine, oregano en echinaforce nu.

Het is hier net een apotheek.

 
@Jordy

Bij mij is het ongeveer op mijn 8e of 9e begonnen met heel vaak ziek zijn met hoge koorts en overal rare kringen. De typische EM bleek later maar dan over mijn hele lichaam en ze werden dan ook steeds groter en vervaagden in het midden. Huisarts en specialist snapten er natuurlijk weer niets van. Allerlei testen gehad maar daar kwam niets uit. Dit was begin jaren 80.

Dat werd langzaam minder maar toen kwam zo rond mijn 12e de gewrichtsklachten.

Vocht in de knieën en elle bogen, weer wist niemand hoe het kwam, reuma testen gehad enz alles negatief.

Dat vocht ging meestal na een tijdje vanzelf weer weg trouwens, soms met een naald eruit gehaald.

Op mijn 20e eindelijk een diagnose lyme dmv de western blot test en AB gekregen.

Daarna nooit meer vocht in de gewrichten gehad maar de rest van de lange lijst klachten bleef.

Later of misschien wel tegelijk had ik ook nog o.a een bijnieruitputting verminderde ATP productie en een schildklier die niet optimaal werkte.

Of die andere dingen nu door de lyme kwamen of dat die gewoon een bonus waren van een verkeerde lifestyle en natuurlijk stress door het constant moeten vechten tegen de vermoeidheid en het onbegrip van anderen dat weet ik niet.

Om een lang verhaal kort te maken wat ervoor gezorgd heeft dat ik mij nu weer helemaal goed voel is het volgende.

(Het lijkt trouwens enigszins op dat protocol van jouw alleen dmv andere middelen).

Jodium, (lugols)is anti bacterieel en werkt bij mij heel goed tegen lyme

Magnesium chloride

Vitamine C

Twee keer per week runderlever als Multi vitamine

Kokosvet

Levertraan/boterolie van 'Greenpastures'

Keltisch zeezout

Selenium 200 mcg per dag

Daarbij de darmen helen door het volgende:

Geen brood

(heel veel!)bottenbouillon en L glutamine

Probiotica (bio-cult)

WAP eten met weinig khd en nagenoeg geen vezels

Daarnaast heb ik nog wel tijdelijk een aantal andere dingen gedaan die ook wel zullen hebben geholpen maar dit zijn wel zo'n beetje de belangrijkste dingen.

Misschien niet zo spectaculair maar het heeft wel geholpen.

Wat ik sinds een half jaar ook doe is rauwe melkkefir nemen, dit is ook super spul. Niet alleen voor de darmen maar ook voor een hogere glutathion productie (ontgifting)

Als je wil dan mag je mij wel prive mailen over het een of ander. Vraag maar aan Mike of Lia mij e-mail.

 
@Jordy

Ik weeg al jaren 73-74 kilo en ben 1.90m en zit daarmee ook niet bepaald ruim in het vet. Ik eet nu ongeveer 2 maanden volgens WAPF en ben ongeveer 3 kilo aangekomen. En dat terwijl ik geen pasta, geen brood en geen aardappels eet. Wel een 1/4 liter slagroom elke dag en ik ben zeer scheutig met roomboter, kokosolie en olijfolie. B.v. de rijst, die drenk ik bijna in de roomboter. Op de smoothie (varatie op de recepten die hier op dit forum te vinden zijn) elke ochtend kan ik makkelijk tot in de middag teren. Het idee van een rammelende maag ken ik niet meer. Maar goed, wat ik wilde zeggen is dat ik ook bang was om af te vallen, maar ik kom dus aan van WAPF.

@Heidi

Mijn tandarts heeft mij laatst gezegd dat terugtrekkend tandvlees komt door te hard poetsen. Je schijnt maar heel licht te hoeven borstelen.

 
@Lievergezond dat zijn aardig wat huisartsen soms als ik video filmpjes bekijk en hoor hoeveel huisartsen en reguliere dokters mensen hebben versleten best ernstig eigenlijk!

Als zo’n ziekte[en gevolg andere secundaire ziektes] veel eerder aangepakt wordt zal je een veel grotere kans hebben op herstel, maar helaas.

Ik snap je afkeer tegen antibiotica dat heb ik zelf ook, toch volg ik liever het advies van deze arts hij is toch wel aardig bekend op lyme gebied en serologie testen etc.

Komt ook op congressen [internationaal] begreep ik eruit.

Gelukkig is hij ook meer van de natuurlijke brede aanpak die helaas wel vrij duur is per maand, maarja dan heb je ook wat.

Ik wil het een periode van ongeveer 10maanden proberen, stel ik merk echt helemaal niks of alleen maar verergering waar moet je de grens stellen dat dit protocol niet werkt?

Volgens de arts is een periode van 9 a 12 maanden minimaal nodig voor effect bij chronische Lyme.

Ja wat betreft brood heb mezelf getrakteerd op een panasonic broodbakmachine, zodat ik eens zelf brood kan maken ook liefst glutenvrij en alleen een paar natuurlijke ingredienten ben benieuwd.

Teff en rijstmeebroodl is naast, bv basmati rijst,quina ook een goede optie lees ik op internet?

Idd de juiste voeding en eventueel met een natuurlijke tandpasta, zeezout/natriumbicarbonaat tanden poetsen lijkt mij veiliger vergeleken met fluor tandpasta's waar overigens vaak ook andere chemische zooi in zit.

Wat betreft de uvb lamp zal ik zeker eens aan denken voor in de toekomst ik heb nu een infrarood lamp ook met bepaalde stralingen, al is dat meer gericht op pijnbestrijding volgens mij dringt wel diepere door dan alleen op de huid ook spieren en gewrichten als je het moet geloven.

Wat zijn de prijzen voor een goede thuis lamp die goed genoeg is voor particulier?

Misschien dat dat helpt voor het inslapen wat een chronisch probleem is.

Leverontgiftiging is idd vrij belangrijk ikzelf gebruik chlorella biologisch, maar gaat er vooral om dat je iets heb wat goed ontgift toch?

Binnenkort stop ik er even mee , omdat er in de epignar tal van producten zit ook voor ontgiften.

Ben echt benieuwd of het iets gaat helpen heb ergens wel hoop.

Herken veel van je producten wat ook in het epignar protocol zit

Jouw citaat:

Plus ik heb veel cats clawtinctuur, kaardeboltinctuur en cumanda gebruikt

Hadden die een bijdrage wat betreft je lyme klachten?

Ja elk lichaam is weer anders wat het zo complex maakt wat ik wel geleerd heb is je instinct/intuitie nooit te negeren!

Hopelijk ga je nog meer vooruit al wel positief dat je al vrijwel van je lyme klachten af bent, al klinkt je gematigd blij? Of interpreteer ik dat helemaal verkeerd? ;)

Zou echt superblij zijn iedergeval!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.613
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan