Ontgiften via dierlijke voeding?

Dit was eenmalig en kleinschalig. Dennis heeft een oproep op dit forum geplaatst. Het was een kwestie van snel reageren, anders ging het pakket aan je neus voorbij.

Mike

 
Dennis degeneratie is een kwestie van tijd

jij kan misschien nu nog geen last hebben van je flesvoeding en weinig vetten

maar je kinderren en klijn kinderren wel

dat is ook het gevaar dat heerst op de aarden we denken dat we allemaal gezond leven en er niks aan de hand is

omdat het een proces is van generaties

Net zo als we de wijsheden van weston price zijn vergeten en Otto Warburg

''Een Nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door het overtuigen van de

Tegenstanders en hun het licht te laten zien, maar veeleer doordat de tegenstanders

Uitsterven en een nieuwe generatie ermee Vertrouwd raakt.''

-Max Plank - Nobelprijswinnaar voor de Natuurkunde-

 
Ik heb veel gelezen dat vlees eten leidt tot verzuring van je lichaam, terwijl het lichaam het beste presteert bij een licht alkalisch milieu. Althans, dat heb ik begrepen. Hoe zit dit nu precies?

 
Sinds een kleine week heb ik alle zuivel geschrapt om te kijken of het effect heeft op mijn acne, darmklachten en zweten. Want ondanks dat deze klachten flink verbeterd zijn, heb ik er wel nog last van.

Nu, na een kleine week, merk ik dat mijn buik savonds rustig is. De acne lijkt minder te worden. Zweten weet ik nog niet. Ik wil dit nog een paar weken volhouden en dan langzaam in ieder geval rauwmelkse kefir en boter/ghee weer toevoegen. Ik heb namelijk het vermoeden dat dat geen klachten geeft, maar dat het werd veroorzaakt door slagroom (lactose) en misschien ook door de bekers bulgaarse en griekse yoghurt die ik met liters tegelijk wegat. Ik wil proberen om dat te vervangen door zelfgemaakte rauwmelkse yoghurt. Door alles even te elimineren en daarna 1 voor 1 te herintroduceren, hoop ik dat ik kan uitvinden waardoor mijn klachten niet verder verbeterden.

Ik merk dat ik het nu wel lastig vind om aan voldoende koolhydraten te komen. Rijst of quinoa of boekweit oid eet ik momenteel ook niet, ik haalde mijn carbs voornamelijk uit melkproducten. Nu kom ik dus uit op honing, zoete aardappel, wortel e.d. en wat fruit als grapefruit en bessen. Heeft het een nog voorkeur boven het andere?

Qua vetten ben ik nu op vet vlees/vis aangewezen en kokosolie en olijfolie.Ik mis mijn roomboter zo!! Ik eet nu denk ik 4-5 eetl olijfolie per dag (extra virgin), zit er aan olijfolie een limiet om de een of andere reden, of is dit prima?

Verder kan ik ook wat moeilijker naar de wc. Ik eet nu: kip (pootjes met vel), grasgevoerd rundvlees (veel vet gehakt, hart, stoofvlees etc), vis (tonijn, kabeljauw, zalm, sardines). En ik wil nog ergens lam vandaan halen. Verder groentes, eigenlijk alles langere tijd gestoomd en evt gepureerd. Olijfolie, kokosolie en santen. Heeft iemand hier nog tips voor? (als je het een naam wil geven, ben ik het paleo autoimmune protocol aan het volgen)

 
@ Mike: hiervoor zeg je ergens dat je ontgift via de darmen ipv via je urine.

Is dat de gewenste volgorde: liever via de darmen dan via je urine?

 
Ik ontgift ook via de urine, gezien het feit dat ik niet alleen 's ochtends meerdere malen ontlasting heb, maar ook veelvuldig moet urineren. Wat ik hiermee bedoelde is dat mijn urine geen kwalijke reuk heeft of een vreemde kleur. Mijn ontlasting daarentegen kan werkelijk alle vormen, geuren en kleuren vertonen, het is elke dag weer een verrassing!

Mike

 
@ Mike dank voor je antwoord. Dus van ontlasting is het ok als er verschillende geuren en kleuren zijn, maar niet van de urine?

 
Nee, als de urine geurig en kleurig is, is dit ook prima. Ik beschrijf alleen mijn persoonlijke ervaring.

Mike

 
De laatste drie dagen hamburgers in uienrelish en worstjes in uienrelish gegeten met zelfgemaakte mosterdsaus en zuurkool met roomboter en zeezout warmgemaakt. Ik weet niet of het de combi van rood vlees met uien is of iets anders, maar ik kan dit gerecht (dat ik vrij regelmatig klaarmaak) inmiddels beschouwen als het meest ontgiftende gerecht (naast mijn curry's) dat ik ken! Nu al drie dagen komen er grote hoeveelheden groengrijze ellende uit mij. Niet de eerste keer dat ik zoveel loos op basis van dit gerecht, dus ook dit kan geen toeval meer zijn!

Mike

 
Quote:
Vandaag de dag kunnen we deze balans onderhouden door zuurvormende dierlijke producten te combineren met basische plantaardige producten.


Is wat citroensap drinken hiervoor genoeg? Of gaat het om grotere hoeveelheden.

 
ergens heb ik een rijtje gezien dat groente en fruit tegenover vlees/orgaanvlees gezet wordt qua voedingswaarde.

Ik ben al een uur aan het zoeken en kan het niet meer vinden, weet iemand waar dit staat?

Of was het artikel van die amerikaanse paleo goeroe, ik ben zijn naam kwijt.

 
http://freetheanimal.com/2011/04/nutrition-density-challenge-fruit-vs-beef-liver.html

Al een uur aan het zoeken?! Gewoon eerder hier vragen. Wij weten alles! :mrgreen: 8)

 
oh Pike, thanks, dit zocht ik inderdaad.

Nu heb ik het artikel nodig voor iemand die moeilijk leest, dyslexie.

En volgens mij heb ik ook een artikel in het Nederlands gelezen.

Nog meer suggestie's ???

 
Mike, even inhakend op jouw ontgiftiging op basis van dierlijke voeding. wordt daarmee ook je lever gereinigd? want ik dacht ergens te hebben gelezen dat jij na een stuk of 5 leverreinigingen bent gestopt met leverreinigingen. Ik vraag mij af of ik hetzelfde effect bereik als een leverreiniging (of ongeveer hetzelfde) als ik boter of slagroom neem met citroen of appelazijn ipv olijfolie...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.212
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan