Sinusitus

Achter Engels of welke taal ook verschuilen biedt jammergenoefg geen spoelaas. Ook in het Engels bestaat er GEEN negatieve frequentie.

 
Een positieve of negatieve INVLOED is een invloed en GEEN frequentie. Wederom een frequentie wordt in een getal groter dan 0 uitgedrukt!

Wat jij + en - bij een luidsprekerfilter (2- of 3-weg) betreft de gemeenschappelijke omdraaien zodat je faseverdraaing krijgt. + is hier signaal en - massa. Heeft niets met frequentie van doen.

 
Nou, het begint wat unheimnisch te voelen. da's negatieve energie in de vorm van olie op het vuur 8)

ff lativereren :( latireveren :evil: veratileren :twisted: vetilareren :oops: revatileren......relativeren :D

 
You heeft mijn uitleg over tegenfase niet goed begrepen. Het ging overigens niet over het filter, maar over complete luidsprekerkasten (L&R), om de test te doen kan de soldeerbout in de kast blijven liggen.

 
Neet het wordt er niet duidelijker op, maar da's niet erg. Natuurkundig gezien denkt men dat er geen negatieve frequentie bestaat, laten we dat tenminste even aannemen. Op dit forum gaat het echter over gezondheid en de effecten uit onze omgeving daarop. Bepaalde frequenties zou men in dit opzicht, taalkundig niet geheel juist, negatief kunnen noemen vanwege de effecten op een organisme. We weten dan wel ongeveer wat er bedoelt wordt, net als bij een stekker en een stopcontact die eigenlijk officieel contactstop en wandcontactdoos genoemd zouden moeten worden.

Nog even over natuurkunde, n de zin van de wetenschap die zich met het onderzoek van de gemanifesteerde wereld (universum): inmiddels is men zo ver dat onder bepaalde omstandigheden temperaturen gecreëerd kunnen worden het absolute nul-punt. Atomen verliezen daar de individualiteit, net zoiets als dat in een zwart gat natuurwetten ophouden te bestaan. Allemaal lekker spooky, maar onderhand bestaan we zelf uit atomen, die weer uit deeltjes bestaan, uiteindelijk hou je niets over dan....één energieveld waarin gemanifesteerde zich voor onze ogen als werkelijkheid voordoet. In wezen bestaat alles uit één en dezelfde energie. Wist je dat enkele zeer oude culturen hiervan al op de hoogte waren?

 
Wat is er onduidelijk aan een frequentie, bijv. laagfrequent van een piano zeg 170 Hz, of het oude Lopik tv station op de VHF en UHF band van 68 of 860 MHz.

Je GSM met 800, 900 en 1800 MHz.

Een frequentie van -120 Hz of -1800 MHz bestaat niet.

 
Beste Wimula, het was mijn bedoeling om voor iedere leek op het gebied van elektronica uit te leggen hoe je gemakkelijk een proefje kunt doen met in- en uit-fase aansluiten van luidsprekers. Het filter zit in de luidsprekerkast en heeft met mijn uitleg niets van doen, behalve dan dat de signalen wel via dat filter naar de luidsprekerunits gaan, maar dat doen die signalen op andere plekken ook.

 
Ik vind het super duidelijk. Alle erbij gehaalde niet relevante materie schept juist misverstand en onduidelijkheden.

Schoenmaker blijf bij je leest.

Over en uit.

 
Nee, Wimula, in die zin bestaat zo'n frequentie niet. Ik heb al aangegeven dat er in een andere tak van sport anders met begrippen omgegaan kan worden. Dat mag dan technisch gezien niet correct zijn, het kan wel degelijk een functie hebben binnen een andere tak van sport.

 
Ik heb geen leest, ik maak wel schoenen als dat zo uitkomt. Ik zit niet in een hokje.

 
Quote:
Achter Engels of welke taal ook verschuilen biedt jammergenoefg geen spoelaas. Ook in het Engels bestaat er GEEN negatieve frequentie


Bestaat er ook geen frequentie die een negatieve invloed heeft op je gezondheid?

Want daar gaat het hier toch over?

 
En na deze uitweiding op een zijpad vol tegenstrijdige wisselwoordelingen weer terug naar: SINUSITUS!

 
Pike, ik heb geprobeerd dit duidelijk te maken, maar waar geen wil is, is geen weg.

 
Don't think outside the box, get rid of the box. :wink:

Wat nu wel duidelijk is geworden is dat frequentie uitdrukt hoe vaak iets gebeurt en dat dan negatieve frequentie iets zou moeten uitdrukken wat niet is gebeurt, dus niks, strikt genomen.

Ik vraag me af of er een term is die wel de lading dekt, heeft Wimula geen alternatief?

 
@ Tanja: Nog iets strikter: frequentie staat voor hoe vaak een trilling zich voordoet binnen een vastgestelde tijd. 50Hz, de netfrequentie, betekent dat de golfvorm van de wisselspanning zich 50 keer per seconde herhaalt. We nemen aan dat tijd een vast iets is dat voortschrijdt, de klok geeft dat aan. Aangezien frequentie het aantal trillingen per tijdseenheid uitdrukt, kan hier geen sprake zijn van negatieve frequentie, de tijd zou dan achteruit moeten gaan.

Een term die de lading wel dekt is simpel: elektromagnetische energie met een bepaalde frequentie en amplitude die schadelijk is voor organismes. De magnetron is er een mooi voorbeeld van, stop de kat er 5 minuten in en je kunt aan tafel :mrgreen: Een magnetron bedient zich voor het opwarmen van de kat het vlees van hoogfrequentie elektromagnetische golven.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan