Over de schildklier....

Voelen jullie echt verschil na het innemen van levertraan ? En in wat dan ?
Ik heb 1,5 jaar levertraan en boterolie genomen, maar ik voelde niets bijzonders ….. oeps.

In het topic van Levertraan wat doet het met je verwees je wel naar de variant met boterolie.


En hoe lang blijft het goed ? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het bederft ? Ik heb nog een pot staan uit 2013..

Door dit bericht ging ik ervan uit, samen met je bericht in dit topic dat je het voor wat betreft je vraagstelling hier over de complete variant had.

Maar goed, ik denk dat je je eerst af moet gaan vragen welke variant je wilt gaan nemen. De link waar je naar verwijst, daarvan heb ik het bericht van Tanja gequote omdat zij daar te kennen gaf dat je van de complete variant een hogere dosis nodig hebt.

Hier een link van de WAPF foundation over de levertraan en dosering.

https://www.westonaprice.org/health-topics/cod-liver-oil/cod-liver-oil-basics-and-recommendations/


De link die jij hier plaatst over de levertraan is behoorlijk verwarring over de grote van de theelepels. In USA zouden deze groter zijn. Dan denk ik dat ze het over dessertlepels hebben. Ook in het topic levertraan wat doet het met je staan berichten over de dosering. Er staat 3 maal daags een halve theelepel. 1 maal per dag is de onderhoud dosering.




 
Ja , ik zag het, het loopt allemaal een beetje door elkaar.

Ik heb nog 2 potten staan uit 2013, eentje met boterolie en eentje boterolie + cod liver. Ik vrees dat ik ze allebei niet meer kan gebruiken ivm de melk erin.
 
Ik vond het ook al vreemd dat je het vet van boter niet kan hebben. Ben dan ook wel benieuwd of je wel tegen ghee kan? En kokosolie gaat wel goed?
 
Ik heb de boterolie nog niet geprobeerd. Misschien dan toch maar eens doen....
kokosolie geeft hartkloppingen.
 
Hartkloppingen van kokosolie is je schildklier!!
Hetzelfde effect wat met jodium kan gebeuren. Jodium is dan niet de schuldige. Het is het disfunctioneren van je eigen schildklier.

Boterolie is wat anders dan ghee. Heb je nooit geen ghee gebruikt?

Wanneer ga je bloedonderzoek laten doen naar je schildklier? En dan wel erop staan dat alles gemeten word, dus niet alleen de TSH? Ik denk dat je nu toch echt eens verdere stappen moet gaan nemen en zelf in actie moet gaan komen om tot verbetering te komen. Je kan uiteraard veel lezen en al toepassen ook natuurlijk. Maar jij hebt een veel groter probleem waarbij het lijkt dat je jezelf er ofwel bij neer legt of overal problemen in ziet maar niet tot concrete inzichten komt.
Bel gewoon morgen die huisarts. Prikt ie geen T4 en t3 dan vul je het zelf in. Incl de ft3 en de ft4 met antistoffen. Dat moet sowieso handmatig op het formulier worden geschreven.
 
Jodium heb ik laatst ook laten controleren. Dat mag je ook maar niet te pas en te onpas innemen.

 
Binc, ik snap je advies. Maar ik heb mijn schildklier al meerdere keren laten testen en nog belangrijker mijn lichaam is nu in een soort van balans. En ik ben best bang die te verstoren met allerlei medicijnen of supplementen. Dus dat zit er ook een beetje achter.

 
Maar je hebt eerder gezegd dat alleen de TSH is gemeten. En niet de rest. Daar schiet je dus geen bal mee op.

Ik denk niet dat er balans is in je lichaam. Ik denk dat je genoegen neemt met minder dan dat het eigenlijk zou moeten zijn. Maar Goes, het is niet mijn beslissing maar die van jou.
 
Mijn lichaam is in zoverre in balans dat alles een beetje hetzelfde blijft, en daar ben ik op zich al blij mee idd. Door allerlei supplementen / medicijnen te gaan toevoegen is er best een (grote) kans dat dat evenwicht wordt verstoord. Dat weet ik inmiddels na 25 jaar nu wel.
 
Weet iemand trouwens of het mogelijk is dat je een goed werkende schildklier hebt maar wel bijnieruitputting? Of heb je per definitie ook schildklierprobleem als je bijnieruitputting hebt?
Ik heb een half jaar terug mijn schildklier laten checken in 24uurs urine met t3/t4 maar deze was prima volgens de uitslag.



 
Zonne op mijn nieuwe computer kon ik het downloaden. Echer, ik kreeg eerst een stuk tekst te horen en tegelijkertijd te lezen en toen - jawel - 7$ betalen.
Dat zou dan bij jou netzo moeten zijn.
 
Ik geloof je maar dan hebben ze het zeker aangepast. Nog niet geprobeerd?
 
Ik probeer momenteel mijzelf beter in te stellen om de schildklier te laten doen wat hij moet doen.
Als de polsslag tussen 70 en 80 zit zou ik niets hoeven te slikken. Daaronder dus wel.
Momenteel heb ik tabletjes van 15 mg thyreoide en die kan ik nog doormidden doen.
Vanmorgen heb ik wel al T100 plus nog een drankje dat ondersteunend moet werken voor de schildklier ingenomen.
Vandaag rond 1.30 was de pols onder de 70 dus besloot een half pilletje te nemen. Maar uiteindelijk toch hele pilletje genomen.
Tegelijkertijd met de lage pols kreeg ik dooie vingers. Ik had alleen banaan gegeten en was inmiddels toe aan crackers. Het lijkt dat te weinig koolhydraten ook invloed hebben.
Zojuist nu ik zit te typen begonnen mijn vingers sterk te prikkelen en kwam de kleur/doorbloeding terug. Heb ik nooit eerder gevoeld, integendeel. Ik moest altijd langdurig handen wrijven en handen onder heet water houden om zo snel mogelijk van die witte vingers af te komen.
Om tussendoor de polsslag in de gaten te houden is geen probleem.
Ik moet ook zien uit te vinden of en wanneer ik duizelig ben en gestressed van die schildklier.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.862
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan