Tandpasta ZONDER fluor en MET zuurstof!

Ik vind de korrels persoonlijk ook erg hard aan mijn tanden. Hebben jullie daar geen problemen mee? Ze smelten ook niet gemakkelijk in mijn mond.

 
Angela,

Ik vind het ook niet echt fijn om met korreltjes zeezout te poetsen, daarom poets ik vaak gewoon met een beetje Sole, werkt prima!

Evan

 
Haluk,

Jij gaat er in jouw post nog vanuit dat fluoride de tanden versterkt. Niets is minder waar! Fluor is een zgn. halogeen-element, evenals chloor en jodium. Zoals je weet is jodium een cruciaal spoorelement dat door de schildklier wordt gebruikt. De schildklier is o.a. verantwoordelijk voor het ritme van je hartslag, de snelheid van je spijsvertering en je lichaamstemperatuur. Dit betekent dat de schildklier een belangrijke rol speelt bij de spijsvertering en het immuunsysteem.

Fluor en chloor kunnen, als halogeen-elementen, gaan concurreren met jodium en opgenomen worden door de schildklier. Beide zijn schadelijk voor de schildklier en daarmee dus ook de spijsvertering en het immuunsysteem. Je kunt beide dus maar beter niet op welke manier dan ook tot je nemen, met uitzondering van de chloride in natriumchloride (zout), dat meehelpt maagzuur (hydrochloridezuur) op te bouwen. Fluor en chloor zijn giftig en kankerverwekkend!

Waarom beweren tandartsen dan dat fluor de tanden sterker maakt? Dit is een heel sluw spelletje dat al vele decennia wordt gespeeld. In de natuur komt calciumfluoride voor, maar dat is niet de vorm die ze in de tandpasta's stoppen. Dat is het zeer schadelijke natriumfluoride, een afvalproduct van de aluminium-, kunstmest- en nucleaire industrie.

Ooit is men begonnen met dit fluorafval in waterstromen te dumpen, maar dit leverde veel dooie vissen op, dus dat begon op te vallen. In de concentratiekampen van de Nazi's en de goelags van de Soviets werd het vervolgens toegevoegd aan het drinkwater van de gevangenen. Men constateerde dat dit de schildklier van de gevangenen dusdanig aantastte dat men letterlijk de poort van het kamp open kon zetten en het niet bij de gevangenen opkwam om te ontsnappen, zo half debiel werden ze van die fluoride!

Men constateerde nog iets anders: de tanden en kiezen van de gevangenen werden heel hard en kregen een geelbruine kleur. Dit heeft een of andere sluwe geest op het idee gebracht om fluor toe te gaan voegen aan tandpasta en de complete tandheelkundige 'wetenschap' (die ook beweert dat het nog giftigere kwik in amalgaamvullingen totaal niet gevaarlijk is) ervan overtuigd dat fluoride zorgt voor een steviger gebit, waardoor deze ook fluorbehandelingen aan kinderen (!) zijn gaan geven.

Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat je tanden verharden als REACTIE op dit uiterst giftige goedje. De tanden worden niet stevig, ze worden broos (daarom kan er ook zomaar ineens een stuk tand of kies afbrokkelen). De geelbruine kleur is een soort geelzucht van de tanden en kiezen, een teken dat je lever de grootste moeite heeft om de fluor te ontgiften. Het gebruik van fluoride en kwik in de tandheelkunde valt niet goed te praten, het is ronduit toxisch en gevaarlijk, vooral omdat het gebit zich zo dicht in de buurt van de schildklier bevindt. De waarheid is dat toxische industrieen hun afvalproducten in onze monden kunnen dumpen, wij zijn de sluitpost van de industrie!

Mike

 
Quote:
Nu weet ik dat in mijn Weleda voor gevoelig tandvlees geen fluoride in zit en bij die van mijn vrouw en zoon ook niet maar fluoride is een synthetische chemische substantie wat er in zit en als ik me niet vergis zit in natuurlijk zout een mineraal die hetzelfde doet maar ik ben even de naam kwijt.


Dat is die blauwe tandpasta van Weleda volgens mij met natriumbicarbonaat erin.

Die heb ik ook lange tijd gebruikt.

Wel duur vergeleken met het veel effectievere h202 in combinatie met sole of natriumbicarbonaat.

Ik heb tot nu toe nog de natriumbicarbonaat gedrenkt in h202 uit een potje (dan wordt het ook een soort weliswaar niet zo homogene massa) en het was tevens ook mijn deodorant, al was die nogal korrelig, maar toch effectief.

 
Ik heb nieuws voor jullie:

Mijn moeder gaf me als kind fluoridetabletjes 'voor een sterker gebit'. Wist zij veel, ze deed wat ze dacht dat goed was! Ik heb altijd geelbruine tanden en kiezen gehad. Toen ik in 2007 begon mijn tanden te poetsen met zeezout werden ze al witter, maar ze bleven toch nog geelbruin van kleur, alleen lichter dan voorheen. Nu ik poets met H2O2 en zeezout zijn mijn tanden en kiezen in rap tempo alsmaar witter aan het worden, de geelbruine aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon! Voeg dit toe aan mijn recent verkregen vetverbranding en het mag duidelijk zijn dat mijn lever helende is!

Mike

 
Dat is goed nieuws Mike.

Jij gaat dus ook niet meer naar de mondhygieniste?

Bij mij heet dat de preventieassistente.

Ik vroeg haar laatst: zit in dat spul dat jij nu gebruikt fluoride.

Volgens mij ontweek ze toen mijn antwoord.

Dus als het ff kan hoef ik die behandelingen dan ook niet meer!

 
Ik mineraliseer mijn gebit van binnenuit. Weston Price toonde aan dat gebitsproblematiek het gevolg is van het lenen van mineralen uit je gebit (maar ook je nagels en haar) door het lichaam als er sprake is van een systematisch mineralentekort. De bacterien die de schuld krijgen van tandbederf zijn slechts de opruimers van zwakke plekken. Ze zijn het SYMPTOOM, niet de ziekte.

Deze bacterien zouden volgens de gangbare theorie gevoed worden door suiker. Maar wordt suiker niet gebruikt in bijv. jam om juist de jam te conserveren, om de bacterien juist buiten te houden? Wat is het nu, voedt suiker nu bacterien of is suiker juist bacterienwerend? Het antwoord zou moeten zijn, als ik de gangbare 'logica' volg: eet MEER suiker om geen bacterien op en in je gebit te krijgen! Of zou het kunnen zijn dat veelvuldige consumptie van suiker en koolhydraten zorgt voor een structureel mineralentekort, omdat je uitsluitend calorische maar geen mineraalrijke energie binnen krijgt, waardoor het lichaam de prioriteit geeft aan de vitale organen en van zijn eigen botstructuur gaat lenen om die organen van mineralen te kunnen voorzien? Nu weet je ook waarom oude mensen alsmaar kleiner worden en krommer gaan lopen, hun lichaam leent van hun eigen skeletstructuur!

Mike

 
Quote:
Of zou het kunnen zijn dat veelvuldige consumptie van suiker en koolhydraten zorgt voor een structureel mineralentekort, omdat je uitsluitend calorische maar geen mineraalrijke energie binnen krijgt, waardoor het lichaam de prioriteit geeft aan de vitale organen en van zijn eigen botstructuur gaat lenen om die organen van mineralen te kunnen voorzien?


Eye-opener voor mij!

 
Dus ook bijv chips met geraffineerd zout bijv veroorzaakt caries?

Of is de demineraliserende werking van geraffineerde bietensuiker sterker dan die van geraffineerd zout?

 
ALLE incomplete, dus niet volledige en volwaardige, voeding veroorzaakt voedingstekorten. Daarom is het ook zo belangrijk om bewerkte en geraffineerde voeding te vermijden. Ook interessant is om te zien dat de 'experts' ons juist ongeraffineerde voeding afraden d.m.v. bangamkerij. Aan een ei of een stuk vlees of vis valt niet zoveel te raffineren en dus maken ze je bang voor cholesterol en verzadigd vet en kwik, of vit. A. Sommige gezonde producten zijn wel te bewerken, zoals zout en melk. Voor zout maken ze je desondanks bang en voor rauwe melk eveneens, zodat ze je richting de bewerkte variant sturen.

Een leuk 'onderzoekje' is bijv. om in de supermarkt naar alle producten te gaan kijken die een 'ik kies bewust'-logo (je weet wel, dat klavertje) krijgen. Het zijn bijna allemaal BEWERKTE producten:

http://www.ah.nl/keuzeklavertje/

Het is helemaal niet zo moeilijk om werkelijk gezonde voedselkeuzes te maken. Laat simpelweg al die bewerkte rommel staan, maak je niet druk over zuren en basen en eet naar hartelust producten die het liefst uit je eigen streek van lokale, kleinschalige producenten komen. Je lichaam zal je er dankbaar voor zijn!

Mike

 
Nog even over het poetsen met kelt.zout en H202.

In het begin had ik een metaalachtige smaak in de mond tijdens het poetsen met het zout, dit is helemaal over gegaan. Ik bijt de grovere stukjes kapot ( je kunt ze oo fijn maken in een vijzel) en poets ermee en laat het even rondgaan in de mond. ( erg veel speekselproduktie) en de H202 vind ik gewoon echt fijn om mee te poetsen.

Ik had altijd erg gevoelige tanden, ook speciale tandpasta daarvoor, maar inmiddels zijn mijn tanden helemaal niet meer gevoelig. Dat valt mij eigenlijk nu pas op, nu ik hier lees over gevoelige tanden..grappig hoor.

 
Ik heb in het voorjaar een cursus gevolgd met de naam 'Kruidengeheimen'.

Je raadt het al, het gaat over kruiden. Tijdens die cursus hebben we een tandenpoeder gemaakt, uiteraard om je tanden mee te poetsen. Hieronder het 'recept'.



Nodig:

Gedroogde Salie, Braam, Marjolein en Munt (of andere kruiden naar keuze)

Heel klein beetje ongeraffineerd keltisch zeezout, klei (eetbare versie)

Vijzel, zeefje en potje

Stamp dit mengsel in een vijzel goed fijn.

Als het goed fijn is, druk het dan door een zo fijn mogelijk zeefje.

Wat overblijft in je zeefje vijzel je weer, tot alles door de zeef kan.

Doe het in een klein (glazen) potje

Gebruik:

Maak je tandenborstel nat en druk hem in de poeder



Hieronder een paar kruiden die goed zijn voor de mond:

Braam, is een schoonmaker voor het hele lichaam. Daarnaast werkt het bij ontstekingen in de mond, aften, ontstoken tandvlees en zweertjes. Mensen die een gebit dragen zouden dagelijks met braam moeten spoelen.

Marjolein, bloedzuiverend, helend bij wondjes. Marjolein schijnt zelfs de ziekenhuisbacterie aan te kunnen vallen.

Salie , maakt de tanden witter, sterk ontsmettend. Verminderd ontstekingen en bevordert genezing. Helpt ook bij aften en klachten aan de keel.

Kamille ontstekingsremmend, pijnstillend, helpt bij tandwortelontsteking. 
Het homeopatische middel Chamomilla D4, wordt veel gebruikt bij baby’s die tanden krijgen.

Heemst, positief effect op de slijmvliezen, voor alle zweren en ontstekingen in spijsverteringskanaal (ook bij aften). Zeer verzachtend.

Pepermunt verfrist de adem, ontsmettend, helend.

Zeezout, versterkt het tandvlees, stimuleert de zelfreinigende werking van het speeksel, werkt antiseptisch en maakt de tanden witter. In vroegere tijden poetste men de tanden met alleen zout.


Mike, je leest vaak dat je beter niet je tanden met zeezout kunt poetsen als je kronen of kunsttanden hebt, is dat zo?

 
Quote:
Ik had altijd erg gevoelige tanden, ook speciale tandpasta daarvoor, maar inmiddels zijn mijn tanden helemaal niet meer gevoelig. Dat valt mij eigenlijk nu pas op, nu ik hier lees over gevoelige tanden


David Wolfe zei ooit eens tijdens een lezing dat mensen geen herinnering hebben aan pijn. Zodra de pijn voorgoed verdwijnt kunnen ze zich misschien wel herinneren dat ze ooit pijn gehad hebben, maar niet meer hoe het voelde, hoe het was. Jouw woorden deden mij hier weer aan denken!

Mike

 
Nog een stukje uit mijn kruiden cursus, over de tong.

Tong

De vorm en het uiterlijk van de tong wordt vaak gebruikt als diagnosemiddel in de Chinese Geneeskunde. Een gezonde tong is licht rood. De tong weerspiegelt de gezondheid van de inwendige organen en de bloedcirculatie. Wit beslag is vaak een teken dat het lichaam vervuilt is en dat afvalstoffen zich ophopen.



-Heb je last van een BRANDERIGE TONG? Dan wijst dat doorgaans op een vitamine- en/of mineralen tekort, maar het kan ook het gevolg zijn van overmatig gebruik van zuur of heet voedsel. Een branderige tong komt vaak voor bij vrouwen na de menopauze. Artsen hebben echter nog niet kunnen verklaren hoe dat komt.



-Je tong behoort fijnkorrelig van structuur te zijn. Is dat niet het geval, dan is je tong VOLKOMEN GLAD. Een tekort aan ijzer (bloedarmoede) en stoornissen in de leverwerking zijn de belangrijkste oorzaken van een gladde tong.

-

Is de zijkant van je tong GEKARTELD, dan kunnen je gal en/of leverfunctie ontregeld zijn.



-Bij een hart- of circulatiestoornis is vaak het PUNTJE VAN JE TONG KNALROOD gekleurd.

-

Een 'SNEE' MIDDEN OP JE TONG zou kunnen wijzen op maagproblemen.

-

Heb je een DIKKE, RODE EN PIJNLIJKE TONG, dan zou dat op een verborgen ontsteking kunnen wijzen. Andere mogelijke oorzaken: een traag werkende schildklier of een vitamine B12 of ijzertekort.

-

Een ZWART GEKLEURDE TONG is in veel gevallen het gevolg van medicijn- of antibiotica gebruik.



Schoonmaak voor de tong: Doe 2x daags een beetje (appel)azijn in wat water.

Neem een slok en spoel de vloeistof zo lang mogelijk in de mond.

Daarna uitspugen en eventueel herhalen. Altijd naspoelen met water en de vloeistof niet doorslikken.

Ga hier enkele weken mee door. De kuur stimuleert de speekselklieren in de mond en de azijn bindt de afvalstoffen in de tong.

Door het spoelen masseer je als het ware je mond. Dit verhoogt de doorbloeding van de speekselklieren en zo neemt de ontgiftende en reinigende werking toe.

Vanuit de Chinese geneeskunde staan tanden en kiezen en de tong ook als reflexpunt in contact met de verschillende organen van het lichaam.

Je zult merken dat je tong schoner wordt en je smaakpapillen beter gaan werken.

Je zult je ook helemaal fitter kunnen voelen. De ontgifting van de mond heeft een effect op het hele lichaam.

Dit kan trouwens ook met (biologische) olijfolie.

 
Quote:
Mike, je leest vaak dat je beter niet je tanden met zeezout kunt poetsen als je kronen of kunsttanden hebt, is dat zo?


Nee hoor, gewoon poetsen, niks aan de hand. Je leest dit soms ook over H2O2. Zolang je een oplossing gebruikt van max. 3% is ook hier niets aan de hand.

Mike

 
Ik had ook gevoelige tanden altijd en gebruikte sensodyne als ¨oplossing¨.

Dat ging lang ¨goed¨ in de zin van: zo min mogelijk last (pijn).

Tot ik echt instortte en in elk geval de ziekte van lyme bij mij werd geconstateerd.

Ik ging kruiden gebruiken tegen de lyme (maar die helpen nog tegen veel meer infecties).

Op een gegeven moment kreeg ik door dat ik naar tandenpasta moest gaan zoeken zonder fluor.

Sensodyne had ook een variant zonder fluor.

Maar op een gegeven moment kreeg ik door dat ik die fabrikant eigenlijk niet langer wilde sponsoren en toen ging ik op zoek naar een andere tandenpasta, maar die had geen variant die de tandhalzen met een laagje bedekte.

Toch begonnen aan die andere tandenpasta.

Lang verhaal kort: ineens was het gevoelige halzenprobleem over bij mij!

Dat had ik helemaal niet verwacht.

Ik had dat lapmiddel sensodyne inmiddels gelukkig niet meer nodig.

Ik vermoed dat het komt door de anti-lyme-kruiden!

Ik zie niet in waar anders door.

Voor mij een bewijs dat je van binnenuit het probleem moet en ook kan oplossen met die gevoelige tandhalzen.

 
Dit gaat allemaal nog duidelijk worden en zal bijtijds hier aangekondigd worden. Ik verwacht het niet eerder dan november. Een mooi sinterklaas- of kerstkadootje dus!

Mike

 
Wat ook heel erg gezond is voor tanden, tong en mond is the toothbrush tree oftewel de Salvadora_persica. De Arabieren noemen het Miswak.

Ik heb het zelf ook gebruikt maar daar denk ik nu ineens weer aan. Het is gewoon een stukje van de tak waarmee je je tanden poetst.

De profeet Mohammed poetste zijn tanden er ook mee en in de moslim wereld blijkt het heel veel gebruikt te worden.

Hieronder de link, sorry maar ik weet zo de benaming in het Nederlands niet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Salvadora_persica

Waar je ook witte tanden van krijgt is gewoon een gedroogde aardbeien plant vooral de wortels fijnmalen en hier vaker je tanden mee poetsen. Zelfs hier heb ik goede resultaten mee geboekt, al meer dan twintig jaar terug. Was het gewoon vergeten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
499.022
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan