Over de schildklier....

Zonne

New member
Omdat we in een topic van iemand anders het steeds over de schildklier en bloedwaardes en de site forefronthealth hadden, nu maar even een apart topic erover.

Dus Liesje, bloedwaardes schijnen niet zoveel te zeggen volgens de site van forefront.
En Medusa, wat kan je doen aan die symptomen van teveel schildklierhormonen slikken, behalve ermee stoppen ? Staat dat ook op de site van forefront ?
 
Liesje,

Ik zei gister in jou voorstel topic al dat ik twijfels had bij jou schildklier medicatie.

Jij hebt steeds wisselende ontlasting.
Het zou ook kunnen dat je schildklier schommelt.

Misschien komt dat gedoe met je ontlasting wel van de schildklier?
 
Grappig dat je dat noemt Binc. Ben weer eens aan het spitten op de ForeFront site en lees daar net dat hypotheroïde o.a leidt tot darmdysbiose.

Verder heb ik begrepen dat wanneer je klachten ervaart van natuurlijk schilklierhormoon (hier worden dan m.n hartkloppingen en angsten genoemd) dit komt doordat de adrenaline vrij hoog is. En dat komt dan weer door low-carb eten!

Ik ga eens een tijdje wat meer koolhydraten eten en dan nog eens proberen met de raw thyroid.
En de tip van capsules halveren kan ik ook nog eens proberen.
 
Waarom eet je dan helemaal low Carb?
Sinds ik mijn koolhydraten opgehoogd heb voel ik mezelf toch wat beter.

En de afgelopen nachten heb ik geen moeite met slapen. Ik neem elke avond 2 ashwagandha en ik slaap!
Ik heb nu ook schildklier hormoon maar neem het nog niet. Dit vanwege het feit dat mijn nieren etc nog onderzocht worden en ik niet weet wat ze nog meer voor plannen hebben. Daarnaast is schildklier hormoon in combi met ashwaganda geen goeie combi.

Ik wacht nog even totdat ik aankomende vrijdag uitslagen heb.
 
Wel opvallend idd dat jullie ook klachten hebben van de spieren. Ik vermoed ook bij de aanhechtingen?
 
Binc, dus voor jouw zijn losse spieren en 2 capsules ashwagandha de oplossing om te slapen ? Wat fijn dat je dat hebt ontdekt !
Medusa zal low carb eten omdat dat het weston price dieet is waarschijnlijk ?!

Ik heb net zitten luisteren naar een deel van een video op forefront ( jeetje, wat kan die man praten zeggen ...). Ook voor schildklier is het heel belangrijk om de juiste dingen te eten, die de schildklier energie geven. Alleen wat precies, dat zegt hij niet natuurlijk ...

 
Ja, en wellicht omdat het wat koeler is.
Maar in het verleden sliep ik nooit zoveel nachten achter elkaar goed en door.

Low carb is Weston price.
Maar ik zei destijds ook tegen Celtics dat ze te laag in koolhydraten zat. Of eigenlijk zag zij fruit aks koolhydraten.
Dit is niet de bedoeling. Als je hormonaal niet in orde bent kun je niet zo laag in droge koolhydraten gaan zitten. Dat is exact dezelfde valkuil die ik zelf destijds ook heb gemaakt.

 
Niet te bang zijn voor koolhydraten.
Maar ook niet overmatig koolhydraten eten.
 
Forefronthealth ziet fruit ook als zeer goed voedsel omdat het glycogeen aanvult in de lever... Dus energie.
 
Ik zou toch niet al te vaak zoet fruit eten.

Rood fruit prima.
Citroen en zure appel ook.

Maar banaan en ander zoet fruit?

Een keer misschien. Zelf vind ik in de zomer nectarines erg lekker.

Maar mango of ananas ben ik niet kapot van.
Van ananas krijg ik om de 1 of andere reden zelfs last van mijn maag.
 
Hmmm, gaat juist over het wat zoetere fruit volgens mij. Gewoon om (extra) energy te hebben omdat mensen met hypothyreoidie niet voldoende energie opslaan in de lever.
 
Low-carb is NIET Weston Price. Volgens de WAPF-richtlijnen dienen we tussen de 30% en 80% vet te eten. Die bovengrens is duidelijk low-carb en past meer bij Eskimo's in een poolklimaat. De ondergrens past meer bij bewoners van subtropische gebieden en dat voedingspatroon is zeker niet low-carb.

Aangezien ik degene ben die zo'n beetje de standaard heeft neergezet voor WAPF in NL gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik WAPF heb gecombineerd met Atkins. Het past mooi samen, aangezien Price de vetoplosbare vitamines zo voorop stelde en weinig tot geen voedingswaarde zag in groente en fruit.

Bedenk echter dat je niet te laag moet gaan zitten in kh als je een trage schildklier hebt.

Mike
 
Dank je wel voor je toelichting Mike.
In principe zeg jij in de laatste zin dus ook een beetje wat ze op forefronthealth (ffh) beweren, idd kh eten om de schildklier (tijdelijk) te ondersteunen. Ffh is trouwens ook erg voor kokosolie.... ook dit om extra energie aan te vullen.
 
Maar ook kokosolie kan negatieve bijwerkingen hebben voor de schildklier! We hebben hier op het forum iemand gehad die i.v.m. hartkloppingen aan de hartpillen zat. Totdat ze er achter kwam dat het de kokosolie was die haar hart deed racen. De reden hiervoor is dat kokosolie een sterk ontgiftende werking heeft op de schildklier, waardoor foute halloiden als chloor, fluor en bromide uit de schildklier worden geweekt, in de bloedstroom terechtkomen en een heftige stressreactie opwekken. Toen ze stopte met de kokosolie, stopten ook de hartkloppingen en kon ze van de pillen af. We hebben hier ook meerdere gevallen gehad van forumleden die wel de koppeling legden tussen de kokosolie en hun hartkloppingen, die ook acuut van deze symptomen af waren toen ze stopten met kokosolie.

Mike
 
Ik was er daar één van. Achteraf bleek dat de hartkloppingen bij mij veroorzaakt werden door de hoge concentratie van salicylaten die in kokosvet zitten.

Mark
 
Jeempie, dus dat kan ook nog..
Is het dan dus wel een goed idee om met een kleine hoeveelheid kokosolie te beginnen, zeg een theelepel ofzo ? Want op zich is die ontgifting van de schildklier wel goed toch ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan