Over de schildklier....

Ik kwam die vit D en A al tegen in post 179957. (nederlands). A zit in levertraan, lijkt me een goede vitaminesoort.
Kun jij toevallig dit stukje engels eerst vertalen en dan hier posten?
Ik heb mijn zoon al eens gevraagd hoe ik dit kan doen maar lukt me nog steeds niet.
Want in post 179957 is het iemand blijkbaar gelukt. Mazzel voor mij.
 
Liesje, kan je het zo lezen ? https://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.forefronthealth.com%2Fhashimotos-and-vitamin-d%2F%3Fims%3Dadks-03-2018-m5%26utm_campaign%3DADKS-03-2018%26utm_source%3DHouse%2BList%26utm_medium%3DEmail%26utm_content%3DADKS%2Bmail5%2BBlog%2BPost%2BResend

Of anders kan je het zelf doen. Gewoon naar google translate en dan invullen dat je wilt vertalen van engels naar nederlands.
 
Hartstikke fijn Zonne, kan ik lezen zo.
Ik heb vanmiddag al een stuk gelezen en aantekingen gemaakt van post 179957. Daar kom ik nog op terug. Ik heb in ieder geval al supplementen van hun "jasje" ontdaan. Heb het door een beetje yoghurt gemengd, ging goed.
 
Graag gedaan hoor Liesje. Er staan op die site nog veel interessante ideeen mbt de schildklier. Met google translate kan je ze allemaal laten vertalen als je wil.
Vitamine A, D en K is weer precies levertraan en boterolie...... Alleen heb ik zo gauw geen idee hoeveel je dan met b.v. een halve theelepel levertraan binnen krijgt van deze vitaminen.

Is dat jasje niet bedoeld om de inhoud te beschermen tegen maagzuur ?
 
Ja je hebt gelijk, jasje om te beschermen tegen maagzuur zou ook nog kunnen. Ik heb er verschillende opengemaakt en door een beetje yoghurt gemengd. ging goed. Maar vanmorgen had ik Candiplex Strong = voor candida (met caprylzuur) ging niet goed.
Moest ik uitspugen. Wel leuk al die info, maar dan zou ik dus ieder "jasje" apart moeten bekijken uit wat voor materiaal dat is gemaakt. Want dat het niet goed verteert zou best wel eens kunnen. Anderzijds zou je dan een heel supplement ongeopend in de ontlasting moeten vinden?
En als het wel ergens onderweg verteert dat het dan te laat is en niet meer opgenomen wordt? Dus bv als het pas in de dunne darm opengaat dat het te laat is om opgenomen te worden.
 
Mijn klachen zijn begonnen vanuit de darm pas na de operatie. (LAR syndroom) daar is geen twijfel mogelijk.
Maar tegelijkertijd constateerde men een schildklierprobleem.
Volgens mij zit ik in een vicieuze cirkel waar ik niet gemakkelijk uitkom.
Bij nader inzien heb ik in het verleden om gewicht onder controle te houden vasten-reinigingskuren gedaan. Hebben me altijd goed bevallen.
Maar nu lees ik bij forefronthealth dat dat op den lange duur schildklierproblemen kan geven. Dus in mijn geval kan dat best zo zijn. Dat dat al in jaren is opgebouwd.
Mijn stoelgang was als kind niet denderend. Witbrood, jam, hagelslag, (koemelkallergie wat ik niet wist). Maar de stoelgang was in de loop der jaren wel weer uitstekend. Niets op aan te merken. De laatste keer dat ik bij de huisarts was om te klagen over mijn gewicht is er echt niet gezegd - we zullen uw schildklier eens kontroleren. Afijn, dat weten we.
Op forefronthealth verwijzen ze in 3 stappen naar een dieet. dat kan ik niet openen.
Zou wel fijn zijn als ik dat nog kon lezen.
Ik vermoed dat het overeenkomt met zoals we hier eten, goede vetten, groenten, niet te weinig koolhydraten, wel suiker maar dan uit vruchten.
Ik eet zowiezo elke ochtend fruit, appel, banaan of papaya.
Ze leggen goed uit wat er gebeurt als je het goed of fout doet.
Sommige stukken ga ik toch wel uitprinten.

 
Bedoel je het artikel over 3 goede voedingsmiddelen op forefronthealth ? Dat moet je downloaden. Als je nop download drukt dan verschijnt er vaak onderin je beeld een vraag of je dat bestand wilt openen of opslaan. Als je dan op openen duwt kan je, denk ik, vervolgens de link bovenaan copieren ( dus het www. ...... adres )en dan invullen bij google translate ( hier dus https://translate.google.com/?hl=nl ). Dan vertaalt die site het voor je. Die voedingsstoffen zullen je verbazen ....
 
Ik denk trouwens dat de capsules wel verteerd worden hoor. Anders zou je ze idd heel in je ontlasting moeten vinden toch ? En dat ze pas opengaan in de dunne darm, dat is de bedoeling. Daar worden voedingsstoffen opgenomen.
 
Ik heb geprobeerd in te loggen en zie dat je toch dan 7 $ moet betalen. Dacht ik al. Daarom kom ik er niet bij.

Wat betreft de omhulsels, dit wordt dus op hun site gesuggereerd. daaruit zou je kunnen concluderen dat het of waar is of dat ze onzin praten.
Ergens onder de vele info verwijzen ze naar onderzoeken.
bv. Het effect van de schildklierstatus op de activering van glycogeen-synthase in levercellen
Dus dat zou je dan ook in het nederlands moeten kunnen vinden dacht ik. Dan kom ik bij metabool-syndroom uit.
Dit was in het nederlands al eens voorbijgekomen, mijn zoon heeft een vervette lever en doet er niets aan.(te veel cola gedronken in het verleden). Hij zal vast ook wel een schildklierprobleem hebben. Ik doe mijn best hem "op te voeden".
Ik wil proberen de overeenkomsten te vinden. (als ik tijd heb).
Vanavond op duitsland WDR DocEsser of woensdag WDR Die ernahrungs-Docs.
 
Die 3 voedingsmiddelen kan je gratis downloaden ... Welk artikel bedoel je dan ?

Als je deze link gebruikt http://www.forefronthealth.com/ Dan staat bij mij rechtsboven aan : the simple three food daily protocol met daaronder een download knop. Die is gratis ( toch ?)
 
Ik heb bij Google ingetikt forefronthealth en dan kom ik ookop hun website. Daar staat o.a. Member Login met een heel verhaal. Maar als ik daDaar komt de prijs van 7,-$ tevoorschijn.
Hier in Nederland kom ik ook wel eens websites tegen die eerst veel info geven en als het op recepten o.i.d. aankomt er een prijs voor vragen.
 
Vitamine A, D en K is weer precies levertraan en boterolie…… Alleen heb ik zo gauw geen idee hoeveel je dan met b.v. een halve theelepel levertraan binnen krijgt van deze vitaminen.

Wat bedoel je precies hoeveel je binnen krijgt? De dosering is 3 keer per dag.
 
Ik bedoelde dat ik niet wist hoeveel 1/2 theelepel (= 3 ml ??) levertraan oplevert aan vit A en D. Zit er in levertraan ook vitamine K trouwens, of zit dat alleen in de boterolie. Ik vrees dat ik die niet kan verdragen ivm de lactose/ melk intolerantie.
 
Waarom zou je dat tot op de Ml precies willen weten dan? Levertraan is vitamine A,D,E,K
 
Ja, maar het is toch wel handig dat je dan weet hoeveel vit A etc je dan binnen krijgt ?! Tenminste, ik wil zulke dingen altijd wel weten...

Ik vind ergens dat 1 ml levertraan 2400 IU vit A levert en 800 IU vit D Dus dan zou je met een halve theelepel al op 2400 IU vit D zitten. Lijkt me meer dan genoeg. Drie maal daags 2400 IU klinkt in ieder geval als veel te veel.
 
Zonne,

Ik zou echt gek worden van dat uit rekenen. Tuurlijk bestaat er met levertraan gevaar voor overdosering wanneer je 3 meer dan 3 theelepeltjes neemt. Maar of je effect zal hebben met 1 keer per dag een half theelepeltje vraag ik mezelf af. Volgens price hadden gezonde mensen vele malen meer vitamine A,D,E,K waardoor ze gezonder waren dan mensen met een westers voedingspatroon. Jij eet al nauwelijks volgens het wapf principe. Je kunt je dan afvragen of 1 half theelepeltje per dag voldoende is. Waar haal je die info vandaan over de dosering die je hier aan geeft? Uit welke bron? Staan die richtlijnen ergens genoemd? Juist voor je schildklier heb je deze vitaminen nodig!


http://www.voedingisgezondheid.nl/levertraan.html
 
Levertraan is vitamine A,D,E,K

Volgens mij klopt dit niet helemaal:
Levertraan= A en D
Levertraan met boterolie = A,D en K2

Omdat ik zelf ook geen boterolie verdraag neem ik altijd de levertraan zonder boterolie en neem daarnaast een K2 capsule op basis van natto. Dit verdraag ik goed.
 
Zonne verwees ook naar de levertraan met Boterolie. Als we het over de complete variant hebben ga ik altijd uit van deze waar alles in zit. Hiervan is 1 half theelepeltje in elk geval niet genoeg.

https://www.vitavie.nl/product/blue-ice-infused-organic-coconut-oil-cinnamon-780gr/




Tanja
Bijdrager
Van de infused heb je meer nodig dan die zonder kokosolie, omdat 65% kokosolie is:

Each 1 1/2 serving contains at least 65% Organic Coconut Oil, and 1/2 tsp+ of infused oils (75% FCLO and 25% HVBO and/or Fermented Skate Liver Oil)

Children (3mths-12yrs): 1/2 – 1 1/2 tsp

Adults and Children 12+yrs: 1 1/2 – 3 tsp

https://blog.radiantlifecatalog.com/bid/70257/Fermented-Cod-Liver-Oil-How-much-should-I-take

Dus 3/4-1,5 tsp van de blend en 1,5-3 tsp van de infused.

 
Nee hoor, ik verwees ( in ieder geval niet bewust ) niet naar de levertraan met boterolie. Want ook ik kan de boterolie niet verdragen waarschijnlijk. Daarom vroeg ik ook of er in levertraan alleen ook vit K zit, nee dus.

Ik zal de link zo even kijken Tanja. Maar dan zou je toch met 1,5 theelepel komen op 7200 iu vit D ? Das wel erg veel !
 
Ooh wacht even, in dat artikel geven ze ook maar 2 keer een halve theelepel als advies, dan zit je nog redelijk hoog met vit D ( 4800 iu), maar al een stuk logischer als 7200 iu.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan