Tandpasta ZONDER fluor en MET zuurstof!

@ Pike ik kan hier geen prive bericht sturen wou namelijk even wat vragen per prive bericht.

Al kan het ook wel hier anders.

Jouw citaat:

Geen brood.

Betekent het dat ik geen brood mag eten wat glutenvrij is gemaakt van, bv teffmeel,boekwijt,rijstmee,quinoameel etc alles wat onder glutenvrij granen valt?

Helemaal zonder brood zal ik echt niet kunnen en heb nu tenslotte een broodbakmachine aangeschaft :p

Het lijkt idd aardig op veel supplementen die in mijn aanstaande protocol zitten dat geeft mij wel weer wat meer hoop [hopelijk geen valse] dat dit een goede benadering is kwa aanpak, vooral als het om Lyme gaat.

@ Moondust

Denk jezelf dat je ook last had van de vertering van brood met granen/tarwe?

Lekkende darm of coeliakie? lijkt me ergens ook wel handig dit te laten testen dan vermijden puur alleen vanuit visie/informatie/ervaring.

Voor die lengte is dat idd ook best tenger, maar het feit dat je nu aangekomen bent is erg mooi toch!~

Wat is Wapf eigenlijk zegt mij totaal niks.

 
Wapf= Weston A. Price Foundation, de naam die we aan de voedingswijze geven die iedereen hier min of meer aanhoudt.

 
@Jordy,

Quote:
Betekent het dat ik geen brood mag eten wat glutenvrij is gemaakt van, bv teffmeel,boekwijt,rijstmee,quinoameel etc alles wat onder glutenvrij granen valt?



Ja eigenlijk wel. Ik heb dat ook een hele tijd gedaan maar toen ik dat spul ook helemaal wegliet ging het na verloop van tijd veel en veel beter.

Grappig trouwens ik had destijds om dezelfde reden ook een broodbakmachine gekocht..

Waar je ook nog naar zou kunnen kijken is H2O2 (waterstofperoxide)

Dat is denk ik ook heel goed tegen lyme.

 
Jordy, je wilt je lyme serieus aanpakken, dat siert je, geen half werk of meelopen. Wat betreft het brood eten. Je zegt niet zonder te kunnen. Dacht ik dus ook, bang om af te vallen. Die angst bespeur ik bij jou ook. Klopt dat? Uiteindelijk heb ik toch de stap gewaagd en eet ik vrijwel geheel WAPF, althans, the best I can. Concessies moet je altijd doen. Maar goed, ik ben dus aangekomen terwijl ik dus amper koolhydraten eet. Dit kan van tijdelijke aard zijn, maar mijn overtuiging dat ik brood nodig heb om op gewicht te blijven is inmiddels wel aan gruzelementen. Aanvankelijk was het echt zoeken naar vervangers voor met name het ontbijt en de lunch. Mijn ontbijt is nu steevast een smoothie met 3 rauwe eigelen, rauwe melk, 1/4 liter bio slagroom, appel of kiwi, kaneel, chorella, spirulina, acerolabespoeder, extra vit C, kurkuma, verse bio gember, bijenstijfmeelkorrels, hennepzaad, kruidnagelpoeder, honing (voor de smaak en de koolhydraten), boekweitgrutten (voor de koolhydraten), sole, lugol's (soms) en nog wat dingen. Maar hij smaakt elke dag anders omdat ik licht varieer. Tijdens lunchtijd zit ik op mijn werk 3-4 dagen in de week en kan ik niet een bottenbouillon gaan opwarmen. Ik maak dus 's ochtends een hoeveelheid smoothie van 3 volle bekers (totaal een liter denk ik) waarvan ik er 2 opdrink en 1 meeneem naar mijn werk samen met nog een beker met rauwe melk. Daar zou ik het niet mee uithouden tot 17:00-18:00, maar dat hoeft voor mij ook niet, want ik ga om 15:00 weg om mijn zoon van school te halen. Thuis eet ik dan om 16:00 vaak nog een beker rauwe melk en een paar blokjes rauwmelkse kaas. Tot 18:00-19:00 komt eten dan niet eens in me op. Ik heb hiermee dus de gehele dag een vol gevoel. Heerlijk! Op dagen dat ik thuis ben en in het weekend eet ik vaak bottenbouillon. Ook daar kan je eindeloos mee variëren. Bosuitje en champignons erin, of gewoon bio soepgroente, of zelfs gewoon puur. Ik heb na 2 volle kommen echt een vol gevoel. Daar hoeft van mij echt geen brood meer bij. Sterker nog, ik heb helemaal geen behoefte aan brood meer. Zelfs een patatje (waar je mij tot 2 maanden terug nog 's nachts voor kon wakker maken) taal ik niet meer naar. Dan moet er toch iets goed zijn aan dat WAPF-eten denk ik dan. :)

 
@ Pike denk dat ik voorlopig de glutenvrije broden nog wel een tijd ga proberen om te kijken hoe dat valt in combinatie met totaal geen [glutenvrije] broden/meel maaltijden de rest van de dag.

Uiteraard eet ik beperkt broden hoor alleen s'middags eventueel vind het te lekker/praktisch [werk nog een beetje vrijwillig] voor nu om weg te laten en om gelijk helemaal geen brood meer te eten ofja brood van teffmeel of quinoa wat mij al een stap voorwaarts lijkt.

Anderzijds is alles te rap wijzigen stresverwekkend wat ook niet goed is ;) zelfde met die strenge belachelijke dieten soms op tv of forums voor vrouwen voor wat betreft afslanken bv. [jojo effect, niet vol kunnen houden]

Uiteraard hou ik in mijn gedachte het granen/tarwe verhaal in mijn achterhoofd en later misschien uiteindelijk zonder brood/meel etc, vooral als klachten aanhouden of een allergie/intolerrantie test dit uitwijst.

Zijn die testen goed/vertrouwbaar waarbij je plakkers op je rug geplakt krijgt om te kijken of je allergische reacties krijg voor,bv gluten of andere intoleranties?

H202 is ook nog een optie ja, maar lijkt me niet handig om dat zomaar uit te proberen zonder begeleiding of enige verdieping, het is tenslotte geen veilig middel als je het verkeerd doet, maar thx voor de tip!

@ Moondust:

Zo te merken echt een hele ommekeer kwa eten voor je merk ik en al goed in dat soort voedingslevensstijl ingetreden ;)

Vond het al heel wat dat ik tegenwoordig al vrijwel alles biologisch at zonder e-nummers,andere troep erin, althans zo min mogelijk.

Het is idd even zoeken, al blijft elk lichaam uiteraard wel toch net iets anders, maar is zo'n smoothies niet veel gedoe al die ingrediënten? of wissel je het idd zo af en toe af waarmee je van de helft van de ingrediënten aan de slag gaat?

Vraag me alleen af met rauwe dingen ..lees weleens dat je via rauwe dingen ook besmet kan raken met de borrelia bacterie iemand die hier wat meer vanaf weet?

 
Jordy,

Dit is niet te vergelijken met een spartaans 'crash'dieet, je vergelijkt appels met peren. Op deze blijf je eerder nog veel beter gevoed en gevuld en honger je jezelf totaal niet uit.

Mike

 
@ Fastnotbad je vergeet wel dat sommige mensen van ver komen kwa voeding en gelijk 100% ommekeer [i.p.v bv 50% als 1e stap] in je voeding lijkt me ook niet altijd handig stres is tenslotte ook funest en zorgt voor vele ziektes, althans ik ben erg gevoelig voor stres.

Snap dat dat geen spartaans crash dieet is, maar bedoelde het meer mentaal.

Ondanks dat ik al een vrij aangepaste voedingslevensstijl heb al jaren, is dit toch wel weer een grote stap kwa verandering, alles wat erbij komt boodschappen, andere winkels zoeken,rekening houden met werk kwa voeding etc.

Voor jou misschien een simpel iets, maar niet iedereen is als jou :)

En geloof me ik ben vanaf de puberteit al doodvermoeid,pijn en ziek, dus er iets voor over hebben heb ik zeker wel, alleen alles tegelijk doen gaat gewoonweg niet.

Wel goede tips overigens hier op dit forum ;)

 
Gewoon hier op het forum blijven rondhangen en binnen een maand ben je om. ;-) Nou ja, that's what happened to me.

Wat betreft de smoothie....

Een boterham smeren is idd makkelijker en sneller, maar ik heb al aardig handigheid in het maken van smoothies. Ik ga echt niet alles precies afwegen, gewoon op het gevoel in de blender mikken en blenderen die handel. Vaak vergeet ik wel een ingrediënt. Jammer dan, geen man overboord. Ik zal eens opmeten hoelang ik doe over het maken van een smoothie, maar meer dan 10 minuten is het echt niet. Wat ik lastiger vind is om sole + appelazijn in een glas water een half uur voor het nemen van de smoothie te nemen. Uit mijn bed ga ik vaak direct naar beneden voor de sole + appelazijn, daarna lekker douchen en aankleden en nadat ik alle dieren eten heb gegeven neem ik pas mijn smoothie.

Maar je hebt gelijk, ieder lichaam is anders. Laat je niet opjutten hier maar vooral inspireren. Genoeg mensen om je te ondersteunen. Dan kom je op je eigen tempo vanzelf waar je wezen moet. Ik ben erg weifelend begonnen met WAPF, maar inmiddels ben ik helemaal fan, maar dat eheft dus zeker een maand geduurd voordat ik er lekker inzat. Ook het vinden van goede adresjes voor rauwe melk, rauwmelkse kaas en vlees van grasgevoerde biokoeien heeft even de nodige tijd gekost. Maar wie zoekt zal vinden.

Tot slot, er heerst veel angst rondom rauwe dierlijke producten (eigelen en melk in mijn geval). Natuurlijk kan je er vanalles en nog wat van oplopen, maar feit blijft dat de natuur niets braad, kookt, bakt of op een andere manier zo extreem verhit als de mens. Ik ben stap voor stap uit alle bangmakerij gestapt, omdat alles uit zijn verband wordt gerukt. Salmonella wordt b.v. er moeilijk over gedaan, maar als je gewoon tamelijk gezond bent is er helemaal niets aan de hand met salmonella. Alleen voor zeer zieke mensen die al ernstig verzwakt zijn kan het de genadeklap zijn. Lijkt em geen reden om alle eieren gelijk maar te verhitten. Maar goed, je kan zelf de grens bepalen. Ik heb ondervonden dat de wereld nog steeds blijft ronddraaien als je niet meer gelooft wat er overal geroepen wordt. Ik vertrouw op mijn eigen gevoel en inzicht en dat bevalt me steeds meer.

 
grappig die gebruik ik al jaren bestel het al jaren bij neways zelf.

 
@ djvlad en sheila de tandpasta van jullie:

Chloordioxide is een chemische verbinding met de formule ClO2. Het is een rood-geel gas dat kristalliseert als oranje kristallen bij een temperatuur van −59 °C. Het is één van een aantal oxiden van chloor en een van de weinige chloorverbindingen met een oxidatiegetal van +4. De verbinding is een krachtige oxidator die veel toepassing vindt in de drinkwaterreiniging en als bleekmiddel.

Je moet je niet alleen focussen op fluor vaak zit er ook andere chemisch zooi in.

Een goed voorbeeld is na de switch fluor tandpasta's ik na paradontax zonder fluor nog steeds dezelfde klachten hield,omdat ik waarschijnlijk mij teveel focuste alleen op fluor.

Nu vrijwel/nooit meer last van wondjes die slecht genezen,aften en bloedingen bij tandvlees.

En dat was na ongeveer 2 a 3 maanden gebruik met een natuurlijke tandpasta.

https://haceris-shop.nl/index.php?item=halagel-tandpasta-rocksalt-all-in-one--200-gram&action=article&group_id=10000039&aid=45&lang=NL

Ik ga deze binnenkort als experiment gebruiken ben nu ookal tevreden met mijn tandpasta van nu.

Deze is als het goed helemaal zonder toevoegingen, alleen moet ik even afwachten wat op de tube verder staat.

Deze tandpasta is vooral voor moslims die halal producten willen gebruiken [ben zelf geen moslim] ;)

Ingredienten die op de site staan:

Halal tandpasta met steenzout - miswak - neem en kruidnagel.

 
Hallo,

Ik kom hier pas kijken en ben bezig om mijn voeding aan te passen in de lijn van Weston A. Price. Ik snuffel hier nog wat rond :)

Gebruik al meer als een jaar een eco-tandenborstel. Bij het gebruik van een eco-tandenborstel heb je geen tandpasta meer nodig. Ik gebruik het ernaast wel. Bij dezelfde leverancier kan je een kruidentandpasta kopen, Ayurdent. Mij bevalt het zeer goed.

Voor meer informatie, hoe het principe werkt etc., klik op onderstaande link.

http://www.eco-tandenborstels.nl/content/6-werkingsprincipe

Gr. Annelynn

 
ik gebruik Aloe vera tandpasta van Urtekram.

Geen fluor!

Mijn mondhygieniste en tandarts zien dat ik geen klachten meer heb met ontstoken tandvless en pockets maar als ik zeg dat ik tandpasta neem zonder fluor geloven ze niet dat het hierdoor komt. Zij zijn van mening dat we fluor nodig hebben en of ik dan maar mondwater wil toevoegen. nee! dat is ook chemische troep...ik blijf hierbij.

 
Ik gebruik ook al jaren de soladey eco tandenborstel.

Mij bevalt deze erg goed.

Ik heb deze tandenbostel besteld bij de site waar @Annelynn het over had.

Een aanrader.

 
Ik poets mijn tanden sinds 2 maanden met alleen maar keltisch zeezout en bica. Tot nu toe geen klachten. Ben benieuwd of mijn tandarts tijden de jaarlijke controle iets opvalt. Zal nog even duren want ik ben sinds dit jaar teruggestapt naar het basispakket ,moet de tandarts controle dus zelf betalen(geen probleem) en beperk het bezoek daarom tot 1x per jaar.

ad

 
Ben ondertussen al 3 jaar niet meer geweest ofzo.

Kreeg weleens de opmerking van familie dat ik weer eens moet gaan.

Why? zodat meneer de tandarts zijn portomonnee weer kan vullen en weer misschien onnodig aan mijn gebit gaat lopen klooien met fluor etc.

Al is eens in de tijd ter controle wel aan te bevelen.

@Mtje ze beweren zoveel, maar tegenwoordig bestaat er internet en mensen die zelfkennis opdoen zijn ze allergisch voor merk ik, vooral huisartsen ;)

Merk wel dat als je zulke onderwerpen aansnijdt dat mensen je snel een complotdenker vinden of teveel zorgen vind maken over dingen in het leven.

Veel mede mensjes leven helaas op zombie mode.

 
Waar kan je zo'n tandenborstel met natuurlijke vezels kopen?

Ik vond dit op internet

http://image.made-in-china.com/2f0j00OSfQgjChHIbt/Bamboo-Toothbrush-MFA-291-.jpg

Is dat wat; is met bamboe...

Poets nu elektrisch...is vast niet heel gezond?

Ga vandaag starten met de H202 oplossing van 3 % en keltisch zeezout. Gebruik al paar maanden keltisch zeezout/kokosolie/natriumbicarbonaat en wat dr pepermuntolie.

Ik heb aan de buitenkant van mijn ondertand, ter hoogte van het tandvlees, een klein gaatje...

Sinds kort. Wil niet naar de tandarts. Hoop niet op uitbreiding. Is ook een reden dat ik met H202 aan de slag wil!

 
Ik koop ze gewoon in de natuurvoedingswinkel. Het is een tandenborstel waar de borstel op geklikt wordt en deze vervang je als-ie versleten is.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.166
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan