Tandpasta ZONDER fluor en MET zuurstof!

Ik poets mijn tanden nu bijna een jaar met een mengsel van kokosvet en natriumbicarbonaat. Vorige week moest ik voor controle naar de tandarts en de mondhygiëniste. Ze vertelde me dat ze kon zien dat ik flink mijn best had gedaan, er was nl bijna geen tandplak te vinden.....ik heb haar maar niet verteld dat ik geen enkele rager heb aangeraakt voor het schoonmaken van mijn tanden, en dat ik maar 1x per dag mijn tanden poets ?!

Ik wil nu een nieuwe tandpasta gaan gebruiken: een mengsel van kokosvet, natriumbicarbonaat en 3% H2O2. Kan ik dit mengsel gebruiken of gaat het kokosvet dan oxideren?
 
Ik poets ook met nbc, maar ik merk dat er op m'n voortand wat glazuur mist. Nu neem ik een theelepeltje poeder en vermeng het in m'n mond en poets dan. Las laatst een pubmed artikel waarin werd aangetoond dat kokosolie net zo efficiënt is tegen bacteriën als natriumfluoride. Maar is dat goed nieuws, omdat nf volgens velen niks doet? :p
 
Ik poets ook met nbc, maar ik merk dat er op m'n voortand wat glazuur mist. Nu neem ik een theelepeltje poeder en vermeng het in m'n mond en poets dan. Las laatst een pubmed artikel waarin werd aangetoond dat kokosolie net zo efficiënt is tegen bacteriën als natriumfluoride. Maar is dat goed nieuws, omdat nf volgens velen niks doet? :p

Wat is nou de werkelijke reden van ontstoken tansvlees? Met nbc leek het beter te zijn, toen ik weer met normale tandpasta poetste kwam het terug.

Tandplak zorgt er trouwens weldegelijk voor dat je tanden weg wordt gevreten. Door niet goed kunnen poeten in het verleden, kreeg ik een randje gehard plak, toen dat weg ging, zat er een gat in de voorkant van m'n tand.
 
Ik poets ook met nbc, maar ik merk dat er op m'n voortand wat glazuur mist. Nu neem ik een theelepeltje poeder en vermeng het in m'n mond en poets dan. Las laatst een pubmed artikel waarin werd aangetoond dat kokosolie net zo efficiënt is tegen bacteriën als natriumfluoride. Maar is dat goed nieuws, omdat nf volgens velen niks doet? :p

Wat is nou de werkelijke reden van ontstoken tansvlees? Met nbc leek het beter te zijn, toen ik weer met normale tandpasta poetste kwam het terug.

Niburu, zou geen risico nemen, want vziw oxideert h2o2 al het organische wat geen catalase heeft.
 
Er zit iig wel glycerine in wat een laagje over je tanden legt en remineralizeren voorkomt.
http://givemethedirt.com/blogs/news/8509675-the-glycerine-in-your-toothpaste-is-ruining-your-teeth
 
Gebeurt remineraliseren niet van binnenuit?
Van fluorose zeggen ze dat het alleen tijdens de jeugd kan gebeuren en daarna niet meer, omdat je tanden dan niks meer opnemen. Just thinking.

H2O2 zal het kokosvet oxideren.
 
Hoi Cholesteroliscool, dat is natuurlijk niet zo goed. Dank je. Maar...ik heb sowieso al zeker 30 jaar niets meer aan de tanden, dus dan zal dit het wel niet negatief beïnvloeden.
 
Van fluorose zeggen ze dat het alleen tijdens de jeugd kan gebeuren en daarna niet meer, omdat je tanden dan niks meer opnemen. Just thinking.

hoi Alan, ik vraag me af of het klopt, dat als je puur alleen kijkt naar de tanden, of het zo is dat fluor geen schadelijke werking meer heeft na de jeugd. Een naaste van mij -volwassen leeftijd- zei dat vanaf dat die stopte met fluortandpasta gebruiken, dat de tanden en kiezen niet meer afbrokkelden, wat ze daarvoor in rap tempo nog wel deden.
Dit nog afgezien van de desastreuze uitwerking van fluor op het lichaam los van de tanden.
 
Gebruik zelf sinds kort een ionische tandenborstel waarbij er geen tandpasta meer nodig is. Moet kijken wat het op langere termijn doet maar in ieder geval schone tanden.
 
Vandaag komt mijn vrouw thuis van de tandarts en wat blijkt mijn zoon zijn tanden brokkelen af. Ik heb sinds kort de kinderen van de tandpasta met fluoride af ( dat heeft me een hele lange tijd gekost om ze thuis te kunnen overtuigen ) en nu heeft de tandarts op het hart gedrukt dat ze toch echt weer met fluoride moeten gaan poetsen. Ja en als de tandarts dat zegt...!

Wat zou de oorzaak van het afbrokkelen kunnen zijn?
 
Calcificatie door fosfortekort. Fosfor zit in dierlijke producten en zorgt voor vit. A-opname.

Mike
 
Ik moet het wat nuanceren , het is slijtage hoor ik net en geen afbrokkelen wat ik eerst doorkreeg.

Heeft calcificatie ook met schommelingen van het bloedsuiker te maken? Meen eens gelezen te hebben dat calcium en fosfor in het bloed hierdoor in onbalans raken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.987
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan