Sinusitus

vroeger, lees 2 jaar terug heel vaak voorhoofdholteontsteking, altijd de neus dicht en mega lang "verkouden" gevoel, ik zelf legde de langdurigheid altijd bij het roken neer.

Als je rookt heb je er langer last van, tenminste dat denk ik.

Ik heb sinds het veranderen van voeding nooit meer dat mijn holtes erg verstopt zitten, al is mijn neus nooit helemaal vrij.

De link van de tanden/kiezen naar ontstekingen elders in het lichaam, ik bedoel dat ik 4 kiezen mis, dus aan weerszijden de achterste 2 kiezen niet meer heb.

Daar zal ik dus ook geen last/pijn hebben denk ik dan.

logisch?

 
@ Ratel: gelukkig dat je geen last meer hebt van de voorhoofdsholteontsteking.

En: logisch dat de sinuuspijn bij je kiezen zo niet meer speelt inderdaad.

 
Hieronder staat dat als je vitamine c poeder snuift dat het de sinusitis kan oplossen.

Een arts reageert op het verhaal van iemand die er baat bij heeft.

De arts zegt dat die persoon had moeten schrijven welke vitamine c.

Ascorbinezuurpoeder is bijtend: niet voor iedereen tolerabel.

De arts heeft het over natriumascorbaat.

De arts zegt ook: sinusitis is een gevolg van scheurbuik en moet ook inwendig worden aangepakt met een minimum van 30 gram vitamine c per dag.

http://www.vitamincfoundation.org/page2.shtml
Quote:
Dear Vitamin C Foundation:

I Just wanted to update you on my progress.

I was the guy taking ascorbic acid up the nose.

Well pursuant to your Technical Advisor's advice I switched to sodium ascorbate power. I am still taking it up the nose in power form not liquid form. My sinuses are still clear. Sinus infections have not come back even in the mitts of a full blown allergy attack. This is a remarkable CURE!!!!! It has changed my life, please spread the word.

God Bless You and The Vitamin C Foundation.

Tom T.

Curing the Incurable Dear Sirs,

I am 32 and have suffered with sinus infections my entire life. Sometime more than 5 a year and sometimes lasting several months. I have tried every product on the market and almost every prescription known for this.

I thought there was no cure. Only temporary fixes that antibiotics and decongestants offered would stave off the infection for a time.

However, with your help I believe I have found a cure.

I now treat myself with regular dosages of vitamin c in excess of 3000mg a day. However, this alone has not been the complete cure. I found that although this improved my overall health and well being I still was getting them.

So, one day I felt the sinus pressure building in my head, my face starting to swell. I decided I would crush the vitamin c into a fine power and "SNORT IT" through the nostrils. I did not try the nasal spray suggested by your articles. I just did not want to waste time. I would take a very small amount of vitamin c power on the tip of my finger and sniff it into each nostril about every 5 to 10 minutes.

Here is the amazing part.

I noticed immediately that the mucus was breaking up. Much similar to a nasal spray like [deleted] that causes an initial break up. However, unlike [product deleted] which eventually stops the mucus break up and then has the reverse effect and also drys your nasal passages. The vitamin c power kept on breaking up the mucus and causing drainage. My very painful sinus headache was literally gone in about 30 minutes.

Better than that though! I felt completely clear headed in about an hour. And even better than that was greenish in color coming out of my nose was now clear!!! I really believe this is a miracle cure!!! I mean I have been suffering with this my whole life!!!!

How and why is this working? What is it doing to my nasal passages? Also, am I experiencing an anti-histamine affect stronger than oral ingesting vitamin c? I think I must be for my sinuses to clear so quickly and stay clear for over 10+ hours!!!

Thank You and God Bless You

Tom T

IMPORTANT NOTE

From Vitamin C Foundation Medical Advisor and Medical Doctor

This effect is well known to me. Many of my patients have [used powdered vitamin C up the nose] up to 30 years ago, however, I would have several comments.

First, the unqualified term "vitamin C" should be qualified as ascorbic acid, sodium asecorbate, calcium ascorbate, etc. This is very important. (Please make it policy that all references to vitamin C when it is used in a treatment specify the type of ascorbate used. Otherwise, it will cause confusion.)

Most people will damage their mucous membranes with ascorbic acid directly so they should use sodium ascorbate.

Usually sodium ascorbate in a water solution as a spray is best. Low dose should be about 3% but one can carefully experiment with higher concentrations. I use straight ascorbic acid powder with a tiny amount of water to burn off warts on the skin. This is followed by sodium ascorbate or vitamin E oil under a bandade.

My real objection of even using sodium ascorbate nasally is that chronic sinusitis is an indication of chronic subclinical scurvy. A heart attack might be next. 3,000 mg (3 grams) per day is [simply not enough].

A patient with chronic sinusitis should take Cathcart's bowel tolerance doses of ascorbic acid orally ( http://www.orthomed.com/titrate.htm). My guess would be that this might be around 30 grams or more a day. Maybe start with 3 grams 10 times a day. If he does not take enough ascorbic acid orally to clear the sinuses, he runs the risk of other symptoms of chronic subclinical scurvy (infections, allergies, autoimmune diseases, hearta attacks, death, etc.)

If a patient cannot tolerate a significant dose of ascorbic acid orally, something is already the matter with the GI tract and he should be worked up by an orthomolecular physician because that otherwise hidden difficulty with the GI tract can cause serious problem in the future.

Advisor, M.D.


 
Ik krijg de meest vreemde opmerkingen(voor mij vreemd)over mijn eetgewoonte. Maar ik zal eens zien hoe men reageert wanneer ik mijn ascorbinezuur ga snuiven,gewoon voor de grap. Zie het al voor me ,uitgevouwen folie met mooi lijntje witte poeder en een buisje om op te snuiven. Oh ja ,natuurlijk het weegschaaltje niet vergeten. :lol:

Zou dit ook aan te raden zijn om in het openbaar te doen?

ad

 
Lievergezond, weet jij wat het verschil is tussen DMSO en MSM?

 
hoi Marianu, ik geloof dat Mike schreef dat DMSO de voorloper is van MSM.

DMSO is sterker in elk geval en gaat overal dwars doorheen, die eigenschap heeft MSM niet.

Het gaat door je huid (dus als je het op je huid smeert dan moet je eerst een schone huid hebben: met waterstofperoxide schoongemaakt omdat ook het vuil mee zo je huid intrekt), door de bloedbreinbarriere e.d.

Het wordt gemaakt van bomen en het is een oplosmiddel en het stinkt naar zwavel (rotte eieren).

DMSO heeft detox-, anti-microbiele en anti-ontstekingseigenschappen van zichzelf, maar het is een goede transporteur van andere stoffen vanaf je huid (of wat dan ook) naar wat er zich onder de huid bevindt.

Ik heb verstopte voorhoofdsholten waar ik niet zo goed bij kom.

Dus ik hoop door het spul op mijn huid te smeren bij die holten: dat ik de boel zo open krijg.

 
Lievergezond, waar heb jij het gekocht/besteld? Ik heb zelf ook last van verstopte holtes...

 
hoi Eli, de mijne heb ik hier besteld: http://www.ebay.co.uk/itm/DMSO-LIQUID-473ML-99-8-PURITY-NOW-FROM-UK-STOCK-/170674506482

Deze is van farmaceutische kwaliteit (dus voor gebruik in en op je lichaam neem ik dan aan).

Hinmeijer http://www.hinmeijer.nl/product/25707/Dimethylsulfoxide.aspx heeft hem ook trouwens, maar dat is wel erg veel ineens en plus niet farmaceutisch.

Of dat heel erg is weet ik niet.

Ik durfde het toch niet aan.

Eli, ik krijg het spul vandaag binnen als het goed is: ik kan je op de hoogte houden van hoe ik vorder voor je evt. (ook) gaat misgrijpen.

 
Post van Ratel van 5 maanden terug:
Quote:
De link van de tanden/kiezen naar ontstekingen elders in het lichaam, ik bedoel dat ik 4 kiezen mis, dus aan weerszijden de achterste 2 kiezen niet meer heb.

Daar zal ik dus ook geen last/pijn hebben denk ik dan.

logisch?


Met wat ik nu weet kan mijn antwoord op die laatste vraag ook zijn: nee, niet perse logisch want: getrokken kiezen kunnen ook een bron van ontsteking zijn jammer genoeg omdat de reguliere tandartsen en kaakchirurgen standaard de zogeheten ligamenten achterlaten.

Het ligament is het vlies dat de kies met de kaak verbindt.

Die achterblijvende vliezen gaan vaak zitten rotten in je mond en kunnen ook elders in het lichaam ontstekingen veroorzaken.

Die ontstekingen van de rottende vliezen hoef je ter plekke helemaal niet te voelen in je mond om er systemisch in je lichaam toch chronisch ziek van te worden.

Daarom ga ik nu gebitsstoorvelddiagnostiek laten doen bij mij om chronische problemen door problemen in mijn gebit te laten uitsluiten.

Hieronder nog meer info hierover:

Quote:
Een argument om (verstands-)kiezen niet te laten trekken is: dat er pathogene bacterievorming kan ontstaan op de plekken waar de verstandskies is getrokken. Dit zegt Hal Huggins, biotandarts, in deze http://www.argusoog.org/gezond-en-wel-–-06-februari-2011 radio-uitzending. Helemaal bij pubers in de groei, als bij hen tanden worden getrokken, dan kan dat van invloed zijn op een klier die de dan vervolgens stopt met zichzelf verder ontwikkelen met als gevolg: onvruchtbaarheid. Dit bleek volgens biotandarts Hal Huggins uit een onderzoek onder echtparen met geadopteerde kinderen. 1 van beide echtgenoten had dan significant vaker dan gemiddeld een tand laten trekken in de beginpuberteit, met die onvruchtbaarheid tot gevolg.


Dit commentaar van Desiree Rover is volgens mij belangrijk als het gaat over trekken van kiezen in het algemeen:

Quote:
Bij het trekken van een kies moet altijd ook het ligament worden verwijderd (het vlies dat kies en kaak ‘verbindt’). Daarna moet worden gewacht tot het lichaam zelf een bloedprop vormt. Alleen die garandeert een schone heling.

Tandartsen in Nederland hebben dat allemaal niet geleerd. In feite laten zij een deel weefsel achter dat afsterft en nergens heen kan.

En dus kan er in de holte die zij achterlaten en die vervolgens dichtgroeit, tot in het oneindige weer een hele feestzaal aan anaërobe bacteriën actief blijven…

In België is er een tandarts die dat alles wel keurig doet.

Lees op mijn website het artikel ‘Kiezen of Helen’, daar staat nog veel meer informatie in.


http://www.argusoog.org/hoe-een-wortelkanaalbehandeling-je-gezondheid-kan-beinvloeden/

http://www.google.nl/url?sa=t&r...FQjCNEQ5zx61zW8s2h8WH5R5Wiftrgd1Q&cad=rja

11 maanden geleden geplaatst #

Hier nog een stuk tekst:

Quote:
Een andere nieuwkomer die met tandheelkunde in verband kan worden gebracht is meningitis(4), een groeiende epidemie. Bij het lezen van een artikel in de krant over de noodzaak van een ander meningitisvaccin, herinnerde ik me dat meningitis werd genoemd als een gevolg van een aantal verschillende bacteriën die goed gedijen in wortelkanalen en tandholten: Capnocytophaga ochnacea; Gemella morbillorum, Klebsiella oxytoca, Neisseria meningitidis, Pseudomonas aeruginosa, en nog enkele.

Caviteiten zijn benige gaten die bijna altijd (4999 van de 5000 gemeten), overblijven na extractie van verstandkiezen. De holten genezen zelden en worden gecoat met pathogene anaerobe bacteriën. Deze krant meldde dat het noodzakelijk is, tieners te vaccineren tegen meningitis, omdat dit een potentieel dodelijke ziekte is die snel om zich heen grijpt. Is er een verband te leggen tussen deze bacteriën die voorkomen in de holten waar verstandskiezen zijn getrokken en het feit dat het trekken van verstandskiezen bij jongeren zo populair is?

Het schoonmaken van een caviteit is een lastige procedure en in veel staten zal een kaakchirurg die dit doet zijn licentie verliezen, ‘omdat caviteiten niet bestaan’. ‘Tuurlijk. Probeer maar eens in zo’n echoput van een centimeter of twee groot te vallen en me dan te vertellen dat hij niet bestaan! Algemene tandartsen kunnen dit zonder zo al te veel dreiging wel doen.


http://www.argusoog.org/hoe-een-wortelkanaalbehandeling-je-gezondheid-kan-beinvloeden/

 
Naar cayenne zijn 1300 wetenschappelijke studies gedaan er is zelfs een neusspray van gemaakt waar het bestanddeel cayenne capsicum inzit, namelijk capsinol (zeer effectief)

Nergens voor nodig die neusspray: beetje olijfolie met cayennepeper en je stopt het zo in je neus en/of op je huid bij de voorhoofds- en andere (bijv. kaakholten).

(Dit middel wordt door kno artsen geadviseerd bij patienten met chronische voorhoofdholteontstekingen)

http://www.denieuwedokters.nl/cayenne.html

 
hoi Ahura Mazda bij mij heeft de colloidaal zilver in elk geval mijn voorhoofdsholteontsteking die ook chronisch is nog niet weggekregen en ik gebruik het minimaal al twee jaar inmiddels dagelijks.

Ik probeer het nu met dmso en cayenne samen.

 
Hoi Ahura, ik ben nog steeds aan het zoeken.

Maar die colloidaal zilver houd ik erin hoor!

Ik combineer het sinds kort ook met dmso en cayennepeper.

Die cayennepeper brandt de boel via mijn gezichtshuid lekker in (maar ik neem het ook oraal in met capsules inmiddels).

Dmso brengt de colloidaal zilver overal omdat dmso zich in het lichaam aan alle aanwezige watermoleculen bindt: waardoor alles gecombineerd met de dmso veel -zoals men dat noemt- "biobeschikbaarder" wordt in het lichaam, oftewel: makkelijker op te nemen.

Cayennepeper zorgt voor bloedrondpompen/-aanvoer en verhoging zuurstofgehalte in het bloed.

Ik stop er nu ook cayennepeper op (voorhoofdshuid vlak boven wenkbrauwen waar mijn verstopte holten zitten en ik stop het ook op het gebied bij de kaakholten zitten o.a.).

En ik ben gestoten op deze formule http://www.herballegacy.com/Sinus_Plus.html met o.a. klitwortel, efedra (ook wel brigham tea, mormonenthee of ma huang), cayenne, geelwortel, kaasjeskruid, peterselie en creosootstruik (Larrea tridentata http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/creosootstruik.htm ).

De mix is ook te koop bij iherb: http://www.iherb.com/product-review...Plus-Formula-475-mg-100-Veggie-Caps/8933/?p=2

Geen idee of het werkt: de meningen lopen uiteen bij iherb, ik blijf gewoon doorzoeken tot ik ergens op stuit dat me de verlossing geeft die ik nodig heb.

 
Ik heb er ook last van LG...merk dat het erger wordt met dit koude,vochtige weer..krijg gelijk oorpijn en een verstopt oor en veel slijm.

Ik probeer nu een homeopatisch middel..silicea d12...ik hoop dat dat gaat helpen.

 
Nog een andere manier:

Je slijmvliezen branden de tent uit, dat wel.



Hier ook de tip om fenegriek te gebruiken (helpt om de slijmvliezen schoon te maken) in combinatie met cayenne: ze werken samen (zij beide in capsulevorm aan).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.347
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan