Over de schildklier....

Ik begin ook steeds meer overtuigd te raken van een schildklier probleem. Ben hier al wat langer mee bezig. Ik ga toch van de week bloed laten prikken. 1 omdat ik sinds 2 maanden ineens om de 2 weken ongesteld ben. En 2 omdat ik merk dat ik sindsdien steeds moeier ben. Begin ging het nog wel maar de laatste dagen merk ik het wel. Mijn menstruaties zijn ook erg heftig. Ik durf een eventuele bloedarmoede door ijzer tekort niet uit te sluiten vanwege vermoeidheid. Komt er niks uit die bloedtest voor schildklier dan ga ik toch dierlijk schildklier hormoon slikken. Ook begin ik de indruk te krijgen dat ik sterk tekort heb aan zout. Ik neem behoorlijk wat sole op een dag en daarnaast eet ik veel vis. Ik merk dat ik met vis eten een klein beetje op knap. Ik vind het ook maar vreemd dat mijn bloeddruk steeds aan de lage kant is. Dacht eerst van nou oké, lage bloeddruk is gezonder dan hoge bloeddruk zeggen ze. Maar in combi met dat vele bloedverlies en vermoeidheid weet ik het allemaal zo net nog niet. Heb nog 2 bliedformulieren liggen waar ik niks mee had gedaan. Ga dus maandag laten prikken.
 
Als blijkt dat het weer mis is met de ijzer verzadiging die wel vaker te laag is geweest bij mij dan ga ik puur bloed drinken. Door mijn bouillon dan maar.
Deze dus. Is eigenlijk voor honden en katten maar zie niet in waarom een mens dat niet zou kunnen nemen. Hadden Liesje en ik het vanmiddag nog over.


https://vriesvoer.nl/be/hondenvoer-voedingssupplementen/runderbloed-4260396660660-187.html
 
Onze huisarts vroeger keek bij ijzertekort naar het onderste ooglid. wit is ijzertekort.
 
Ja doe ik zelf ook. En is idd wat witter. Maar toch maar laten prikken. Kan meteen de schildklier mee getest worden.
 
Zoals gezegd meet ik nu de pols. Ik zit regelmatig wel even op een stoel en kan meteen even checken.
Vanmorgen om 11.00 thyreoide genomen 15 mg toen de pols te laag was. Verder niets erbij geslikt.
5 kwartier later had ik heel even witte vingers. niet noemenswaardig.
om 13.00 was ik licht duizelig. en een kwartier later voelde ik me gestressed en was de pols 80.
Nu daalt de pols weer naar 68. Maar ik voel me goed dus slik nog niets.
Het zou mooi zijn als het gaat lukken om op deze manier te testen.
Ik heb nog snel gegoogeld of dit een bekende manier is maar nog niet gevonden. Lijkt me wel want de temp. meten geeft ook aan of de schildklier traag is.
 
Ooh oeps, ik had het je beter hier kunnen vragen liesje ( ipv in het topic over ashwagandha ). Dus nog een keer de vraag : Weet je misschien een goede website over de methode die je nu volgt mbt het meten van je hartslag ivt hoe je je voelt/ schildklier ?
 
Zonne ik heb een bijsleuter van de Natuurapotheek Pijnacker. ik kwam op hun site tegen dat er tinctuur is voor de schildklier genaamd TC schildklierformule en kreeg ik info meegestuurd.
Het zou best kunnen dat voor sommige mensen in sommige gevallen alleen tinctuur ook werkt. (mijn eigen idee daarover)
Dit neem ik nog niet zolang dus daar kunnen mijn stress- en duizeligheidsklachten niet door komen. Dat heb ik al veel langer.
Ik lees wel overal dat het inderdaad kan komen van de schildklier.
Googele: hartslag meten bij trage schildklier of iets dergelijks levert misschien wel iets op. Bij de natuurapotheek kon ik het zo snel niet vinden.
Quote:
Het mooie van thyreoidum is dat er zowel levothyroxine T4 - als liothyronine )T3 inzit (en ook nog een aantal andere nuttige stoffen zoals T1, T2, T7, calcitonine e.a.
T4 wordt omgezet in het lichaam in T3 (als dit goed functioneert). Hierdoor heeft thyr. van nature een werking die enerzijds snel start en anderzijds langere tijd aanhoudt, omdat de halfwaardetijd van T3 maar 1-2 dagen is en die van T4 is 6-7 dagen (bij personen die goed zijn ingesteld), 9-10 dagen (bij hypo personen) of 3-4 dagen (bij hyper personen).
Door artsen die veel thyr. voorschrijven wordt dan o.a. geadviseerd te doseren op grond van de polsslag in rust. Deze zou optimaal gezien tussen 70-80 slagen per minuut liggen (bv 3x per dag meten en dan middelen)
Is de polsslag hoger en/of voelt u zich gejaagd dan gebruikt u teveel thyr. Is de polsslag lager dan mag de dosering wat verhoogd worden.
Unquote"
Ze hebben tabl van 5, 15, 30, 60 en 120 mg.
Ik heb vanmorgen een half tabletje genomen is 7,5 mg.

 
@binc, herkenbaar hoor. Ik dacht ook altijd dat het aan mijn schildklier lag maar uitgebreid urine onderzoek heeft aangetoond dat dit niet het geval is. Heel vreemd want lichaamstemperatuur is laag en heb ook heftige bloedingen tijdens menstruatie. Ik heb ook selenium en jodium laten checken en dat was ook prima. Die lage bloeddruk heb ik ook last van.
Bijnieruitputting zou ik ook al niet hebben na.v een speekseltest cortisol dagprofiel.

Dus dan weet ik het ook niet meer zo goed.
 
Misschien dat een volledig bloedonderzoek meer duidelijkheid kan geven. Ik heb mijn klachten sinds 2 maanden. In elk geval dat ik om de 2 weken ongesteld ben. Dit is gekomen na mijn avontuur met h2o2.
Persoonlijk denk ik dat ik te hard ben gaan ontgiften en dat mijn bijnieren dat niet aan konden. Sindsdien ook idd zeer lage bloeddruk. Natrium en kalium word ook gecheckt. Maar ik moet ook homocystine test doen voor b12. En urine inleveren. Eerste ochtendurine. Maar ik vergeet het steeds als ik wakker word ?
Vandaag bedacht dat ik voor ik naar bed ga de toilet bril naar beneden doe en dan op de toiletbril klaar zetten. Persoonlijk denk ik dat ik geen bloedarmoede heb van b12 tekort maar dat het met ijzer te maken heeft. Hb is steeds goed maar de ijzerverzadiging is steeds te laag. Men zegt dat je dan geen bloedarmoede hebt maar ik vind het maar vreemd. Heb jaren lang b12 injecties gehad en knapte er niet van op. Ook val ik nu ineens weer af. Niet dat ik dat in begin heel erg vond want ik denk dat ik in de spaar stand stond. Nu blijft het wel redelijk stabiel heb ik het idee. Hopelijk blijft dat zo want ik wil niet weer eindigen op een gewicht van 58 kilo voor wapf.
Gelukkig heb ik geen moeilijke huisarts die terughoudend is met onderzoeken.

Ik weet ook niet of ik die cortisol speekseltest nog wel moet geloven. Voor een betrouwbare uitslag moet je voldoende gehydrateerd zijn. Als dat niet het geval is kan die test ook niet betrouwbaar zijn. En volgens mij is bijna iedereen onvoldoende gehydrateerd.
 
Hier een artikel met een overzicht van alles wat belangrijk is voor je schildklier en welke supplementen je schildklier dan nodig heeft ( geloof ik ) http://www.forefronthealth.com/best-thyroid-supplements/?ims=PTSP-05-2018-m3&utm_campaign=PTSP-06-2018&utm_source=House+List&utm_medium=Email&utm_content=PTSP-06-2018-m3+Blog+Post
 
Ik heb een groot gedeelte van dit artikel (vertaald met Google) doorgelezen.
Over oestrogeen:
hypothyroid produceren te veel oestrogeen en kunnen niet ontgiften. Het leidt tot hoge gevaarlijke nivo,s. Het hoopt zich op in weefsel, niet in bloed. Kan 50 x hoger zijn. (dit is dus niet te testen in bloed)
Ze adviseren molecular Progesterone Oil. Raw desiccated thyroid?

Je schildklier kun je missen, je lever niet. Dus eerst je lever gezond maken.
Balanceer je bloedsuiker (lever).
Lever slaat suiker op in de vorm van glycogeen = brandstof voor uw lichaam tussen de maaltijden door. U verliest het vermogen om glycogeen te produceren = bloedsuikerklachten.
En wanneer U uw bloedsuiker niet op de gezonde manier in balans kunt brengen, je lichaam doet dat op een erg ongezonde manier door stress hormonen te over te produceren om je in leven te houden.
Je maatijden balanceren met gezonde proteines, carbohydrates and fats. Vit D en calcium.
Artsen zouden kijken naar schildklierstoornissen op basis van alg. symptomen en markers, zoals cholesterolgehaltes, die direct gecorreleerd zijn met schildklier disfunctie en basaal metabolisme.

Oke
Mijn cholesterol is te hoog en heeft dus een verband met de schildklier.
De stress staat dus ook in verband met de schildklier.(dat dacht ik al)
Dan zou ik dus ook bloedsuiker klachten moeten hebben.
Is nooit echt getest, ik heb wel een testkit in huis.
Wel viel het me op dat ik dooie vingers krijg tegen de tijd dat ik koolhydraten moet gaan eten na mijn fruithapje in de ochtend.

Ik moet het boek over Hashimoto nog verder lezen. Daar zou ik dan dezelfde aanwijzingen moeten kunnen vinden.





 
Liesje heel veel vrouwen hebben oestrogeendominantie. Dan ben je vaak ook gevoelig voor cystes en vleesbomen.
Bij jonge vrouwen zie je het al aan de buitenproportioneel dikke kont. Afvallen lukt dan ook niet.
Uit mijn hoofd gezegd is het sowieso goed om dan veel groene groenten te eten.
En alles wat hormoonverstorend werkt erg te laten. Zoals shampoo, bodylotion, crocs, 'gewoon' wasmiddel, plastic waterflesjes, plastic theezakjes enz.
 
Hoe kom je daarachter elkedageenei?
Heb wel een bloedbepalong oestradiol laten doen. Maar de uitslag is weer afhankelijk van zoveel andere factoren.
 
Zou niet weten hoe. Staat niet op bloedformulier. Anders had ik dat idd aangestreept. Want had dat al wel in mijn hoofd zitten maar het staat nergens.
 
Ik heb dat ooit eens laten testen bij een arts. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden .....

Met even googlen vond ik gelijk al deze link : http://www.medivere.nl/section/Producten/A-Z-testen/Progesteron-speekseltest
 
En nog een nuttige site mbt hormonen : http://www.praktijkvanunen.nl/gezondheids-testen/oestrogeen-dominantie-test-en-progesteron-disbalans/
 
Als ik weer thuis ben zal ik.de vragenlijst even plaatsen. Die geeft een goede indicatie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.989
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan