Tandpasta ZONDER fluor en MET zuurstof!

En nog wel in de telegraaf :wink: wie had dat gedacht. ik poets inderdaad iedere dag met kokosolie, en daarna nog met zout en de h202. Vooral de kokosolie is heel erg prettig, en geeft nog lang een heerlijk gevoel in de mond.

 
Ik poets sinds een paar dagen ook met kokosolie, Keltisch zeezout en natriumbicarbonaat. Het voelt goed, maar ik ben blij dat ik single ben want echt sexy ziet het er niet uit. Ik kwijl er enorm van :oops:

 
Ik heb een lange en ruwe tong waardoor er snel aanslag op komt met een slechte adem tot gevolg. De oorzaak ken ik niet, maar ik vroeg me af wat ik het beste kan doen om mijn tanden en tong te poetsen en het liefst langdurig vrij te houden van bacteriën die een vize geur veroorzaken. Ik denk aan Keltisch zeezout, 3% waterstofperoxide, natriumbicarbonaat en kokosolie. Maar ik vind het een beetje eng om deze producten te mengen en er zomaar mijn tanden mee te poetsen. Wat denk jullie?

 
Persoonlijk zou ik de H2O2 weglaten, voor een beter smaak helpt die niet.

Je kunt bijv. pepermuntolie toevoegen, zie dit filmpje.



Ik heb zelf nu een combi gemaakt van kokosolie, Natriumbica en keltisch zeezout.

 
Twee keer per jaar ging ik altijd naar de mondhygieniste omdat ik pockets had. Die waren bijna een centimeter diep en daar gaan natuurlijk allerlei (anearobe) beestjes in groeien.

Ooit is mij voorgesteld om de pockets te "flappen". Daarbij wordt je tandvlees ingesneden en opengeplapt waarna de beestjes (plak) worden werwijderd. Dat gaan we dus niet doen, dat snap je wel.

Die plak bleef een probleem tot ik via dit forum op het idee werd gebracht om zelf mijn tandpasta te gaan maken.

Ik gebruik dit nu een half jaartje. Ik was al bijna 2 jaar niet meer bij de mondhygieniste geweest en nu bij het laatste bezoek merkte zij op dat het er prima uitzag en er nagenoeg geen plak meer te verwijderen was.

Wat heb ik gedaan: ik smelt een eetlepel kokosvet, voeg hieraan 10 druppels etherische pepermuntolie toe, meng dit en daarna voeg ik er natriumbicarbonaat aan toe tot een dikke paste is ontstaan. Dit gaat in een klein glazen potje en met een theelepel schraap ik steeds een beetje van de hard geworden "pasta" af.

Dat is 1.

Ten 2e heb ik mijn tandenborstel en ragertjes altijd in een glazen potje met 3% H2O2 staan. Die gebruik ik dus zo uit het potje met de tandpoeder waardoor de H2O2 ook nog zijn werk kan doen.

Na het poetsen spoel ik mijn mond niet om zolang mogelijk effect te hebben van de ingredienten.

Het verschil is nu al heel goed merkbaar en het voelt erg goed.

Het gevoel hiermee goed bezig te zijn werd vorige week bevestigd door dit onderzoek.

Bah!!

 
wimk,

heb je puur h202 3% in dat bekertje staan of verdund met water waarin je je tandenborstel zet.

wanneer ververs je het bekertje dan?

sheila

 
Ik heb een bodempje puur 3% H2O2 in het bekertje zodat de borsteltjes net onder staan. Meestal is dat met een week wel bijna op en anders verschoon ik het na een week.

Overigens spoel ik minimaal 1X per week mijn mond grondig met 3% H2O2. Ongeveer 1 a 2 minuten houd ik het in mijn mond en spuug het daarna uit. Dat uitspugen doe ik steeds in een andere wasbak zodat ook hier de H2O2 zijn werk kan doen gedurende de nacht.

Aan de smaak wen je en ik zou het niet weglaten want het werkt gewoon erg goed.

 
Hoi, ik ben nieuw op deze site en een grote aanhanger van de fytotherapie/ orthomoleculaire geneeskunde. Ik lees veel over H2O2 en ik vraag me af of er zulke spectaculaire resultaten mee worden behaalt als men beweerd. Ik heb het over de Foodgrade 35 % oplossing voor dagelijks gebruik.

Kan iemand mij advies geven ?

m.vr.gr

Jakob

 
Ik krijg een beetje de kriebels van dergelijke filmpjes met een gelikte typisch Amerikaanse voiceover. De oplossing voor alle ziektes....jaja. Ik vermoed dat dit nogal overdreven is.

 
Lees het ebook, het is een briljante weergave van het onderzoek van Walter Grotz, een van de Amerikaanse pioniers op dit gebied!

Mike

 
Dank je Mike voor de reactie, ik heb het gelezen en heb het al besteld. Uit eerdere forums meldt je dat als mensen geen nachtschade meer eten dat jicht en reuma tot het verleden behoren....m.a.w jicht wordt door de fam. nachtschade veroorzaakt ?...maar in jou smoothies gebruik je ook paprikapoeder toch ?

Groet,

Jakob

 
Jakob,

Dat is waarschijnlijk de fruitsmoothie die Mike voorheen gebruikte. Hij gebruikt geen nachtschades meer ook niet in poedervorm.

Maar de berichten blijven op internet circuleren, helaas.

Lia

 
https://www.heelnatuurlijk.nl/index...d=188&option=com_virtuemart&Itemid=98

Deze gebruik ik nu een x-aantal maanden.

Door onwetendheid lang fluor tandpasta gebruikt,totdat ik mij erin ging verdiepen begonnen met de blauwe variant van parodontax zonder fluor [waar ook nog andere chemische zooi inzit] wat ook niks oploste.

Dit in een periode van jaren overigens.

Uiteindelijk via andere websites en westonprice ge-expirimenteerd met zeezout/muntolie tot diegene die ik nu nog steeds heb van de aangegeven website.

In de ingrediënten zie ik niks ernstigs iedergeval eerder positieve dingen.

Wat mij opvalt is na een paar maanden deze tandpasta te gebruiken en tijdens zeezout/muntolie te gebruiken ik helemaal geen last meer van aften heb voor mij duidelijk dat het komt, omdat ik nu niet met zooi poets ;)

Merkte met fluor tandpasta en de parodontax zonder fluor altijd op dat mijn mond in brand stond en vaak bloendend tandvlees gepaard met leuke zweertjes ookwel aften genoemd.

Wijtte het altijd aan stres of andere oorzaken, al kan dat uiteraard wel veel invloed hebben op je lichaam.

Nu een veel betere mondweerstand ookal bijt ik per ongeluk in mijn binnenwang het herstelt veel sneller en vrijwel altijd zonder een wond/zweertje.

Even offtopic:

Heb zelf de ziekte van lyme na zelf het offensief ingezet te hebben en de oudbollige arrogante huisartsen achter mij te laten dat nu bij een alternatieve arts is vastgesteld.

Nu zie ik hier en andere forums vaak negatieve dingen over granen/tarwe.

Zelf eet ik gematigd toch wel biologische zuurdesembrood, want heb even een tijd vrijwel zonder brood geleefd dan word ik helemaal broodmager, dus iets 100% uit je dieet verbannen vind ik niet altijd verstandig.

Brood is overigens het enigste waar ik een beetje van aankom en dat heb ik absoluut nodig vooral met deze ziekte en aanleg voor afvallen.

1.72 en 54kg noem ik namelijk niet bepaald goed in het vet zitten, normaliter is 60kg voor mij wel het minimale en mijn eigen tengere lichaamsbouw.

De dames zullen wel jaloers zijn ;) wat betreft afvallen hehe

 
Er zijn ook andere granen tot je beschikking waardoor je tarwe kunt laten staan, misschien 100% roggebrood of quinoa, boekweit en basmatirijst bij het eten. Boekweitvlokken kun je weken en door de yoghurt doen en quinoa en basmatirijst bij het warm eten. Wellicht is spelt in de vorm van zuurdesenspeltbrood al een verbetering tov 'veredelde' tarwesoorten.

Ik ben niet jaloers op je ondergewicht trouwens.

 
hoi Jordy in je tandenpasta zit sorbitol:
Quote:
Sorbitol: Glansmiddel en zoetstof dat bloedsomloopstagnerend is. Bovendien slecht voor de huid.

http://www.uitdaging.net/gezond/E-nummers.html

Over tarwe: Tegen infecties en voor een goede vitamineopname heb je vitamine d en vet in elk geval hard nodig https://www.fatsforum.nl/topic/dikke-teek-op-hoofd-van-mijn-dochter/page/2 . Tarwe belet je die vitamine d op te nemen: wat ik in jouw geval niet wenselijk zou vinden. Tarwe slaat gaten in je darm: waardoor de poort open komt te staan voor meerdere allergieen door het fenomeen lekke darm met de nodige immuniteitsproblemen van dien.

Mocht je eens de tijd nemen om wheat belly te lezen: ben je gelijk genezen van het gebruik van tarwe. Tarwe heeft gluten en andere stoffen waarop ons lichaam niet berust is en het tast de functies van je organen aan.

Je kunt beter glutenvrije granen nemen als je gezondheid je lief is.

Hier nog een onderwerp tandpasta op deze site voor meer tips: https://www.fatsforum.nl/topic/tandpasta#post-39078

 
Ik poets met Asba tandpoeder, dat bevat emserzout. Ik denk een beetje het principe van bica of keltisch zeezout om mee te poetsen ?!

 
Hoi allemaal,

Ik heb alles even doorgelezen, maar nu heb ik even een vraagje over mijn situatie wat betreft de tanden.

Ik heb last van opgetrokken en ontstoken tandvlees en heb het gevoel dat het de laatste weken steeds meer optrekt. Ik heb ook hele dagen een soort zoutsmaak in mijn mond.

Ik spoel mijn mond eerst met waterstofperoxide(drogist) daarna doe ik wat fluoridevrije tandpasta en zout op de borstel en poets mijn tanden. Vervolgens poets ik mijn tanden nog even met kokos.

Nu heb ik even een paar vragen

- Wat is het verschil tussen de foodgrade 3% waterstofperoxide en die van de drogist.

- Kan ik met die van de drogist ook mijn tanden poetsen?

- Wat is in mijn geval de juiste volgorde van poetsen met waterstofperoxide, zeezout en kokosolie?

- En is kokosolie nu wel goed voor mij om mee te poetsen aangezien het ontstoken is.Dacht dat het goed was tegen schimmels, maar heb ook het idee dat het niet klopt hoe ik het doe, soort van oxideren.

- Denk dat zo lang mijn tanden poetsen ook niet goed is voor het tandvlees, dus zoek de beste oplossing voor mij.

Kan iemand mij hiermee helpen, want zou graag de juiste volgorde willen weten, zodat ik niet iets verkeerd doe voor mijn tanden en tandvlees en het nog erger wordt.

Alvast bedankt en ik hoor het wel!

Groetjes Heidi

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.166
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan