Raw food

hoi Tanja ja inderdaad: candida en die kleppen gaat vaak samen en die rauwe plantaardige vezels helpen ook niet!

 
Is dat echt? Waar zou ik daar iets over kunnen lezen? Dat zou nog wat kunnen betekenen voor baby´s met reflux...

 
hoi IklustveT. Middenrifbreuken komen vaak voor bij baby's ook. Misschien omdat ze zo klem hebben gezeten bij de geboorte?

 
Ik denk in de meeste gevallen dat het een bijnierprobleem is doorgegeven door de moeder. De meeste mensen hebben geen goed maagzuur, hoe kan de baby dat dan wel hebben? Maar als daar nog eens een keer candida op die maagovergang bij komt 8O En dat is natuurlijk logisch als je geen goed maagzuur hebt blijft die schimmel welig tieren. Een aantal spruw infecties tijdens de borstvoedingsperiodes is maar heel normaal. Ik heb echt mensen op facebook die elke maand wel een keer klagen ooooh de spruw is weer terug, nou ja dan maar weer aan de daktarin.

 
Een beetje ongelukkig geformuleerd, cham. Je suggereert nl. dat het raw food was dat verantwoordelijk is geweest voor de remineralisatie van haar gebit, terwijl raw food haar gebit juist meer sloopte. Pas toen ze Cure Tooth Decay (Genees Tandbederf) van Ramiel Nagel had gelezen en zijn aanbevelingen opvolgde, wist ze haar gebit te remineraliseren. Op basis van jouw formulering ben ik meteen die link gaan bekijken om te zien wat voor veganistische disinfo dit nu weer was, maar het bleek dus remineralisatie op basis van dierlijk voedsel te zijn. Gelukkig maar!

Mike

 
Verhip, mijn gebit is ook gereminiraliseerd. Ik herkende de verkleuringen op de foto en rende naar een spiegel. Laten die vlekjes toch verdwenen zijn! :mrgreen:

 
Volgens mij is de gehele '30 bananas a day' groep aan het up- en downvoten bij de comments. Ik heb medelijden met die baby. En ook een beetje met haar.

 
Quote:
On her Intagram account, which boasts almost 100,000 followers, Ms Jane Anthony posts regular photos of her svelte figure (left) one of her 'favorite' pictures and (right) six months pregnant


Ze is inmiddels bevalen en heeft nog veel meer volgers. Deze zijn volgens mij allemaal gefixeerd op haar uiterlijk en het zo dun mogelijk zijn.

 
Quote:
Volgens mij is de gehele '30 bananas a day' groep aan het up- en downvoten bij de comments


Dat idee kreeg ik ook, hysterische mensen 8O

 
Wij hebben in NL onze eigen bananeneter Julia K is ook richting 80-10-10 aan het gaan, dit zijn wat fb posts van niet zo lang geleden

Quote:
Vandaag heb ik gegeten:

halve liter zelf geperst sinasappelsap met bietensap

1 kilo kiwi's

1 grote ananas

8 bananen

Avondeten: Wilde spinazie met 3 roergebakken eieren

Vandaag heeft Min Ah, mijn dochtertje van 5 gegeten:

3 kiwi

2 sinasappels

1 plak roggebrood met kaas

halve ananas

3 bananen

potje mais

Avondeten: Wilde spinazie met 1 roergebakken ei

Gister kreeg ik op mijn postje wat ik en mijn dochtertje eten reacties van: Zoveel fruit, zoveel bananen, is dat wel gezond?

Ik schrik er van dat mensen het idee hebben dat veel fruit eten niet gezond (kan) zijn.

Vandaag heeft mijn dochtertje van 5 jaar en 6 maanden gegeten:

(In die volgorde van eten)

Zelf geperst sap van 4 sinasappels (0.4 liter)

1 banaan

1 plak roggebrood met kaas

1 plak roggebrood met honing

2 kiwi

1 appel

3 bananen

avond eten:

sperziebonen

2 pannenkoeken gemaakt van alleen ei en meel.

(ze wilde zooooo graag pannenkoeken)

Net als haar moeder eet ze heel veel, net als haar moeder krijgt ze ook veel koolhydraten en dus veel calorien binnen! Toch is ze net als haar moeder geen gram te dik en nooit ziek!

Hoe eten wij? High carb, low fat en vooral veel fruit en we eten vooral heeeeeeeeeeeeeeeeel lekker en heeeeeeeeeeel veel!

En we hoeven (gelukkig) voor onze vitaminen, mineralen en andere gezonde nutrienten geen Superfoods te eten die wij gewoon niet lekker vinden. (maar dat is een persoonlijke smaak)

Lang nagedacht of ik over mijn Fruitulia Lifestyle wel of geen boek moest gaan schrijven.

Want koolhydraten worden zo gedemoniseerd en daarom denken mensen dat veel fruit eten niet gezond is omdat er zoveel koolhydraten (fruitsuikers) in zitten en gaan ze aan de Superfoods ipv aan het fruit.

Ik twijfelde: Is Nederland er wel klaar voor om al die Koolhydraat arme dieten los te laten en aan de fruit te gaan?

Ben nu een aantal mensen aan het begeleiden die onder mijn begeleiding ook aan de Fruitulia Lifestyle zijn overgestapt (en ze eten echt niet alleen fruit, of 4 kilo fruit zoals ik). Ik kriijg positieve reacties. Dus..ja...mijn derde boek gaat er komen!


 
Ik had het ook gezien van Julia Kang, hoe krijgt ze het weg?!. Julia heeft echt het idee dat ze haar gezondheid hiermee ten goede komt al benadrukt ze wel dat ze geen gram te dik is.

Bij Jane Anthony gaat het volgens mij in de eerste plaats om het extreem dun zijn en alle aandacht.

 
Het is gemakkelijk om het hele high carb low fat fruitarian idee te veroordelen, maar net zoals Weston Price heeft gedaan zouden we veel waarde moeten hechten aan 'praktijkvoorbeelden'. We zouden met z'n allen eens moeten opletten op wat ons opvalt aan deze voorbeelden.

Loni Jane is inmiddels bevallen en voor zover het te beoordelen is aan de hand van een aantal foto's en bijschriften lijkt haar baby helemaal niet ongezond. ( http://instagram.com/p/nT5nfgussQ/ ) Loni Jane is naar mijn idee wel echt heel dun.

Julia Kang vind ik er helemaal niet ongezond uitzien. Het enige dat mij wel opvalt is dat ze in haar filmpjes af en toe niet zo goed uit haar woorden komt/lijkt te vergeten wat ze wilde zeggen. Dat kan natuurlijk komen doordat ze haar filmpjes niet goed voorbereid waardoor het niet zo vloeiend gaat.

Durian Rider is ook wel eens langs gekomen op het forum. Hij heeft (volgens mij meermaals) bloedtests laten zien op youtube die stuk voor stuk mooie waardes laten zien.

Wat ik opvallend vind is dat de meeste 'guru's' op dit gebied allemaal in zonnige/warme gebieden leven. Het zou kunnen dat deze mensen hierdoor minder snel een vitamine d tekort opbouwen. Daardoor kunnen ze de levensstijl langer volhouden en gedijen ze er goed op.

Een negatief punt wat nog opvalt: de meesten komen hyperactief over, kijk maar eens filmpjes van Durian Rider of zijn vriendin. Dat is ook terug te zien in de filmpjes van 'RawBrahs' http://www.rawbrahs.com/ al drinken deze laatste ook wel eens rauwe melk.

 
Nou, ik vind die Durian Ryder meer krankzinnig of compleet gestoord en zeer agressief overkomen hoor.

Als je zo wordt van fruit eten, drink ik gauw nog ff een emmer vette jus leeg.

 
Quote:
Loni Jane is inmiddels bevallen en voor zover het te beoordelen is aan de hand van een aantal foto's en bijschriften lijkt haar baby helemaal niet ongezond. ( http://instagram.com/p/nT5nfgussQ/ ) Loni Jane is naar mijn idee wel echt heel dun.


Dan denk ik dat de baby zo op het eerste gezicht geluk heeft gehad en waarschijnlijk van de moeder heeft geleend. Loni Jane is pas rond haar zwangerschap begonnen (als ik het goed heb) met alleen maar raw vegan te eten en is bovendien pas 25.

Het gaat er mij vooral om dat het hele raw vegan gebeuren onwijs word gehyped.

Loni Jane is net als Freelee ontzettend dun met opgevulde borsten en mooie kleding. Dat ziet er voor heel veel mensen oppervlakkig gezien mooi uit. Het zogenaamde mooie wordt automatisch gezien als gezond en volgens mij is het verre van gezond.

Wat als Franis Kenter haar rimpels op laat spuiten, haar haar verft, flink make up op doet en hippe kleding draagt, zullen meer mensen haar dan ineens wel een mooie, aantrekkelijke, slanke en gezonde vrouw van middelbare leeftijd vinden?

 
&list=PLB6EA81DC67349F95

Dit Durian Rider filmpje word ik erg onrustig van en ik vind hem nogal hysterisch uit zijn ogen kijken maar dat is misschien persoonlijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.190
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan