Tandpasta ZONDER fluor en MET zuurstof!

Die takjes van de toothbrush tree ken ik, die heb ik gezien toen ik op een internationale opleiding zat in Plymouth, Engeland. Daar waren ook veel Afrikanen en die zag ik met die takjes in de weer. Zelf gebruik ik een tandenborstel met natuurlijke vezels, waarvan je de kop met de borstelhaartjes constant kunt vervangen. Deze koop ik in de natuurvoedingswinkel en ik vind deze ideaal! Zoals gezegd poets ik met H2O2 en Keltisch zeezout. Gemak dient de mens.

Mike

 
Quote:
jampotje gevul dmet een oplossing van 3% waterstofperoxide.


@fatsnotbad

Is dit gewoon pure waterstofperoxide 3% van food grade? Of opgelost in water?

Nick

 
Hmmm alsnog vrij dure tandpasta :O.

Ik poetsde meestal met een ayurvedische tandpasta of een urtrekram smaak, heb er nu een met tea tree olie echt een goeie. Maar ik heb ook veel met baksoda en een beetje zeezout gepoetst en iets minder met h202. van de tandpasta vraag me ik we laltijd af of de glycerine wel goed is ook al is het plantaardig en xanthaan gom is mij nog onbekend hoe het wordt gemaakt (oergrondstof dan, die wordt gefermenteerd door bacterieen, ik studeer voedingsmiddelentechnologie xD)en dat is natuurljk niet biologisch. Ik merk dat mijn gebit erg schoon wordt van oil pulls(verwijdert ook verkleuring) dus ik denk dat ik maar eens een gek brouwsel van kokosvet, baksoda, zeezout en h202 ga proberen :p.

Peace

 
Hahah ik had had inderdaad al een keer gehoord dat glycerine een laagje op je tanden vormt dat er dagen op blijft zitten :O. hele goeie serie over gezonde gewoontes voor het gebit.

Peace

 
Ik ben ook van plan om mijn gebit van binnen uit te versterken maar een lekkere tandpasta kan nooit kwaad :wink: .

Ik gebruik sinds een tijdje AloeDent Triple Action. Geen fluoride, geen sls en met Aloe Vera, Tea Tree Oil, Silica, CoQ10 en peppermint en menthol. Of die laatste ingrediënten nou echt zoveel helpen weet ik niet, het belangrijkste vind ik dat het geen fluoride bevat en dat het fris is. Ik heb alle tandpasta's van Parodontax, een paar van Weleda en nog zo'n merk (ben naam even kwijt) gebruikt maar ze zijn allemaal even vies; dat zoute spul waar ik in ieder geval een enorm droge mond van krijg. Ik wil een tandpasta waarbij na gebruik de frisheid bij wijze van spreken uit mijn bek brandt :wink: en waardoor de speekselproductie gestimuleerd wordt.

Het is alleen niet goedkoop. Ik zie nu dat de prijzen zijn gestegen. Ik koop ze in bulk en heb er een paar maanden geleden 5 euro per tube van 100 ml voor betaald.

 
Phoenix, ik poets al een jaar met keltisch zeezout en daarna met H202(3%) en sinds kort ook met kokosvet, dat is een echte aanrader. Heerlijk.

 
Dus je poetst je tanden niet één keer maar drie keer? Klinkt apart dat poetsen met kokosolie. Dat ga ik vanavond ook eens doen!

 
Hé Dirtsa,

ik heb het poetsen met kokosolie alleen als een geprobeerd. Ik vond het op zich prima, maar het deed bij mij niet noemenswaardig veel. Ik ben ook stiekem wel een beetje gehecht aan dat frisse mondgevoel wat komt van peppermint en menthol.

Maar bedankt voor de tip! Interessant om te lezen wat iedereen voor hun mondverzorging gebruikt.

 
Quote:
Fluor en chloor kunnen, als halogeen-elementen, gaan concurreren met jodium en opgenomen worden door de schildklier. Beide zijn schadelijk voor de schildklier en daarmee dus ook de spijsvertering en het immuunsysteem.


Ik weet dat ze vroeger, voordat de huidige medicijnen geïntroduceerd werden, grote dosissen fluoride gebruikten om de schildklier stil te leggen bij hyperthyreoïdie (een te snel werkende schildklier).

Mijn tandarts heeft me vroeger 2x per jaar een fluoride-behandeling gegeven. Goed bedoeld, maar achteraf spijtig.

 
Vanmiddag zat ik met mijn moeder te praten over tanden poetsen met kokosolie. We hadden het zo over tandpasta en tandenborstels en toen vertelde ze ineens dat ze haar tandenborstel al jaren regelmatig in de chloor zet! Jakkie! En toen ik vertelde dat ze dat ook kan doen met de H2O2 die ik haar voor haar schimmel tenen heb gegeven zei ze: 'Nee bah! Dat lijkt me eng!' :D

 
Ik heb het nog niet zover om de tanden van de kinderen te poetsen met Keltisch Zeezout/ H202. Is de kindertandpasta van Weleda (zonder fluor !) dan een goede twee keuze ? http://bit.ly/jO3Rgf

 
@Dirtsa

haha ik heb net in de andere topic over zuur en de tanden ook kokosvet geadviseerd :) eet het altijd na het eten... o.a. ook om die reden :)

@Poekie

"-

Is de zijkant van je tong GEKARTELD, dan kunnen je gal en/of leverfunctie ontregeld zijn.

"

Hier heb ik ook een hele tijd last van gehad... en nu ik het net lees kom ik er net achter dat het al een stuk is geminderd :D Nu ook mijn rode uitslag in mijn gezicht eindelijk ook terug trekt zie ik het echt als iets positiefs :) Mijn leven en gal functie komt weer beter op gang :D

 
Quote:
Schoonmaak voor de tong: Doe 2x daags een beetje (appel)azijn in wat water.

Neem een slok en spoel de vloeistof zo lang mogelijk in de mond.

Daarna uitspugen en eventueel herhalen. Altijd naspoelen met water en de vloeistof niet doorslikken.

Ga hier enkele weken mee door. De kuur stimuleert de speekselklieren in de mond en de azijn bindt de afvalstoffen in de tong.

Door het spoelen masseer je als het ware je mond. Dit verhoogt de doorbloeding van de speekselklieren en zo neemt de ontgiftende en reinigende werking toe.

Vanuit de Chinese geneeskunde staan tanden en kiezen en de tong ook als reflexpunt in contact met de verschillende organen van het lichaam.

Je zult merken dat je tong schoner wordt en je smaakpapillen beter gaan werken.

Je zult je ook helemaal fitter kunnen voelen. De ontgifting van de mond heeft een effect op het hele lichaam.

Dit kan trouwens ook met (biologische) olijfolie.


Is dit niet olietrekken?

http://www.hetblad.be/2007/06/09/voeding-en-gezondheid/oil-pulling/

Amanprana (die van de kokosolie) heeft daar een belachelijk dure olie voor ontwikkelt!

 
Goeie tip hoor van de azijn, en ik denk dat dit ook erg goed kan met ge-ozoneerde olijfolie. Ga ik zeker proberen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan