Over de schildklier....

Wat nam je dan voor de schildklier? Wanneer je spijsvertering niet op orde is zal er idd een opname probleem zijn. Wrs niet alleen bij de levertraan maar met alles.
 
Ik zou als ik jou was toch eens bloed laten prikken voor die schildklier als je temp steeds zo laag is. Dan heb je ook meer duidelijkheid.
 
Zonne,

Je kunt ook gewoon botten halen om bottenbouillon te maken. Is ook gelatine. Heb je al met Tanja gesproken?
 
Schildklier is al diverse keren op geprikt. Dokter test dan alleen TSH en die is goed....
Ik heb thyrax geslikt, thyreoidum en een natuurlijk schildklier supplement ( weet de naam even niet meer).
Nee, nog geen contact met Tanja. Ik weet niet zo goed waar te beginnen.... waarschijnlijk gelatine van green lakes ( bottenbouillion gaat hem niet worden denk ik ).
 
Lees eens op www.schildklier-forum.nl
Alleen TSH is zowiezo te weinig om te meten.
 
Zonne,

Waarom laat je het niet nog eens prikken? En dan met de rest erbij? Ik denk dat je wel weet dat alleen tsh niet voldoende is. Daarvoor zit je al te kang op dit forum.
Hoezo gaat botten bouillon het niet worden? Is misschien een goedkopere optie? Het lijkt mij sterk dat je niet tegen die gelatine gaat kunnen.
Je moet ergens beginnen. En ik denk dat contact met Tanja je daarin best een eind op weg kan helpen. Hier krijg je meerdere adviezen op het forum en dan zie je misschien ook door de bomen het bos niet meer? Volgens mij worden de consulten met Tanja vergoed. Misschien afhankelijk van of he aanvullend verzekerd bent, dat weet ik niet.

Neem je selenium en zink en jodium?
 
Nee, ik neem alleen vit C en Q10, de enige 2 supplementen waarvan ik verschil merk ( van al het andere dus niets ).
 
Zonne,

Welke positieve effecten merk je dan van de vit c en q10? Hoeveel vit c neem je, en welke?
 
Mijn tandvlees verbeterd duidelijk door en vit C en Q10. En de conditie van je tandvlees schijnt ook veel te zeggen over de rest van je gezondheid.
Vit C daar neem ik magnesium ascorbaat van, 2 gram per dag. En nu net begonnen met palmitaat erbij, dat ben ik aan het opbouwen, nu 1/2 gram per dag.
 
En die combi met q10 heb je nooit samen met levertraan gedaan en andere mineralen? Heb je ze altijd apart geprobeerd? Mineralen zijn net zo belangrijk. Foliumzuur schijnt ook te helpen bij tandvleesproblemen.

Slecht tandvlees zou toch heel goed met je schildklier te maken kunnen hebben. Die schildklier kan weer een gevolg zijn van bijnieren, lever, hypofyse.

Ik zag van de week in de natuurwinkel ook kokosroom staan. Misschien is dat nog iets voor je. Lukt het al een beetje om sommige dingen in je menu aan te passen? Misschien is het kookboek van Hanneke Braakhuis ook nog iets voor je.
Je maag darm problemen kunnen ook veroorzaakt worden door een slecht functionerende schildklier.

http://oergezondemond.nl/kennis/trage-schildklier-en-gezond-tandvlees/
 
In het middel Thyreoidum (is natuurlijk schildkliersuppl.) is de verhouding van T4 en T3 al aangepast.
Ik heb nu dit middel met 15 mg i.p.v. 30 mg en neem het verspreid over de dag. dus niet meteen 30 mg maar in totaal 3 x 15 mg. Ik weet het nog niet zeker maar lijkt beter aan te slaan. Ik heb steeds "dode vingers" en zodra ik dat voel neem ik 15 mg.
Jullie hebben het over een opname-probleem en ik denk ook dat ik dat heb. Hoe bewijs je zoiets?
Ik krijg mijn ontl. niet voldoende ingedikt, en als ik te lang wacht met spoelen zodat het wel indikt krijg ik klachten. Ik weet nog niet hoe ik dat kan oplossen. Ik schipper momenteel een beetje, niet te snel spoelen en niet te lang wachten.
Volgens het forum over de schildklier zijn er veel mensen die ook hun klachten niet onder de knie krijgen. dus simpel is het zeker niet.
 
Binc, ik zal de link zo eens lezen. Dank je wel (weer). Ik neem de Q10 en vit C al heel lang, dus ook samen met de andere supplementen die ik heb geprobeerd.

Liesje, ik lijk opname problemen te hebben omdat ik gewoon niet reageer op supplementen. Meestal probeer ik iets toch wel een half jaar uit, maar vaak 0 resultaat.
Volgens dat artikel op forefronthealth zou het kunnen zijn dat een tekort aan A,D en K ervoor zorgt dat schildkliermedicijnen niets doen voor je.
 
A,D en K zijn idd belangrijk voor je schildklier. Dat staat ook uitgelegd op voedingisgezondheid. En hier op forum is er ook vaak over geschreven. Dat je geen effect hebt van sommige supplementen komt misschien omdat je ze apart neemt. Veel werken met elkaar samen. Net aks magnesium en vit D. Die 2 heb je samen nodig. Selenium altijd met vit E combineren. Toch maar weer aan de levertraan denk ik....
 
Als je dus steeds maar supplementen afzijdig neemt zonder daarnaast de andere samenwerkende vitamines en/mineralen, dan krijg je geen resultaten ongeacht hoe lang je ze gebruikt. Maar jij wil niet teveel supplementen nemen. Valt wat voor te zeggen natuurlijk. Maar als je daarnaast vanuit je voeding niet voldoende mineralen en vitaminen binnen krijgt is het dweilen met de kraan open.

Je mineralen haal je oa uit bottenbouillon incl je aminozuren. En dan nog vraag ik me af of dat wel voldoende is voor jou. Daarnaast is het helend voor je maag en darmen. 3 in 1 dus.
Daarom vraag ik me af waarom bottenbouillon het niet gaat worden. Dat zou ik eerder nog nemen dan de gelatine van great lakes. De bottenbouillon op 1 zodat je daarmee lekkere stoofpotten kan maken van zacht vlees. de great lakes op 2 voor toetjes of in je thee of zo.
 
Ik ben even teruggegaan naar post no. 179957 van 25 juli waar de nederlandse vertaling staat over de schildklier. Ik ga dat nog eens doorspitten. Zelf heb ik al een boek en een Monografie over de schildklier maar je weet maar nooit wat er verder nog te vinden is.
Er wordt meteen al gesproken over de lever die zo belangrijk is. Dit spreekt me erg aan, om me daarop te gaan richten.
Ook de magnesium (die ik niet kan innemen vanwege klachten en ook de selenium niet) zijn nog van belang. Magnesium heb ik heel lang op mijn benen gesmeerd maar de huid wordt er wel erg droog van. Verder niets van gemerkt eigenlijk. Ik geloof dat ik een klein beetje magnesium in mijn supplementen heb maar misshien niet genoeg. Ook weer een aandachtspunt.
Ik gebruik al heel lang levertraan plus extra vit K2 maar toch heb ik momenteel extra haaruitval.
Ik neem vrij vaak een leverdrankje (eigeel-sapje-olie) waarmee ik dacht de lever schoon te maken.
Met mijn arts heb ik afgesproken af en toe een dag te gaan vasten. Dan wil ik ook het bitterzout nemen. Ik moet nog even zoeken hoe ik zo,n dag zal inrichten.
Er is zowiezo een wisselwerking tussen de darmen en de schildklier. Maar mensen met het LAR-syndroom hebben allemaal stoelgangklachten en diaree en waarschijnlijk een slechte vertering waar ze nog niets van weten omdat ze daar niet naar zoeken op een forum zoals dit.Ik twijfel dus of ik dat ooit kan oplossen.
 
Liesje, weet je zeker dat je darmwand in orde is ? Want anders is je lever ontgiften misschien niet zo'n goed idee. Dan komen de vrijgekomen gifstoffen via je darmwand in je bloed en rest van je lichaam terecht.

Ik ga eens lezen over bitterzout, ik weet niet eens wat dat doet. Ja volgens mij werkt dat laxerend, maar verder ?

En forefront health heeft wel bijzondere ideeen soms mbt de schildklier, maar ze zetten je zeker aan het denken !
 
Nee zonne ik weet niet of mijn darmwand in orde is. Zeer waarschijnlijk niet omdat via ontl.onderzoek nog steeds wordt aangetoond dat er candida is plus een dysbiose. Daar werk ik al lang aan om dat goed te krijgen. Probleem is dus de wisselwerking van het Lar-syndroom dat zowiezo een slechte stoelgang geeft met andere darmproblemen daardoor. En dan heb ik het nog niet over de wisselwerking met de schildklier.
Ik blijf ervan overtuigd dat ik gewoon dingen moet blijven proberen. Vrijgekomen gifstoffen heb ik waarschijnlijk toch al, gezien mijn te hoge TPO waardes in bloed (dus slecht immuunsysteem).
Bitterzout wordt o.a. gebruikt bij vasten/reinigingskuren. Eerst voeding afbouwen, dan reinigen met bitterzout (er komt dan veel zwarte poep uit je darmen) en groentesapjes en water en thee drinken, eventueel een leverreiniging erbij) en dan weer langzaam voeding opbouwen.
 
Ik lees hier juist op Forefronthealth dat bv cellulosevezels niet afbreken in spijsverteringskanaal en wordt dus uitgescheiden zonder geabsobeerd te worden.
Dit vind ik wel een bijzondere opmerking om te onthouden. Misschien supplementen openmaken en zonder omhulsel innemen?
voor zover ik begrijp heb jij een normale stoelgang. waarom zou je het dan niet kunnen absorberen denk je?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.852
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan